MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default TFCC pols blessure?

    Hey, Ik heb al een lange tijd een probleem met mijn linker pols.

    Toen ik begon met fitnessen was ik 50KG, ik had best wel wat kracht voor mijn gewicht en tilde 80kg met bank drukken. Ik had in 1 maand heel veel bereikt en was 5kG aangekomen. Maar toen kreeg ik een polsblessure, ik hield mijn polsen altijd verkeerd tijdens het bankdrukken en in combinatie met te zwaar trainen en boksen heb ik deze blessure gekregen denk ik. Ik had heel erg veel last, toen ben ik dus naar de fysio gegaan. De fysio zei dat mijn gewricht in mijn pols beschadigd had en waarschijnlijk een TFCC blessure heb. Hij heeft dus mijn pols paar keer gemasseerd met geluid en electrotechniek en paar oefeningen gegeven (opdrukken op mijn vuisten etc). Ik had toen geen pijn meer maar mijn pols was wel heel zwak geworden, ik kon niet meer kracht training doen. Ik had al mijn fysio-afspraken gebruikt uit mijn menzis pakket dus kon ik niet meer naar de fysio gaan.

    Ik ben dus gestopt met boksen en fitness en heb 1.5 jaar gerust met mijn pols en nog was het zwak. Ik ben dus naar de ziekenhuis gegaan, alles uitgelegd en ze hebben een rontgenfoto gemaakt. Ze hebben op die foto dus niks gevonden, alleen dat het ''overbelast'' is.(Kan je op een rontgenfoto wel zien of je gewricht beschadigd is of een TFCC letsel zien?) Ze hadden mij dus doorwezen naar een handtherapeut in de ziekenhuis om mijn pols ''sterker'' te maken. Ik heb dus uitgelegd hoe het precies gebeurde maar die handtherapeut zegt: Dat kan niet, je moet gevallen zijn op je pols. Ik zeg: Ik ben niet gevallen op mijn pols en ik weet zeker dat dit de oorzaak is. Lang door gediscusseerd en hij bleef bij zijn standpunt en vertelde me dat mijn spier in mijn pols te lang is en ik het weer korter moet maken door oefeningen te doen. Hij heeft me dus 1 oefening gegeven, 1kg dumbel vasthouden, pols recht en dan biceps trainen. Ik deed dus zijn oefeningen en na 1 maand voelde ik alsnog geen verbetering dus ben ik niet meer gegaan. Ook ben ik toen begonnen met boksen, ik heb daar niet echt last van mijn pols gehad omdat ik het goed intape en mij in hou als ik met links sla.

    Ik ben nu al totaal 2 jaar verder en nog is mijn pols zwak, zelfs als ik mobiel met beide handen vast hou, na paar seconden voel ik mijn linker hand HEEL moe worden, ook met typen en andere dingen. Ook voel ik echt DUIDELIJK het verschill tussen beide polsen, bij mijn linker zit geen kracht in terwijl mijn rechter heel stevig is. Ik boks nu al een half jaar zonder echte problemen en ik wil gewoon weer beginnen met fitnessen maar dat kan gewoon niet meer dus heb ik weer afspraak gemaakt bij de fysio, 1 maand geleden. Maar de fysiotherapeut die mij eerder heeft geholpen was er niet meer en ik wordt nu door een stagiare behandeld. Ook doe ik sinds 1 week weer die oefening die ik van de ziekenhuis gekregen heb, en ik voel dat mijn pols NOG zwakker is geworden sinds ik die oefening doe en door de stagiare behandeld wordt. Vandaag op training gaf ik een linker hoek tijdens een oefening en toen voelde ik het mis gaan met mijn pols, het leek alsof mijn gewricht in mijn pols knaptte. Ik had dus uur lang pijn in mijn pols dat langzamerhand weg trok. Na de training merkte ik dat mijn pols een klein beetje dikker was, heb het heel lang gekoeld. Het doet nu niet pijn meer maar het voelt nu zwakker dan eerst.

    Mijn vraag is dus, hoe maak ik mijn pols weer sterker? Ik wil weer kunnen fitnessen en fatsoenlijk kunnen boksen. En mijn andere vraag is, kunnen ze niet beter een mri scan maken? Of is TFCC letsel toch wel vindbaar met rontgenfotos? Wat raden jullie mij aan om te doen?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    De spieren in mijn pols waren ook lange tijd te lang. Mijn hand had wat speling op het uiteinde van mijn arm. Bij mij is dit waarschijnlijk door een verkeerde techniek bij het slaan gekomen. Ik heb mijn techniek aangepast, veel gebokst op gecontroleerde kracht en hiermee mijn pols aangesterkt. Wanneer ik nu mijn onderarmen niet aanspan en ik laat gewicht aan mijn hand trekken merk ik nog steeds dat mijn hand wat losser zit, maar het is nergens een probleem meer voor.

    Wat bij mij heeft geholpen is dus technisch en veel gedoseerd te boksen. Daarnaast heb ik ook mijn onderarmen getraind, bijvoorbeeld dmv een knijper. Ik kan niet zeggen dat dit bij jou ook zal helpen, maar je kunt het proberen. Ik ben geen expert. Beterschap in ieder geval!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •