MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default Nunchucks kopen en oefenen

    Op youtube bekeek ik wat filmpjes van mensen die nunchucks gebruiken en allerlei toffe truckjes mee uithalen.

    Ook Nick Diaz kan het aardig goed



    Het lijkt mij ook leuk om dit te oefenen en een beetje online wat technieken zelf aanleren.
    In Nederland zijn alleen rubberen nunchucks legaal en ik kwam deze tegen op het internet.

    http://www.vechtsportonline.nl/matsu...-rubber-241447

    Ik denk dat ik ze ga kopen en proberen.

    Heeft iemand ervaring met nunchucks? Is het zo leuk als het lijkt?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Kep heeeeeeeeeeeeeeeeeeel maar echt heeeeeeeeeeeel lang geleden wat met die dingen lopen spelen...tja tis best leuk maar niet echt mijn ding...kep toen van die dingen gehad met van dat foam eromheen hahaha kep nog ergens een paar echte liggen ook geloof ik lol

  3. #3
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Kep.

  4. #4
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    wij hebben bij ons op de sportschool een wereldkampioen (freestyle kata) 2 europees kampioenen (kumite) en diverse NL kampioenen rondlopen....je moet ervan houden maar ik vind er geen drol aan.

  5. #5
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    ik heb een tijdje nunchaku gedaan in de jaren 90 denk ik. Vond het wel leuk.
    Kan het nog een heel klein beetje.

    Je kunt ze bij decathlon en bij veel fitness winkels gewoon kopen dan kun je het in de winkel eerst proberen.

  6. #6
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Ha geweldig was dat vroeger. Zelf maken en dan lopen stuntelen met die houten dingen die tegen je kop aan klappen. Of tegen de punten van je ellebogen. In Spanje kon je toen van die ijzeren kopen. Ja dat kwam in eerste instantie toch echt wel door Bruce Lee. Legend! Later in de mid-jaren tachtig kwam Milco Lambrechts geloof ik landelijk met dat Nunchaku-do. Wedstrijden met van die foame dingen en dan scoren, in zo'n zwart kempo pakkie.

  7. #7
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Heb ze besteld. Ben benieuwd! Op youtube zijn er genoeg instructie filmpjes.

    Het ziet er gewoon heel tof uit als je in zo'n flow komt dat je het lekker snel kan met truckjes hier en daar.

  8. #8
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    feanwalden, FRL
    Posts
    677
    vCash
    106561

    Default

    we maakten ze altijd zelf. Tip: pas op voor lampen en plafondnierres

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Mijn vader maakte ze vroeger voor ons. Ja ik heb wat bulten op mijn achterhoofd geslagen zeg.. Hard houten stoelpoten met ketting ertussen. Zal ze eens opzoeken.

  10. #10
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Persoonlijk vind ik het tijdverspilling, omdat je er simpelweg weinig aan hebt. Ik zou mij dan eerder verdiepen in mes of stokvechten. Frans stroeven heeft echt goeie shit op dat gebied en geeft volgensmij les in Nederland. Kijk ik zou liever dan leren mesvechten, want dat zijn meer gebruikte wapens. En als je kan stok vechten.. er ligt altijd wel ergens iets stokachtigs. Als je goed leert stokvechten kan je makkelijk tegen een groep mensen verdedigen.

    Maargoed dat is puur praktisch. Als je het leuk vind moet je het zeker weten doen.
    Alistair Overeem is de goat.

  11. #11
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default


  12. #12
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Okay deze blijft natuurlijk ook leuk ..


  13. #13
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Persoonlijk vind ik het tijdverspilling, omdat je er simpelweg weinig aan hebt. Ik zou mij dan eerder verdiepen in mes of stokvechten. Frans stroeven heeft echt goeie shit op dat gebied en geeft volgensmij les in Nederland. Kijk ik zou liever dan leren mesvechten, want dat zijn meer gebruikte wapens. En als je kan stok vechten.. er ligt altijd wel ergens iets stokachtigs. Als je goed leert stokvechten kan je makkelijk tegen een groep mensen verdedigen.

    Maargoed dat is puur praktisch. Als je het leuk vind moet je het zeker weten doen.
    Frans Stroeven is een baas. Weer niet of hij nog les geeft. Ik heb 15 jaar geleden een tijd bij hem getraind (JKD en Eskrima). We zijn toen van een achteraf zaaltje in Overvecht naar een ruimte in een sportcomplex gegaan. Misschien zit ie er nog.

  14. #14
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Persoonlijk vind ik het tijdverspilling, omdat je er simpelweg weinig aan hebt. Ik zou mij dan eerder verdiepen in mes of stokvechten. Frans stroeven heeft echt goeie shit op dat gebied en geeft volgensmij les in Nederland. Kijk ik zou liever dan leren mesvechten, want dat zijn meer gebruikte wapens. En als je kan stok vechten.. er ligt altijd wel ergens iets stokachtigs. Als je goed leert stokvechten kan je makkelijk tegen een groep mensen verdedigen.

    Maargoed dat is puur praktisch. Als je het leuk vind moet je het zeker weten doen.
    Ik zou dan eerder wat Krav Maga lessen bezoeken, veel meer scholen in de buurt en best veel lessen met stokken/knuppels en messen. Wel gericht op de verdediging maar met messen vraag ik me af of je het jezelf wel moet willen aanleren daarmee aan te vallen. Een mes moet je toch meenemen van thuis en dat is het lot een beetje tarten. En hoe vaak vind je op het juiste moment een stevige stok? De kans dat je een barkruk kan pakken is groter.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •