MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 20 of 20
  1. #1
    Join Date
    May 2014
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Question Operatie neustussenschot (septumcorrectie)

    Beste mensen,

    Over anderhalve maand wordt ik geopereerd aan mijn neustussenschot. Na jarenlang klachten te hebben gehad ben ik doorverwezen naar een KNO arts. Deze concludeerde al snel dat ik een operatie moest ondergaan om mijn neustussenschot recht te zetten. Deze heeft altijd al scheef gezeten.

    Nou had ik wel van hem vernomen dat hij mij sterk afraadde om nog wedstrijden te boksen en te sparren. Hij gaf aan dat hij bij de operatie letsel aan mijn neus toe zal brengen, om deze weer recht te zetten. Hierdoor zou mijn neus zwakker worden, waardoor deze sneller kan breken.

    Dit kwam wel even aan, maar ik wil echt de operatie ondergaan, omdat ik erg veel last heb van mijn neus. Zijn er leden die dezelfde operatie hebben gehad, die daarna kickboksen, boksen of MMA hebben kunnen voortzetten? Heeft de arts gelijk, of overdrijft hij een beetje? (Ik heb me wel eens laten vertellen door een insider dat artsen sowieso niks met boksen hebben ivm gezondheid) Mijn idee was om wel door te trainen, maar ongeveer 6 maanden later door een sportarts te laten beoordelen alvorens ik start met wedstrijden en sparren. Naar mijn idee zal mijn neus wel goed hersteld zijn in 6 maanden tijd.

    Ik ben dus erg benieuwd naar ervaringen en hoop nog door te kunnen gaan met wedstrijdboksen. Weet anders echt niet wat voor sport ik anders moet doen. Alvast bedankt!

    Schaduwbokser.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    heb je teveel sos genomen vroeger jongen.

  3. #3
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default

    m'n broer heeft ook zo'n operatie gehad en kan geen fatsoenlijke tik meer op zn neus hebben zonder dat het pijn doet/begint te bloeden.

    dus of die operatie niet doen of niet meer sparren e.d beetje kort door de bocht maar als ik mn broer mag geloven heeft hij spijt van de operatie

  4. #4
    Join Date
    May 2014
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default

    Oke, vervelend om te lezen. In je broers geval zou de KNO arts dus gelijk hebben. Ik twijfel er ook sterk aan of ik wel geopereerd wil worden.

  5. #5
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Hangt van de ernst van je problemen af, maar een second opinion door een sport-arts is misschien wel verstandig. Hangt ook een beetje van het niveau af waarop je vecht (wedstrijden?)

  6. #6
    Join Date
    May 2014
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default

    Ja, denk dat ik gewoon echt mijn herstel moet afwachten en na een aantal maanden pas moet laten beoordelen of het kan. Wil alleen echt niet het risico lopen dat ik weer geopereerd moet worden. Ik doe inderdaad wedstrijden, daarom vind ik het zo zuur dat ik waarschijnlijk niet meer kan sparren en geen wedstrijden kan boksen als het aan de KNO arts ligt.

  7. #7
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default

    hoeveel last heb je er van dan? bij mij is de boel ook niet meer wat het geweest is en staat de boel ook een beetje scheef. enige probleem wat ik er mee heb is dat ik niet volledig adem door mn neus kan halen. opzich vervelend omdat je sneller buiten adem raakt

    heb jij dit ook? of doet het gewoon sowieso pijn?

  8. #8
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Bij mij is het ook niet helemaal goed meer. Kan nauwelijks meer adem halen door mijn neus. Op goede dagen een beetje. Ook altijd beetje huiverig geweest over deze operatie, precies om deze reden. Staat hij naar jullie gevoel ook los? Of ben ik daarin de enige hehe

  9. #9
    Join Date
    May 2014
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb er afgelopen jaren heel veel last van. Vooral als het lekker weer is en ik last heb van mijn hooikoorts, zit mijn neus echt weken dicht. Ik heb bijvoorbeeld ook wondjes in mijn neus, heel slecht slapen, benauwd etc. Genoeg reden om het dus te laten opereren. Met sport is het niet zo heel hinderlijk. Ik weet niet beter dan dat ik door mijn mond adem voornamelijk. Dus na de operatie zal er een wereld voor mij opengaan.

  10. #10
    Join Date
    May 2014
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default

    Bestaat uit kraakbeen dus iedereen kan zijn neus bewegen. Of bedoel je dat niet?

  11. #11
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Flabbert View Post
    hoeveel last heb je er van dan? bij mij is de boel ook niet meer wat het geweest is en staat de boel ook een beetje scheef. enige probleem wat ik er mee heb is dat ik niet volledig adem door mn neus kan halen. opzich vervelend omdat je sneller buiten adem raakt

    heb jij dit ook? of doet het gewoon sowieso pijn?
    ook bij verkoudheid elke keer voorhoofdholte ontsteking zeker? dat heb ik namelijk wel

  12. #12
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Quote Originally Posted by SWBKSR View Post
    Bestaat uit kraakbeen dus iedereen kan zijn neus bewegen. Of bedoel je dat niet?
    Nee meer dat de mate waarin het zich manifesteert zo kan verschillen. Alsof de verstopping van links naar rechts kan verschuiven bijvoorbeeld.

  13. #13
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    ook bij verkoudheid elke keer voorhoofdholte ontsteking zeker? dat heb ik namelijk wel
    Dat heb ik niet direct. Wel een soort van chronische verkoudheid. Tijdje geprobeerd met neussprays tegen te gaan. Wat wel hielp maar werk gek van dat spul. Dus ook maar opgegeven.

  14. #14
    Join Date
    May 2014
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default

    Pff. The same here.

  15. #15
    Join Date
    May 2014
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default

    Wat bij mij werkte is ipv snuiten op te halen. Minder irritatie aan mijn slijmvlies waardoor ik iniedergeval minder ''vol'' zit. Ik kom iniedergeval niet onder de operatie uit.

  16. #16
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    ook bij verkoudheid elke keer voorhoofdholte ontsteking zeker? dat heb ik namelijk wel
    nee dat niet, net als wat klassikl zegt gewoon altijd verkouden als ik hard inadem door mn neus blokkeert de boel haha, waardeloos dus. daarom moet ik bijna altijd door mn mond ademhalen

  17. #17
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Hm... ik heb ook heel mijn leven al neusproblemen. Kan nooit goed ademen door dat ding. Dokter zegt allergisch bla bla. Is ook een keertje gebroken geweest en staat beetje scheef. Over neuspoperaties heb ik eigenlijk alleen maar de engste verhalen gehoord.

  18. #18
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by cornelus View Post
    Hm... ik heb ook heel mijn leven al neusproblemen. Kan nooit goed ademen door dat ding. Dokter zegt allergisch bla bla. Is ook een keertje gebroken geweest en staat beetje scheef. Over neuspoperaties heb ik eigenlijk alleen maar de engste verhalen gehoord.
    Precies hetzelfde verhaal hier. niks aan te doen.

  19. #19
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Ik zit er wel steeds meer aan te denken om het toch te doen. Ondanks alle nadelen, is vrij kunnen ademen ook wel prettig.

  20. #20
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    274
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb deze operatie 6 jaar terug ook ondergaan. De dokter en de artsen zeiden tegen mij ook dat ik beter geen wedstrijden meer kon gaan doen.

    Mijn neus is er wel heel iets beter van geworden ik kan weer wat beter ademen door mijn neus. Ik ben na de operatie ook weer wedstrijden gaan doen, ik heb geen last van de stoten op mijn neus. Veel succes met de operatie

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •