MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 11 12345 ... LastLast
Results 1 to 25 of 254

Thread: Calisthenics

  1. #1
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    160
    vCash
    125761

    Default Calisthenics

    Ik heb denk ik overal gezocht maar ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden;

    Uit de vroegere verhalen van o.a. Tyson, Ali en Sugar Ray Robinson komt naar voren dat ze buiten hun reguliere trainingen om dagelijks bodyweight training deden.

    Ik las meerdere verhalen over Tyson, hij zou dagelijks 2000 sit-ups, 500-800 dips, 500 press-ups en 500 shrugs doen.

    Is dit mogelijk? Er wordt namelijk ook overal gezegd dat je niet iedere dag zo zou kunnen trainen voor je herstel etc.

    Tyson in zijn prime was een beest, afgetrainde mofo en trainde destijds dus blijkbaar nooit met gewichten...

    Zijn er meer mensen die dagelijks op deze of soortgelijke wijze trainen, en wat zijn de resultaten?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Nick2802 View Post
    Ik heb denk ik overal gezocht maar ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden;

    Uit de vroegere verhalen van o.a. Tyson, Ali en Sugar Ray Robinson komt naar voren dat ze buiten hun reguliere trainingen om dagelijks bodyweight training deden.

    Ik las meerdere verhalen over Tyson, hij zou dagelijks 2000 sit-ups, 500-800 dips, 500 press-ups en 500 shrugs doen.

    Is dit mogelijk? Er wordt namelijk ook overal gezegd dat je niet iedere dag zo zou kunnen trainen voor je herstel etc.

    Tyson in zijn prime was een beest, afgetrainde mofo en trainde destijds dus blijkbaar nooit met gewichten...

    Zijn er meer mensen die dagelijks op deze of soortgelijke wijze trainen, en wat zijn de resultaten?
    Het zou wel dagelijks kunnen, maar dan ben je wel een monster kwa fitheid. Je kunt (zover mijn kennis reikt) namelijk niet elke dag full power trainen. Daarnaast weet ik dat Tyson aan de prestatie bevorderende middelen zat, omdat hij dit aangaf in een interview.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    160
    vCash
    125761

    Default

    Maar ben je dan spieropbouwend bezig of werk je dan meer aan je conditie? Het principe calisthenics is natuurlijk erg breed, vraag is dus of dit zinvol is om op dagelijkse basis toe te passen, en zo ja hoe... Lijkt me interessant namelijk, maar de uitleg hieromheen is erg vaag.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Check: Calisthenics kingz, Adam Raw, Hannibal for king, Solo Nero, Afro Sayan, Frank Medrano, Claudio Giannotti Barstarzz, Jason Calisthenic, Little beastman.

    Allemaal ripped en strong as hell.

    Te veel en genoeg filmpjes op youtube, dus neem je tijd.

    Deze party was dus echt te gek, alle toppers bij elkaar op de Fibo. Helaas ben ik nog niet zo lang bezig dat ik hier aan mee kan doen.


    Met 2 weken heb ik eindelijk een officieel Kenguru park in NL, in Hoofddorp aan de Toolenburgse plas.Ja ja ja eerste in Nederland !! 6 maanden bezig geweest met de gemeente. half juli staat hij er.
    Ik raak al tijden geen gewicht of apparaat meer aan. Waarom zou je... dan kan je daarna nog steeds niks, ja 100 kg bench. lol


  5. #5
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    160
    vCash
    125761

    Default

    Ik wist dat jij het zou weten Silat! heb heeeel veel filmpjes op youtube gekeken, heel veel info inderdaad! Er wordt alleen niet zo veel gezegd over schema´s etc. Doen die gasten bijvoorbeeld dagelijks pull-ups / press ups ? hoeveel reps? tot faillure? Het lijkt me vet + eenvoudig en snel om dit dagelijks toe te passen, tenmiste wel recht toe recht aan zonder gekke tricks ofzo

    Vet man je park trouwens!

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Hey Nick,

    Het werkt allemaal hetzelfde als in normale trainingsprincipes.
    Gewoon je setjes maken.
    Als ze te zwaar zijn doe je enkele herhalingen en meerdere sets.
    Sommige oefeningen zijn gewoon te bizar om zo maar te kunnen, dus ga je ze ontleden.
    Die ga je oefenen en uiteindelijk samenvoegen.

    Bv. dit is mijn doel. een Full Planche


    Deze gast drukt waarschijnlijk met gemak 120 kg weg. Dan kan je daar voor trainen als je dat leuk vind.
    Of je gaat eerst op je handen leren staan, polsen en handen heel sterk maken.
    En vanuit de handstand langzaam naar beneden zakken tot planche met gebogen armen en uiteindelijk gestrekte armen.
    Zie hieronder mijn planche, voordat ik handstand oefende.


    Duidelijk verhaal dat ik dus nog alle kracht moet opbouwen om om ooit die armen te kunnen strekken.
    Weet je hoe bizar dat is..
    Maar nu elke dag handstand en vrije handstand push ups beginnen te komen.
    Je hele gewicht met je schouders. Liever handstand push ups dan een zware barbbell press.

    Waarom zou je nog met een extern gewicht werken als je omgeving ALLE opties biedt !!!!
    ja ook ik heb hier veel te lang aan mee gedaan. Maar dat verveelde me enorm, niet motiverend.
    Kost geld, beperkingen, irritante gasten in sportschool, stank, rotzooi, ga maar door.

    En benen trainen? Pistols, high jumps, iemand op je rug en dan squatten.
    Deadlift? Niet nodig door Planche en Back lever.

    ALL Bodyweight. En ja als je dat te gemakkelijk afgaat kan je altijd een weighted vest aantrekken.


  7. #7
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    160
    vCash
    125761

    Default

    Niet normaal...het is gewoon acrobatiek. Eigenlijk ook heel logisch, dit is training back to basic. Ik zelf heb een enorme hekel aan sportscholen, ik vindt het saai, en heb (of maak) er de tijd niet voor.. Maar begrijp ik het nou goed? jij doet dus ook dagelijks je ups? Alles wat ik er over lees is erg tegenstrijdig.. de ene doet een spiergroep (of ups) elke of bijna elke dag, de andere zweert bij minimaal 48 uur rust etc... dan al die verhalen van Tyson etc vroeger, die gasten die kleunde gewoon elke dag de zelfde spiergroepen...

    Dit is de site waar ik in het begin op uitkwam: http://www.unique-bodyweight-exercises.com/ niet zo extreem als hier boven maar wel alle bodyweight basics.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Ik denk dat er een groot verschil is tussen functioneel trainen en hypertrofie. Voor functioneel trainen ga je niet zover als een Kai Greene die vol op hypertrofie traint. Daarmee heb je dus een erg lange herstelperiode nodig:


    Wanneer je grote compounds pakt op bodyweight, voel ik me de dag erna nog steeds redelijk fit om het te herhalen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  9. #9
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    160
    vCash
    125761

    Default

    Thnx mannen, hier kan ik wat meer mee

  10. #10
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    rofl als je serieus denkt dat kai's fysiek iets met training heeft te maken dan heb ik nog een grote verrasing voor je.

  11. #11
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    160
    vCash
    125761

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    rofl als je serieus denkt dat kai's fysiek iets met training heeft te maken dan heb ik nog een grote verrasing voor je.
    met trainen en paardenvlees kom je een heel eind toch?

  12. #12
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    met een grote dosis paardenvlees in ieder geval wel.

  13. #13
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    rofl als je serieus denkt dat kai's fysiek iets met training heeft te maken dan heb ik nog een grote verrasing voor je.
    Als jij denkt dat hij op de bank zit met een zak chips en een pot steroiden en er dan zo uit ziet heb ik een verrassing voor je. Die gasten trainen kei- en kei-hard.

  14. #14
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

  15. #15
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Als jij denkt dat hij op de bank zit met een zak chips en een pot steroiden en er dan zo uit ziet heb ik een verrassing voor je. Die gasten trainen kei- en kei-hard.
    dat mag ook wel als je grammen test, insuline en groeihormonen zet, als jij denkt dat ze zo groot en abnormaal worden van het hard trainen dan ben jij niet goed geďnformeerd, je staat voor de rest in je recht om zo ignorant mogelijk te zijn wat jij duidelijk dus ook bent.

  16. #16
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    dat mag ook wel als je grammen test, insuline en groeihormonen zet, als jij denkt dat ze zo groot en abnormaal worden van het hard trainen dan ben jij niet goed geďnformeerd, je staat voor de rest in je recht om zo ignorant mogelijk te zijn wat jij duidelijk dus ook bent.
    Je wilt dus zeggen dat iedereen het kan... Natuurlijk gebruikt hij behulpzame middelen, maar dit wil niet zeggen dat hij er kei en kei hard voor werkt. Hij zit niet voor niets aan de wereld top.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  17. #17
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    160
    vCash
    125761

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    is dit wetenschappenlijk onderbouwd? ik vindt het wel heel erg abitieus, ruim 3 kg spiermassa aankomen met enkel annabel en geen training....

  18. #18
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Nick, je kan beter gewoon wat gaan lezen over algemene trainingsleer. En je vergelijken met topsporters die tijden lang aan de peds zaten, kan je beter niet doen. Dat is geen vergelijkingsmateriaal.

  19. #19
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    160
    vCash
    125761

    Default

    Ik lees me rot, dat is het probleem niet. Ik probeer hier en daar zelf lekker te trainen that´s all! mezelf vergelijken doe ik zeker niet...ja misschien aankomende zaterdag avond na een paar bakkies...

  20. #20
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by Nick2802 View Post
    is dit wetenschappenlijk onderbouwd? ik vindt het wel heel erg abitieus, ruim 3 kg spiermassa aankomen met enkel annabel en geen training....
    http://www.nejm.org/doi/full/10.1056...99607043350101

  21. #21
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    27
    vCash
    126000

    Default

    Het door jou geposte onderzoek, onderschrijft wel wat Pansier zegt.
    Ik denk dat hier niemand zo "ignorant" is om te denken dat Kai Green natty is
    Natuurlijk zetten die pro's meer hormonen dan een klas vol pubersjongetjes op weg naar de wallen in zich hebben.

    Onderstaande quote uit het onderzoek geeft duidelijk aan dat een fysiek zoals dat van Kai Greene dus zeer zeker wél iets met trainen te maken heeft. ( net als genetica ,voeding en de juiste huisarts, wat in welke mate verantwoordelijk is daar valt over te twisten)

    The men treated with testosterone but no exercise had an increase of 3.2 kg in fat-free mass, and those in the placebo-plus-exercise group had an increase of 1.9 kg. The increase in the testosterone-plus-exercise group was substantially greater (averaging 6.1 kg)

    CONCLUSIONS

    Supraphysiologic doses of testosterone, especially when combined with strength training, increase fat-free mass and muscle size and strength in normal men.

    Ontopic:
    Ja; het is mogelijk om elke dag zoveel herhalingen te maken. De vraag is echter... waarom zou je? Als je doelstelling is, zoveel mogelijk push ups kunnen maken... misschien... maar dan nog. Je gaf zelf al aan; rust is een hele belangrijke factor, In die rust vind namelijk je supercompensatie plaats, en dat is de sleutel tot vooruitgang.
    We komen er steeds meer achter, meer trainen is niet beter. Doelgericht trainen is beter.

    Oefeningen zoals Silat aangeeft, zijn zeker nuttig, Afhankelijk van hoe je ze inzet!

    Sowieso... verhalen van mensen die zoveel herhalingen gemaakt hebben....ik durf te betwijfelen of die grote namen die je noemde, echt zo trainde.
    Ken nog een verhaal van Ali in een zwembad.

  22. #22
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    marjolein lees het nog een keer aub.

    mensen die trainen gainen wat massa - mensen die hormonen zetten en niet trainen die gainen nog meer dan de eerste groep - mensen die hormomen zetten en trainen die gainen het meest.

    iemand die hormonen zet en niet trained die gained al vele malen meer massa als iemand die natty trained natuurlijk word dit alleen maar nog meer als je wel trained.

    doei.
    Last edited by Nosferatu187; 04-07-2014 at 22:52.

  23. #23
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    27
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    rofl als je serieus denkt dat kai's fysiek iets met training heeft te maken dan heb ik nog een grote verrasing voor je.
    Jij stelde dat Kai's fysiek niets met training te maken heeft.

    Nu stel je al dat het effect van hormonen toch versterkt wordt door trainen. Dat is al een stuk meer in de goede richting.

    Ik weet best dat mensen "gains" maken door het gebruik van testosteron. Ook als ze niet trainen. Ik weet ook dat dat effect eindig is. Er komt een plateau als je alleen op PEDs draait, ver onder het fysiek van Kai Greene of andere pro bodybuilders. Training, voeding en genen moeten dan echt de rest doen.



    Doei terug.

  24. #24
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Regel jij dat anders effe, ik wil dat wel zien.

  25. #25
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Ik denk dat er een groot verschil is tussen functioneel trainen en hypertrofie. Voor functioneel trainen ga je niet zover als een Kai Greene die vol op hypertrofie traint. Daarmee heb je dus een erg lange herstelperiode nodig:
    https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...81517614_n.jpg

    Wanneer je grote compounds pakt op bodyweight, voel ik me de dag erna nog steeds redelijk fit om het te herhalen.
    hij kan ook mooie schilderen btw heeft hier niks mee te doen maar wilde het ff kwijt
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •