MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 41 of 41
  1. #26
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    WFCA bespaard liever geld om te verdienen dus scheidsrechters inhuren zullen ze nooit doen.

    De cut was gewoon boven de wenkbrauw beetje raar de stoppage .
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27

    Default

    Ik hoor telkens dat de trianglechoke bijna heeft gezeten.. Dit is niet zo. Om hem echt af te laten tikken moet hubert de linkerarm van tegenstander langs zijn/tegen zijn borst aan hebben. (arm voorlangs)
    Als dit niet het geval is, heeft de tegenstander net nog de ruimte om te kunnen ademen. Hij zat dus niet full.

  3. #28
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    De ringarts staakt het gevecht hoor....niet de scheids....

  4. #29
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Quote Originally Posted by tornadobilly View Post
    Ik hoor telkens dat de trianglechoke bijna heeft gezeten.. Dit is niet zo. Om hem echt af te laten tikken moet hubert de linkerarm van tegenstander langs zijn/tegen zijn borst aan hebben. (arm voorlangs)
    Als dit niet het geval is, heeft de tegenstander net nog de ruimte om te kunnen ademen. Hij zat dus niet full.
    Arm voorlangs is echt niet altijd nodig, sommige mensen kunnen hem ook zo maken.
    Als ze niet kloppen heb je nog andere opties om de sub te maken, ook zonder dat de arm voorlangs zit.

    Maar eigenlijk doet het allemaal niet ter zake, een partij dient tijdens een submission poging niet gestopt te worden. Ook niet door een ringarts(die naar verwachting nog minder kennis van MMA zaken heeft).
    Last edited by YoMarK; 10-01-2014 at 17:46.

  5. #30
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by YoMarK View Post
    Ook niet door een ringarts(die naar verwachting nog minder kennis van MMA zaken heeft).
    Een ringarts kan altijd een partij stoppen, en die beslissing kan/mag door niemand overruled worden!
    Ush,
    Marco.

  6. #31
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Quote Originally Posted by Marco (scheids) View Post
    Een ringarts kan altijd een partij stoppen, en die beslissing kan/mag door niemand overruled worden!
    Marco: als een ringarts roept "he, ik wil even naar die snee kijken", is dat voldoende om te partij te stoppen?

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Dan moet de scheids de partij stoppen om de arts te laten kijken en zijn/haar beslissing afwachten of de partij door mag.

    Mag de partij door, gaan de vechters door in dezelfde positie van voor de stop. Mag de partij niet door dan moet de scheids die beslissing overnemen.
    Ush,
    Marco.

  8. #33
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    111
    vCash
    126000

    Default

    Feit blijft niveau ligt achterlijk laag qua scheidsrechters, snee of geen snee.

  9. #34
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    WFCA bespaard liever geld om te verdienen dus scheidsrechters inhuren zullen ze nooit doen.

    De cut was gewoon boven de wenkbrauw beetje raar de stoppage .
    het bedrag dat het je op lange termijn misloopt aan negatieve publiciteit is denk ik veel groter. Maar aagh, korte termijn denken is mens-eigen.

  10. #35
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Holland
    Posts
    1.115
    vCash
    126000

    Default

    @tornadobilly: er bestaan verschillende variaties op de traditionele triangle die jij schetste. De scheidsrechter in kwestie was daar ook niet van op de hoogte.. Mocht jij deze variatie eens willen leren dan ben je van harte welkom bij Tatsujin Dojo in Deventer (www.fit-fun.nl) :-)

    Het is van het grootste belang dat een MMA scheidsrechter ook daadwerkelijk MMA ervaring heeft (het liefst wedstrijdervaring, maar iig trainingservaring van een deskundige leraar). Ook is het van belang dat de scheidsrechters meerdere malen per jaar een applicatiecursus volgen om zichzelf scherp te houden.

    Helaas hebben beslissingen als deze (en meerdere soortgelijke) mij doen besluiten om nooit meer jongens in te schrijven bij de WFCA voor MMA wedstrijden.

    Osu,

    Martijn

  11. #36
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    10
    vCash
    126000

    Default

    Hoe kan het dat als je een heelhook hebt de scheidsrechter het gevecht stopt en weer op laat staan?????!!!!????? belachelijk en ook niet de 1e keer dat een scheidsrechter van de WFCA rare beslissingen maakt. op een cruciaal moment in het grondgevecht (de heelhook zat diep en onze vechter trok hem vol aan) word de partij onderbroken en staand hervat omdat onze vechter met zijn hoofd buiten de touwen kwam (ze lagen nog wel op het canvas) dit is de zoveelste keer dat we genaaid zijn door deze bond. wij van Tatsujin Nijmegen zijn er klaar mee en zullen ook niet meer vechten voor de WFCA.

  12. #37
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    10
    vCash
    126000

    Default

    en niet alleen de scheidsrechters.. juryleden/ringarts allemaal de kop in het zand. je zou toch denken dat ze er een keer iets aan zouden moeten doen maar ze begrijpen er niks van (of willen het niet begrijpen) ik hoop dat deze post vaak gelezen word en dat er meer sportscholen besluiten niet meer te vechten voor de WFCA

  13. #38
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Here we go again .....
    Ush,
    Marco.

  14. #39
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    en uiteraard kan je ook terecht bij Gracie Barra om alle variaties aan te leren

  15. #40
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    bergen op zoom
    Posts
    262
    vCash
    126000

    Default

    Kom niet vaak meer op dit forum, maar was er ook die avond en heb toevallig die partij met die heelhook gezien.
    Ik freakte echt toen ik zag wat die scheids uithaaldde daar!!!. die sub zat kneiterhard en hij laat ze opstaan wtf!!!! gewoon vies
    maar damn wat n blamage voor de sport was dat zeg, zonder gekheid laat mij maar scheidsen dan!

  16. #41
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Was het gewoon een gruwelijke fout van de scheids door onwetendheid of wilde hij de andere vechter bevoordelen?

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •