MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 12 of 12
  1. #1
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Ter-Apelkanaal.
    Posts
    79
    vCash
    126000

    Default Bewegingsagogisch plan voor mijn afstudeer project.

    Beste leden,

    aangezien hier veel kennis is over van alles en nog wat, heb ik een vraag aan jullie.
    Ben momenteel aan het afstuderen voor mijn studie Agogiek.

    Nu ben ik bezig met een beweging agogisch plan voor een cliënt.
    Mijn hulpvraag is: Cliënt S. moet binnen 16 lessen (60 min. per les) verdeeld over 8 weken, positief omgaan met zijn winst/verlies vermogen. Cliënt S. moet na de 16 lessen: ' Niet boos worden over in zijn ogen oneerlijke teams. / Niet zelfstandig uit de les stappen omdat hij niet winnende is tijdens een partij spel.

    Ik moet een duidelijke 0 meting laten zien.
    (Waar staat mijn cliënt nu, en hoe kan ik duidelijk laten zien dat S. over 8 weken een positieve groei heeft doorgemaakt in zijn gedrag)

    Subjectief heb ik een goede 0 meting, maar van mij wordt verwacht dat ik objectief. DUIDELIJK laat zien dat hij groeit in zijn proces???

    Iemand die mij kan helpen?

    Groetjes.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    15
    vCash
    126000

    Default

    Leuke casus, kan je wat meer info geven?
    Groepsgrote, omgeving, welke sport/spel situaties kan je aanbieden? Wat is je doelgroep?

    ik wil er graag wat dieper op in gaan.
    groeten.

  3. #3
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Geef hem een aantal stoten tot hij niet meer kan incaseren. Vertel hem hierbij dat hij niet mag verdedigen of mag terugslaan ( Is oneerlijk ). Duidelijke objectieve 0 meting. Want waarschijnlijk zegt ie voordat je begint al dat je op kan rotten met je project. En anders wel na de eerste.

    Wees overtuigend en houd hem 16 lessen vast. Laat hij zich na die lessen (vaker) voor zn bek slaan is hij duidelijk vooruit gegaan.

    Of zocht je niet zoiets aangezien het in het MMA gedeelte staat...

  4. #4
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Hahahahahahhaha

  5. #5
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Ter-Apelkanaal.
    Posts
    79
    vCash
    126000

    Default

    @Rommel:

    Het betreft een middelbare school (Cluster 4 onderwijs) voor leerlingen met gedragsproblemen en psychische aandoeningen.
    Jongen zit in klas OZP 1 (Onderwijs Zorg Profiel). Dit is het laagste niveau van de school, denk aan leerweg ondersteunend.
    Zitten 6 jongens in deze klas. Met verschillende aandoeningen als: Autisme, asperger, adhd, en ODD.

    Jongen is 14 jaar oud.. Heeft de aandoening PDD-NOS (Tenminste PDD-NOS is vastgesteld). Ik heb zelf het gevoel dat hij meer neigt richting autisme.

    Ik biedt voornamelijk eindspel gerichte lessen aan. Dus ik maak niet netjes een lesvoorbereiding uit het boekje, waarbij ik de leerlingen iets wil aanleren. Voornamelijk staan sociaal affectieve doelstelling centraal. De kinderen hebben te weinig concentratie, en gaan het niet pikken als ik in hun ogen 'saaie' oefeningen aanbiedt. Daarom geef ik alleen toffe spellen, en eindspel gerichte lessen zoals een partij voetbal.

    Jongen kan heel erg slecht tegen zijn verlies, wanneer er teams worden gemaakt begint hij al te zeuren dat hij het niet eerlijk vind. Je moet hem helemaal niet horen wanneer hij achter staat. Ik ga te werk d.m.v. een beloningssysteem, want hier weet ik hem goed mee te triggeren.

    Mijn leraar is de 2e les geweest ( heb inmiddels 3 lessen gedraaid ), en de beste man wil graag een duidelijke 0 meting zien. Hoe kan ik op papier laten zien aan iemand die de jongen niet kent, dat hij d.m.v. mijn hulp zijn hulpvraag heeft behaald.

    Groetjes.

  6. #6
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Ter-Apelkanaal.
    Posts
    79
    vCash
    126000

    Default

    @ Klassiki.

    Whahahah..zoiets al vaak geprobeerd, maar is een lastig geval en doe inmiddels al 12 jaar over mijn studie omdat deze aanpak volgens mijn examinator niet verantwoord is..

    Sorry post niet zo vaak op mixfight, had geen idee waar ik het neer moest zetten.....

  7. #7
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Quote Originally Posted by Simon-chellie View Post
    @ Klassiki.

    Whahahah..zoiets al vaak geprobeerd, maar is een lastig geval en doe inmiddels al 12 jaar over mijn studie omdat deze aanpak volgens mijn examinator niet verantwoord is..

    Sorry post niet zo vaak op mixfight, had geen idee waar ik het neer moest zetten.....
    No problem.

    Waar ik naar zou neigen is een simpele doelgerichte vragenlijst over een les en de situaties die hierin voorkwamen. Je noemt bijvoorbeeld dat hij de teams altijd oneerlijk vind en dat hij bij een achterstand het lastig heeft. Je zou hem kunnen vragen van 0-10 hoe oneerlijk hij de teams vond en hoe vervelend hij de achterstand vond en enkele simpele dingen zoals dit. Ik weet niet veel van je vak af maar misschien zijn er rekenmodellen om dit te vertalen in een score. Je zou hem deze vragen dan na enkele lessen kunnen stellen om dmv van de score vast te stellen of hij makkelijker met deze situaties omgaat. Ik zie niet echt in hoe je een 0 meting in spel vorm zou kunnen doen aangezien het om zijn reactie en gevoel bij bepaalde situaties gaat. Daar zul je toch echt zijn mening voor moeten vragen.

  8. #8
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    't Gooi, NL
    Posts
    200
    vCash
    126000

    Default

    Ik zeg, lijst 1 harddrugsje erin (Ritalin, Dexamphetamine) en lekker in een hoekje laten chillen met ZULKE DOPPE JONGUH
    Train hard, fight easy.

  9. #9
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Zit je niet een beetje heel erg op het verkeerde forum... Niet om een asshole te zijn ofso, maar er zijn fora met mensen die jou veel beter kunnen helpen.
    Alistair Overeem is de goat.

  10. #10
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Zit je niet een beetje heel erg op het verkeerde forum... Niet om een asshole te zijn ofso, maar er zijn fora met mensen die jou veel beter kunnen helpen.

    nee joh de meeste hebben gedragsproblemen hier
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  11. #11
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Verplaatst naar het juiste sectie.

  12. #12
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Een tijdje geleden, dus missschien zeg ik dingen die niet meer helemaal kloppen. Wat ik nog weet is dat normaal gesproken een nulmeting gedaan wordt op het moment dat er nog niets veranderd is. Met de nulmeting meet je hoe het met de persoon in kwestie staat op het moment dat er nog geen sprake is van jouw invloed. In jouw geval dus voordat je begonnen bent met het bieden van hulp op dit vlak.

    Je moet in principe dezelfde methode gebruiken die je van plan was te gebruiken aan het eind van het onderzoek. Je meet dus de relevante aspecten aan de hand van een bepaalde methode aan het begin van je onderzoek en voordat je iets gedaan hebt. Vervolgens pas je diezelfde methode toe na het inbrengen van hulp. Eventuele afwijkingen tussen de uitgangspositie (nulmeting) en het eindresultaat zou je dan kunnen vergelijken en relateren aan jouw aanpak. Een hulpmiddel zou dus kunnen zijn om na te denken over hoe je van plan was aan het eind van het onderzoek de vooruitgang of een gebrek daaraan te rapporteren in je onderzoek.

    Het lijkt me dus concreet dat je: "positief omgaan met zijn winst/verlies vermogen. Cliënt S. moet na de 16 lessen: ' Niet boos worden over in zijn ogen oneerlijke teams. / Niet zelfstandig uit de les stappen omdat hij niet winnende is tijdens een partij spel" moet operationaliseren. Het zal dan met name gaan om het aspect positief omgaan (vaag) en winst/verlies vermogen (ook vaag). Je had dan voordat je begon met je onderzoek aan de jongen een vragenlijst vormgegeven aan de hand van die geoperationaliseerde aspecten voor kunnen leggen, om te zien waar hij in zijn beleving stond. Vervolgens had je na je proces dezelfde vragenlijst nog een keer voor kunnen leggen om te zien of daar verandering is in gekomen. (is maar een voorbeeld, er zijn vast meer methoden). Voor zover het de jongen door PDD-NOS ontbreekt aan reflectief vermogen zou je een dergelijke lijst kunnen voorleggen aan mensen die hem dagelijks meemaken in die context, maar dat lijkt me een tweederangs bron.

    Wat je niet moet doen is op je eigen waarneming afgaan. Wat ik van je verhaal begrijp, zie je dat als 'subjectieve nulmeting'. Dan krijg je een onaanvaardbaar hoog niveau van wij van WC-eend adviseren WC-eend en daar zou ik dus mee oppassen.

    Maar goed, een nulmeting geschiedt dus vooraf en niet tijdens. Ik kan niet uit je verhaal halen of je al begonnen bent met het toepassen van je methode. In dat geval probeer je eigenlijk een nulmeting tijdens het proces te doen. Als je echt kritisch bent, kan dat helemaal niet en wacht je dus niet al te lang. Iets dus om in het oog te houden. Succes in ieder geval.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •