MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 19 of 19
  1. #1
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default Bevestigd: EU-Commissie wil beslag leggen op spaargeld en pensioenen


    Het internationale persbureau Reuters heeft bevestigd waar we al een tijd lang voor waarschuwen: de EU wil beslag leggen op het spaargeld en de pensioenen van al zijn onderdanen -zo'n 500 miljoen in getal- om daarmee 'investeringen' te doen, de economie aan te jagen en de kloof die de banken na het uitbreken van de crisis hebben achtergelaten, te dichten. Voor de duidelijkheid: het gaat hier om een onvrijwillige 'bijdrage', oftewel een regelrechte confiscatie van het privégeld van de Europeanen.

    Reuters wist beslag te leggen op het document, waarin wordt beschreven hoe de EU naar manieren zoekt om de financiën van het 28 landen tellende blok minder afhankelijk te maken van de banken. Er wordt naar andere manieren gezocht om kleine bedrijven, infrastructuurprojecten en diverse investeringen te financieren.

    http://xandernieuws.punt.nl/content/...-en-pensioenen

    http://deutsche-wirtschafts-nachrich...-konfiszieren/
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    ja hoor

  3. #3
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Cyprus was de test case, de rest van Europa gaat volgen. De "kwijtschelding" van schulden gaat niet over de ruggen van financi�le instellingen, maar over de ruggen van spaarders. Er zijn genoeg voorbeelden waarbij spaarders niet bij hun geld kunnen, bijvoorbeeld de HSBC bank die klanten toegang tot hun spaargeld ontzegd en dat bij relatief kleine bedragen van rond de 6000 pond.

    Deze confiscatie komt er, het is slechts een kwestie van tijd en een kwestie van de mensen voor te bereiden. Eerst liet het IMF een bommetje vallen, nu komt de Duitse Bundesbank met een voorstel naar buiten. Stilaan zal men de bevolking warm maken dat een bail-in “noodzakelijk” is om het systeem te redden, daarna zullen ze genadeloos toeslaan. Eerst zal de welvaartsbelasting een eenmalige tax worden, maar na verloop van tijd zal deze tax opnieuw doorgevoerd worden … en opnieuw … en opnieuw.

  4. #4
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Roosendaal
    Posts
    2.286
    vCash
    124850

    Default

    Zou een mooie grap zijn... ik heel mn leven werken en sparen, en een ander gaat ermee vandoor!
    Ik neem voor alles de tijd, maar ik heb geen affiniteit met een gast die m'n fallus en ballen berijdt, das een calamiteit! (Sticky Steez)

  5. #5
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Waarom meldt Reuters dit nieuws zelf nergens...?

  6. #6
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

  7. #7
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Thanks, wat ik ervan lees wordt er niet gesproken van een beslaglegging op spaargelden. Wel ben ik benieuwd wat ze nou precies van plan zijn met de pensioenen. Ook daar is er geen sprake van een beslaglegging, maar toch vind ik het persoonlijk niet wenselijk dat Brussel daarmee gaat knoeien. Dat lijkt me een nationale aangelegenheid.

    Op zich vind ik het plan om mensen hun geld te laten storten op een soort van EU-bank die het vervolgens investeert in kleine bedrijven niet eens zo slecht. Dit gebeurt op vrijwillige basis, niet door een beslaglegging. Het is wel een verkapte vorm van staatssteun, maar het biedt wel mogelijkheden omdat banken nu de hand op de knip houden ivm de reserves die ze moeten houden.

  8. #8
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Thanks, wat ik ervan lees wordt er niet gesproken van een beslaglegging op spaargelden. Wel ben ik benieuwd wat ze nou precies van plan zijn met de pensioenen. Ook daar is er geen sprake van een beslaglegging, maar toch vind ik het persoonlijk niet wenselijk dat Brussel daarmee gaat knoeien. Dat lijkt me een nationale aangelegenheid.
    Lijkt me niet raar dat ze niet ronduit van beslaglegging spreken maar het in wat neutralere taal verpakken.

  9. #9
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    als ze het echt doorzetten dan kunnen ze beter hun prive jet naar een afgelegen eiland nemen, no way dat ik heel me leven ga sparen en een paar ... het allemaal gaan afpakken.

  10. #10
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    ik wist allang dat ze de pensioenen uiteindelijk toch zouden afpakken maar serieus het spaargeld die zijn serieus goed gek hoor.

  11. #11
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Dit is precies de shit waar doemprofeten een aantal jaar geleden voor werden uitgelachen... here we go.

  12. #12
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    als ze het echt doorzetten dan kunnen ze beter hun prive jet naar een afgelegen eiland nemen, no way dat ik heel me leven ga sparen en een paar ... het allemaal gaan afpakken.
    Niet afpakken he? "Investeren."

  13. #13
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Niet afpakken he? "Investeren."

  14. #14
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.527
    vCash
    126000

    Default

    Pensioen? dat begrijp ik maar ik accepteer dat niet.

    Spaargeld? hiermee wordt bedoeld: geld die ik heb gespaard voor een nieuwe auto bijvoorbeeld? wil je dit afpakken EU dan mag dat ..als je mij dood krijgt. Ik ga fysiek de strijd in. Dit beloof ik.

  15. #15
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Niet afpakken he? "Investeren."
    investeren met andere woorden "wegbrengen naar griekenland"

  16. #16
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Wat denk je wat banken al die tijd hebben gedaan met je centjes?

  17. #17
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Jongens toch, jullie moeten niet zo vaak op niburu lezen.

    Pensioengeld is geld wat van de werknemer zelf is en door het pensioenfonds wordt belegd. daar zijn strenge regels voor.
    Dat geld blijft buiten de inkomstenbelastingstroom totdat ze het uitkeren.
    Dat kan dus helemaal niet afgepakt worden. Want het is van jezelf.

    Het gaat een beetje ver om aan mensen die in UFO's geloven dit uit de leggen maar het komt in het kort op het volgende neer (heel globaal dus ga niet over details lullen)

    Pensioenfondsen mogen alleen in aandelenmarkten en obligaties e.d. beleggen. Dit heeft als nadeel dat alleen grote bedrijven voordeel hebben van pensioenfondsen.

    Nu willen ze de regels versoepelen zodat pensioenfondsen ook in mkb bedrijven en hypotheken e.d. kunnen beleggen.

    Het is namelijk zo dat mkb bedrijven steeds moeilijker financiering krijgen doordat de bankregels verscherpt zijn en die zijn de motor van de economie.

    Om een voorbeeld te geven: de metaalunie, waarvan 90% van de werknemers in bedrijven kleiner dan 50 man werkt mag alleen beleggen in beursgenoteerde bedrijven dus niet in bedrijven waar de mensen werken die hun pensioen daar storten.
    Dat is vrij vreemd. Dus vrij logisch allemaal dat dit gaat gebeuren.

    Nogmaals, heel globaal en Brussel kennende gaat dit allemaal heel ingewikkeld worden. Voer voor de conspiracy mensen dus.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    837
    vCash
    126000

    Default

    Bromios, . .. dit KAN zeker wel gebeuren, in Polen hebben ze het al gedaan (hoewel ze schijnen het nu toch weer terug te willen draaien) : http://langleveeuropa.nl/2013/09/ove...-staatsschuld/

    Toeval dat de duitse bundesbank 2 weken daarvoor http://www.beurs.com/2014/01/27/de-d...d-hebben/38955 (en het IMF ongeveer een maand ervoor) dit al zei (zie link van Blackadder)?

    En kan het niet in Nederland? http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/09/.../#.Uw47x-N5OfA
    De Staat heeft het recht om uw bankrekening te plunderen zie ook Noodwet Financieel Verkeer : Noodwet Financieel Verkeer.

    Ik neem mijn voorzogsmaatregelen... niet sparen op de bank (geen rente, 1,2 vermogensrendementsbelasting als je veel spaargeld hebt, en een officiele inflatie van 3% dus je spaargeld gaat eigenlijk jaarlijks tussen de 3 en 4,2% achteruit, waar goud waardevast blijft of zelfs nog sterk gaat stijgen de komende tijd) maar dus sparen in goud.
    Ik spaar zelf in kleine eenheden (1, 2,5 en 5 gram) die verpakt in creditcard thuisbezorgd worden, en heb daar meteen een mooi systeem mee om de komende tijd geld te verdienen (en meer goud te sparen, natuurlijk )
    Hoe of waar? http://www.karatbars.com/?s=aurum79 , Landing Link http://www.karatbars.com/landing/?s=aurum79

    Wie evt meer wil weten hoe je goud spaart in betaalbare eenheden, en hoe je er geld mee kan verdienen,..... pm me maar.

    Osu

  19. #19
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Dat Barosso, Rompuy, Schultz en andere Eurocraten complete maling hebben aan onze democratische rechten is natuurlijk al lang duidelijk.

    De EU word geleid door zelfverrijkende topambtenaren die kosten wat het kost willen dat de EU word omgevormd tot politieke unie die overal een vinger in de pap heeft. Als de EU niet word afgeremd hebben we gewoon niets meer te zeggen over ons eigen land.

    Denk aan Amerika maar dan zonder onafhankelijk geschreven grondwet, en daar heeft de gemiddelde burger al niets te zeggen over wat de oppermachtige staat doet.

    Iedereen die strategisch wilt stemmen in de komende EU verkiezingen zou op de PVV moeten stemmen. De enige partij die werkelijk eurosceptisch is, de SP laat soms heel zachtjes een kritische noot horen en de rest droomt van een lucratief baantje in de EU Commissie. Als de PVV genoeg stemmen krijgt voor de EU verkiezingen verwacht ik dat minstens de SP en VVD bijdraaien voor de landelijke verkiezingen en op zijn minst zorgen dat Nederland wat meer waar voor zijn geld krijgt bij de EU.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •