MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 9 of 9
  1. #1
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    Ulft
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default Bokszak training

    Goeiemorgen. Ik had een vraag en hoop dat iemand me kan helpen.

    Ik ben al een tijdje op zoek naar eventuele schema's of een soort van trainingssessies voor op de stootzak. Regelmatig op youtube en google gezocht maar kan niet echt iets fatsoenlijks vinden.

    Weet iemand of er bepaalde schema's voor zijn? Of is het veelal improvisatie?

    Alvast bedankt!

    Gr Jordy
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    google is op Bas rutten boxing workout, die zijn gemaakt voor op de zak/heavy bag...die zijn vast nog wel ergens als mp3 te downloaden. Rondes van 2 of 3 minuten waarbij bas de combinaties voorleest. wij gebruiken ze al meer dan 2 jaar

  3. #3
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    Ulft
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    Top, thnx.

  4. #4
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Ter-Apelkanaal.
    Posts
    79
    vCash
    126000

    Default

    Ik doe de bokszaktraining samen met buikspieren & trapkussens.

    Wat ik vooral doe ik met 2 man bij een zak.
    1 persoon is bezig op tijd ( 60 sec. ) en de andere persoon houd de zak vast.

    Verschillende oefeningen kun je op de zak doen, dit is vooral improvisatie.
    Je kan ze altijd tussendoor een minuutje eigen keuze laten doen.

    Bokszak afwisselen met trapkussens en buikspieren is een aanrader.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    Ulft
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben veelal alleen bezig dus kan niet echt samen met iemand doen. Ik heb wel een beeld hoe ik het ongeveer ga doen. Wil wel graag m'n cardio omhoog hebben. Qua kracht red ik het vaak wel in een partij maar conditioneel kom ik nog redelijk wat tekort. Thnx iedereen.

  6. #6
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    yo wat is je goal
    Alistair Overeem is de goat.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    Ulft
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    M'n cardio moet omhoog. Nu weet ik heel goed hoe ik moet cardioen maar wil meer op de zak en thuis wat dingen doen.

  8. #8
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    15
    vCash
    126000

    Default

    Misschien dat je hier iets aan hebt:
    www.forums.sherdog.com/forums/f11/tokians-heavybag-rounds-mt-425021/
    Last edited by Strongl0w; 07-10-2013 at 12:07. Reason: www

  9. #9
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Ik weet een goede zaktraining voor de cardio en kracht.
    Dit zijn 3 verschillende oefeningen die je uit kan kiezen en varieeren.
    Als je een smartphone hebt download train hard.

    1: 10 rondes links rechts direct en hoeken, uitleg: eerste ronde maak je 30 seconde lang directe stoten als de bel gaat stop je neem 15 seconde ademrust dan gelijk weer 30 seconde hoeken links rechts alles moet hard de derde ronde ga je weer directe stoten maken voor 30 seconde en de vierde weer hoeken links rechts zo ga je door tot ronde 10 en tussen elke ronde 15 seconden adempauze.

    2: voor deze heb je een partner nodig om de zak vast te houden, 3 rondes van 3 minuten alles op hoge tempo en tussen elke ronde 20 sec adempauze daarna gelijk knallen op hoge tempo directes lowkicks lichaam stoten knieen korte combinaties en lange als je maar explosief blijft dus met snelheid en power je partner die de zak vasthoud kan je ook coachen om door te gaan als je wat afzwakt. Na de 3 rondes stop je niet neemt weer 20 sec adempauze en dan begin je met linker lowkicks op hoge tempo en kracht voor 3 minuten na 3 minuten 20 seconde adempauze en daarna rechterlowkicks hard en snel tot de laatste trap. daarna ben je klaar.

    3: dit is alleen boksen 6 rondes van 3 minuten met 20 seconde adempauze tussen elke ronde.(de eerste 4 rondes 75% kracht en snelheid)
    ronde 1: alleen jabs probeer tempo omhoog te houden.
    ronde 2: southpaw dus rechts voor staan en alle combinaties eruit gooien op hoge tempo met voetbeweging dus niet stationair blijven staan.
    ronde 3: de 3e ronde ga je bij elke 1 of 2 of 3 stoten headmovement gebruiken dus naar links rechts of door je knieeen zakken en dan weer doorgaan .
    ronde 4: ga je op 75% linksvoor en alle combinaties die je zelf wilt eruit gooien zorg ervoor dat je de volle 3 minuten op 75% blijft.
    ronde 5: ga je stationair voor de zak staan en dan 100% op snelheid alle combinaties eruit gooien lichaam hoofd etc tot de laatste seconden alleen snelheid geen kracht.

    ronde 6: 100% alles hard enkele stoten of combinaties als alles maar hard is en blijft tot de laatste seconde.

    hierna neem je 20 seconde ademhalen en daarna ga je weer 3 minuten linker lowkicks 20 sec rust rechterlowkicks hard en snel daarna ben je klaar.

    ush...

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •