MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 14 of 23 FirstFirst ... 4101112131415161718 ... LastLast
Results 326 to 350 of 566

Thread: ZWARTE PIET

  1. #326
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post


    wat mensen in de bijlmer er over denken.
    Wel komisch hoe ze het gelijk zien als teken van racisme en discriminatie als iemand voor zwarte piet is, toont aan hoe gemakkelijk ethnische spanningen ontstaan zelfs over zoiets onbelangrijks als een kinderfeest. Op de dag dat er werkelijk goede redenen zijn voor ethnische spanningen, en die komen uiteraard, er heeft nog nooit een succesvolle multi-ethnische maatschappij bestaan, dan zullen dergelijke spanningen pas echt hoog oplopen.


    De laatste opmerking is vooral mooi,"witte mensen" moeten elkaar gaan "educaten". Noem de gemiddelde Surinamer zwart en hij voelt zich gediscrimineerd door jarenlange blootstelling aan linkse ideologie en bittere Surinamers.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  2. #327
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Hoezo kom je steeds met termen als ticket kopen, en een ander land? moeten mensen die het niet eens zijn met de zwarte pieten oprotten naar een ander land? wat zeg je voor rare dingen?

    Hoezo is dat raar?
    Als iemand de nuances van de Nederlandse cultuur niet begrijpt, dan zijn het geen Nederlanders. Hiernaast zien ze zich duidelijk niet op de eerste plaats als Nederlander maar als "kleurling". Per definitie ken ik erg weinig allochtonen die zich werkelijk als Nederlander zien, maar dat soort mensen horen hier zeker niet thuis.

    Als ik naar jouw dorp ga en daar eisen ga stellen zou het wel heel leip zijn als de lokale Koerden dat zomaar accepteren. Zouden ze ook nooit doen.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  3. #328
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    De term : inlevingsvermogen. Daarmee los je dat probleem dus op.
    En daar schort het bij de tegenstanders blijkbaar nogal aan.

  4. #329
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Hoezo is dat raar?
    Als iemand de nuances van de Nederlandse cultuur niet begrijpt, dan zijn het geen Nederlanders. Hiernaast zien ze zich duidelijk niet op de eerste plaats als Nederlander maar als "kleurling". Per definitie ken ik erg weinig allochtonen die zich werkelijk als Nederlander zien, maar dat soort mensen horen hier zeker niet thuis.

    Als ik naar jouw dorp ga en daar eisen ga stellen zou het wel heel leip zijn als de lokale Koerden dat zomaar accepteren. Zouden ze ook nooit doen.

    Sorry maar ik kan niet met jou in discussie gaan. Dit gaat echt nergens over. Gelukkig denkt niet de rest van Nederland als jij hier over.

    Je kan een vakantie naar mijn dorp niet vergelijken met het voor altijd ergens blijven wonen. En dan zeg ik er ook bij, je mag dat over turken, koerden, marokkanen etc zeggen. gast arbeiders om zo te zeggen. Maar je zou echt je mond moeten wassen als je dat over surinamers, antilianen en Indonesiërs zou zeggen. En jij weet zelf donders goed waarom.
    Home mtk-gym.nl


  5. #330
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    wat jij zegt is dus dat hij eerst gestudeerd moet hebben of iets dergelijks eer hij zich beledigt mag voelen? Of hij zich wel of niet beledigt voelt is toch een gevoel/emotie die , de situatie dan bij hem oproept? beetje raar je vergelijking.
    Nee, je moet goed lezen. Hij voelt zich beledigd omdat hij de relatie tussen zwarte pier en sinterklaas racistisch vindt en om zijn argument kracht bij te zetten haalt hij een kunsthistoricus aan die hem in zijn denken bevestigd. Vervolgens zeg ik dat het helemaal niet zo duidelijk is wat de ontstaansgeschiedenis is van zwarte piet en dat je dus ook niet kunt vaststellen dat het het in het verleden een racistische relatie tussen beide betrof.

    Wat nou als er ineens een boek opduikt dat uit 1000 voor Christus dat stelt dat de Zwarte Pieten eigenlijk aan de touwtjes trokken en Sinterklaas slechts een marionet van alle zwarte pieten was. Zou dat het sinterklaasfeest in de huidige vorm dat wel oke voor jullie zijn?

  6. #331
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Sorry maar ik kan niet met jou in discussie gaan. Dit gaat echt nergens over. Gelukkig denkt niet de rest van Nederland als jij hier over.

    Je kan een vakantie naar mijn dorp niet vergelijken met het voor altijd ergens blijven wonen. En dan zeg ik er ook bij, je mag dat over turken, koerden, marokkanen etc zeggen. gast arbeiders om zo te zeggen. Maar je zou echt je mond moeten wassen als je dat over surinamers, antilianen en Indonesiërs zou zeggen. En jij weet zelf donders goed waarom.

    Uiteraard bedoelde ik dat wanneer ik mij als Nederlander in jouw dorp zou vestigen voor de lange termijn. Dat leek me vanzelfsprekend. En inderdaad, geen koerd die erover zou piekeren om mij als Nederlander te laten bepalen wat zij wel of niet mogen doen. Ook al zou ik mij als burger laten registreren als koerd, zij zouden ook wel snappen dat ik hun cultuur vanuit een compleet andere traditie en met compleet andere belangen zou aanpassen. Geen koerd die erover zou piekeren, dat snap jij ook.


    Waarom zou ik mijn mond moeten wassen als het gaat om Surinamers, Antillianen e.d.?
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  7. #332
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Ahmed Marcouch hoorde ik het op de televisie vanochtend mooi verwoorden. Deze hele discussie doet de term racisme te kort.

  8. #333
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Uiteraard bedoelde ik dat wanneer ik mij als Nederlander in jouw dorp zou vestigen voor de lange termijn. Dat leek me vanzelfsprekend. En inderdaad, geen koerd die erover zou piekeren om mij als Nederlander te laten bepalen wat zij wel of niet mogen doen. Ook al zou ik mij als burger laten registreren als koerd, zij zouden ook wel snappen dat ik hun cultuur vanuit een compleet andere traditie en met compleet andere belangen zou aanpassen. Geen koerd die erover zou piekeren, dat snap jij ook.


    Waarom zou ik mijn mond moeten wassen als het gaat om Surinamers, Antillianen e.d.?
    Omdat het de Nederlanders waren die in hun landen alles hebben aangepast. Als Nederland hun niet had gekolonialiseerd, dan waren er hier bijna geen surinamers of antilianen. Zij hebben in mijn ogen dus wel recht van spreken omdat ze in feite Nederlanders zijn.

    Ik ga nu ff League of legends spelen. Account naam: MTKGYM voeg me toe voor een duo
    Home mtk-gym.nl


  9. #334
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Omdat het de Nederlanders waren die in hun landen alles hebben aangepast. Als Nederland hun niet had gekolonialiseerd, dan waren er hier bijna geen surinamers of antilianen. Zij hebben in mijn ogen dus wel recht van spreken omdat ze in feite Nederlanders zijn.
    Ten eerste, Suriname of de Antillen zijn niet 'hun' land als zulk. Ten tweede de Surinamers, een derde van de toenmalige bevolking, kwamen in '75, nog voor de onafhankelijkheid, hierheen omdat ze hun eigen leiders niet vertrouwden. Terecht zoals bleek maar toch. En de Antillen maakten er vanaf de jaren '80 een gewoonte van hun criminelen in NL te lozen. Als rijksgenoten kon men hen toch niet deporteren en zo waren zij ervan af.

  10. #335
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post


    wat mensen in de bijlmer er over denken.
    Met alle respect, maar wat een verschrikkelijk dom gelul in dat filmpje. Dit filmpje geeft weer het gemiddelde lage IQ van Nederland aan en ik kan net zo'n dom filmpje maken van blanke Nederlanders die de meest domme dingen roepen (bijv terug naar je eigen land).

    Feit is dat 90% van dit land bestaat uit kudde dieren en ik weet dan ook zeker dat 90% van de mensen in dit filmpje tot voor kort zich ook helemaal niet gestoord heeft aan het Sinterklaasfeest. Maar nu is het topic hot, mijn vrienden zijn beledigd, dus ik ook. En dan ben ik ook nog beledigd als mijn (blanke?) FB vrienden de petitie 'liken', want ja dan ga je toch anders naar ze kijken.. Ongelooflijk, jullie moeten je schamen dat je voor deze hele discussie de term racisme in de mond durft te nemen

  11. #336
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Ten eerste, Suriname of de Antillen zijn niet 'hun' land als zulk. Ten tweede de Surinamers, een derde van de toenmalige bevolking, kwamen in '75, nog voor de onafhankelijkheid, hierheen omdat ze hun eigen leiders niet vertrouwden. Terecht zoals bleek maar toch. En de Antillen maakten er vanaf de jaren '80 een gewoonte van hun criminelen in NL te lozen. Als rijksgenoten kon men hen toch niet deporteren en zo waren zij ervan af.
    Klopt allemaal, maar dat veranderd niets aan het feit dat ik net opnoemde. Als Nederland hun landen niet had gekolonialiseerd had, dan konden ze hier ook niet heen komen.
    Home mtk-gym.nl


  12. #337
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Klopt allemaal, maar dat veranderd niets aan het feit dat ik net opnoemde. Als Nederland hun landen niet had gekolonialiseerd had, dan konden ze hier ook niet heen komen.
    Jij bent er toch ook? Wist niet dat Turkije een kolonie van NL is geweest.

  13. #338
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Omdat het de Nederlanders waren die in hun landen alles hebben aangepast. Als Nederland hun niet had gekolonialiseerd, dan waren er hier bijna geen surinamers of antilianen. Zij hebben in mijn ogen dus wel recht van spreken omdat ze in feite Nederlanders zijn.

    Ik ga nu ff League of legends spelen. Account naam: MTKGYM voeg me toe voor een duo
    Daar zou ik mee eens zijn als Surinamers/Antillianen zichzelf werkelijk zoals "blanke Nederlanders" zouden zien. Maar in de praktijk houden zij zich vaak vast aan hun achtergrond. Begrijpelijk ook.

    Ik wil er wel op wijzen dat je mij niet als individueel behandelt, maar werkelijk als "nederlander". Ik zou mijn mening anders moeten formuleren niet vanwege mijn eigen daden maar vanwege daden van andere blanke Nederlanders die een oneindig aantal jaren terug andere landen hebben gekoloniseerd. Je beoordeelt mij, en dus ook andere nederlanders gebaseerd op de historische context van het "nederlanderschap". Niet op wie we zijn. Hoewel dit een mening is die ook door links nederland(hypocrieten) word gedeeld, en het dus begrijpelijk is dat je dit noemt, vind ik "historische schuld" te ver gaan.

    Aan de andere kant ben ik een voorstander van het idee dat men openlijk elkaars achtergrond erkent. Ik zie dit juist als een middel om ethnische relaties te verbeteren, omdat het irrationeel is niet iemands ethnische en culturele achtergrond in acht te nemen bij het beoordelen van hun mening maar men hier onbewust altijd rekening meehoud. Als een chinese man eens een nederlandse vrouw berooft valt het niemand op en beoordeelt niemand de chinese gemeenschap ervoor, is het de "zoveelste Marokkaan" dan merkt iedereen dit ook op. Inclusief hen die te laf en "politiek correct" zijn om dit openlijk te stellen.

    Voorbeeldje:
    Stel er wonen 10.000 Iraniërs in Nederland, en bij een enquette geeft 60% van hen aan dat ze beperkingen willen op de vrijheid van meningsuiting. Zij komen uit een land waar er vrij radicale standpunten zijn als het gaat om het vrijheid van de individueel en vrijheid van expressie.

    Ook al geven 10.000 Nederlanders in een enquette ook aan dat 60% van hen voor beperkingen op de vrijheid van de meningsuiting is, dan moet je dit heel anders interpreteren en is dit veel minder zorgwekkend. je verwacht dan namelijk hoogstens enkele procedurele aanpassingen en niet een compleet ander waardenstelsel. In de realiteit zijn dergelijke enquettes overig niet erg lastig te interpreteren, zo'n 78% van Britse moslims geeft aan dat zij willen dat het tekenen van Mohammed cartoons bestraft dient te worden. Ook daar roept de regering nog dat een multiculturele maatschappij een zegening is, bizar eigenlijk.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  14. #339
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Klopt allemaal, maar dat veranderd niets aan het feit dat ik net opnoemde. Als Nederland hun landen niet had gekolonialiseerd had, dan konden ze hier ook niet heen komen.

    kijk ik ben niet de slimste ook nooit geweest btw maar hun landen? naar mijn weten waren de oorspronkelijke bewoners van hun landen indianen die uitgeroeid zijn .daar hoor je btw niks over dat dat gebeurd is
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  15. #340
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    kijk ik ben niet de slimste ook nooit geweest btw maar hun landen? naar mijn weten waren de oorspronkelijke bewoners van hun landen indianen die uitgeroeid zijn .daar hoor je btw niks over dat dat gebeurd is
    lol daar hebben de surinamers zelf niets mee te maken haha
    Home mtk-gym.nl


  16. #341
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    lol daar hebben de surinamers zelf niets mee te maken haha


    tja lezen is ook een vak waar staat dan dat de surinamers er iets mee te maken hebben?jij zegt (Als Nederland hun landen niet had gekolonialiseerd had, dan konden ze hier ook niet heen komen).die landen waren al gekolonialiseerd lang voor dat er slaven heen werden gebracht daarvoor was er nooit een neger aan land geweest mischien wel aangespoeld dat kan weer wel
    Last edited by blade; 25-10-2013 at 18:37.
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  17. #342
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben benieuwd wat grootheden, kampioenen in onze sport zoals Bonjasky..Hoost..Hippolyte..Simson of Spong zouden vinden van de posts hier omtrent dit onderwerp...als dit de toon is op mixfight heb ik hier niet zoveel te zoeken eigenlijk...mensen laten echt hun ware aard zien...

  18. #343
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Zwarte Piet racistisch?
    Zwarte Piet is sexistisch, waarom komt deze nooit door m'n schoorsteen?

    It's okay to be white

  19. #344
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Ik ben benieuwd wat grootheden, kampioenen in onze sport zoals Bonjasky..Hoost..Hippolyte..Simson of Spong zouden vinden van de posts hier omtrent dit onderwerp...als dit de toon is op mixfight heb ik hier niet zoveel te zoeken eigenlijk...mensen laten echt hun ware aard zien...
    You don't get it. You just don't get it.

    Maar even serieus. Heel Nederland als racistisch bestempelen en dan verbaast zijn als je wat tegengas krijgt??
    Last edited by RedDawn; 25-10-2013 at 19:31.

  20. #345
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Wanneer zou ik dat gepost hebben? Fill me in

  21. #346
    Join Date
    May 2011
    Location
    Osaka
    Posts
    353
    vCash
    126000

    Default

    mediahype maar misschien wel goed voor de economie, er zullen dit jaar meer mensen sinterklaas vieren en kado's kopen door al die volwassenen die zich zooo druk maken om zwarte piet
    Bonjasky,Spong,Buakaw,Hoost,Aerts

  22. #347
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Ik las ergens dat Gario's petitie waarmee die de intocht wou verhinderen iets van 21 ondertekenaars had.
    Waaruit je ook kan concluderen dat het grootste gedeelte van de Surinamers en Antillianen zijn naam niet kan schrijven...

    Statistieken; Het is een kwestie van interpretatie.

  23. #348
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    You don't get it. You just don't get it.

    Maar even serieus. Heel Nederland als racistisch bestempelen en dan verbaast zijn als je wat tegengas krijgt??
    Dat is gelul. Illest beschrijft hoe hij het ervaart, zoals wij beschrijven hoe wij deze discussie ervaren.

    De conclusie dat zwarte piet racistisch is, is net zo voorbarig als de conclusie dat illest ons allemaal als racisten bestempelt.... Als hij dat dacht zou hij de discussie niet aangaan lijkt me.

  24. #349
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Ik ben benieuwd wat grootheden, kampioenen in onze sport zoals Bonjasky..Hoost..Hippolyte..Simson of Spong zouden vinden van de posts hier omtrent dit onderwerp...als dit de toon is op mixfight heb ik hier niet zoveel te zoeken eigenlijk...mensen laten echt hun ware aard zien...
    Kijk, hier stoor ik mij nou echt aan. Ware aard? Welke ware aard heb je het in godsnaam over?? Ik ben meerdere keren op jouw posts serieus ingegaan, maar vervolgens ga je niet in op hetgeen ik schrijf.

  25. #350
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    grappen over negers lijkt met toch logisch wat hij bedoeld.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •