MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 20 of 23 FirstFirst ... 101617181920212223 LastLast
Results 476 to 500 of 566

Thread: ZWARTE PIET

  1. #476
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Quincy en zijn vijfde colone beginnen ook hun ware gezicht te alten zien:

    http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterda...bespuugd.dhtml

    Rotterdam De zwarte pieten die collecteren bij het Centraal Station in Rotterdam voor de stichting Best hebben het zwaar te verduren. Voorbijgangers maken beledigende opmerkingen, schelden de pieten uit voor 'racist' en enkele pieten zijn zelfs bespuugd.

    De collectanten, eerstejaars leden van studentenvereniging RSC en RVSV, hebben ieder jaar last van vervelende voorbijgangers. 'Dit jaar is het niet erger dan andere jaren, maar door de pietendiscussie zijn we er extra alert op,' zegt vice-voorzitter Annick Heukensfeldt-Jansen van Best. 'Het grootste incident deze week is dat iemand van zijn fiets is getrokken.'

    Ook zou een voorbijganger geprobeerd hebben de zwarte schmink met zijn spuug van het gezicht van een pietje te vegen. De studenten kregen de mogelijkheid om gekleurde schmink op te doen. 'Daar heeft echter niemand voor gekozen.'
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  2. #477
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    ,,,,,
    (>.<)

  3. #478
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Als er een dom is dan is het wel die Spijkerman!
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  4. #479
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Quincy en zijn vijfde colone beginnen ook hun ware gezicht te alten zien:

    http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterda...bespuugd.dhtml

    Rotterdam De zwarte pieten die collecteren bij het Centraal Station in Rotterdam voor de stichting Best hebben het zwaar te verduren. Voorbijgangers maken beledigende opmerkingen, schelden de pieten uit voor 'racist' en enkele pieten zijn zelfs bespuugd.

    De collectanten, eerstejaars leden van studentenvereniging RSC en RVSV, hebben ieder jaar last van vervelende voorbijgangers. 'Dit jaar is het niet erger dan andere jaren, maar door de pietendiscussie zijn we er extra alert op,' zegt vice-voorzitter Annick Heukensfeldt-Jansen van Best. 'Het grootste incident deze week is dat iemand van zijn fiets is getrokken.'

    Ook zou een voorbijganger geprobeerd hebben de zwarte schmink met zijn spuug van het gezicht van een pietje te vegen. De studenten kregen de mogelijkheid om gekleurde schmink op te doen. 'Daar heeft echter niemand voor gekozen.'

    Smerig primitief volk...typisch
    It's okay to be white

  5. #480
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    Smerig primitief volk...typisch
    Typisch wat?
    Home mtk-gym.nl


  6. #481
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    zeurpietengedrag...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  7. #482
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    zeurpietengedrag...
    Wehehe, dat dus.
    It's okay to be white

  8. #483
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Quinsy en zijn vijfde colonne moeten allemaal in de zak van Sinterklaas heb ik gehoord.

  9. #484
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    nou ik ben benieuwd wat ik in mn schoentje krijg vanavond....ik hoop allemaal op die EZ-curlbar die ik maandag zelf besteld heb, maar ja je weet het niet he met die sint en piet haha

  10. #485
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default


  11. #486
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Oh no...not again!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  12. #487
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Makkelijk lullen..


  13. #488
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Het is nog geen April en het begint nu al... wtf

  14. #489
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    T zit je wel hoog he vrind....


    Nog maar 200+ nachtjes slapen en dan kun je weer naar alle hartenlust kankeren op het o zo verkeerde volksfeest...

    For now, please shut the fuck up

  15. #490
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    T zit je wel hoog he vrind....


    Nog maar 200+ nachtjes slapen en dan kun je weer naar alle hartenlust kankeren op het o zo verkeerde volksfeest...

    For now, please shut the fuck up
    ik vind het idd boeiend hoe het verloopt en het is nog ver weg maar het leeft blijkbaar nog steeds, zie ook dit bericht van vandaag:

    http://www.nu.nl/binnenland/3737900/...arte-piet.html

    Partijen in overleg over toekomst Zwarte Piet


    Verschillende partijen zijn met elkaar in gesprek over de toekomst van Zwarte Piet op initiatief van het Centrum voor Volkscultuur.

    Foto: ANP
    Dat zegt directeur Ineke Strouten vrijdag in het AD.
    Er zijn diverse instanties die af willen van zwarte piet, het hulpje van de goedheiligman Sinterklaas. Piet zou vanwege zijn uiterlijk een racistisch stereotype zijn.
    De discussie barstte los toen het comit� 'Zwarte Piet is Racisme' van Quincy Gario bezwaar maakte tegen de intocht van Sinterklaas in Amsterdam Zuidoost.
    Uitgangspunten

    Dat comit� is nu door het Centrum voor Volkscultuur betrokken bij gesprekken over de toekomst van zwarte piet. Ook Dehlia Timmerman van D66 Amsterdam en het Sinterklaasgenootschap doen mee. Daarnaast wordt de mening onderzocht van Het Sinterklaasjournaal, en van leraren en kinderen van basisscholen in de Bijlmer en Enschede.
    Het doel is om voor de zomer met een lijst te komen van gemeenschappelijke uitgangspunten over zwarte piet. Strouten: "Sommige partijen zijn het er niet mee eens dat een piet zwart moet zijn. Maar op welke fronten zijn de partijen het wel met elkaar eens?" Het kan volgens haar jaren duren voordat er werkelijk iets veranderd aan piet.
    Nederlandse tradities

    Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft in 2012 het Centrum voor Volkscultuur aangewezen om een lijst te maken van levende tradities in Nederland die behouden moeten worden. Het Sinterklaasfeest hoort volgens Strouten op de lijst. "Maar nu zou zo'n voordracht meteen verkeerd opgevat worden."
    "Sinterklaas kan pas op de lijst als we met zijn allen het erover eens zijn welke de elementen er allemaal toe doen. En ja, daar hoort Piet dus ook bij. En of hij zwart moet zijn, kroeshaar moet hebben… Alles wat hem in de ogen van sommigen een racistisch stereotype maakt."
    Achtergrond: De oorsprong van Zwarte Piet


    Door: NU.nl


    Wat vond je eigenlijk van de reactie van Rutte?




  16. #491
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Ik heb een baard. En ik vind dat Sinterklaas verdomme die baard wel eens af mag scheren. Ik word totaal niet meer serieus genomen in de sociale interacties die ik onderga. Rond het Sinterklaasfeest loopt het helemaal de spuigaten uit. Echter hoor je hier niemand over. Een schande is het.

  17. #492
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default

    negers zo snel butthurt
    With great Powers comes hot Bitches

  18. #493
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Dat komt doordat ze zo'n dikke reet hebben.

  19. #494
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    474
    vCash
    126000

    Default

    Tijd dat het wordt afgeschaft, 2014 en nog steeds wordt in Nederland de slavernij verheerlijkt.

  20. #495
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default


  21. #496
    Join Date
    Apr 2013
    Posts
    522
    vCash
    122800

    Default

    Quote Originally Posted by Willm View Post
    Tijd dat het wordt afgeschaft, 2014 en nog steeds wordt in Nederland de slavernij verheerlijkt.
    .
    Ik weet ie hoor , maar toe ik jong was had ik geen seconde het idee dat zwarte piet de slaaf was van Sinterklaas.
    Maar door dit gezeur krijg je dit wel.

    Ergens heb ik het idee dat het ze allemaal om centjes te doen is.
    Schuld gevoel er in rossen en rossen en rossen en dan HERSTELBETALINGEN!!!!!

    Maar goed zal wel aan mij liggen

  22. #497
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Sinterklaas is gewoon een kinderfeest! Mensen die roepen dat het afgeschaft zijn in mijn ogen hypocriet.

    Als je echt zo tegen de slavernij bent ga je er maar wat aan doen in de derde wereldlanden waar het nog steeds orde van de dag is. Of is dat weer een ver van mijn bed show die we gewoon maar negeren?

  23. #498
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Garcia View Post
    Sinterklaas is gewoon een kinderfeest! Mensen die roepen dat het afgeschaft zijn in mijn ogen hypocriet.

    Als je echt zo tegen de slavernij bent ga je er maar wat aan doen in de derde wereldlanden waar het nog steeds orde van de dag is. Of is dat weer een ver van mijn bed show die we gewoon maar negeren?

    Niemand heeft het hier over afschaffen.
    Max. 400 x 125

  24. #499
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Niemand heeft het hier over afschaffen.
    Lees de afgelopen 20 pagina's maar eens terug, sterker nog 3 post boven de mijne staat het er in de post van Willm en daar reageer ik op. Nu jij weer...

  25. #500
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by fifi23 View Post
    .
    Ik weet ie hoor , maar toe ik jong was had ik geen seconde het idee dat zwarte piet de slaaf was van Sinterklaas.
    Maar door dit gezeur krijg je dit wel.

    Ergens heb ik het idee dat het ze allemaal om centjes te doen is.
    Schuld gevoel er in rossen en rossen en rossen en dan HERSTELBETALINGEN!!!!!

    Maar goed zal wel aan mij liggen
    Had het je als kind uitgemaakt als ze niet zwart waren? De enige die het wat uitmaakt zijn namelijk de volwassenen. De zwarte piet kwetst een grote groep mensen die worden herinnerd aan een zwarte bladzijde (pun intended) van onze geschiedenis. Voor de kinderen zal het niets uitmaken. Je hebt een korte overbruggingsperiode en dan praat niemand er meer over. Het sinterklaasfeest heeft al vaker veranderingen meegemaakt. Tijd voor nog een verandering. De kinderen zullen er niet mee zitten, onze donkere medemens hoeft niet elk jaar weer worden herinnerd aan de geschiedenis en het sinterklaasfeest blijft gewoon bestaan.
    Max. 400 x 125

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •