MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 45
  1. #1
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default Gangster helpt de arme mensen in Nederland

    Een voormalig crimineel heeft voor honderden arme Bredase gezinnen sinterklaascadeautjes gekocht. Het gaat om John Jansen die was aangesloten bij een gewelddadige groepering, die in de jaren negentig we de Juliet-bende werd genoemd. Dat meldt Omroep Brabantdinsdag. Jansen won 2,5 miljoen euro in de Staatsloterij. Hij heeft aan Omroep Brabant gezegd zich druk te maken om de armoede in Nederland.
    Jansen: 'Ik heb altijd geweten dat ik de loterij een keer zou winnen, en dat ik het geld zou weggeven.' En sterker nog, ik ga de loterij nog een keer winnen.' Jansen is veroordeeld voor bankovervallen. De Juliet-groep handelde in drugs en ging daarbij zwaar geweld niet uit de weg.
    Jansen: 'Kijk, de regels in dit land worden gemaakt door de rijken voor de rijken. Dan kan je met justitie in aanraking komen. (...) Ik zat in de hasjhandel, ik heb bankovervallen gepleegd, maar ik heb grenzen. Ik heb nooit iemand vermoord. (...) Als ik terugkijk op mijn leven zou ik het zo precies weer over doen. Ik heb echt nergens spijt van.'
    Jansen is ook oprichter van Easy Pawn, een stichting die zich inzet voor straatjongeren en ze onderdak biedt.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Voormalig topcrimineel John Jansen uit Breda is de man die honderden Bredase arme gezinnen blij heeft gemaakt. Hij won 2,5 miljoen euro in de Staatsloterij en schonk een deel van het geld aan de Voedselbank in zijn stad om sinterklaascadeautjes te kopen. Jansen was lid van de beruchte Julietbende die in de jaren negentig terechtstond voor hasjhandel en ontvoering en afpersing van vooral criminelen.

    Jansen wil uit de publiciteit blijven, maar vertelde zijn verhaal aan Omroep Brabant. Hij maakt zich druk om de armoede in Nederland en wil kinderen die het slecht hebben een leuke Sinterklaas bezorgen. "Ik heb altijd geweten dat ik de loterij een keer zou winnen, en dat ik het geld zou weggeven", lacht hij, "En sterker nog, ik ga de loterij nog een keer winnen."

    Open over zijn criminele verleden
    Over zijn criminele verleden is hij heel open. "Kijk, de regels in dit land worden gemaakt door de rijken voor de rijken. Dan kan je met justitie in aanraking komen." Volgens de Bredanaar is lang niet alles wat over zijn verleden wordt geschreven waar. "Ik zat in de hasjhandel, ik heb bankovervallen gepleegd, maar ik heb grenzen. Ik heb nooit iemand vermoord."

    Boek over zijn leven
    De voormalige crimineel werkt op dit moment aan een boek over zijn leven. "Als ik terugkijk op mijn leven zou ik het zo precies weer over doen. Ik heb echt nergens spijt van."

    Robin Hood
    De Bredanaar doet tegenwoordig meer aan liefdadigheid. Zo is hij de oprichter van Easy Pawn, een stichting die zich inzet voor straatjongeren en ze onderdak biedt.
    Maar daar ging het geld van zijn staatslot niet heen. "Maak je maar geen zorgen, die komen niets tekort."

    Als een moderne Robin Hood helpt hij de armen. "Ik kom uit een gezin met acht kinderen. Het leven was bij ons geen vetpot. Ik weet hoe het is als met Sinterklaas de rijke kinderen in de klas de mooiste cadeau's hebben. Niet dat ik ooit wat tekort ben gekomen thuis, maar ik weet wel hoe het is als er weinig geld is."

    Sinterklaasfeest
    Bij de Voedselbank in Breda is iedereen erg blij met de gulle gift. "Bijna 500 kinderen krijgen nu een echte Sinterklaas. Dat is echt geweldig", zegt Marieke Oomen van de Bredase Vincentiusvereniging. Die vereniging had al plannen voor een speciaal Sinterklaasfeest voor kinderen van ouders die afhankelijk zijn van de voedselbank. "We konden 75 kinderen blij maken, maar door deze gulle gift kunnen we nu ineens alle kinderen blij maken."

    1 april
    Ze dachten in eerste instantie dat het om een 1 aprilgrap ging, maar al snel werd duidelijk dat het serieus was. Hoeveel geld er is geschonken mag ze niet zeggen. Ook wil ze niet reageren op de gulle gever zelf. "We laten dat helemaal aan hem over", zegt haar collega. "Echt, dat moet hij zelf weten of hij geld geeft. Wij zijn in ieder geval hartstikke bij. En de kinderen nog het meest. De rest er om heen is niet belangrijk.

  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Is toch geweldig voor de kinderen dat hij dit doet!
    Be a Warrior, not a Worrier

  4. #4
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    En zonder deze bende ook geen 2Hot2Handle en misschien wel geen Golden Glory....
    Sjappoo, een pareltje voor deze samenleving.
    Maar in ieder geval goed dat hij zijn eerlijk gewonnen geld goed besteedt.

  5. #5
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    nou ik vind het een goeie daad, we geven weer massaal aan het buitenland (en terecht hoor begrijp me niet verkeerd) maar er zijn genoeg mensen die het niet breed hebben in NL dus fijn dat daar ook eens aan gedacht wordt

  6. #6
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    natuurlijk is het een goede daad, daarom post ik het ook.

  7. #7
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    natuurlijk is het een goede daad, daarom post ik het ook.
    nou goed gedaan kerel

  8. #8
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    mischien zijn slachtoffers ook wat poen geven? hij lult er over of het niks is geweest wat die gedaan heeft en geen spijt er van heeft maar het lijkt me geen pretje om een blaffer voor je gezicht te krijgen.wat krom is kan je niet recht lullen lijkt mijn ook niet met 2.5 miljoen
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  9. #9
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    mischien zijn slachtoffers ook wat poen geven? hij lult er over of het niks is geweest wat die gedaan heeft en geen spijt er van heeft maar het lijkt me geen pretje om een blaffer voor je gezicht te krijgen.wat krom is kan je niet recht lullen lijkt mijn ook niet met 2.5 miljoen
    Denk dat ik het wel een goede troost vind van 2.5 miljoen hoor.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  10. #10
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Denk dat ik het wel een goede troost vind van 2.5 miljoen hoor.


    tja veel mensen vinden hem nu een held is hun goed recht ik vind um een crimineel die aandacht wil hij had die poen ook anoniem kunnen geven ik denk ook aan de slachtoffers die die heeft gemaakt of zijn we die vergeten nou die cadeautjes weg geeft?
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  11. #11
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    mischien zijn slachtoffers ook wat poen geven? hij lult er over of het niks is geweest wat die gedaan heeft en geen spijt er van heeft maar het lijkt me geen pretje om een blaffer voor je gezicht te krijgen.wat krom is kan je niet recht lullen lijkt mijn ook niet met 2.5 miljoen
    o ja en die bankiers die massaal geld hebben gestolen, gaan die hun slachtoffers ook geld geven dan?

  12. #12
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    o ja en die bankiers die massaal geld hebben gestolen, gaan die hun slachtoffers ook geld geven dan?

    hebben die een pistool bij iemand op de kop gezet?stomme vergelijking maar goed als je een crimineel de hand boven het hoofd houd dan mag dat tis een vrij land toch maar verdiep je je eigen ook eens in de mensen die het is overkomen dan lul je wel anders
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  13. #13
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    bankiers hebben in vergelijking veel meer schade gedaan, de hele economie naar de ... geholpen mensen raken hun werk kwijt elke dag, nog jarenlang schade.

  14. #14
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    bankiers hebben in vergelijking veel meer schade gedaan, de hele economie naar de ... geholpen mensen raken hun werk kwijt elke dag, nog jarenlang schade.
    tis te hopen dat jou familie het niet overkomt of je kinderen of maakt het jou niet uit dat die een blaffer op hun hoofd krijgen?weet het niet zou kunnen dat je dat niet erg vind en denk ach hij heeft er dan wel geen spijt van die dader maar als die de staatsloterij wint geeft die mischien cadeautjes weg
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  15. #15
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    pff.. doet er iemand een x wat goeds, is het ook niet goed. wat hij heeft gedaan, was zijn verleden.

    Quote Originally Posted by blade View Post
    mischien zijn slachtoffers ook wat poen geven? hij lult er over of het niks is geweest wat die gedaan heeft en geen spijt er van heeft maar het lijkt me geen pretje om een blaffer voor je gezicht te krijgen.wat krom is kan je niet recht lullen lijkt mijn ook niet met 2.5 miljoen

  16. #16
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    dat zeg ik precies.

  17. #17
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Waarom praten jullie over een misdadiger? De persoon in kwestie heeft reeds terecht gestaan voor zijn daden. Hij is inmiddels niets anders dan gewoon een vrij burger...

    En deze persoon heeft op legale wijze geld verkregen en steunt daarom kinderen van arme gezinnen.. Dan maakt het toch totaal niet uit wat zijn verleden is. (in dit geval)
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  18. #18
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    pff.. doet er iemand een x wat goeds, is het ook niet goed. wat hij heeft gedaan, was zijn verleden.
    val hem niet aan om zijn verleden maar hij heeft er geen spijt van wat die geflikt heeft kan wel hypocriet gaan doen en zeggen wat goed van hem zeg! had ik wel gedaan als die spijt van zijn daden zou hebben en dat heeft die niet.laten we het breder gaan trekken nou is der iemand die 10 meisjes heeft misbruikt er geen spijt van heeft en de staatsloterij wint en geld weg geeft voor arme kinderen voor sinterklaas om cadeautjes te kopen zou je dat ook toe juichen en zeggen ach dat was zijn verleden dat denk ik niet he. kijk het is gewoon dat die vent is gepakt voor zijn daden anders was die gewoon er mee door gegaan.maar goed als de mensen hem een held vinden ik vind het best
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  19. #19
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Deze man is niet per definitie een held in mijn ogen.. Vind het wel een mooi gebaar.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    ik ken hem persoonlijk. Hij wou het stilhouden en vertelde tegen dochter om kwart voor negen "s ochtends dat ze het echt tegen niemand mocht zeggen maar hij had de staatsloterij gewonnen. om 10.00 wist heel Breda het. Hij rijd nu in mclaren slr hij heeft voor 6 ton auto"s gekocht. De sinterklaas actie kost hem 75000 euro.

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    tja veel mensen vinden hem nu een held is hun goed recht ik vind um een crimineel die aandacht wil hij had die poen ook anoniem kunnen geven ik denk ook aan de slachtoffers die die heeft gemaakt of zijn we die vergeten nou die cadeautjes weg geeft?
    in eerste instantie was het ook anoniem maar de media heeft hem ontmaskert

  22. #22
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    staat er ook bij ergens, dat hij het anoniem wou houden.

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    27/11/2013 Tijd: 12:21
    Auteur: Wijnand Nijs

    BREDA - NOS, Hart van Nederland, zo’n beetje alle kranten en radiozenders hebben hem benaderd: de Bredase weldoener John Jansen. Jansen blijkt de gulle gever aan de Bredase Voedselbank.
    Het verhaal is uit een film: oud-crimineel wint loterij engeeft geld aan goed doel. Want precies dat is wat er aan de hand is. Jansen kocht een staatslot bij Sigarenmagazijn Van den Broek aan de Willemstraat en won prompt 2,5 miljoen euro. Het verhaal van zijn in eerste instantie anonieme gift waarmee hij voor zo’n vijfhonderd kinderen een Sinterklaascadeau mogelijk maakte, deed het al goed in de media. Toen bekend werd dat het om Jansen ging, kwam de aandacht pas echt op gang.
    Bij hem en bij de Voedselbank stond de telefoon roodgloeiend. Jansen heeft er zelf niet zoveel aan toe te voegen, laat hij weten in een reactie. “Ik had gehoopt dat het pas na de actie bekend zou worden. Nu gaat de aandacht niet naar waar het om zou moeten gaan, namelijk de Voedselbank.”
    Inmiddels heeft ook het Openbaar Ministerie belangstelling getoond voor de prijswinnaar. Het OM gaat onderzoeken of het nog geld tegoed heeft van het voormalig lid van de Julietbende, zo bevestigt een woordvoerder. “We hebben van horen zeggen dat hij over voldoende liquide middelen beschikt en kijken nu of er nog vorderingen openstaan. Dat zou een ontnemingsvordering kunnen zijn in het kader van de Plukze-Wet of bedragen die hij aan slachtoffers zou moeten betalen.”
    Op Facebook en op diverse sites staan honderden reacties, waarbij veel mensen waardering uitspreken voor de actie. “Een super gebaar” en “Wat een geweldig gebaar en mooi om te lezen dat er nog zo veel warme harten zijn die de voedselbank graag steunen.” Anderen zijn wat minder enthousiast over zijn verleden. “Misschien kan hij nu meteen smartegeld betalen aan het bankpersoneel waar hij overvallen heeft gepleegd.”
    Voor Jansen was zijn gift logisch. “De meeste mensen hebben grote plannen als ze een loterij winnen, maar als het zover is, dan blijven ze er bovenop zitten.” Hij niet.

  24. #24
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    ik heb de thread ook een verkeerde titel gegeven, het is inderdaad ex-gangster.

  25. #25
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    ik ken hem persoonlijk.
    Ik ben daar niet echt verbaasd over.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •