MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 32
  1. #1
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default Nederlanders vaker grens over voor drank

    Nederlanders in de grensstreken gaan steeds vaker in België en vooral Duitsland drank kopen. Door de accijnsverhogingen zoals die van 1 januari op alcoholhoudende drank, is die met name in Duitsland veel goedkoper. Door deze uittocht staan met name in grensregio's als Limburg talloze banen op de tocht.

    Dat zei directeur Cees-Jan Adema van Nederlandse Brouwers zaterdag. Hij zei ook de verhalen te kennen van kasteleins die over de grens bier inkopen, maar kan dat niet met cijfers staven. "Daarvan wordt geen boekhouding bijgehouden." Wel neemt bij elke accijnsverhoging het dranktoerisme naar het buitenland toe. "Het schaadt de Nederlandse brouwersindustrie in de grensregio's, ook bij de indirecte banen. Daarop zouden we zuinig moeten zijn", zei Adema.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Bij mij in de buurt halen zelfs de kroegen en discotheken hun drank masaal (zwart) in Belgie...
    Nederland gooit hun eigen ramen in.....
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  3. #3
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Ik woon ook zo'n 15 minuten rijden van Duitsland vandaan en ik tank daar altijd. Scheelt een hoop op jaarbasis. Bovendien haal ik daar vaak ook mijn boodschappen.
    Zoals ArjanV al zegt, nederland gooit idd de eigen ramen in.

  4. #4
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Lekker voor rutte, dat dit inziet wat die aan het doen is.

  5. #5
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Wel jammer inderdaad. Ik zou liever hebben dat ze roken ziek duur zouden maken. Aan de andere kant, het enige wat ik doorgaans drink is single malt whisky en speciaalbier. Daar hoef ik toch niet veel van te hebben. Ik vind wel vooral het NL speciaalbier erg lekker, dus daar kan ik over de grens weinig mee.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Alcohol hadden ze nooit uit moeten vinden.

  7. #7
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Alcohol hadden ze nooit uit moeten vinden.
    Dan was het wel een ander middel geweest.

  8. #8
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    hoeveel kosten sigaretten tegenwoordig?

  9. #9
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    vind je het gek met al die prijzen tegenwoordig, alcohol,sigaretten,benzine alles wordt elk jaar maar duurder.

  10. #10
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Alcohol hadden ze nooit uit moeten vinden.

    Lekker man, biertje op z'n tijd.
    It's okay to be white

  11. #11
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by Pahlavan View Post
    Ik woon ook zo'n 15 minuten rijden van Duitsland vandaan en ik tank daar altijd. Scheelt een hoop op jaarbasis. Bovendien haal ik daar vaak ook mijn boodschappen.
    Zoals ArjanV al zegt, nederland gooit idd de eigen ramen in.
    Lache, regel voor mij ook wat man.
    Je kan zo een handel beginnen in Nederland, ik garandeer t je.
    Fighting is poetry in motion

  12. #12
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Er staan in Duitsland langs wegen zelfs Nederlandstalige reclameborden waarop prijzen worden vergeleken Dui - Nl
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  13. #13
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Lache, regel voor mij ook wat man.
    Je kan zo een handel beginnen in Nederland, ik garandeer t je.
    Toevallig gisteren nog in Duitsland wezen tanken en ik betaalde 1,52 voor benzine. Ik zei nog voor de grap tegen een vriend van mij dat ik eigenlijk gewoon een hoop jerrycans moet vullen een meenemen haha.
    Maar serieus, op jaarbasis (vooral als je veel tankt) scheelt tanken in Duitsland heel wat geld!

  14. #14
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    hoeveel kosten sigaretten tegenwoordig?
    Normaal pakje marlboro is 6 euro

  15. #15
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Belgie - €5.20

  16. #16
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Blijf het apart vinden dat we in een economische unie zulke grote verschillen in belastingen en, met name accijnzen, houden. BPM , dit soort grappen etc.

  17. #17
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default Hoogste prijs accijns op benzine in Nederland

    Van alle Europese landen berekent Nederland de hoogste accijns op zowel benzine als lpg. Exclusief btw heft de Staat 77 cent accijns op een liter benzine.

    Dat is vier en zeven procent meer dan Italië en het Verenigd Koninkrijk, de nummers twee en drie op de ranglijst. Dat meldt Het Financieele Dagblad.
    De ranglijst is opgesteld door Nove, de Nederlandse Organisatie Voor de Energiebranche, waarbij duizend zelfstandige tankstations zijn aangesloten.


    Volgens directeur Erik de Vries gaan steeds meer mensen en bedrijven in de buurlanden tanken. ''Daardoor helpen wij alleen maar de staatskas van de buurlanden'', zegt hij.
    Dat weglekeffect zal volgens De Vries oplopen tot ver voorbij de 600 miljoen euro.

    http://www.nu.nl/economie/3690455/ho...nederland.html

  18. #18
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Hogere benzineprijzen dan buurlanden --> meer nederlanders gaan over de grens tanken --> nederlandse tankstations verdienen minder en gaan mogelijk failliet --> werkloosheid stijgt verder --> vul de rest zelf maar in.

    Goed bezig daar in Den Haag!

  19. #19
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Wie had dit ooit kunnen bedenken? Maak dingen duurder en duurder en mensen wijken uit naar het buitenland. Ik snap niet dat niet iedereen gewoon patriotisch de schatkist blijft spekken zodat PRutte en Dwazerik er goed uitzien in Brussel. Onbegrijpelijk.

  20. #20
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Wie had dit ooit kunnen bedenken? Maak dingen duurder en duurder en mensen wijken uit naar het buitenland. Ik snap niet dat niet iedereen gewoon patriotisch de schatkist blijft spekken zodat PRutte en Dwazerik er goed uitzien in Brussel. Onbegrijpelijk.
    hahahaha

  21. #21
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Wie had dit ooit kunnen bedenken? Maak dingen duurder en duurder en mensen wijken uit naar het buitenland. Ik snap niet dat niet iedereen gewoon patriotisch de schatkist blijft spekken zodat PRutte en Dwazerik er goed uitzien in Brussel. Onbegrijpelijk.
    Nou het geld is op en die mooie zorg en infrastructuur moet ergens van betaald worden, het was alleen verstandiger geweest te gaan bezuinigen; maar ja dan gaat iedereen ook weer huilen.

  22. #22
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Nou het geld is op en die mooie zorg en infrastructuur moet ergens van betaald worden
    Heeft er niks mee te maken. Men wou gewoon geen gezicht verliezen in Brussel nadat men er zo op heeft gehamerd dat de knoflook landen zwaar moeten bezuinigen. En wij mogen ervoor dokken.

  23. #23
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    ff serieus, leden van het kabinet hebben veel gestudeerd en veel werkervaring. Zien ze dit dan niet aankomen? Ik vind het lekker voor de regering, een goede afstraffing. Eigenlijk moeten ze de prijzen goedkoper dan in duitsland en belgie maken, dan profiteren we juist van de duitsters en belgen.

    Waarom maken ze geen berekening met de volgende onderzoeksvraag: wat zou de beste prijs voor brandstofprijs voor de Nederlandse staatskas zijn?

  24. #24
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Ach daar zullen best wel berekeningen op los gelaten zijn,en inderdaad iemand die 10km van de grens af woont gaat in Belgie of Duitsland tanken en boodschappen doen...maar woon je 25 km van de grens is het al bijna niet meer zinvol...dus wat ze aan de ene kant verliezen door die mensen die dicht bij de grens wonen en in het buitenland shoppen,betaald de rest van Nederland dubbel en dwars terug...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  25. #25
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Aan de ene kant lever je in (grensgebieden), maar zit niet het gros van de Nederlandse bevolking in het Randstad gebied? Ik denk dat ze bij accijnsverhogingen het risico van grensgebieden meeberekend hebben. Je levert in, en haalt binnen. Maar hetgeen wat potentieel meer binnenkomt in gebieden waar men niet zomaar over de grens kan, wordt niet vermeld.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •