MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 67
  1. #1
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default van Siyar zijn facebook

    Dear friends,

    Please take a moment to read this. It's important to me!

    Regarding my last fight at UFC 168 and the year 2013 in general, I would like to explain what was going on behind the scenes. Ever since my UFC debut in 2012, I've been victim of a series of bad luck. It started late 2012. Broke my right hand 3x and had a surgery on it as well. I was training my striking with one hand. My lack of training on my wrestling and BJJ, due to broken hand, set me up for the fight with Dong Hyun Kim in March 2013. He fought great and was the better fighter that night. This isn't an attempt to take the shine off his victory away. However, I'd like to bring under your attention, why I couldn't perform at the best if my ability.

    Then after that fight I started training the very next day. I was determined to fight back and win again. In July 2013 I was scheduled to fight Robbie Lawler, but 3 weeks into the fight, I injured my back. Also, I became sick at that time, for almost 4 months. Couldn't train the way I wanted to.

    Late 2013 I flew back to South Florida to resume my trainings and get back in shape for the next fight at UFC 168. 6 weeks into the fight, I got sick for more than two weeks. In that periode I just tried to keep my weight low and kept training lightly. Then when I was healthy, 3 weeks into the fight I went hard in training because I had a lot to compensate and dislocated my right shoulder. 2 days later, dislocated my left shoulder as well. At that point all I could do was train my legs. I had a terrible time for two weeks with my shoulders taking pain killers every day and kept training. One week into the fight I took two cortisone shots in each shoulder and decided not to cancel my fight because a lot of Afghans, nationally and internationally had booked flights and had bought tickets to come support me.

    Once the fight started, after a minute and a half my shoulders were shot, my lungs were burning. I kept fighting because giving up is no option. Especially when millions of little kids watch my fight in Afghanistan. No kid ever wants to see their hero give up. And when I fight, I fight to inspire and motivate my people. I may not always win, but I will always fight hard and not give up.

    During this time frame of injuries, I also had some personal issues that affected my state of mind and I am going to take care of it very soon. I'll return a new Siyar Bahadurzada. Well trained and well conditioned! I'll take my time this time to train well and stay away from social media to dedicate my 100% to fighting.

    Winning is great, but life is not always about winning, I consider myself lucky that my people get to see me fall time after time. I want them to see that I stand back up and fight back after everytime I fall, because I fight for what I believe. I fight for the unity of my nation. When I fight, Afghans world wide come together to watch my fights. Regardless of their ethnic groups, whether they're Pashtun, Tajik, Uzbak or Hazara, they unite and cheer for one person together. I want to be that reason to bring them together and unite them. I will set my life and my career as example for my people. We can't lose hope when we fall. We have to fight back and come back stronger. My motivation has gone through the roof for my next fight. Now i don't know what God's plans are for me and where life takes me from here, but I want my people inside and outside Afghanistan to fight for their lost moral and unite and form a solid and strong nation. War has kicked us down, but we are going to stand back up. We're Afghans! We rise above ourselves in any kind of competition. Win or lose, we do not quit. We're warriors!

    Regards,

    Siyar Bahadurzada, a son of Afghanistan.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Sneu allemaal, maar het klinkt wel alsof er heel wat mis is met de planning en manier van trainen. Bad luck of gebrek aan een goed plan, voeding, intensiteit etc?
    Ik hoop dat het goed komt, maar ik vraag me af of alleen een groot vechtershart genoeg is om hier een succesvolle professionele carrière van te maken. Technisch en tactisch vond ik het niet sterk dit jaar, maar dat kan idd komen door de genoemde redenen. Ik zou wel de oorzaak bij je zelf zoeken en minder als 'bad Luck' af doen.
    Fantastisch dat hij voor zijn volk vecht maar om de miljoenen Afghaanse kinderen erbij te halen vind ik wat overdreven. Misschien wel de manier om te voorkomen geput te worden door de UFC trouwens.

  3. #3
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Schouderblessures zijn kut die je moet echt goed laten genezen (ik kan erover meepraten). Als je met cortisoiden in je geblesseerde schouder door gaat vechten maak je het alleen maar meer kapot. Lijkt me duidelijk dat Siyar nog niet helemaal de perfecte camp/medische begeleiding heeft gevonden in Amerika.
    Last edited by rollermanskunk; 06-01-2014 at 22:19.

  4. #4
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Verbaast me dat zo'n atleet zo vaak ziek is.

  5. #5
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    719
    vCash
    123944

    Default

    Bij topatleten gaat de weerstand juist omlaag. Weet eigenlijk niet de rede hiervan, misschien dat het lichaam veel energie nodig heeft om telkens te herstellen van de trainingen en minder energie voor heeft voor de weerstand?

  6. #6
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by yuko View Post
    Bij topatleten gaat de weerstand juist omlaag. Weet eigenlijk niet de rede hiervan, misschien dat het lichaam veel energie nodig heeft om telkens te herstellen van de trainingen en minder energie voor heeft voor de weerstand?
    Laag vetpercentage = lage weerstand. Bij 100% inspanning heb je geen reserve om ziektes te lijf te gaan

  7. #7
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Laag vetpercentage = lage weerstand. Bij 100% inspanning heb je geen reserve om ziektes te lijf te gaan
    dit

  8. #8
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Dit is toch wel heel veel bad luck! Son of Afghanistan? Terwijl hij hier opgegroeid is en zo'n beetje zijn hele leven leeft? Wat is dat toch voor nationalistisch gedoe?

  9. #9
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2.115
    vCash
    126000

    Default

    Tja wat moet je hiermee. Als hij nou weer verliest is het wel einde UFC carrière

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Zo laag is zijn vetpercentage toch niet?

    Structureel slaap te kort is een vd grootste boosdoeners.
    Blessures verwaarlozen, door pijn heen gaan, niet luisteren naar je lichaam, hoge prestatie druk extern en intern, emotionele blokkades, onrust in je hoofd. Te veel om op te noemen.

    -----
    Siyar ik wens je een goed herstel, laat je ook niet gek maken met spuiten in je lichaam.
    Beter laat je het met goede handen behandelen en verzorg je zelf elke dag je lichaam en geest, dan komt het echt wel goed.
    Geen afleidingen, sluit je af van andere mensen, maak je kring zo klein mogelijk buiten je professionele begeleiding.
    Echt heel gezond eten en alleen maar water.
    Er is alleen maar hier en nu.

    Je wilskracht is er altijd al geweest.
    Hustleheart = Lionheart
    Last edited by Silat; 07-01-2014 at 00:23.

  11. #11
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Hoop wel op een volgende harde partij waar hij in de voorbereiding geen tegenslagen heeft! Was voor zijn debuut zeer onder de indruk. Hij kwam toch van Martijn de Jong af/Deventer?

  12. #12
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Blijf het toch vreemd vinden dat hij toch zoveel ziek kon worden, maar goed wens hem al het beste en hoop dat hij kan vlammen in de kooi, want dat kan hij echt wel!

    Hij komt idd van de stal GG bij Martijn de Jong af, daar is hij nu al sinds 2011/2012 weg. Hij was wel de shooto kampioen in zijn klasse.
    Be a Warrior, not a Worrier

  13. #13
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Minotauro View Post
    Dit is toch wel heel veel bad luck! Son of Afghanistan? Terwijl hij hier opgegroeid is en zo'n beetje zijn hele leven leeft? Wat is dat toch voor nationalistisch gedoe?
    ja ik krijg er ook een beetje jeuk van :S ...hoeveel fights heeft ie nog staan in de ufc?

  14. #14
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    zit nu net podcast van joe rogan feat. kelly starrett te kijken.. een groot voorstander van mobiliteit en schouderstabilisatie door juist te bewegen om blessures te voorkomen... doet ook veel strength & conditioning met MMA athleten... zou denk ik perfect zijn voor iemand als siyar

  15. #15
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    ja ik krijg er ook een beetje jeuk van :S ...hoeveel fights heeft ie nog staan in de ufc?
    x2

    ik kreeg ook al de kriebels ervan, las het gisteren op facebook

  16. #16
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Ik snap dat totaal niet. Als hij hier nou een paar jaar woonde ivm training en daar was opgegroeid a la, maar dit vind ik gewoon trappen tegen schenen van de mensen waardoor hij nu zijn brood verdient en dan bedoel ik onze gehele maatschappij. Ik ben ook deels buitenlands, maar ben hier geboren en getogen. Heb trots naar het land van een van mijn ouders, maar had gelukkig wel de capaciteiten om in te zien dat ik toch echt een Nederlander ben, en daar kan je ook gewoon trots op zijn!

  17. #17
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    389
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Minotauro View Post
    Ik snap dat totaal niet. Als hij hier nou een paar jaar woonde ivm training en daar was opgegroeid a la, maar dit vind ik gewoon trappen tegen schenen van de mensen waardoor hij nu zijn brood verdient en dan bedoel ik onze gehele maatschappij. Ik ben ook deels buitenlands, maar ben hier geboren en getogen. Heb trots naar het land van een van mijn ouders, maar had gelukkig wel de capaciteiten om in te zien dat ik toch echt een Nederlander ben, en daar kan je ook gewoon trots op zijn!
    Niet zeuren..zijn echte roots liggen daar en daar mag die best trots op zijn.

  18. #18
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Als hij een afkeer naar Nederland heeft ja is het logisch, maar des te erger. Wat doe je hier dan?

  19. #19
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Minotauro View Post
    Ik snap dat totaal niet. Als hij hier nou een paar jaar woonde ivm training en daar was opgegroeid a la, maar dit vind ik gewoon trappen tegen schenen van de mensen waardoor hij nu zijn brood verdient en dan bedoel ik onze gehele maatschappij. Ik ben ook deels buitenlands, maar ben hier geboren en getogen. Heb trots naar het land van een van mijn ouders, maar had gelukkig wel de capaciteiten om in te zien dat ik toch echt een Nederlander ben, en daar kan je ook gewoon trots op zijn!
    Als hij een misdaad pleegt is het opeens geen Nederlander, of wel? Zie jou reactie in het Wilders forum.

    -Wiseguy son of Morocco
    Max. 400 x 125

  20. #20
    Join Date
    Jun 2012
    Location
    Holland
    Posts
    57
    vCash
    126000

    Default

    Wat een ongelooflijke nerd is die Minotauro toch ook. Ik hoop dat je een jaar of 13 bent.

    Kan het zijn dat hij daar geboren is, familie heeft, de taal spreekt etc etc ,, Zou het kunnen ??

    'ja maar mijn mammi is ook 1/8 deel indo, maar ik ben en voel mij ook een Hollander'

    ''maar had gelukkig wel de capaciteiten''''
    Jij en het woord 'capaciteiten'???

    Donder toch op uit Mijn Nederland!


    Kop op Siyar, iedereen weet dat je er wat van kan.

  21. #21
    Join Date
    Jun 2012
    Location
    Holland
    Posts
    57
    vCash
    126000

    Default

    Ik merk trouwens dat die Minatouro heel erg vaak topics verwoest met zijn irritante gedrag.

  22. #22
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Hou het gezellig dames!
    Be a Warrior, not a Worrier

  23. #23
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Ik denk dat Siyar eerst maar even voor zichzelf moet gaan knokken en zijn team. Dat iemand een grote voorliefde voor/met zijn vader- of moederland heeft lijkt me geen probleem, maar ik heb echt het idee dat hij zo veel te veel hooi op zijn vork gaat nemen.

  24. #24
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    85
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Minotauro View Post
    Ik snap dat totaal niet. Als hij hier nou een paar jaar woonde ivm training en daar was opgegroeid a la, maar dit vind ik gewoon trappen tegen schenen van de mensen waardoor hij nu zijn brood verdient en dan bedoel ik onze gehele maatschappij. Ik ben ook deels buitenlands, maar ben hier geboren en getogen. Heb trots naar het land van een van mijn ouders, maar had gelukkig wel de capaciteiten om in te zien dat ik toch echt een Nederlander ben, en daar kan je ook gewoon trots op zijn!

    Waar maak je druk om het gaat allemaal om geld. Die man verdient zo daar zijn geld. In amerika moet je eenmaal een imago en een story hebben. De ene draagt een cowboyhoed en een lasso de andere komt uit een ruige neighbourhood zo heeft iedereen wat. Als ze hem betaalde om in delfts blauwe op te komen met de nederlandse vlag deed hij dat ook. Je laat je teveel meeslepen door de politiek. Aan het einde van de dag we all got to pay taxes.

  25. #25
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Ik vind het jammer en voel me misbruikt als Nederlander zijnde. Hij heeft zijn hele leven wel op alles geteerd wat mijn ouders en voorouders hebben opgebouwd. Zolang je hier woont, eet, slaapt en werkt ben je gewoon een Nederlander. Vind dat nationalistische gedoe zo ouderwets, alsof je niet trots kan zijn op Nederland? Zie het kickboksen eens.
    Wiseguy: nee totaal niet, pas wanneer je twee paspoorten hebt of je afkeert tegen Nederland. Ik heb een goede baan en kom zat Nederlanders tegen met roots in niet-Westerse landen, alleen deze mensen klagen niet en steken hun armen uit de mouwen om een meerwaarde te zijn voor Nederland. Vaak is het zo dat de mensen die zich beroepen op hun geboorteland of het geboorteland van hun ouders totaal niets met Nederland hebben en een afkeer hebben naar de staat/politiesysteem/de Nederlandse bevolking. Het liefst had ik gezien dat het anders was en iedereen gelijk behandeld kon worden, maar dat begint wederom bij jezelf. Dat geldt evengoed voor Nederlanders die niet beter weten en elke allochtoon over een kam scheren. Ik kijk graag iets verder dan mijn neus lang is. Ik heb zowel allochtone vrienden als Nederlandse vrienden, maar wel mensen met niveau en een meerwaarde voor de maatschappij of de sportwereld. Geen blaaskaken die roepen dat zij Turk of Molukker zijn om maar een voorbeeld te noemen, terwijl zij hier altijd hebben gewoond en niet beter weten. Dat is alles.

    Het is pure marketing voor de Afghaanse bevolking, maar denk dat hij er meer aan heeft als hij Nederland ook had genoemd. Immers, hij heeft een groot deel (op zijn talent na) ook aan de faciliteiten en maatschappij hier te danken. Ik denk niet dat hij Engels in Kabul heeft geleerd. Wens hem overigens het beste in zijn volgende partij! Laat dat los staan van de discussie hier. Hierbij wou ik het ook laten. Ben van mening dat mijn post best redelijk is en wil voorop stellen dat ik 0% racistisch ben!

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •