MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 21 of 21
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default Koters die kooivechten, go or no go?

    Koters die kooivechten, go or no go?

    De meeste jongetjes in Nederland gaan braaf op voetbal, maar in Amerika is dat heel anders. Een opmerkelijke nieuwe rage voor koters waarbij ze elkaar liever het licht uit de ogen slaan: Kooivechten. In de Panorama van deze week het verhaal van de 7-jarige Mason Bramlette. Deze kleine Amerikaanse koter doet aan pankration, een mix van boksen, worstelen, karate, judo en andere vechtsporten.
    Mason ‘The Beast’ Bramlette

    De vechtersbaas is nog jong maar timmert flink aan de weg om een echte kampioen te worden. Mason, bijgenaamd ‘The Beast’, begon twee jaar geleden met boksen nadat hij veel ‘Mixed Marchal Arts’ had gezien op televisie. Hij zei tegen zijn vader: ‘Dat wil ik ook’, en twee jaar laten is
    hij zelf te vinden in de ring.

    Het kleine baasje is zo verslaafd aan de sport dat hij na school meteen
    de sportschool induikt om zich klaar te stomen voor het weekend. Dat resulteert in een lichaam (foto) waar de meeste mannen alleen van kunnen dromen!





    Lees de rest hier: http://www.panorama.nl/blog/bizar-ko...de-koters.html
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  2. #2
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Ik voel een leuke discussie aankomen.
    Ik zeg nee.

  3. #3
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Willem033 View Post
    Ik voel een leuke discussie aankomen.
    Ik zeg nee.
    x2
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  4. #4
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Tuurlijk niet. Ook al wil je kind dit dan moet je dat kind tegen zichzelf beschermen. Daarnaast is krachttraining op die leeftijd volgens mij zeer slecht voor het jonge lichaampje

  5. #5
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Ik zeg hell no. Maar ik denk ook niet dat fatsoenlijke ouders (althans, wat ik persoonlijk als fatsoenlijk beschouw) zoiets zouden goedkeuren.
    Maarja, dat is slechts mijn mening.

  6. #6
    Join Date
    Feb 2014
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default

    Is dit niet net zoals die beauty pageants die ze hebben in Amerika? Waar die kleine meisjes de dromen van de moeder moeten waar maken. Nu is dit ventje wel iets ouder zo te zien maar ik denk dat de vader niet heeft bereikt wat ie wilde bereiken in het leven.

  7. #7
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Ik vind vooral het partijen draaien iets wat op 7-jarige leeftijd ronduit belachelijk is. De hele setting in de kooi met de schreeuwende ouders er om heen, doet erg 'verkeerd' aan. Op het filmpje is het vooral submission grappling met stoten naar het lichaam. Dit lijkt me al erg ver gaan voor deze leeftijd. Het zou me ook helemaal niks verbazen als ouders hun kind al laten weightcutten om iets lagere gewichtsklasse te kunnen zitten. Maar dat is in dit geval voornamelijk speculeren.

    Het trainen van grappling lijkt me niet zo verkeerd. Over heel de wereld training jongetjes van deze leeftijd daar al in. Maar om je zoontje van 5 al naar een box gym te sturen? Lijkt me veel natuurlijker als hij in 1 of 2 disciplines traint en op wat latere leeftijd de overstap naar full mma training maakt.

  8. #8
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Tuurlijk niet. Ook al wil je kind dit dan moet je dat kind tegen zichzelf beschermen. Daarnaast is krachttraining op die leeftijd volgens mij zeer slecht voor het jonge lichaampje
    Staat er ergens dat ze krachttraining doen dan? Of heb ik het over het hoofd gezien.
    Volgens mij is er trouwens niks mis met krachttraining op welke leeftijd dan ook, zolang als het met eigen lichaamsgewicht gaat.
    Fighting is poetry in motion

  9. #9
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Nee

  10. #10
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    95% in me zegt nee. Kleine 5% twijfelt, omdat het toch wel iets Spartaans heeft haha, maar nee het kan eigenlijk echt niet

  11. #11
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Ik had al geantwoord, dit was mijn response:Ik ben MMA Coach...(Tis Mixed Martial Arts trouwens..staat verkeerd in het artikel) en deze sport is een mix van verschillende Olympische sporten als Judo, Worstelen, Tae Kwon Do en boksen. Dit is idd een hele goede sport als zelfverdediging en ook enorm goed voor je cardio en kracht. Maar om kinderen dezelfde technieken te leren als volwassenen en wedstrijden te laten doen hier in is een heel ander verhaal. Ik geef zelf geen les aan kinderen, omdat ik niet vind dat je kinderen moet leren hoe ze iemand moeten verwurgen of hoe ze een arm of been moeten breken. Je kan ze dus wel MMA geven, maar dan zul je, imo, het aan moeten passen. Controle posities zoals bij worstelen en judo kunnen best en bokstechnieken ook...ook trappen zoals in Tae kwon do of Thaiboxen...geen probleem. Wedstrijden is weer een heel ander verhaal, en dat moet iedereen voor zich weten. Ikzelf ben er geen groot voorstander van, maar als een kind het echt zelf wil en het word zo goed mogelijk beschermt (beschermspullen, regels etc), waarom niet?

  12. #12
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    dat ze spelendewijs martial arts trainen/leren prima, maar met 7 jaar de ring in? ik zeg nee. en al zou mn zoon het zelf willen dan zeg ik als ouder nog nee.

  13. #13
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    46
    vCash
    126000

    Default

    Nee, en degene die vinden dat het wel kan hebben een flinke hersenbeschadiging

  14. #14
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TheSkindo View Post
    ........ maar als een kind het echt zelf wil en het word zo goed mogelijk beschermt (beschermspullen, regels etc), waarom niet?
    Jij laat een kind hier zelf in beslissen ?

    Ik zeg nee.
    Lekker trainen met goede bescherming en begeleiding, idd zonder verwurgingstechnieken etc , prima.

  15. #15
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Nee!

  16. #16
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

  17. #17
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    https://t.me/pump_upp
    Posts
    641
    vCash
    126416

    Default

    Judo is een goede basis voor kinderen, boksen en kickboksen als pad training kan ook nog wel. Maar veel verder moet het niet gaan.

    Oftewel alles waar een kind op latere leeftijd last van kan ondervinden niet toestaan. Dat mag ieder voor zich weten als hij oud en wijs genoeg is om dat voor zichzelf te beslissen, tot die tijd is dat aan de ouders. En als ouder wil je toch niet dat je kind op jonge leeftijd hersenbeschadiging heeft of een kapot gewricht.

  18. #18
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mauro View Post
    Jij laat een kind hier zelf in beslissen ?

    Ik zeg nee.
    Lekker trainen met goede bescherming en begeleiding, idd zonder verwurgingstechnieken etc , prima.
    Dat is altijd iets wat je moet beoordelen..als iemand al een tijd traint neem ik aan dat je als coach ookwel merkt of hij het zelf wil of dat hij moet. In het Thaiboksen worden ook al jaren wedstrijden gedaan dus ik zie dat probleem niet. En zoals ik al aangaf, zonder subs, chokes en stoten naar het hoofd...

  19. #19
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default


  20. #20
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Tussen 2 haakjes...tis niet zo dat ik wedstrijden voor kinderen sta te promoten...ik ben geen groot voorstander...maar ik ben ook geen tegenstander.

  21. #21
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1.751
    vCash
    138649

    Default

    Dikke NEE!!

    Beetje grapplen a la judo ok, maar echt knokken hell no!!
    Ben Henderson/Donald Cerrone/Luke Rockhold/Jon Jones

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •