MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 101 to 123 of 123
  1. #101
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    @ ARMENIA volgens mij wordt je beeld enigszins vertroebeld door de situatie in Nagorno-Karabach, but correct me if I'm wrong.

    Annexatie Krim :
    Waarom lijkt me niet zo moeilijk.
    - Zwarte Zee vloot en haven die niet bevriest.
    - Algemene strategische ligging tov Turkije en Europa van zowel de Krim als de Oekraine.
    - Druk om Russische landgenoten te helpen en een signaal af te geven aan andere ex Sovjet staten dat hij alles zal doen om de belangen van Rusland te beschermen. Afschrikkende werking dus.
    - Hij denkt dat hij de reincarnatie van Tsaar Peter is....(psychoanalyse)

    Wat betreft 'super goed in zijn werk' zou ik wat voorzichtiger zijn. Economische groei de afgelopen 10 jaar is te danken aan stijging prijzen grondstoffen en deze gaan weer omlaag. Economie nog steeds veel te afhankelijk hiervan en inkomsten zijn met name in de handen van een kleine groep blijven hangen. Putin verdient respect voor het 'terughalen' van die inkomsten, alhoewel hij daar wel wat aparte (oa Chordokovski zaak, 'onderhandelingen' met BP en Shell) methodes voor heeft gebruikt.

    Zeer strenge controle media en grip op het leger en partij hebben er voor gezorgd dat de ontevredenheid niet echt naar buiten komt. Maar om dit nu 'super goed in zijn werk' te noemen gaat me wat te ver.
    Wat hij verder goed gedaan heeft is ervoor zorgen dat oligarchen weer bijdragen aan de ontwikkeling van Rusland (zie Sochi), alhoewel hij en zijn vrienden daar ook niet financieel slechter van lijken te zijn geworden.

    Je hebt het de hele tijd over een coupe van nazis en criminelen, maar volgens mij is Janoekovits zelf vertrokken, zonder veel geweld vanuit de demonstranten en/of het leger. De definitie van een coupe is volgens mij het militair afzetten van een leider.
    In dit geval lijkt het er op dat zeer belangrijke mensen (een paar oligarchen en misschien Putin) hun steun hebben opgezegd en hij daarna zelf de conclusie trok dat het beter was om voorlopig weg te gaan. Het zou me overigens niets verbazen als Putin dit in gang heeft gezet met als doel de Krim te annexeren. Iets wat de Russen al willen sinds Chroetsjov dit stukje 'Rusland' weg gaf aan de Oekraine (denkend dat de USSR eeuwig zou blijven bestaan).
    Je moet wel een heleboel nazis en criminelen verzamelen om een president weg te jagen die de steun van de bevolking en het leger heeft.

    Luister, ik probeer hier niet 'Het Westen' te verdedigen want de VS had precies hetzelfde gedaan als iets vergelijkbaars in Mexico of Canada zou gebeuren. En je hoeft niet ver terug te gaan in de tijd om oorlogen/ingrepen te vinden die obv false info en geopolitische belangen zijn ontketend door de VS/Europa (Panama, Irak, Grenada, etc). Het is dus te begrijpen waarom Putin dit doet, maar dat is nog geen reden voor goedkeuring. Dat 'Het Westen' nu De regering steunt die met hen wil samen werken is niet zo gek natuurlijk. Wel dient opgemerkt te worden dat Janoekovits aan de macht gekomen is omdat dezelfde mensen die de protesten nu hebben geleid er in de periode 2004-2009 ook een zooitje van hebben gemaakt.

    Als oplossing zal de Krim wel een (nog verdere) autonome positie binnen de Oekraine krijgen. De facto geregeerd door de Russen/Moskou. Volledige anexatie zou te veel gezichtsverlies zijn voor Het Westen en misschien andere landen (China) aanzetten om ook zoiets te gaan doen. Dat wil Putin ook niet. De Russen kunnen ook niet meer terug.

    Ik wens met name de mensen in Polen, de Baltische staten en andere ex Sowjet Republieken veel succes de komende jaren.....
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #102
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post

    Luister, ik probeer hier niet 'Het Westen' te verdedigen want de VS had precies hetzelfde gedaan als iets vergelijkbaars in Mexico of Canada zou gebeuren. En je hoeft niet ver terug te gaan in de tijd om oorlogen/ingrepen te vinden die obv false info en geopolitische belangen zijn ontketend door de VS/Europa (Panama, Irak, Grenada, etc). Het is dus te begrijpen waarom Putin dit doet, maar dat is nog geen reden voor goedkeuring. Dat 'Het Westen' nu De regering steunt die met hen wil samen werken is niet zo gek natuurlijk. Wel dient opgemerkt te worden dat Janoekovits aan de macht gekomen is omdat dezelfde mensen die de protesten nu hebben geleid er in de periode 2004-2009 ook een zooitje van hebben gemaakt.

    Ik wens met name de mensen in Polen, de Baltische staten en andere ex Sowjet Republieken veel succes de komende jaren.....

    Precies goef of slecht is in dit soort zaken ingewikkeld. Er kunnen allerei motieven spelen, maar zodra je de Universele waarden van het mens zijn (waar goedheid onder valt) schend, dan ben je in Universele zin slecht bezig. In die zin zijn de meeste leiders slecht bezig of het nu Putin of Obama is.


    Als je de huidige Fransen vraagt of de verovering van Gaul door Julius Ceasar van Rome, een positieve bijdrage heeft gehad op de ontwikkeling van de Galiërs, dan zou de meerderheid waarschijnlijk met ja antwoorden. Maar als je het aan de nabestaanden van de Galiërs had gevraagd die destijds door de Romeinen werden afgeslacht, dan had je waarschijnlijk een ander antwoord gekregen. Rome heeft Carthago met de grond gelijk gemaakt, omdat zij vonden dat het de ontwikkeling van hun Emperium in de weg stond. Djengiz Khan en de Mongolen hebben tussen de 30 en 80 miljoen mensen gedecimeerd, omdat zij er heilig van overtuigd waren dat God hun had gestuurd om de wereld te veroveren.

  3. #103
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Misschien dachten de demonstranten dat Janoekovits was overgenomen door een Go'auld system lord en moest ie daarom vertrekken?

  4. #104
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Beste Appelsap,

    Mijn beeld is niet vertroebeld door wat er in Nagorno Karabakh (maar leuk dat je daarvan op de hoogte bent) is gebeurd. Maar ik begrijp niet waar je precies op doelt.

    Jongens, wij kunnen discussiëren totdat we erbij neervallen. Maar het blijft een feit dat zowel Het Westen evenals als Het Oosten acties ondernemen die niet door de beugel kunnen. Het Westen valt landen binnen en maakt veel slachtoffers voor eigen gewin. Het Oosten doet weer andere dingen voor eigen gewin. Beide kampen zien elkaar als concurrentie en dwarsbomen elkaar (en zullen dit in de toekomst ook blijven doen), zodat zij de meeste macht hebben en het voortbestaan van land of kamp waarborgen. Je kunt niet zeggen: Het Westen is de goede kamp en Het Oosten de slecht kamp (of vice versa). Beide kampen doen slechte dingen voor eigen gewin. Alhoewel ik van mening ben dat Het Westen momenteel dik voorstaat wanneer het aankomt op dingen doen die niet door de beugel kunnen (maargoed, kamp Oost kan dat nog makkelijk inhalen).

    Laten we daarom stoppen met het verdedigen van de ene kamp en het beschuldigen van de andere kamp. Verder ben ik het wel grotendeels eens met wat Hypergiant heeft gedeeld.

    Definitie Coupe d' etat:
    "a sudden and decisive action in politics, especially one resulting in a change of government illegally or by force." http://dictionary.reference.com/browse/coup+d%27etat








    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    @ ARMENIA volgens mij wordt je beeld enigszins vertroebeld door de situatie in Nagorno-Karabach, but correct me if I'm wrong.

    Annexatie Krim :
    Waarom lijkt me niet zo moeilijk.
    - Zwarte Zee vloot en haven die niet bevriest.
    - Algemene strategische ligging tov Turkije en Europa van zowel de Krim als de Oekraine.
    - Druk om Russische landgenoten te helpen en een signaal af te geven aan andere ex Sovjet staten dat hij alles zal doen om de belangen van Rusland te beschermen. Afschrikkende werking dus.
    - Hij denkt dat hij de reincarnatie van Tsaar Peter is....(psychoanalyse)

    Wat betreft 'super goed in zijn werk' zou ik wat voorzichtiger zijn. Economische groei de afgelopen 10 jaar is te danken aan stijging prijzen grondstoffen en deze gaan weer omlaag. Economie nog steeds veel te afhankelijk hiervan en inkomsten zijn met name in de handen van een kleine groep blijven hangen. Putin verdient respect voor het 'terughalen' van die inkomsten, alhoewel hij daar wel wat aparte (oa Chordokovski zaak, 'onderhandelingen' met BP en Shell) methodes voor heeft gebruikt.

    Zeer strenge controle media en grip op het leger en partij hebben er voor gezorgd dat de ontevredenheid niet echt naar buiten komt. Maar om dit nu 'super goed in zijn werk' te noemen gaat me wat te ver.
    Wat hij verder goed gedaan heeft is ervoor zorgen dat oligarchen weer bijdragen aan de ontwikkeling van Rusland (zie Sochi), alhoewel hij en zijn vrienden daar ook niet financieel slechter van lijken te zijn geworden.

    Je hebt het de hele tijd over een coupe van nazis en criminelen, maar volgens mij is Janoekovits zelf vertrokken, zonder veel geweld vanuit de demonstranten en/of het leger. De definitie van een coupe is volgens mij het militair afzetten van een leider.
    In dit geval lijkt het er op dat zeer belangrijke mensen (een paar oligarchen en misschien Putin) hun steun hebben opgezegd en hij daarna zelf de conclusie trok dat het beter was om voorlopig weg te gaan. Het zou me overigens niets verbazen als Putin dit in gang heeft gezet met als doel de Krim te annexeren. Iets wat de Russen al willen sinds Chroetsjov dit stukje 'Rusland' weg gaf aan de Oekraine (denkend dat de USSR eeuwig zou blijven bestaan).
    Je moet wel een heleboel nazis en criminelen verzamelen om een president weg te jagen die de steun van de bevolking en het leger heeft.

    Luister, ik probeer hier niet 'Het Westen' te verdedigen want de VS had precies hetzelfde gedaan als iets vergelijkbaars in Mexico of Canada zou gebeuren. En je hoeft niet ver terug te gaan in de tijd om oorlogen/ingrepen te vinden die obv false info en geopolitische belangen zijn ontketend door de VS/Europa (Panama, Irak, Grenada, etc). Het is dus te begrijpen waarom Putin dit doet, maar dat is nog geen reden voor goedkeuring. Dat 'Het Westen' nu De regering steunt die met hen wil samen werken is niet zo gek natuurlijk. Wel dient opgemerkt te worden dat Janoekovits aan de macht gekomen is omdat dezelfde mensen die de protesten nu hebben geleid er in de periode 2004-2009 ook een zooitje van hebben gemaakt.

    Als oplossing zal de Krim wel een (nog verdere) autonome positie binnen de Oekraine krijgen. De facto geregeerd door de Russen/Moskou. Volledige anexatie zou te veel gezichtsverlies zijn voor Het Westen en misschien andere landen (China) aanzetten om ook zoiets te gaan doen. Dat wil Putin ook niet. De Russen kunnen ook niet meer terug.

    Ik wens met name de mensen in Polen, de Baltische staten en andere ex Sowjet Republieken veel succes de komende jaren.....

  5. #105
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Arme Oekraïners op de Krim. Ben je ineens Rus.

  6. #106
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Arme Oekra�ners op de Krim. Ben je ineens Rus.
    Daar zitten alleen maar voordelen aan. Hogere lonen, lagere belastingen, geen invoerrechten meer, hogere pensioenen etc.

  7. #107
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Ik maak me een beetje zorgen om China, die schuiven niet onder stoelen of banken dat ze deze eeuw op alle vlakken de wereld willen gaan domineren. Ze hebben nu al de snelste computer van de wereld, 's werelds modernste afweersystemen, de snelste trein en zijn met over een triljard dollar, de grootste schuldeiser van de VS. Goede zaken natuurlijk, maar financiele, economische en geopolitieke wrijvingen gecombineerd met geavanceerde millitaire technologie, is vragen om ellende. De ontwikkelingen tussen China en haar buurlanden is dan ook iets om in de gaten te houden. Het is te hopen voor de onschuldige bewoners van dat deel van de wereld, dat er verstandige beslissingen worden genomen. Als het in Azie nu ook opeens onrustig gaan worden dan gaat de wereld nog sneller draaien.

    Ik wil niet de pessimist gaan uithangen, maar vrolijk wordt je er ook niet echt van. In mijn overtuiging zal de huidige financiele situatie hoe dan ook ge cntrl alt delete gaan worden. Ik hoop dat de overgang relatief rustig zal verlopen, maar het kan net zo goed de andere kant op gaan. En om dit te realiseren hoef je echt geen doom junkie te zijn.

    Een greep uit het nieuws:


    The navy bougt Fake Chinese microchips that could have disarmed U.S. missiles

    http://www.businessinsider.com/navy-chinese-microchips-weapons-could-have-been-shut-off-2011-6

    China’s ballistic missile system for targeting aircraft carriers

    China has established a novel system for using land-based ballistic missiles to deter America's powerful nuclear-powered aircraft carriers from coming anywhere near its coast

    http://www.thehindu.com/sci-tech/sci...cle5753737.ece

    Preventing a U.S.-China Cyberwar

    http://www.nytimes.com/2013/05/26/op...rwar.html?_r=0

    China koopt de grootste privé goudkluis ter wereld over van JP Morgan, recht tegenover het gebouw van de Federal Reserve

    http://goudvergelijken.nl/blog/vooru...t-goudkluizen/


    Documantaire How China fooled the world

    Als je de onderstaande bcc documantaire bekijkt, dan geloof je bijna niet wat je ziet. Complete steden die in 5 jaar worden gebouwd, langste bruggen van de wereld en ga zo maar door.


  8. #108
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Debat waarin China en de VS aderhalf uur mekaar de zwarte piet uitdelen mbt de de zee rondom China, Malesie, Indonesie, Philipijnen enz. De kleinere landen hebben de VS gevraagd om te mee te praten omdat ze zich bedreigd voelen door China.


  9. #109
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by hypergiant View Post

    Als je de onderstaande bcc documantaire bekijkt, dan geloof je bijna niet wat je ziet. Complete steden die in 5 jaar worden gebouwd, langste bruggen van de wereld en ga zo maar door.
    Die steden flikkeren binnen een paar jaar weer volledig in elkaar, slecht beton. Geen veiligheidseisen. Geen fatsoenlijke berekeningen. Ik houd mijn hart vast voor die kloven dam. Alleen een altijd maar doormalende productie machine. 90% van het land is straatarm en de chinezen hebben zelf alleen zakken vol met dollars en een ze krijgen nog miljarden van the US of A. Er is maar 1 echt probleem en dit is dat een kleine groep met een hoop ja-knikkers eromheen de macht hebben.

  10. #110
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Kan best kloppen, weet niet of het verstandig is geweest is om dit allemaal in supertempo voor mekaar te krijgen. Dat ze voor miljarden aan waardeverminderde dollars bezitten is ook de reden waarom ze masaal goud aan het inkopen zijn.

    Machtige mensen met bepaalde ideeen kunnen inderdaad voor grote problemen zorgen. Vooral als er een mate van superioriteit ten opzichte van andere een rol speelt. China heeft in het verleden haar superioriteit openlijk verkondigd, ook nu zijn er nog steeds veel Chinezen die zich superieur voelen ten opzichte van anderen.

    China expert Martin Jacques, heeft een boek geschreven "when China rules the world". In een lezing op de Universiteit van Melbourne duikt hij de diepte in over de Chinese beschaving en wat we in de toekomst kunnen verwachten. Zeer boeiende materie.


  11. #111
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Of het nou China is of Rusland of de opkomende landen in Zuid-Amerika. Onze generatie heeft de mazzel gehad dat een echte oorlog nooit ook maar tot de mogelijkheden behoorde. Als er al een oorlog was, dan ging het om een conflict of om belangen ver hier vandaan. Wat de situatie in de Krim leert, is hoe kwetsbaar die realiteit eigenlijk is. Wij weten niet beter, maar er hoeft maar vrij weinig te gebeuren en wat voorheen heel zeker leek, blijkt veel kwetsbaarder te zijn dan wij dachten. Er hoeft maar een iemand te zijn die de eerste stap zet en de wereld ziet er ineens totaal anders uit.

    Nu denk ik niet dat het met de huidige toestand zo'n vaart zal lopen. Ik denk alleen wel dat de vredige periode na WOII (in de zin van dat geen grote landen met elkaar op de vuist gingen) in stand werd gehouden doordat het Westen een onbetwiste positie had als baas van de wereld. Die realiteit gaat nu veranderen. De machtsverdeling is aan het verschuiven en landen als Rusland en China zullen de grenzen meer opzoeken nu zij zelf een sterkere positie hebben, zoals je dat ook nu ziet. En dat kan zomaar gevolgen hebben.

  12. #112
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Dit zijn de zogenaamde voorvechters van democratie in Oekraïne. Parlementsleden van de fascistische partij Maidan in actie.

    https://www.youtube.com/watch?v=1c6eYId4fPE

  13. #113
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Dit zijn de zogenaamde voorvechters van democratie in Oekra�ne. Parlementsleden van de fascistische partij Maidan in actie.

    https://www.youtube.com/watch?v=1c6eYId4fPE
    Dat is vrijheid en democratie aan het werk...

  14. #114
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Precies Facade, heel duidelijk verwoord. Dit is iets wat de meeste mensen nog niet erkennen of doorhebben.

    Ik zal nog een laatste filmpje plaatsen, Professor John J. Mearsheimer legt in een lezing op de Universiteit van Ottowa uit, wat het betekend voor de wereld als andere opkomende supermachten, waar China de grootste van is, een rol gaan spelen in de (regionale) wereld. En wat dat onder andere betekend voor het Westen.

    Ik heb het nooit bekeken zoals hij het uitlegt, maar het klinkt erg logisch.

    Why China Cannot Rise Peacefully


  15. #115
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  16. #116
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Inwoners Oekraïense stad willen Brits worden

    Een aantal inwoners van de Oekraïense stad Donetsk eist een referendum over aansluiting bij Groot-Brittannië. Ze benadrukken dat de stad ooit is opgericht door de Brit John Hughes.

    Dat meldt de BBC. "Bewoners van Donetsk! Engelse broeders! Het beslissende moment is gekomen", schrijven de stadsbewoners online. Het is volgens de Oekraïners hoog tijd dat de stad zijn historische plaats in het Verenigd Koninkrijk opeist.


    "Lang leve John Hughes en deze stad. God save the Queen", zeggen ze. Het is overigens zeer de vraag of inwoners van de industriestad daadwerkelijk onderdanen willen worden van koningin Elizabeth II. De oproep tot een referendum is waarschijnlijk bedoeld een parodie op het referendum waarmee Krimbewoners besloten tot aansluiting bij Rusland.



    http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/speci...n-brits-worden

  17. #117
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by hypergiant View Post

    Machtige mensen met bepaalde ideeen kunnen inderdaad voor grote problemen zorgen. Vooral als er een mate van superioriteit ten opzichte van andere een rol speelt. China heeft in het verleden haar superioriteit openlijk verkondigd, ook nu zijn er nog steeds veel Chinezen die zich superieur voelen ten opzichte van anderen.
    Dat word er op school ingestampt.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  18. #118
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Dat word er op school ingestampt.
    Yep. Net als in de VS, Japan, Israël, Iran etc.....

  19. #119
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Yep. Net als in de VS, Japan, Isra�l, Iran etc.....
    In de VS is het eerder het tegenovergestelde. Buiten de bible belt zijn de leraren & hun vakbonden nog een stuk linkser dan hier.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  20. #120
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    De 30% korting die Rusland eerder aan Oekraïne gaf is ingetrokken door Poetin.

    Het Russische staatsenergiebedrijf Gazprom beëindigt de korting van dertig procent op gas voor Oekraïne. Oekraïne betaalt in het tweede kwartaal van dit jaar ongeveer 280 euro per duizend kubieke meter gas, in plaats van 195 euro.


    http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/01/...ense-economie/
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  21. #121
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Dit zijn de zogenaamde voorvechters van democratie in Oekraïne. Parlementsleden van de fascistische partij Maidan in actie.

    https://www.youtube.com/watch?v=1c6eYId4fPE
    De oekrainse bevolking wilt vrede. Het intimideren en bang maken door het grote russische leger jaagt heel oekraine de stuipen op het lijf. Vind je dat leuk of wat? Ben je rus, of geil je gewoon op het communisme?

    Ja, het russisch sprekend volk in oekraine wilt ook vrede en het merendeel, op de krim na, is ook voor een oekraine. Op de Krim was nooit gezeik tussen minderheden en de russische volk wat er woonde, sinds het 'Russisch' is, worden oekraiense mensen en krim tartaren door de zeer pro russische nationalistische kozakken geintimideerd en weggepest. Daarbij is het ook nog eens dat de zeer russiche nationalistische night wolves, putins rechtse bikersclubje, in de krim bezig is geweest met krimtartaren en oekrainse mensen te intimideren en weg te jagen. Wat is daar goed aan? Je lult alsof de maidan protesten geheel door facisten was gepland, maar dat is bullshit. Het geen wat daar gebeurde, werd ondersteund door het merendeel van de oekraiense bevolking. zij willen gewoon in vrijheid gaan stemmen, en niet onder het communistich lijkende regime van rusland gaan vallen. Ik snap niet dat je alles verheerlijkt wat met Rusland te maken heeft, alsof alles goed is wat in Rusland is. Het merendeel van het onderdrukte bewoners van Rusland is straatarm, anti putin, wilt geen oorlog met oekraine en vind dat rusland daar nix te zoeken heeft.


    op de vot dermit

  22. #122
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MB667 View Post
    De oekrainse bevolking wilt vrede. Het intimideren en bang maken door het grote russische leger jaagt heel oekraine de stuipen op het lijf. Vind je dat leuk of wat? Ben je rus, of geil je gewoon op het communisme?

    Ja, het russisch sprekend volk in oekraine wilt ook vrede en het merendeel, op de krim na, is ook voor een oekraine. Op de Krim was nooit gezeik tussen minderheden en de russische volk wat er woonde, sinds het 'Russisch' is, worden oekraiense mensen en krim tartaren door de zeer pro russische nationalistische kozakken geintimideerd en weggepest. Daarbij is het ook nog eens dat de zeer russiche nationalistische night wolves, putins rechtse bikersclubje, in de krim bezig is geweest met krimtartaren en oekrainse mensen te intimideren en weg te jagen. Wat is daar goed aan? Je lult alsof de maidan protesten geheel door facisten was gepland, maar dat is bullshit. Het geen wat daar gebeurde, werd ondersteund door het merendeel van de oekraiense bevolking. zij willen gewoon in vrijheid gaan stemmen, en niet onder het communistich lijkende regime van rusland gaan vallen. Ik snap niet dat je alles verheerlijkt wat met Rusland te maken heeft, alsof alles goed is wat in Rusland is. Het merendeel van het onderdrukte bewoners van Rusland is straatarm, anti putin, wilt geen oorlog met oekraine en vind dat rusland daar nix te zoeken heeft.

    Jij hebt duidelijk moeite je aan de feiten te houden.

    Rusland is volgens jou communistisch? Tuurlijk joh!

    Rusland is straatarm? De bevolking van Rusland heeft het tien keer beter dan de bevolking in de Oekraine! Hogere lonen en pensioenen, minder werkloosheid, minder corruptie, lagere energieprijzen.

    En Oekrainers worden weggepest uit de Krim? Wat een onzin. Meer dan 8000 Oekrainse soldaten, die op de Krim gestationeerd waren, hebben een Russisch paspoort aangevraagd. Een groot deel hiervan wordt zelfs opgenomen in het Russische leger.

    Het merendeel van de Oekrainse bevolking stond niet achter de protesten? Klopt ook niet De bevolking is in de Oekraine is sterk verdeeld.

  23. #123
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Check dat massive apparaat om je sportschool ding mee te doen, Ukranian style



    http://www.juxtapoz.com/photography/...n-muscle-beach

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •