MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Camerabg1 Tribute aan de beste vechtsport fotograaf van Nederland

    Bas Uterwijk was zonder enige twijfel Nederlands beste vechtsportfotograaf.


    Bas Uterwijk was een paar jaar geleden begonnen bij Mixfight.nl als fotograaf. Sindsdien hebben we fantastische fotoreportages kunnen zien op onze site. Zo was Bas tijdens grote gala’s de vaste fotograaf. Denk hierbij aan Beast of the East en United Glory. Ook heeft Uterwijk verslag gedaan van de UFC in Duitsland. Voor de leden van Mixfight.nl en ook de fotografen van Mixfight.nl staat vast dat Uterwijk de beste vechtsportfotograaf van Nederland was.
    Zo won Uterwijk de tweede prijs bij de Zilveren Camera in de Categorie "sport series" met een serie MMA fotos die het hij voor Mixfight.nl geschoten had.

    Ik ben apetrots deze prestigieuze prijs in de wacht gesleept te hebben!
    Helaas kon ik het falen van Sven Kramer niet overtreffen (het blijft een mainstream award, who the fuck is Dion Staring???) maar wil hierbij Mixfight, en al diegenen die het het afgelopen jaar voor mij mogelijk gemaakt hebben om deze fotos te maken inclusief de geportretteerde vechters, bedanken voor hun inzet en inspiratie!

    OSU!!!!
    Bas Uterwijk

    Roy van der Wal, mede-eigenaar van Mixfight.nl zegt over Uterwijk “Ik ben altijd erg trots geweest dat we Bas in ons team hadden. Zo was ik trots op het feit dat hij belangrijke prijzen heeft gewonnen en foto’s voor National Geographic heeft gemaakt. Samen met Bas heb ik een aantal hele leuke reportage’s gemaakt, onder andere interviews met Joop Kasteel, Lucien Carbin en Mike Passenier. Het was echt fijn om met Bas samen te werken. Bas Uterwijk heeft ervoor gezorgd dat de vechtsportfotografen in Nederland een belangrijke kwaliteitsslag hebben gemaakt.”

    Harmen Bakker, een van de bekendste fotografen van Mixfight.nl “sluit me wel volledig bij Roy aan door te zeggen dat veel fotografen hier veel van je hebben mogen leren en dat het niveau hier behoorlijk omhoog is gegaan. Ik ben daar zelf ook enorm dankbaar voor. De sfeer was altijd goed en relaxed!” Ook Ronald Eckringa, voormalig mede-eigenaar van Mixfight.nl en topfotograaf is het hiermee eens. “Met afstand de beste, zoals anderen ook al zeiden. Niet alleen heb ik echt veel van je geleerd en heb je een dikke stempel gedrukt op de stijl van de Mixfightfotografen, jouw foto’s zijn gewoon echt inspirerend voor me. Elke keer als ik een verslag van je zag kreeg ik weer zin om aan de slag te gaan om ook zulke platen te schieten. Hartstikke bedankt daarvoor.”


    Hieronder een greep uit de fraaie collectie van Bas Uterwijk. Wil je Bas Uterwijk blijven volgen kijk dan op zijn website www.basuterwijk.com









































    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default


















    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  3. #3
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    WAAR BLIJFT JOUW FOTOBOEK BAS, NON DE PIKKEL, WAT EEN PLATEN!!
    Fantastisch die foto's met twee sferen erin...de blijheid van de triomf en het verdriet van het verlies. (die foto van Holzken met de armen omhoog)
    Fred Royers zou zeggen: 'Ga er maar aan staan'
    Bas, chapaeu!

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Omdat ik afgelopen maand toch in India moest zijn voor een workshop fotojournalistiek, heb ik op aanraden van Singh van Simson KDO een reportage gemaakt van het traditionele Indiase Kushti worstelen.

    Ik ben in Nederland op menig sportschool geweest maar ik was enorm onder de indruk van het niveau waarop deze jongens 7 dagen per week stonden te beulen met veertig graden celcius!
    En dat met een vegetarisch dieet van voornamelijk melk en amandelen!



    Bas Uterwijk | Photographer
    Amsterdam, The Netherlands

    Bas Uterwijk photography






























    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.283
    vCash
    126000

    Default

    Mooi Bas !!


    Aujourd'ui ne pas executez de homofile - vandaag geen flikker uitgevoerd.

  6. #6
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Die serie van het worstelen in India blijft echt epic!!

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Sluit me geheel bij aan. Bas stond/staat op eenzame hoogte onder de vechtsportfotograven in Nederland. A League on his own!
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  8. #8
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Bas is zonder twijfel nummer n.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  9. #9
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Die serie van het worstelen in India blijft echt epic!!
    Inderdaad. Neemt niet weg dat de selectie die Kevin heeft gemaakt ook kippenvel bezorgt bij mij. Bas, you are the main man gozer. Diepe kniebuiging. Kan alleen maar dromen om platen te maken zoals jij
    If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Topper! Dat waren mooie tijden

  11. #11
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Mooi zeg! Ik mis BasU
    Be a Warrior, not a Worrier

  12. #12
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Mooie foto's!! Was een eer om met je samen te mogen werken !

  13. #13
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Zonder twijfel #1.
    Kunstwerkjes stuk voor stuk.
    Fighting is poetry in motion

  14. #14
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Waarom zou hij eigenlijk gestopt zijn met vechtsport fotografie?

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •