MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 9 of 11 FirstFirst ... 567891011 LastLast
Results 201 to 225 of 254

Thread: Calisthenics

  1. #201
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Ik had verwacht dat er wel meer mensen Bodyweight trainen tegenwoordig omdat dit functioneler is met vechtsport dan dumbbells smijten. Zal het anders zeggen, ik dacht dat weer wel wat animo voor was hier. Vandaar dat ik er leven in wil blazen.
    Zo herken ik je niet Silat. Normaal kan ik me erg vinden in je visie, maar hier haak ik toch sterk af. ''Dumbells smijten'' klinkt nogal neerbuigend en anti.

    Wat is functioneel trainen in jouw ogen dan? Zover ik weet wordt er bij callisthenics maar weinig gewerkt in rotational patterns van de core. Iets wat toch een must is in de natuurlijke werking van het menselijk lichaam:
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  2. #202
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Weet je dat je continu veranderd Frank.

    En met dumbbells smijten weet jij precies waar ik naar refereer. Idd neerbuigend naar d

    Genoeg rotational werk bij Calisthenis!!!! Dan heb je echt niet opgelet. Als je denkt dat Calisthenis alleen maar apenkooien is zal je beter je best moeten doen om het te begrijpen, als je dat wilt he.

    Bodyweight beperkt zich tot niks. Elke beweging die je maar kan bedenken zit er in. het is nl een open concept.
    En alle functonal patterns die naudi Aguilar uitvoert komen allemaal uit vechtsport. en is dus bodyweight en valt samen met calisthenics.

    punt uit. sorry ben kort vandaag. niks persoonlijks ;-)



    Hoe kan je zeggen dat er in Yoga geen rotational werk zit??? Want je hebt dat niet gezien in de yoga les op je locale sportschool?

  3. #203
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Hoe train je eigenlijk benen hiermee ? Ik zie vooral bovenlichaam training.

  4. #204
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Squatten, single leg squats, squatten met kettlebells, squatten met iemand op je rug. Jumps, high, far, explosive. etc.

    Op je knieën zitten, voeten klemmen en je lichaam naar voren laten zakken en weer terug omhoog. Hamstring oefening.3

    Barbbell Squatten en deadlift doe ik thuis of in de gym als ik daar kom.

    Genoeg manieren om benen te trainen.
    Het probleem komt kijken wanneer je je beperkt tot 1 sport of dat je denkt dat je binnen een sport niet mag afwijken.

    Stop die dogma's eens.

  5. #205
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Pistol squats, heerlijk.

  6. #206
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    193
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    [.....]
    Bodyweight beperkt zich tot niks. Elke beweging die je maar kan bedenken zit er in. het is nl een open concept.
    [......]
    Even op een serieuze toer dan, ik ben wat kilo's te zwaar (lees: een kilo of 50 te zwaar), zou ik dit kunnen gebruiken om af te vallen (naast gezonde voeding natuurlijk)?

  7. #207
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Squatten, single leg squats, squatten met kettlebells, squatten met iemand op je rug. Jumps, high, far, explosive. etc.

    Op je knieën zitten, voeten klemmen en je lichaam naar voren laten zakken en weer terug omhoog. Hamstring oefening.3

    Barbbell Squatten en deadlift doe ik thuis of in de gym als ik daar kom.

    Genoeg manieren om benen te trainen.
    Het probleem komt kijken wanneer je je beperkt tot 1 sport of dat je denkt dat je binnen een sport niet mag afwijken.

    Stop die dogma's eens.
    Geen sprake van dogma's hier. Ik was alleen benieuwd. Thanks.

  8. #208
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Neivra View Post
    Even op een serieuze toer dan, ik ben wat kilo's te zwaar (lees: een kilo of 50 te zwaar), zou ik dit kunnen gebruiken om af te vallen (naast gezonde voeding natuurlijk)?
    Persoonlijk zou ik eerst op een andere manier kracht en conditie opbouwen en kilo's kwijt raken. Met 50kg overgewicht ( ik ga ervan uit dat het geen spier is) worden de basiselementen van calisthenics, zoals dippen, push ups, pull en chin ups enz wel erg zwaar. Ik denk dat een andere manier van afvallen wat makkelijker vol te houden is in beginsel.

  9. #209
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Neee maak je niet druk.
    Je kan nl Bodyweight doen ten opzichte van je omgeving. Ik snap dat push ups zwaar zijn op de grond maar waarom niet 45 graden push ups tegen een bankje en telkens een muurtje lager?

    Voor pull ups geldt hetzelfde. Ik adviseer je een TRX aan te schaffen. Hiermee kan je in alle hoeken Rows maken en push ups. Daarme pak je de hele bovenkant in compounds.

    Squats moeten je lukken.

    Trappen lopen!!!! Pak de hoogste flat.
    Ga een uur knallen in trappen huizen.

    Echt je gaat stuk. He hebt geen apparaat nodig.

    Tja Dogma's regelmatig betrap ik me op de kleinste dogma's. Heeft iedereen.
    Mooie lessen zijn dat. Ik wijs hier naar niemand hoor dus no offence. Zijn gewoon blokkades in gedachte gangen.

    Even snel voorbeeld:

    -20 min lang: NOTEER JE RONDES
    5 push ups
    5 Rows
    5 squats

    -20 min lang: NOTEER JE RONDES
    10 leg raises liggend
    10 burpees
    10 lunges

    Doe 2 dagen achter elkaar en nee een dag rust. Of om de dag als het nog te veel spierpijn geeft.

    Ga touwtje springen of tegen de heuvel op lopen. Wees gewoon dedicated.

  10. #210
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    crossfit Workout Of the Day zijn vaak ook handig.

    400m sprints i.c.m. bodyweight dingen of as many reps as possible in 20 minuten. Je gaat stuk maar het gaat ook snel veeeeel beter.

    Misschien op je rust dag wat cardio. uurtje fietsen o.i.d.

    Als ik moet afvallen doe ik 5 pull ups/ 10 pushups / 15 squat rondjes in 20 minuten. (ik dacht dat deze WOD "Cindy"heet)

    Dat TRX lijkt mij ideaal trouwens, maar zo duur man. Ik zie ook wel eens neppers voor veel minder maar zouden die net zo goed zijn?

  11. #211
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    TRX is idd fijn, gebruik hem haast iedere training.

  12. #212
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Neee maak je niet druk.
    Je kan nl Bodyweight doen ten opzichte van je omgeving. Ik snap dat push ups zwaar zijn op de grond maar waarom niet 45 graden push ups tegen een bankje en telkens een muurtje lager?

    Voor pull ups geldt hetzelfde. Ik adviseer je een TRX aan te schaffen. Hiermee kan je in alle hoeken Rows maken en push ups. Daarme pak je de hele bovenkant in compounds.

    Squats moeten je lukken.

    Trappen lopen!!!! Pak de hoogste flat.
    Ga een uur knallen in trappen huizen.

    Echt je gaat stuk. He hebt geen apparaat nodig.

    Tja Dogma's regelmatig betrap ik me op de kleinste dogma's. Heeft iedereen.
    Mooie lessen zijn dat. Ik wijs hier naar niemand hoor dus no offence. Zijn gewoon blokkades in gedachte gangen.

    Even snel voorbeeld:

    -20 min lang: NOTEER JE RONDES
    5 push ups
    5 Rows
    5 squats

    -20 min lang: NOTEER JE RONDES
    10 leg raises liggend
    10 burpees
    10 lunges

    Doe 2 dagen achter elkaar en nee een dag rust. Of om de dag als het nog te veel spierpijn geeft.

    Ga touwtje springen of tegen de heuvel op lopen. Wees gewoon dedicated.
    Bovenstaande is niet mijn interpretatie van calisthenics( dat ligt waarschijnlijk aan mij) vandaar dat ik calisthenics niet adviseer met 50kg overgewicht en afvallen als doel.

  13. #213
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Calisthenics kan je inderdaad gebruiken, maar je moet wel een beetje weten wat je doet. Daarnaast is je voeding doorslaggevend bij afvallen, niet wat voor oefeningen je doet. Dus gewoon onder onderhoud eten.

    Iets als wat Silat zegt kan je doen, maar ik denk dat de lat wel wat hoog ligt als je echt overgewicht hebt. Je moet dan dus wel een beetje letten op intensiteit. Anders krijg je een hartaanval . Je kan ook eerst wat reguliere cardio doen om wat conditie op te bouwen voordat je 20 minuten lang zoiets oppakt.

  14. #214
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by mario the count View Post
    Bovenstaande is niet mijn interpretatie van calisthenics( dat ligt waarschijnlijk aan mij) vandaar dat ik calisthenics niet adviseer met 50kg overgewicht en afvallen als doel.
    Mensen met obesitas hebben in de eerste instantie ook vaak lichaamsgewicht oefeningen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan:
    - Push Ups tegen de muur
    - Op een stoel zitten en opstaan
    - Enz.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  15. #215
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Nou dus dat. Die training die ik beschrijf is heel basis hoor.

    en ipv Burpees kan je "Opstaan zitten" doen. maak het zo simpel mogelijk.

    Over voeding ben ik nog niet eens begonnen. Dat is eigenlijk een hele spirituele ontwaking.
    Denk niet dat dit hier het platform voor is. Kan je ook niet zomaar uitleggen aan de slapenden.

    Daar kan je me via Fb voor bereiken. EN dan nog... je moet zelf wakker worden, ik kan je alleen in bepaalde richtingen sturen.

  16. #216
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    o jeetje

  17. #217
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Mensen met obesitas hebben in de eerste instantie ook vaak lichaamsgewicht oefeningen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan:
    - Push Ups tegen de muur
    - Op een stoel zitten en opstaan
    - Enz.
    Klopt, maar dit is in mijn ogen geen calisthenics, anders zou je iedere circuittraining waarbij oefeningen met bodyweight komt kijken onder calisthenics kunnen scharen.

  18. #218
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Nou dus dat. Die training die ik beschrijf is heel basis hoor.

    en ipv Burpees kan je "Opstaan zitten" doen. maak het zo simpel mogelijk.

    Over voeding ben ik nog niet eens begonnen. Dat is eigenlijk een hele spirituele ontwaking.
    Denk niet dat dit hier het platform voor is. Kan je ook niet zomaar uitleggen aan de slapenden.

    Daar kan je me via Fb voor bereiken. EN dan nog... je moet zelf wakker worden, ik kan je alleen in bepaalde richtingen sturen.
    Als je mensen ergens enthousiast voor wil maken helpt die arrogante houding van je niet echt. Je lijkt het allemaal heel goed te weten. Alleen daarom al ga ik nu weer aan de groenten en kipfilet en daarna dom aan ijzer trekken.
    Max. 400 x 125

  19. #219
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Als je mensen ergens enthousiast voor wil maken helpt die arrogante houding van je niet echt. Je lijkt het allemaal heel goed te weten. Alleen daarom al ga ik nu weer aan de groenten en kipfilet en daarna dom aan ijzer trekken.
    X2. Je lijkt me een best jonk Silat, maar je hebt van vooroordelen tov de "domme" massa.

  20. #220
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    All good, doe wat je moet doen.

  21. #221
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    don't be upset honey.

  22. #222
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    X2. Je lijkt me een best jonk Silat, maar je hebt van vooroordelen tov de "domme" massa.
    Dan mag je me toch even wat meer uitleg geven. Dat zijn niet mijn woorden. "Domme massa", "slapenden" is heel wat anders.
    iedereen is slapende geweest en als je wakker bent weet je ook meteen dat je niet kan oordelen over iemand die nog slaapt. Je kan wel bepaalde feiten opmerken.

    Goed lezen, want ik oordeel niet, dus niet de boel verdraaien.

    Ik ben idd soms kort door de bocht, maar wel duidelijk. Ligt aan mij en wat voor dag ik heb gehad.
    Vorige week buikgriep en chago als de pest.
    Dus hand in eigen boezem.

  23. #223
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    193
    vCash
    126000

    Default

    Sorry voor de late reactie mensen, maar ik zal het eens proberen. Misschien moet ik er ook bij zeggen dat ik ook 2 x per week kickboks.

    Als het te echt te zwaar word ga ik andere dingen proberen, maar ik houd niet van hardlopen en naast het betalen voor mijn contributie bij het kickboksen ga ik niet nog eens contributie afdragen aan fitness.
    Last edited by Neivra; 15-05-2015 at 01:46. Reason: typo

  24. #224
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Nou dus dat. Die training die ik beschrijf is heel basis hoor.

    en ipv Burpees kan je "Opstaan zitten" doen. maak het zo simpel mogelijk.

    Over voeding ben ik nog niet eens begonnen. Dat is eigenlijk een hele spirituele ontwaking.
    Denk niet dat dit hier het platform voor is. Kan je ook niet zomaar uitleggen aan de slapenden.

    Daar kan je me via Fb voor bereiken. EN dan nog... je moet zelf wakker worden, ik kan je alleen in bepaalde richtingen sturen.

    haha voeding is een spirituele ontwakening... je weet het wel spannend te brengen vent.

    bereken je voedingsbehoefte.
    afvallen? onder onderhoud eten.
    Bulken? boven onderhoud eten.

    zorg voor een goede K/V/E verhouding.
    eet niet te veel ongezonde zooi.

    donders spiritueel allemaal
    Last edited by Flabbert; 15-05-2015 at 08:25.

  25. #225
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Neivra View Post
    Sorry voor de late reactie mensen, maar ik zal het eens proberen. Misschien moet ik er ook bij zeggen dat ik ook 2 x per week kickboks.

    Als het te echt te zwaar word ga ik andere dingen proberen, maar ik houd niet van hardlopen en naast het betalen voor mijn contributie bij het kickboksen ga ik niet nog eens contributie afdragen aan fitness.
    Het belangrijkste is dat je meer verbrandt dan je binnenkrijgt. Dat kan je doen door meer te gaan sporten. Dat kan je ook doen door minder te eten. Zoals Flabbert zei, is het verstandig na te gaan hoeveel calorieën je verbruikt om op gewicht te blijven. Je kan zoveel sporten als je wilt, als je meer calorieën binnenkrijgt dan je verbrandt val je niet af. Een calculator kan je hier vinden: http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm

    De meeste mensen eten elke dag ongeveer hetzelfde met variërend avondeten. Zo blijven mensen immers op gewicht. Als je het op de gok wil doen (ik vermoed dat jij geen calorieën wil gaan tellen), kun je kijken voor jezelf wat en hoeveel jij zoal eet, inclusief tussendooortjes. Je kan dit bijvoorbeeld invullen op myfitnesspal.com Vervolgens hier gewoon bepaalde routines uit schrappen en/of hoeveelheden verkleinen... Je hoeft dit niet te overdrijven. 50kg overgewicht ontstaat niet zomaar, dus als je de meest ongezonde en vette dingen schrapt, kom je vast al een heel eind.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •