MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 23 of 23
  1. #1
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Question Light-weight Gi - welke?!?!

    Ik weet 't niet meer.

    Ik wilde voor de Atama Light-Weight gaan, tot ik op Sherdog las dat er na 6x trainen en wassen al wear en tear te zien was. Ik ben wel van plan hem vaak te gebruiken.

    Het belangrijkste is dat de gi zo lichtgewicht mogelijk is, aangezien ik in de -76 zit, en moeite zal hebben om mét gi ook in -76 te blijven.

    Heb tevens de Ronin Fighter gi op het oog.

    Welke raden jullie me aan? Prijs is voor mij niet het belangrijkste punt: het moet kwalitatief gewoon een geweldige (en LICHTGEWICHT) gi zijn.

    Thanks!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Ik train zelf in de Zero G van tatami. Erg prettig.

    http://www.tatamifightwear.com/Searc...s.asp?Cat=1828

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Ik weet 't niet meer.

    Ik wilde voor de Atama Light-Weight gaan, tot ik op Sherdog las dat er na 6x trainen en wassen al wear en tear te zien was. Ik ben wel van plan hem vaak te gebruiken.

    Het belangrijkste is dat de gi zo lichtgewicht mogelijk is, aangezien ik in de -76 zit, en moeite zal hebben om mét gi ook in -76 te blijven.

    Heb tevens de Ronin Fighter gi op het oog.

    Welke raden jullie me aan? Prijs is voor mij niet het belangrijkste punt: het moet kwalitatief gewoon een geweldige (en LICHTGEWICHT) gi zijn.

    Thanks!

  3. #3
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    1.4kg voor een A2.. Hm, verder ziet hij er netjes uit. Hoe lang gebruik je hem al?

  4. #4
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Oei, niet zo heeeel lang. Denk dat die een keer of 12 is gewassen en hij ziet er nog prima uit. Maar dat kan overigens ook komen omdat ik zo vreselijk goed ben en tegenstander vaak de mat afrennen zodra ik er op stap.

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    1.4kg voor een A2.. Hm, verder ziet hij er netjes uit. Hoe lang gebruik je hem al?

  5. #5
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    Momenteel geen betere keuze dan een Hyperfly denk ik. 1.3kg voor een A2.
    Daarnaast als je nu even op artesuave.eu kijkt vindt je misschien nog wel een kortingscode...

  6. #6
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    Verder is een Tatami Nova Basic lichter dan een zero G

  7. #7
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    En dan heb je het over de HYPERFLY PRO Competition Gi?

    Of..? In de specs staat dat het pak 2kg weegt, echter weet ik niet welk maat pak ze hier genomen hebben. Volgens de Size Chart heb ik een A2 nodig.

    Lengte = 189cm
    Gewicht = 76kg

    Ik kloot ALTIJD aan met groottes wat dat betreft, door m'n vrij tengere middel.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    Mijn ervaring is dat lichte competition gi's niet gemaakt zijn om vaak in te trainen.... Ik denk dat de beste oplossing is dat je een lichte gi hebt voor competitie, en voor de dagelijkse trainingen een wat meer duurzaam model koopt..... Je moet ff investeren maar uiteindelijk denk ik de beste oplossing

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  9. #9
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Thx voor de tip. Het trainingsmodel heb ik gelukkig al in geinvesteerd. Echter weegt dat ding 2.5kg, en zit die niet echt bepaald lekker.

    @Intermec: is die Hyperfly IBJJF approved, dat je weet?

  10. #10
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    Ikzelf ben 181 bij 73 kg en a2 is mijn maat.
    In jouw geval zou ik eerder voor een a3 gaan (vanwege de lengte).

    die 1.3kg is de California. De pro comp moet ik nog even wegen thuis.


    Betreffende trainen in een lichte gi.. ik heb al 3 jaar een nova basic, het goedkoopste model van tatami, en nooit problemen mee qua kwaliteit.
    Denk wel dat het formaat en kracht van je tegenstanders (deels) van invloed zijn op de wear n tear van je gi.

  11. #11
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    Alle hyperflys van 2013 en later (dus zonder HYPERFLY op de benen) zijn IBJJF legal. (anders zouden ze ruzie krijgen met Xande )

  12. #12
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Die paar ons verschil maakt niet zoveel uit lijkt me. Ff pissen en je ben zo 0,5kg lichter... Er zijn zat lichte gi's. Oa hyperfly maar ook shoyoroll, ctrl, moya brand bepaalde summer gi's check grapplers delight voor Amerikaanse gi's. Hyperfly heeft idd een leuke aanbieding.

  13. #13
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Die paar ons maken bij mij echt het verschil kan ik je vertellen.

    Intermec; de California is 1.3kg - ook IBJJF approved? Allicht vraag ik nu dubbel - echter als ik naar die patches op de broek kijk krijg ik het alweer Spaans benauwd (hoewel je die patches er af kan halen).

    En de Tatami Nova Basic? Je gebruikt hem zelf voor training, hoe ervaar je deze gi? Is deze IBJJF approved?

  14. #14
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Je mag volgen ibjjf iets zwaarder zijn he, een bepaald % is dat als je 74kg weegt in je adamskostuum zit je zeker goed. Ronin is een prima merk btw.

  15. #15
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    Kleine correctie trouwens, de hyperfly zit ook op 1.4
    excuses.


    Andere optie zuo een gameness air zijn.

    Waarom in het buitenland een gi bestellen terwijl we in NL meer dan genoeg leveranciers hebben.

  16. #16

    Default

    zou vooral kijken naar een witte kimono, die zijn ivm pigment altijd lichter dan de gekleurde. Een witte A2 kan zomaar 300 gram lichter zijn dan een blauwe of zwarte.

    Atama is imo een hele goede keuze, maar tegenwoordig is er keus zat.

    Meeste Europese merken worden in Pakistan gemaakt van hetzelfde materiaal, Atama in Brazilie, daar zit het verschil in imo.

    Er zijn merken die de kimono geheel uit ripstop laten maken, waardoor deze lichter zijn, maar weet niet zo snel of dat IBJJF aproved is.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  17. #17
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    Ripstop gi is niet IBJJF approved.

  18. #18
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Heb afgelopen vrijdag de gameness air thuis ontvangen. Uiteindelijk zitten twijfelen tussen de Atama - Hyperfly en Gameness. Omdat alle drie feitelijk dezelfde kwaliteiten hadden heb ik m'n keuze gemaakt afgaande op prijs. Nu ff wat trainingen pakken om de gi eens te voelen - en dan eind januari knallen in Lissabon.

    Hartelijk bedankt voor de hulp allemaal!
    Last edited by Baske; 16-12-2013 at 10:14.

  19. #19

    Default

    Quote Originally Posted by Intermec View Post
    Ripstop gi is niet IBJJF approved.

    Ik heb het gelezen, maar dat houd in dat de gameness air ook niet IBJJF aproved is imo. ivm de ripstop broek, of zie ik dat verkeerd?

    BJJF Uniform Requirements
    Gi Material
    Gis should be tailored using cotton or cotton-like fabric only. The fabric should not be so thick or hard as to impede an opponent from gripping it. For juvenile, adult, master and senior divisions, a gi fashioned from woven fabric is mandatory.
    It is permitted to wear kimono with EVA or similar material inside the collar, if the measures of size and rigidity regulations provided in the IBJJF Rules Book are followed.



    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  20. #20

    Default

    Quote Originally Posted by Intermec View Post
    Alle hyperflys van 2013 en later (dus zonder HYPERFLY op de benen) zijn IBJJF legal. (anders zouden ze ruzie krijgen met Xande )

    Niet alle 2013/2014 modellen zijn IBJJF aproved volgens de website(ivm de kleur, NAVY) en de california weegt 1620 gram (A2) en een A3 1780 gr
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  21. #21
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    Navy zou voor alsnog geloof ik nog niet verboden zijn.. ? (Wel later dit jaar dacht ik).

    En ripstop blijft een probleemgeval. Inderdaad, sommige gi's hebben een ripstop broek (gameness / grips om er maar even twee te noemen), maar bijvoorbeeld een Kauai is sowieso niet toegestaan (full ripstop).

    Daar tegenover staat dat lycra officieel ook verboden zou moeten zijn (geen katoen), maar ook wordt toegestaan in bijvoorbeeld de hyperfly.

    Gelukkig 90% van de toernooien er allemaal niet zo strikt op.

  22. #22
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Waalwijk
    Posts
    591
    vCash
    126000

    Default

    Zat even op de booster site te kijken. Geven aan dat hij ibjjf goed gekeurd is maar wel ripstop broek. Verder geven ze een laag gewicht aan van ongeveer 1.2kg voor een a2.
    Maar ja niet alles wat op internet staat klopt ;-)

  23. #23

    Default

    1.2 is idd wel erg licht.

    zit trouwens een extraatje bij.. rib stop pants , with extra string material in crotch area
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •