MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 33
  1. #1
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default Man Cat Zigano overleden

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Damn, heftig zeg..
    rip.

  3. #3
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Weer zo een held die vrouw en kind achter laat, bah bah.

    Vrouw en kinderen gecondoleerd.

  4. #4
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    heftig idd.. pfff
    Be a Warrior, not a Worrier

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by mario the count View Post
    Weer zo een held die vrouw en kind achter laat, bah bah.

    Vrouw en kinderen gecondoleerd.
    Domme opmerking.

    Sterkte voor de nabestaanden!

  6. #6
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Quote Originally Posted by mario the count View Post
    Weer zo een held die vrouw en kind achter laat, bah bah.

    Vrouw en kinderen gecondoleerd.
    x2

  7. #7
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Domme opmerking.

    Sterkte voor de nabestaanden!
    Ieder zijn mening, in mijn ogen een laffe daad. Hoe kut je leven ook is je hebt altijd een keuze. En ipv alleen maar te benoemen hoe een toffe peer het was mag dit ook gezegd worden vind ik. ik praat verder niet graag slecht over de doden maar heb nou eenmaal een bepaalde mening over zelfdoding die ik niet voor me eigen hou.

  8. #8
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    90
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by mario the count View Post
    Ieder zijn mening, in mijn ogen een laffe daad. Hoe kut je leven ook is je hebt altijd een keuze. En ipv alleen maar te benoemen hoe een toffe peer het was mag dit ook gezegd worden vind ik. ik praat verder niet graag slecht over de doden maar heb nou eenmaal een bepaalde mening over zelfdoding die ik niet voor me eigen hou.
    Mensen die zoiets doen zijn ziek in hun hoofd, misschien moet je dat in overweging nemen bij het vormen van je mening. Een psychisch gezond persoon doet zoiets niet. That said heeft het ook weinig zin om de persoon zelf als schuldige aan te wijzen terwijl het in feite door die kronkel in z'n kop komt..

  9. #9
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by mario the count View Post
    Ieder zijn mening, in mijn ogen een laffe daad. Hoe kut je leven ook is je hebt altijd een keuze. En ipv alleen maar te benoemen hoe een toffe peer het was mag dit ook gezegd worden vind ik. ik praat verder niet graag slecht over de doden maar heb nou eenmaal een bepaalde mening over zelfdoding die ik niet voor me eigen hou.
    Ieder mag z'n mening hebben, maar het laat nogal je eigen kortzichtigheid zien, omdat je het je niet voor kan stellen en het daarom maar een "laffe daad" noemt.
    Mensen die tot zelfdoding komen zijn letterlijk ziek, een psychische ziekte en kunnen hier niks aan doen, ze zien gewoon geen uitweg meer.
    Geen licht meer aan het eind van de tunnel, niks.
    Je hele wereld grijs en grauw.
    Daar wil niemand in leven, jij ook niet, maar suicidale mensen kiezen dan de enige uitweg die er nog is.
    Fighting is poetry in motion

  10. #10
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Altijd verschrikkelijk als iemand zoiets besluit te doen. Vind de reacties hier overigens schokkend. Niemand weet wat er aan de hand was, niemand weet wat zijn reden was, niemand weet in wat voor toestand hij verkeerde, etc. Toch zijn er weer genoeg mensen die over zo'n soort persoonlijke keuze een mening hebben. Dit is juist diep triest..

  11. #11
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default


  12. #12
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Quote Originally Posted by mario the count View Post
    Ieder zijn mening, in mijn ogen een laffe daad. Hoe kut je leven ook is je hebt altijd een keuze. En ipv alleen maar te benoemen hoe een toffe peer het was mag dit ook gezegd worden vind ik. ik praat verder niet graag slecht over de doden maar heb nou eenmaal een bepaalde mening over zelfdoding die ik niet voor me eigen hou.
    Helemaal mee eens! IK heb in mijn vrienden/kennissenkring al een keer of 5/6 een zelfmoord meegemaakt en altijd komt dan de discussie op gang. Is het in een opwelling gedaan of is het een bewuste keuze? Is het kiezen voor de makkelijkste weg of is het een moedige beslissing? Ik vind het kiezen voor de makkelijkste weg,een egoistische beslissing! Ik kan me maar een reden voorstellen wanneer dat niet zo is en dat is wanneer je terminaal bent en je zo onnodig lijden bespaart blijft...anders vind ik het laf en egoistisch! Je neemt niet alleen je eigen leven maar laat altijd mensen achter,mensen met vragen,mensen met een schuldgevoel....ik heb vrienden die niet meer dezelfde zijn nadat hun vriend of partner zelfmoord heeft gepleegd!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  13. #13
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Ik snap beide kanten wel die hier geschetst worden, maar ook al ziet hij de wereld grijs en somber, dan heb je toch altijd nog vrouw en zeker een kind in zijn geval, daar kan ik dan echt geen voorstelling van maken dat iemand zelf een einde aan zijn leven maakt. Ik snap dat mensen die dit doen ziek zijn, maar vrouw en kind zou toch genoeg moeten zijn om iemand op de been te houden. Hoe dan ook vind ik het een erg triest bericht! RIP
    Be a Warrior, not a Worrier

  14. #14
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Helemaal mee eens! IK heb in mijn vrienden/kennissenkring al een keer of 5/6 een zelfmoord meegemaakt en altijd komt dan de discussie op gang. Is het in een opwelling gedaan of is het een bewuste keuze? Is het kiezen voor de makkelijkste weg of is het een moedige beslissing? Ik vind het kiezen voor de makkelijkste weg,een egoistische beslissing! Ik kan me maar een reden voorstellen wanneer dat niet zo is en dat is wanneer je terminaal bent en je zo onnodig lijden bespaart blijft...anders vind ik het laf en egoistisch! Je neemt niet alleen je eigen leven maar laat altijd mensen achter,mensen met vragen,mensen met een schuldgevoel....ik heb vrienden die niet meer dezelfde zijn nadat hun vriend of partner zelfmoord heeft gepleegd!
    Heb het ook 2x meegemaakt. Ouders, vrouw , familie, meerdere levens worden verpest door een ego�stische daad als dit. Het lijkt me duidelijk dat mensen die zichzelf doden op dat moment psychisch niet in orde zijn, dan nog zijn er andere wegen te bewandelen.
    Last edited by mario the count; 15-01-2014 at 08:28.

  15. #15
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Zelfdoding komt vaak voort uit eerdere fout gemaakte keuzes. Mensen die een confrontatie niet aan durven te gaan en wel zo erg dat ze liever uit het leven stappen dan die confrontatie aangaan. Depressiviteit gaat daarnaast ook vaak aan zelfdoding vooraf.

  16. #16
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Minotauro View Post
    Altijd verschrikkelijk als iemand zoiets besluit te doen. Vind de reacties hier overigens schokkend. Niemand weet wat er aan de hand was, niemand weet wat zijn reden was, niemand weet in wat voor toestand hij verkeerde, etc. Toch zijn er weer genoeg mensen die over zo'n soort persoonlijke keuze een mening hebben. Dit is juist diep triest..
    meningen hou je altijd daar is een forum toch voor, ik vind het vooral erg triest voor vrouw en kind. wat hem betreft weet je idd niet waarom ie het heeft gedaan. Maar ik kan me er zelf GELUKKIG totaal niks bij voorstellen waarom iemand dat zou doen.

  17. #17
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    253
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Ieder mag z'n mening hebben, maar het laat nogal je eigen kortzichtigheid zien, omdat je het je niet voor kan stellen en het daarom maar een "laffe daad" noemt.
    Mensen die tot zelfdoding komen zijn letterlijk ziek, een psychische ziekte en kunnen hier niks aan doen, ze zien gewoon geen uitweg meer.
    Geen licht meer aan het eind van de tunnel, niks.
    Je hele wereld grijs en grauw.
    Daar wil niemand in leven, jij ook niet, maar suicidale mensen kiezen dan de enige uitweg die er nog is.
    Oh, nee dan is het heel normaal natuurlijk.
    Ik vind het een zeer, zeer laffe daad. En dat hij niet helemaal in orde is doet daar niks aan af.
    En over kortzichtig gesproken, bepaal jij even in wat voor een wereld een ander wel of niet wil leven, spreek voor je zelf.

    Waarschijnlijk valt het gros weer over mijn opmerking heen, maar ik ben niet zo van het alles maar goedpraten van een ander.

    Het is in en in triest.....voor de nabestaanden.

  18. #18
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    't Gooi, NL
    Posts
    200
    vCash
    126000

    Default

    Vreselijk tragisch voor alle nabestaanden.

    Let wel, de mensen die zelfmoord plegen leiden eigenlijk altijd aan een ernstig ziektebeeld, een manische depressie in combinatie met vele andere complexen/aandoeningen. Deze mensen zijn emotioneel niet meer in staat rationeel te overwegen en zijn ongevoelig geworden voor hun omgeving, daar zij zwelgen in hun eigen ellende.

    Je zou dus kunnen stellen dat het zo iemand eigenlijk niet aan te rekenen is, daar zo iemand het contact met de realiteit volledig kwijt is geraakt. Ik zie het als vorm van ontoerekeningsvatbaar zijn, een tragedie maar uiteindelijk iemand zijn eigen daad vanuit een ernstig ziektebeeld.
    Train hard, fight easy.

  19. #19
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    RIP

    Ik denk dat ze zo depressief zijn dat ze nergens meer om kunnen geven en allen maar uit het leven willen stappen. Als dat zo is dan kun je het moeilijk een laffe daad noemen.

    Natuurlijk is het vreselijk voor kind en vrouw maar ja ze doen het niet omdat het de makkelijkste weg is. Sterker nog, ik kan mij amper inbeelden hoe iemand zo ver kan gaan dat zelfmoord de enige optie lijkt.

  20. #20
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Roosendaal
    Posts
    2.286
    vCash
    124850

    Default

    Heftig dit... wat moet het verschrikkelijk zijn om dit als de enige ontsnapping aan je gevoel te kunnen zien...
    Gedachten gaan uit naar alle nabestaanden die door dit drama geraakt zijn...

    Rust zacht Mauricio
    Ik neem voor alles de tijd, maar ik heb geen affiniteit met een gast die m'n fallus en ballen berijdt, das een calamiteit! (Sticky Steez)

  21. #21
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Quote Originally Posted by mario the count View Post
    Heb het ook 2x meegemaakt. Ouders, vrouw , familie, meerdere levens worden verpest door een ego�stische daad als dit. Het lijkt me duidelijk dat mensen die zichzelf doden op dat moment psychisch niet in orde zijn, dan nog zijn er andere wegen te bewandelen.
    Snap ik.
    Het is voor de "normale" mens dan ook niet te snappen waarom iemand dit doet.
    Maar diegene die dit doet, ziet geen andere uitweg waardoor hij denkt dat die maar 1 uitweg heeft.

  22. #22
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    den haag
    Posts
    1.027
    vCash
    126000

    Default

    Het gros van de mensen denkt dat het hebben van dierbaren als vrouw en kinderen een motivatie is om te blijven leven. Het punt is echter dat depressieve mensen die op het punt staan een suicide te plegen dusdanig nihilistische gedachten hebben dat zij ervan overtuigd zijn dat vrouw en kinderen beter af zijn zonder hem/ haar. Je moet begrijpen dat diegene en zijn/ haar dierbaren al een lange periode achter de rug hebben waarbij zijn/ haar gemoedstoestand een zeer negatieve lading aan het gezinsleven heeft gegeven.
    Valt alleen maar te concluderen dat er in dat gezin alleen maar verliezers zijn. Ik hoop dat nabestaanden er op een gegeven moment vrede mee kunnen hebben.

  23. #23
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Helemaal mee eens! IK heb in mijn vrienden/kennissenkring al een keer of 5/6 een zelfmoord meegemaakt en altijd komt dan de discussie op gang. Is het in een opwelling gedaan of is het een bewuste keuze? Is het kiezen voor de makkelijkste weg of is het een moedige beslissing? Ik vind het kiezen voor de makkelijkste weg,een egoistische beslissing! Ik kan me maar een reden voorstellen wanneer dat niet zo is en dat is wanneer je terminaal bent en je zo onnodig lijden bespaart blijft...anders vind ik het laf en egoistisch! Je neemt niet alleen je eigen leven maar laat altijd mensen achter,mensen met vragen,mensen met een schuldgevoel....ik heb vrienden die niet meer dezelfde zijn nadat hun vriend of partner zelfmoord heeft gepleegd!
    Je spreekt dus vanuit het beeld en gevoel dat de nabestaanden hebben van de daad. Het kortzichtige zit in het feit dat je je niet inleeft in de suicidale. Je hebt geen idee hoe zwart het leven kan zijn en hoe graag je anderen wilt verlossen van jezelf. Je hebt geen idee. Je denkt waarschijnlijk dat ie zich op een ochtend niet lekker voelt en dan maar de polsen doorsnijdt?

  24. #24
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by carlo1 View Post
    Het gros van de mensen denkt dat het hebben van dierbaren als vrouw en kinderen een motivatie is om te blijven leven. Het punt is echter dat depressieve mensen die op het punt staan een suicide te plegen dusdanig nihilistische gedachten hebben dat zij ervan overtuigd zijn dat vrouw en kinderen beter af zijn zonder hem/ haar. Je moet begrijpen dat diegene en zijn/ haar dierbaren al een lange periode achter de rug hebben waarbij zijn/ haar gemoedstoestand een zeer negatieve lading aan het gezinsleven heeft gegeven.
    Valt alleen maar te concluderen dat er in dat gezin alleen maar verliezers zijn. Ik hoop dat nabestaanden er op een gegeven moment vrede mee kunnen hebben.
    Dit.

  25. #25
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    Je spreekt dus vanuit het beeld en gevoel dat de nabestaanden hebben van de daad. Het kortzichtige zit in het feit dat je je niet inleeft in de suicidale. Je hebt geen idee hoe zwart het leven kan zijn en hoe graag je anderen wilt verlossen van jezelf. Je hebt geen idee. Je denkt waarschijnlijk dat ie zich op een ochtend niet lekker voelt en dan maar de polsen doorsnijdt?
    Hebben de mensen die het anders bekijken dan mij of arjan wel een idee dan? Iemand die zwaar depressief is of psychische niet in orde en die iemand dood, verwond of iets dergelijks krijgt ondanks zijn toestand nooit sympathie, maar iemand die zichzelf dood wel op een of andere manier. Nu zit er uiteraard wel een verschil tussen die twee dingen maar met zelfdoding kan je ook levens verpesten. En een moordenaar die psychische niet goed is kan er ook niks aan doen als je het zo bekijkt.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •