MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 18 of 18
  1. #1
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default Iemand ervaring met online taalcursussen van LOI of NTI?

    Ik wil misschien een online taalcursus volgen via loi of nti maar ik vraag me af of iemand daar ervaring mee heeft en of ze wel/niet tevreden waren?!

    Bij voorbaat dank.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    jaaaaren geleden cursus arabisch gedaan via de LOI, in het tijdperk dat je nog via de post je huiswerk zeg maar moest opsturen.dat werd dan nagekeken en kreeg je terug gestuurd met op/aanmerkingen. Nu met het online gebeuren is alles alleen maar makkelijker geworden denk ik. gewoon leren op jou tempo en op je eigen niveau, ik had toen niks te klagen over het lesmateriaal enz.

  3. #3
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    jaaaaren geleden cursus arabisch gedaan via de LOI, in het tijdperk dat je nog via de post je huiswerk zeg maar moest opsturen.dat werd dan nagekeken en kreeg je terug gestuurd met op/aanmerkingen. Nu met het online gebeuren is alles alleen maar makkelijker geworden denk ik. gewoon leren op jou tempo en op je eigen niveau, ik had toen niks te klagen over het lesmateriaal enz.
    Thanks voor je reactie. Maar je was na afloop dus tevreden als het gaat om beheersing van de (in jouw geval arabische) taal?

  4. #4
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Ik volg nu een cursus bij het NTI Horecaportier. Op het moment nog weinig ervaring.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #5
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Goedkoper dan de LOI of NTI.
    http://livemocha.com/

  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Pahlavan View Post
    Thanks voor je reactie. Maar je was na afloop dus tevreden als het gaat om beheersing van de (in jouw geval arabische) taal?
    ja klopt ik ben/was tevreden

  7. #7
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Het grootste probleem met online is het spreken van de taal. Voor lezen en/of begrijpen werkt het prima.
    Als iemand tegen je begint te praten op tempo valt het tegen.
    En je moet wel wat motivatie hebben natuurlijk.

    Wat wil je bereiken? Biertje bestellen op het terras ? Of juridische documenten voor je werk ?

  8. #8
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Het grootste probleem met online is het spreken van de taal. Voor lezen en/of begrijpen werkt het prima.
    Als iemand tegen je begint te praten op tempo valt het tegen.
    En je moet wel wat motivatie hebben natuurlijk.

    Wat wil je bereiken? Biertje bestellen op het terras ? Of juridische documenten voor je werk ?
    Allereerst iedereen bedankt voor de reacties.

    Maar om je vraag te beantwoorden, ik wil wel iets meer kunnen dan alleen een biertje bestellen op een terras bij wijze van spreken maar ik hoef ook niks zakelijks te kunnen. Gewoon normale allerdaagse gesprekken kunnen voeren is wat ik zou willen. Ik heb gezien dat je op loi/nti ook telkens een cursus hebt voor beginners en een cursus voor gevorderden. Mocht ik aan een cursus beginnen dan zal het op beginners niveau zijn. Ik las ergens dat als je de beginners cursus afrondt dat je dan ongeveer op b1 niveau zit qua taal....

  9. #9
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Dan is het een leuk begin. Daarnaast langzaam proberen at filmpjes in de taal te kijken en het langzaam op te bouwen. Veel oefenen !!

  10. #10
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Het grootste probleem met online is het spreken van de taal. Voor lezen en/of begrijpen werkt het prima.
    Als iemand tegen je begint te praten op tempo valt het tegen.
    En je moet wel wat motivatie hebben natuurlijk.

    Wat wil je bereiken? Biertje bestellen op het terras ? Of juridische documenten voor je werk ?
    voor het spreken zaten er vroeger bij mij cassette bandjes bij, die uitspraak/toon/klemtoon enz voor zeiden daarna kon je het zelf nazeggen. Dat zal nunog wel zo zijn denk ik, alleen dan online.

  11. #11
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    voor het spreken zaten er vroeger bij mij cassette bandjes bij, die uitspraak/toon/klemtoon enz voor zeiden daarna kon je het zelf nazeggen. Dat zal nunog wel zo zijn denk ik, alleen dan online.
    Klopt, ik las op de website van LOI dat je sowieso cd's krijgt waarmee je dus aan je uitspraak kan oefenen en wat ze inmiddels ook hebben is dat je online door middel van animatiefilmpjes in situaties wordt geplaatst waar je dus duits moet spreken en vervolgens krijg je door een online coach feedback op je uitspraak etc.

  12. #12
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Er staat dat de basiscursus 8 maanden duurt (in totaal 348 euro) maar aangezien ik iig tot aan de zomervakantie het niet zo druk heb met mijn studie verwacht ik/hoop ik dat ik er meer tijd in kan stoppen en sneller dan 8 maanden op het gewenste niveau zit....

  13. #13
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Al eens gedacht aan zo'n versnelde taalcursus in het buitenland?
    (schijnt best goed te werken)

  14. #14
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    welke taal wil je gaan leren eigenlijk?

  15. #15
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cornelus View Post
    Al eens gedacht aan zo'n versnelde taalcursus in het buitenland?
    (schijnt best goed te werken)
    Ik ben het met je eens dat naar het desbetreffende land gaan om de taal te leren nog altijd de beste manier is om een taal onder de knie te krijgen maar helaas komt dat mij momenteel qua tijd en anderen verplichtingen niet uit.

  16. #16
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    welke taal wil je gaan leren eigenlijk?
    Ik wil Duits gaan leren. Ik zit te overwegen om in de toekomst in Duitsland een master te volgen (scheelt behoorlijk qua kosten vergeleken met Nederland) en hoewel het dan wel gewoon een engelstalige master zal zijn, is het wel handig om een woordje duits te kunnen spreken. Verder zit ik er ook aan te denken om nadat ik klaar ben met studeren net over de grens (kranenburg/kleve) te gaan wonen aangezien ik nu toch al vlakbij de grens woon.

  17. #17
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Siebengewald
    Posts
    2.760
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou eens bij Nha gaan kijken. Goed en veel goedkoper.
    I love it when a plan comes together. Colonel John Smith aka "Hannibal"

  18. #18
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Mits je de discipline op kunt brengen om het vol te houden, is verder de support vh LOI erg goed. Heb zelf een cursus Deens gedaan en ben er erg tevreden mee. Was goed te combineren met m'n werk en er was een goede gezonde druk wat huiswerk e.d. Ze kijken ook geregeld opdrachten van je na, dus je hebt niet het gevoel dat het enkel van jou kant komt.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •