MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 7 of 7

Thread: HERNIA...

  1. #1
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default HERNIA...

    Dus... een week of zeven geleden was ik op m'n werk en deed zoals gewoonlijk daar niet al te veel.. had al een poosje ongemakken in m'n onderrug en was daar steeds alert op. het was ergs rustig en ik ging heel even op de stoel zitten bij wat van m'n patienten. voor ik het wist kon ik niet meer opstaan, verging ik van de pijn in m'n rug en ook in m'n been.. twee verschillende huisartsen hebben ernaar gekeken en constateerde afzonderlijk van elkaar een Hernia (Ben pas 26...)..

    Goed... nu 7 weken verder, ben er nog lang niet maar heb vorige week al met 25 kilo kunnen squaten bij de fysiotherapie.. m'n herstel gaat volgens m'n fysio heel erg vlot maar uiteraard mij niet vlot genoeg.

    Heeft iemand op het forum ervaring met het hebben van een hernia en het weer terugkomen in de vechtsport? Ik doe Grappling/Bjj en kickboksen en de afgelopen tijd was een hell!! M'n Fysio heeft tot nu toe geweldig werk geleverd maar binnenkort zijn m'n vergoede behandelingen ook op en moet ik op eigen kracht verder met revalideren..
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default

    Quote Originally Posted by stephan_dude View Post
    Dus... een week of zeven geleden was ik op m'n werk en deed zoals gewoonlijk daar niet al te veel.. had al een poosje ongemakken in m'n onderrug en was daar steeds alert op. het was ergs rustig en ik ging heel even op de stoel zitten bij wat van m'n patienten. voor ik het wist kon ik niet meer opstaan, verging ik van de pijn in m'n rug en ook in m'n been.. twee verschillende huisartsen hebben ernaar gekeken en constateerde afzonderlijk van elkaar een Hernia (Ben pas 26...)..

    Goed... nu 7 weken verder, ben er nog lang niet maar heb vorige week al met 25 kilo kunnen squaten bij de fysiotherapie.. m'n herstel gaat volgens m'n fysio heel erg vlot maar uiteraard mij niet vlot genoeg.

    Heeft iemand op het forum ervaring met het hebben van een hernia en het weer terugkomen in de vechtsport? Ik doe Grappling/Bjj en kickboksen en de afgelopen tijd was een hell!! M'n Fysio heeft tot nu toe geweldig werk geleverd maar binnenkort zijn m'n vergoede behandelingen ook op en moet ik op eigen kracht verder met revalideren..
    geen ervaring mee maar kerel, ik wens je een spoedig herstel, Hernia op je 26ste is gewoon harstikke klote!

  3. #3
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Gelukkig geen hernia, maar wel veel onderrugklachten-en blessures gehad, die hadden kunnen resulteren in een hernia...als ik de fysio mocht geloven.
    Met 3 keer in de week kickboxen en de bijbehorende buikspieroefeningen kom ik nu een heel eind, en zijn de klachten al veel minder.
    Gerichte krachtsport oefeningen met begeleiding van een fysio kunnen je wellicht helpen Stephan.

  4. #4
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Ik zou je fysio vragen om een soort van behandel plan. Laat hem iets opstellen waar je verder mee kan. Wanneer hij dit niet wil, boos worden en hem vragen wat voor lapswans het is. Een fysio met een beetje passie voor zijn vak zal je wanneer je dit vraagt echt niet direct laten vallen in het zwarte gat van je revalidatie.

  5. #5
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Verder gaan met een behandelplan na m'n fysio lijkt me een goed plan! thnx. ik heb me laten adviseren dat een sportschool met een fysiotherapeutische/ (para)medische achtergrond ook een goed plan is.

  6. #6
    Join Date
    Jul 2013
    Posts
    14
    vCash
    126000

    Default

    ergens gaan hangen met je handen benen tegen elkaar en dan rondjes draaien met je benen op deze manier krijg je meer ruimte bij je tussen wervelkolommen.

    je moet ergens onder staan dat je daar net niet kan raken en doen wat ik zeg zal je zien dat je daar wel kan raken dat betekend dat je je zelf hebt uitgerekt,dit heeft bij mij geholpen, heb ook hernia en ik kan nog steed bjj trainen.

  7. #7
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    heb inmiddels een hoop verschillende dingen gedaan en daar is die die inderdaad 1 van arda. het voelt heel lekker. de klachten lijken de afgelopen tijd minder te worden en m'n core stabieler. zelfs al meerdere keren pijnvrij krachttraining kunnen doen. Ik hoop binnenkort weer te kunnen beginnen met ligt drillen bij grappig..

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •