MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 26 to 50 of 109
  1. #26
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Recht aan de situatie ? De politie maant je te stoppen en je rent weg ondertussen in je zak graaiende.
    Darwin award voor Rishi. Geen medelijden mee. (Wel voor zijn moeder die haar zoon moet missen; en voor de agent die dit met zich mee moet dragen)

    Al dat achteraf gelul. Die agent staat stijf van de adrenaline en moet in een split second een beslissing nemen.
    De overval-klootzakjes weten nu in ieder geval dat je moet blijven staan anders eindig je in een kist.

    Zal me wel weer wat neg reps opleveren dit, maar dat moet dan maar.
    Reps
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Recht aan de situatie ? De politie maant je te stoppen en je rent weg ondertussen in je zak graaiende.
    Darwin award voor Rishi. Geen medelijden mee. (Wel voor zijn moeder die haar zoon moet missen; en voor de agent die dit met zich mee moet dragen)

    Al dat achteraf gelul. Die agent staat stijf van de adrenaline en moet in een split second een beslissing nemen.
    De overval-klootzakjes weten nu in ieder geval dat je moet blijven staan anders eindig je in een kist.

    Zal me wel weer wat neg reps opleveren dit, maar dat moet dan maar.
    dit dus
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  3. #28
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Dit is een situatie waarbij je als agent echt niet te benijden bent. Wat nu gebeurt is, is verschrikkelijk voor slachtoffer, betreffende agent en alle familie en vrienden. Maar stel dat de agent niet had geschoten en de verdachte had idd een pistool gehad zoals de agent was medegedeeld en had geschoten. Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt. Wellicht was dan de agent doodgeschoten of iemand anders die daar was.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  4. #29
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Probleem is meer dat de agent rennend geschoten heeft en daarbij doelbewust het risico genomen heeft op een niet nauwkeurig schot met de dood van Rishi als gevolg.
    Net als een automobilist die veel te hard rijdt in een woonwijk en iemand dood rijdt, heeft deze agent een onverantwoord risico genomen. Daarvoor zou ie gestraft moeten worden.
    Of Rishi een fijne knul was staat daar even helemaal los van.

    Misschien een gebrek in de opleiding hoor, niet-stressbestendige agenten worden zomaar met een pistool op straat gelaten.
    It's okay to be white

  5. #30
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Als er geroepen wordt dat je moet stoppen, moet je gewoon stoppen. Dit soort jongens hebben teveel Boyz N the hood en scarface gezien en hebben een heel vertekend beeld van het leven

  6. #31
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    Probleem is meer dat de agent rennend geschoten heeft en daarbij doelbewust het risico genomen heeft op een niet nauwkeurig schot met de dood van Rishi als gevolg.
    Net als een automobilist die veel te hard rijdt in een woonwijk en iemand dood rijdt, heeft deze agent een onverantwoord risico genomen. Daarvoor zou ie gestraft moeten worden.
    Of Rishi een fijne knul was staat daar even helemaal los van.

    Misschien een gebrek in de opleiding hoor, niet-stressbestendige agenten worden zomaar met een pistool op straat gelaten.
    Enig idee hoe het traject om een agent te worden er überhaupt uitziet? Agenten worden zeker niet zomaar op straat gelaten met een vuurwapen.

  7. #32
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Er waren deskundigen ter zitting die aangaven dat er op dit vlak nog veel voor verbetering vatbaar is. Maar goed daar kan deze agent persoonlijk niet zoveel aan doen, maar het zou niet slecht zijn er als politie wat mee te doen.

    Quote Originally Posted by YoMarK View Post
    Ik kan een heel eind met je meegaan, maar vergeet niet dat die Rishi geen omstander was die daar toevallig liep. Hij had net daarvoor iemand op het station bedreigt, en gaf daarbij ZELF aan dat ie een vuurwapen bij had.
    Het schot dat gelost is was ook 100% terecht nadat hij de bevelen van de agenten niet opvolgde, hij in z'n broek graaide, en zich probeerde uit de voeten te maken. Alternatief voor niet schieten was hem laten lopen(waar we ook allemaal een hekel aan hebben toch - politie doet niets enzo...) , of erger nog voor de agent(zelf beschoten worden).
    Ik moet toegeven dat ik aanvankelijk niet alles meegekregen heb omdat dit verhaal een beetje langs me heen ging. Ik wist dus niet dat voor het incident de agent al te horen had gekregen dat de jongen zei een wapen te hebben. In dat licht snap ik het wat beter. Ik ging uit van een situatie zoals ik die eerder schetste, waarbij de agent enkel het gaan van de handen naar de zakken als het grijpen naar een vuurwapen interpreteerde en toen ook maar direct schoot zonder dat er een dreiging van een aanval was omdat de jongen wegrende. Dat vind en vond ik niet kunnen, maar dat ligt dus iets anders.

    Wel blijf ik van mening dat het een vreemde gang van zaken is en dat het niet zo 'volgens het boekje' is gegaan als nu wordt weergegeven. Er wordt nu een beeld geschetst waarbij het vaste procedure is dat er geschoten wordt wanneer iemand wegrent wanneer hij zegt een vuurwapen te hebben. De meeste schietincidenten halen toch het nieuws en een incident waarbij er direct geschoten wordt wanneer een mogelijk vuurgevaarlijke verdachte wegrent, kan ik mij echter niet zo snel voor de geest halen terwijl wij in Nederland volgens mij geen gebrek hebben aan vuurgevaarlijke verdachten...

  8. #33
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Enig idee hoe het traject om een agent te worden er überhaupt uitziet? Agenten worden zeker niet zomaar op straat gelaten met een vuurwapen.

    Ik heb het idee dat dit wel zomaar gedaan wordt. Volgens mij wordt er maar een beperkt aantal uren per jaar (!) getraind en dan nog niet eens onder stress omstandigheden.
    Er is namelijk al jaren stevige kritiek op de schiettraining bij de politie. De politiebond probeert dit al langer voor elkaar te krijgen, maar de leidinggevenden/politiek gaan hier niet in mee vanwege kosten.
    It's okay to be white

  9. #34
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Wegrennen voor de politie moet je bekopen met de dood. Ongelooflijk die reacties hier. Zijn jullie het er niet mee eens dat een vuurwapen alleen gebruikt mag worden als het echt niet anders kan?
    ze zijn echt geflipt hier.

    Allemaal anti geweld en pacifisten in Badr topics maar als een Agent als een mongool op een 17 jarige schiet en op 15 meter afstand in zijn nek ipv benen schiet zonder eerst een waarschuwings schot te lossen dan is die agent een held.

    Sjonge jonge wat een mensen hier. Ongelooflijk echt waar. het gaat om een 17 jarig jongetje, denk je dat hij wist dat hij dood geschoten zou worden als hij zou weg rennen?
    Home mtk-gym.nl


  10. #35
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Dit is een situatie waarbij je als agent echt niet te benijden bent. Wat nu gebeurt is, is verschrikkelijk voor slachtoffer, betreffende agent en alle familie en vrienden. Maar stel dat de agent niet had geschoten en de verdachte had idd een pistool gehad zoals de agent was medegedeeld en had geschoten. Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt. Wellicht was dan de agent doodgeschoten of iemand anders die daar was.
    Beste Payap, als mijn tante een lul had was het mijn oom geweest. Met "stel dat" situaties schieten we niet op. feit is dat die jongen geen wapen had, geen waarschuwingsschot is gelost en een agent vanaf 15 meter die jongen in zijn nek schiet ipv benen.
    Home mtk-gym.nl


  11. #36
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    837
    vCash
    126000

    Default

    Het zou wel mooi zijn als iedereen die vind dat de agent het fout gedaan heeft, straf verdiend of wat dan ook, eens voor zichzelf het volgende na zou gaan:
    Je word opgeroepen na een geval van bedreigin met vuurwapen.
    je ziet op het perron iemand die aan het signalement voldoet, en je maant hem tot stoppen.
    Deze persoon reageert door weg te rennen waarbij zijn handen richting zijn zakken gaan (en nogmaals . . . er is voor zover jij weet een vuurwapen in het spel).

    Wat doe je? Zou jij schieten (overweging veiligheid van jou/je collega's/derden t.o.v. veiligheid van verdachte) ?
    Zo ja: je raakt deze persoon, en helaas is dit dodelijk (had ook beenslagader kunnen zijn, of de aorta, of hart, of etc, nu was het dan de nek maar in die andere gevallen was het ook dodelijk geweest). En nu blijkt dat deze persoon ook nog eens geen wapen op zich draagt (voor die tijd weggegooid of weggegeven? Nooit gehad? Wie weet?). Hoe zou jij je voelen? Heb je dan niet al meer of minder levenslang, namelijk het gevoel dat je niet meer kwijt raakt?

    Neem dit eens eerlijk in overweging! Zou je in deze situatie hebben geschoten, en hoe zou je je naderhand voelen?
    (en aub, schakel allemaal dan je grote ego uit met "ik zou dit of dat anders hebben gedaan" want . . . . dit weet je pas op het moment dat je in die situatie zit!!!! Achter ons keyboard zijn we allemaal helden en weten we het allemaal beter. Maar wie heeft er nou echt eens in de vuurlinie gestaan? Wie heeft er echt een levensbedreigende situatie meegemaakt? Hoe was je reactie toen? Hoe had je ooit vantevoren kunnen denken hoe je zou reageren? En klopte dit uiteindelijk ook?)
    Niemand hoeft hier overigens te melden of hij/zij wel of niet in zo'n situatie geweest is.
    Maar ik voor mezelf kan melden : JA. Ik heb het meegemaakt, van erg dichtbij meermaals in de loop van een pistool mogen kijken, waarmee ook gevuurd is. Geloof me, er gaat in een heel korte tijd ontzetten veel door je heen, in mijn geval: Mijn vieligheid, de veiligheid van mijn collega's, de veiligheid van de honderden mensen op het terras achter me, van de nog meer honderden op het plein (was tijdens een interland tijdens het EK 2008 ). Pak ik hem of pak ik hem niet, kan ik het doen zonder dat hij kan afdrukken (nee, stond net iets te ver weg), het rare mischien in mijn geval had ik de veiligheid van mijn collega's en gasten het meest in mijn hoofd. Deze man drukte uiteindelijk (perongeluk?) af (gelukkig was het pistool toen iets naar beneden gericht waardoor kogel kapotsloeg op de stenen), drukte nog eens af maar pistool weigerde,raakte in paniek, rende weg, in de achtervolging door ons en politie heeft hij nog 2 keer omgedraaid en geprobeerd gericht te schieten, een paar maal tijdens het rennen gewoon zijn arm naar achter gestrekt en geprobeerd te schieten, gelukkig allemaal niet gelukt, en is uiteindlijk door een agent aangeschoten en aangehouden.
    Zoals gezegd, gaat er ontzettend veel door je heen, maak je in heel korte tijd bepaalde afwegingen m iets wel of niet te doen, de beelde naderhand terugkijkend was ik echt verbaasd over hoe kalm ik er op dat moment onder bleef, geen angst, maar een bepaalde rust. Het heeft me ook veel geleerd over met name posttraumatische stress en hoe het werkt (heb er zelf eigenlijk geen last van gehad, maar het gaf me inzicht in hoe het grotendeels functioneert, zowel mentaal, bewust/onbewust reactie's en verwerking, en fysieke uitingen, iets wat me in mijn dagelijkse werk al een paar keer goed van pas is gekomen in de behandeling van mensen na (auto)ongevallen, overvallen, militairen of agenten die voor een fysieke klacht kwamen maar waarin in de behandeling toch dit soort dingen naar voren kwam.

    Zoals gezegd, ik heb er weinig last van gehad, en geen last meer van. Maar iedereen die nog nooit in zo'n situatie geweest is kan eigenlijk geen eerlijk oordeel vellen over deze agent. En ik denk dat iedereen die echt eerlijk is naar zichzelf, waarschijnlijk eenzelfde afweging gemaakt had als deze agent gedaan heeft. En dus is de kans erg groot dat de meesten hier die vinden dat die agent straf verdiend, nu eigenlijk moeten toegeven dat ze waarschijnlijk zelf ook het pistool hadden getrokken, zeer wel mogelijk gericht hadden geschoten, en dus die jongen dan ook (dodelijk) hadden getroffen.


    Osu
    LOCO



    (overigens, mischien was die agent wel gewoon een klootzak die het mooi vind om iemand dood te schieten..... ik denk echter van niet, wat denken jullie? )

  12. #37
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    mijn probleem is niet dat die agent gestraft moet worden of niet.

    Mijn probleem is met de mensen hier die het gerechtigheid noemen, die het goed vinden dat de agent heeft geschoten op een onbewapende jongen van 17 jaar. Dat ze zo makkelijk kunnen praten over een mensen leven. Dat zit mij veel meer dwars dan het feit of die agent gestraft moet worden of niet. En dat vind ik echt kwalijk dat je dit normaal vind of zelfs goed vind.
    Home mtk-gym.nl


  13. #38
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb het idee dat dit wel zomaar gedaan wordt. Volgens mij wordt er maar een beperkt aantal uren per jaar (!) getraind en dan nog niet eens onder stress omstandigheden.
    Er is namelijk al jaren stevige kritiek op de schiettraining bij de politie. De politiebond probeert dit al langer voor elkaar te krijgen, maar de leidinggevenden/politiek gaan hier niet in mee vanwege kosten.
    idd

  14. #39
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Mijn probleem is met de mensen hier die het gerechtigheid noemen, die het goed vinden dat de agent heeft geschoten op een onbewapende jongen van 17 jaar. Dat ze zo makkelijk kunnen praten over een mensen leven. Dat zit mij veel meer dwars dan het feit of die agent gestraft moet worden of niet. En dat vind ik echt kwalijk dat je dit normaal vind of zelfs goed vind.
    D'r is hier helemaal niemand die dat zegt, dus wat is je punt?

    Zelf vind ik het gerechtigheid deze specifieke agent is vrijgesproken van doodslag. Het staat buiten kijf dat hij fouten gemaakt heeft, maar ik ben van mening dat menselijk is, en het niet raar is dat het zo af en toe gebeurd. Die gasten(agenten - die er zijn om boeven te vangen) lopen met een pistool op zak omdat er op landelijk niveau een afweging gemaakt is dat het handiger is om wél een pistool bij te hebben(met als nadeel: ongelukken als dit) of géén pistool bij te hebben(nadeel: dan heb je dus geen fuck te zeggen als de "boeven" wel een vuurwapen hebben).
    Maar d'r is geen ideale oplossing.

    En bovendien...die "arme jonge" van 17 met een strafblad van hier tot Tokyo loopt wel om half 2 snachts op het station mensen te bedreigen met een vuurwapen(wat hij achteraf gezien niet blijkt te hebben). Dát is de reden dat de politie er uberhaubt op af kwam. Dat zijn ook feiten(die jij zo belangrijk vind).

  15. #40
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default

    Eigenlijk best simpel. Geen strafbare feiten plegen dan is de kans dat je dood wordt geschoten heel klein.
    jongen die nu als 17 jarige wordt afgeschilderd wist donders goed wat hij deed, heel erg jammer dat het zo heeft moeten lopen.

    Maar die agent deed zijn werk en maakte op dat moment een keus. Die voor iedereen anders is. Daarom is deze discussie ook voor iedereen verschillend.

    Persoonlijk zou ik waarschijnlijk ook hebben geschoten, liever hij dan ik. Of ik hem dan zou hebben doodgeschoten weet ik niet, zou niet weten wat er in me zou zijn opgekomen waar te schieten als ik wist hoe dat moest. Dat is ook weer voor iedereen anders.

    Neemt gewoon niet weg, een crimineel is dood zijn familie is rouwend achter gelaten door zijn misdaden.
    De agent heeft een proces aan zijn broek iedereen heeft een mening over hoe en wat. Hij heeft misschien stress ervan en zijn familie zit er ook mee.

    Lose- lose situatie denk ik zo. Gewoon geen misdaden plegen maar das natuurlijk in een perfecte wereld.
    With great Powers comes hot Bitches

  16. #41
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Mijn probleem is met de mensen hier die het gerechtigheid noemen, die het goed vinden dat de agent heeft geschoten op een onbewapende jongen van 17 jaar.
    Je laat het klinken alsof een onschuldig kind toevallig voorbij kwam en zonder reden zomaar doodgeschoten werd
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  17. #42
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Je laat het klinken alsof een onschuldig kind toevallig voorbij kwam en zonder reden zomaar doodgeschoten werd
    onbewapende jongen van 17.
    Home mtk-gym.nl


  18. #43
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by YoMarK View Post
    D'r is hier helemaal niemand die dat zegt, dus wat is je punt?

    Zelf vind ik het gerechtigheid deze specifieke agent is vrijgesproken van doodslag. Het staat buiten kijf dat hij fouten gemaakt heeft, maar ik ben van mening dat menselijk is, en het niet raar is dat het zo af en toe gebeurd. Die gasten(agenten - die er zijn om boeven te vangen) lopen met een pistool op zak omdat er op landelijk niveau een afweging gemaakt is dat het handiger is om wél een pistool bij te hebben(met als nadeel: ongelukken als dit) of géén pistool bij te hebben(nadeel: dan heb je dus geen fuck te zeggen als de "boeven" wel een vuurwapen hebben).
    Maar d'r is geen ideale oplossing.

    En bovendien...die "arme jonge" van 17 met een strafblad van hier tot Tokyo loopt wel om half 2 snachts op het station mensen te bedreigen met een vuurwapen(wat hij achteraf gezien niet blijkt te hebben). Dát is de reden dat de politie er uberhaubt op af kwam. Dat zijn ook feiten(die jij zo belangrijk vind).
    Quote Originally Posted by Garcia View Post
    Gerechtigheid!!

    Pluim voor meneer de agent.
    dat is mijn punt.
    Home mtk-gym.nl


  19. #44
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    onbewapende jongen van 17.
    Crimineel die zelf aangaf in het bezit te zijn van een vuurwapen, mensen bedreigde in de nacht en wegrende toen de politie hem aanhield terwijl hij ogenschijnlijk naar een wapen greep, waarvan hij eerder aan had gegeven deze in zijn bezit te hebben.

    Beiden zijn waar Sadix. 't Is maar net van waaruit je het wilt bekijken. Als ik 's nachts op zo'n jongen afgestuurd werd dan zou ik zeker weten vanuit welke kant ik het zou bekijken. Het gekke is... ik denk dat wanneer jij er 's nachts onder deze omstandigheden erop uitgestuurd zou worden, jij er waarschijnlijk ook zo over zou denken.
    Last edited by Ronald; 24-12-2013 at 19:27.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  20. #45
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Een reconstructie. Oordeel zelf

    http://nos.nl/l/584318
    Max. 400 x 125

  21. #46
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Een reconstructie. Oordeel zelf

    http://nos.nl/l/584318
    Gezien.
    Kan iemand mij uitleggen wat de noodzaak was om de trekker over te halen?
    Rishi zet het op een rennen en word neergeknald....

  22. #47
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    En niet gelijk gereanimeerd!!

    Wat wel zou moeten volgens de voorschriften...
    En neergeschoten terwijl de agent niet stil stond...mag ook niet...

    Maar je weet van te voren dat die agent niet veroordeeld wordt,die worden toch altijd de hand boven het hoofd gehouden in dit soort gevallen...in Den Bosch hebben ze er ook eens een doodgeschoten.....in zijn rug uit zelfverdediging...yeah right!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  23. #48
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    344
    vCash
    64395

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Crimineel die zelf aangaf in het bezit te zijn van een vuurwapen, mensen bedreigde in de nacht en wegrende toen de politie hem aanhield terwijl hij ogenschijnlijk naar een wapen greep, waarvan hij eerder aan had gegeven deze in zijn bezit te hebben.
    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Darwin award voor Rishi. Geen medelijden mee.
    Wijsheid.

  24. #49
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Mauro View Post
    Gezien.
    Kan iemand mij uitleggen wat de noodzaak was om de trekker over te halen?
    Rishi zet het op een rennen en word neergeknald....
    Politie heeft tegenwoordig geen noodzaak meer nodig om te schieten. Of, te richten.
    Ze komen er toch wel mee weg. Zie ook Fred Buffing.

  25. #50
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Hebben nabestaanden van een slachtoffer in dit soort zaken recht op schadevergoeding, als een rechter de agent veroordeeld?

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •