MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 33
  1. #1
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default Ingebroken bij mij thuis

    Ben afgelopen week een midweekje centerparcs geweest met mijn vriendin.
    Bij thuis komst mertke we dat er ingebroken was, letterlijk alles was overhoop gehaald.
    Gelijk de politie gebeld natuurlijk, daarna kwam de forrensische recherche.
    Die hebben vingerafdrukken enzo geprobeert veilig te stellen.
    De schrik zit er bij mijn vriendin goed in natuurlijk.

    Heb de verzekering gebeld, en die sturen maandag een expert lamgs.
    Ik heb een inboedelverzekering bij ohra.

    wij moesten van de politie een lijst maken met de gestolen spullen en de bonnen ervan verzamelen.
    De bonnen van oa. de tv en playstation heb ik nog wel.
    ook bonnen van een dure ketting en ring hebben we nog.
    Van een aantal dingen hebben we geen bon meer.
    Bijvoorbeeld van oorbellen van mijn vriendin en ringen en 2 horloges.
    Heeft iemand hier ervaring mee hoe je dan toch nog de mogelijkheid hebt om de schade te claimen zonder bon?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    344
    vCash
    64395

    Default

    Ai, das behoorlijk klote. Wellicht kun je bij de bank en/of verkopende partij een afschrift aanvragen als je ongeveer de datum van aankoop weet te herinneren. Wellicht kun je ook het eigendom aantonen middels foto's. Ik hoop dat je alles vergoed krijgt en het adres van de dieven ingefluisterd krijgt. Lui die ongevraagd aan andermans spullen zitten heb ik een bloedhekel aan.

  3. #3
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    gvd das klote maat, kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit. geloof dat als het om "minder grote" bedragen gaat ze bij de verzekering nooit zo moeilijk doen....althans dat is mijn ervaring. ik weet niet wat ze doen als het echt om duizenden euro's gaat

  4. #4
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1.169
    vCash
    126000

    Default

    Als je gepint of met creditcard betaald hebt kan je sowieso de datum terughalen via je internetbankieren. Met die datum kunnen ze in veel winkels en/of hoofdkantoren je bon terughalen. Blijft klote in ieder geval.

  5. #5
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Damn echt klote man. Heb verder helaas weinig tips voor je maar veel succes verder met het regelen van alles!

  6. #6
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Dat is echt klote. Sterkte en succes ermee. Geen voorwerpen gestolen met persoonlijke onderdelen, zoals foto's etc.? Las tijdje geleden dat een gezin de foto's waren kwijtgeraakt van hun kind dat kort daarvoor op jonge leeftijd was overleden. Zowel laptop als camera volgens mij. Schoften zijn het. Hopen op meer gevallen van 'inbrekersrisico' zodat er misschien ooit eens een wetwijziging in gang kan worden gezet. Ook al blijft het risico nog steeds. Laffe mensen doen dit soort dingen. Ga werken voor je geld

  7. #7
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Minotauro View Post
    Dat is echt klote. Sterkte en succes ermee. Geen voorwerpen gestolen met persoonlijke onderdelen, zoals foto's etc.? Las tijdje geleden dat een gezin de foto's waren kwijtgeraakt van hun kind dat kort daarvoor op jonge leeftijd was overleden. Zowel laptop als camera volgens mij. Schoften zijn het. Hopen op meer gevallen van 'inbrekersrisico' zodat er misschien ooit eens een wetwijziging in gang kan worden gezet. Ook al blijft het risico nog steeds. Laffe mensen doen dit soort dingen. Ga werken voor je geld
    x2

    anderen hard laten werken voor hun spullen en dan 'fftjes' alles wegnemen. Lowlifes zijn het.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Thnx mannen,

    Ja van de tv, playstation en een horloge hebben we de bon nog, van een dure ketting en ring hebben we het certificaat, de prijs staat er ook op (geldt dit als bon?)

    Van mijn vriendin is er een sieradenkistje weg, met 5 ringen, 2 armbanden en 2 horloges, daarvan hebben we geen aankoopnota`s meer.
    Die hadden we tot voor de inbraak wel.
    Het meest klote is nog dat we hier net 2 maanden wonen en op 1 kamer stonden nog enkele dichte verhuisdozen, 3 dozen vol dvd`s zijn meegenomen en 2 dozen zijn weg waar ook een aantal bonnen inzaten.
    Foto s heeft ze wel veel van haar sieraden, dus hoop dat ze daar genoegen mee nemen.
    Pin transacties hebben we weinig gedaan, aangezien we de meeste luxe artikelen kopen van mijn klus geld.

  9. #9
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Minotauro View Post
    Dat is echt klote. Sterkte en succes ermee. Geen voorwerpen gestolen met persoonlijke onderdelen, zoals foto's etc.? Las tijdje geleden dat een gezin de foto's waren kwijtgeraakt van hun kind dat kort daarvoor op jonge leeftijd was overleden. Zowel laptop als camera volgens mij. Schoften zijn het. Hopen op meer gevallen van 'inbrekersrisico' zodat er misschien ooit eens een wetwijziging in gang kan worden gezet. Ook al blijft het risico nog steeds. Laffe mensen doen dit soort dingen. Ga werken voor je geld
    x3!
    Be a Warrior, not a Worrier

  10. #10
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    fucked up bij mij is het 10 jaar geleden gebeurd, weet je wat nog het ergste was ik lag boven te slapen.

  11. #11
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Wow, sterkte man. Bij een vriendin van mij is ook ingebroken en die voelt zich nadien niet meer veilig alleen in haar eigen huis.
    Marktplaats in de gaten houden...
    It's okay to be white

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    kut man. Foto's van de spullen zijn altijd goed als bewijs voor de verzekering. Kijk op oude foto's van kerst verjaardagen ed of er op de achtergrond iets staat wat is gestolen.

  13. #13
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    check even of je nog papieren overschrijf bewijzen thuis had liggen en of die er nog zijn.

  14. #14

    Default

    Zeer klote. Zou even bij de dichts bijzijnde pandjes huizen gaan kijken. Ook marktplaats kan wel eens uitkomst bieden.

    Succes.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Fucked up man.. I know this shit.
    2009, 26 okt de maandag net nadat de klok was verzet. Vroeg donker..
    Kwam thuis om 21:00 en dacht waarom staan die kastjes open? Laptop weg.. misschien had mijn vrouw hem meegenomen?
    In de keuken zag ik dat ze door het kleine bovenraamje waren gekomen. Hele huis overhoop, zelfs zoldertrap stond naar beneden. Hele slaapkamer een zooi.
    Sieraden, geld, laptop, houten adelaar van 80cm...
    We woonde er net 6 weken, dozen stonden nog ingepakt.
    We hebben de borg moeten laten en hebben onze spullen weer gepakt voor een ander huis.
    Ik check nog steeds altijd alles scherp in huis, lichten aan etc.

  16. #16
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Ook mij overkomen en zoek vandaag de dag nog steeds naar de daders.

    Heb laatst een tip gehad over iemand die in de gevangenis zit nu dat hij heeft gezegd dat hij bij een Joego en een turk had ingebroken en een flinke buit had mee genomen. Ze hadden toen bij mij en mijn joego buurman tegelijk ingebroken. Dus ik wacht nu tot hij vrij is om hem een bezoek te brengen.

    Ik en mijn vrouw zijn nog steeds heel scherp en zit nooit meer zonder de deur van binnen op slot te doen thuis. Gaat echt aan je knagen dit.
    Home mtk-gym.nl


  17. #17
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Het is nu een aantal dagen geleden en toch blijft het nog wel door je hoofd spoken.
    De verzekeringsmaatschappij heeft een expert ingeschakeld.
    Deze komt pas de 28e.
    Is dit normaal dat dit zolang duurt?

  18. #18
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Waarschijnlijk wel.. dat soort procedures kan aardig wat tijd in beslag nemen.

    Klote man, sterkte en hopelijk kun je nog wat van je bezittingen naar waarde terugvorderen.
    Het is een naar gevoel als mensen ongevraagd in je huis komen en je bestelen.
    (dat moeten ze gewoon niet doen)

  19. #19
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Had er net even over gebeld met Ohra, de reden dat het zolang duurt is dat er veel experts nog bezig zijn met opnemen van stormschade van laatst.

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Je geborgenheid is verkracht.

  21. #21
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Me vriendin wil hier zo snel mogelijk verhuizen helaas.
    Ik begrijp het wel, maar wonen hier net en hebben een hoop geld in dit huis gestoken.

  22. #22
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Willem033 View Post
    Me vriendin wil hier zo snel mogelijk verhuizen helaas.
    Ik begrijp het wel, maar wonen hier net en hebben een hoop geld in dit huis gestoken.
    dat kan ik wel begrijpen ja, het idee alleen al dat een wild vreemde met zn gore poten overal aan heeft gezeten. hoop dat ze iig bijdraait want het zou zonde zijn om nu al te moeten verhuizen. Bij mn collegatje hebben ze afgelopen maandag ingebroken terwijl ze thuis waren, die stond oog in oog met een gemaskerde kerel in haar huis. en dat terwijl de kinderen boven waren.

  23. #23
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Zo dat is helemaal heftig zeg.
    Helemaal als dit een vrouw over komt.
    Die zal geheid niet lekker slapen. Echt erg

  24. #24
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Ik wil je niet extra ongerust maken, maar houd er rekening mee dat inbrekers tegenwoordig vaak na een maand of twee/drie een herhalingsbezoekje brengen. Zij weten dan namelijk dat je allemaal nieuwe spullen hebt staan omdat de verzekering dan over de brug is gekomen. Een oud collega van mij heeft dit een klein jaartje geleden ook meegemaakt.

  25. #25
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    je moet een huis alarm met code installeren. kost je 200 euro. Als je thuis zit sowieso alle deuren op slot.
    Home mtk-gym.nl


Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •