MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 6 of 11 FirstFirst ... 2345678910 ... LastLast
Results 126 to 150 of 254

Thread: Calisthenics

  1. #126
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    2014 is er niet want toen scheurde hij een spier in zijn arm.

    Deze man is echt een van de sterkste.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #127
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Dit is Simonster. Moet wel zeggen dat hij een gymnast is en nu opeens mee doet in de "scene"
    Anyway bizar wat deze man dot met z'n planche.


  3. #128
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Calisthenics Kings een van de pioneers.


  4. #129
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Little Beastman.
    Uit Rotterdam



    Toemaar...
    Check zeker zijn Training channel

  5. #130
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    vette videos heeft hij zeg!
    Be a Warrior, not a Worrier

  6. #131
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Frank is altijd beest.

    En dit is Adam Raw, leerde hem kennen vorig jaar op Fibo en Frank.

    Groter beest...

    Wat een beest ja.

  7. #132
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Met alle respect voor mensen die hard pompen in de gym om breed te worden, respect want het is wat het is. Doe wat je moet doen. Heb het zelf ook jaren gedaan.

    Maar dit voelt gewoon vele malen beter, je kan ook echt wat en bent gewoon met je lichaam zelf vele malen sterker.
    Plus er zit voor mij echt een uitdaging in.

  8. #133
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Ik ben sinds kort ook bezig. Gezien ik mijn been niet zwaar meer kan trainen zocht ik een betere vervanger voor de krachtsport, heb er echt plezier in. Bepaalde dingen zijn nog wel lastig maar komt goed.

  9. #134
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    ik ben dr niet mee bezig maar heb wel al mijn eerste muscle-up achter de rug.........ziet er zo makkelijk uit maar het is verdomde lastig

  10. #135
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    How it all started..... back in the days..


  11. #136
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    the hague
    Posts
    374
    vCash
    126000

    Default

    Die gozers hierboven zitten net zo hard aan de anabolen als de traditionele sportschoolboys hoor...

  12. #137
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by willy123 View Post
    Die gozers hierboven zitten net zo hard aan de anabolen als de traditionele sportschoolboys hoor...
    Zitten ze ook maar ondanks dat vind ik het evengoed enorme prestaties. Ik vind mezelf toch geen slapjanus maar zie mezelf dat never nooit doen.

  13. #138
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    the hague
    Posts
    374
    vCash
    126000

    Default

    Ook ik ben jaloers op wat die gasten met hun lichaam kunnen. Bedoel alleen maar dat die Adam Raw bijvoorbeeld echt niet dat lichaam heeft gekweekt met louter body weight oefeningen...
    Maar, t blijft zeker indrukwekkend!

  14. #139
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by willy123 View Post
    Ook ik ben jaloers op wat die gasten met hun lichaam kunnen. Bedoel alleen maar dat die Adam Raw bijvoorbeeld echt niet dat lichaam heeft gekweekt met louter body weight oefeningen...
    Maar, t blijft zeker indrukwekkend!
    Nee absoluut niet, die gasten krijgen hem straks niet meer omhoog en liggen wekelijks aan de hartbewaking. Maar het is wat ze zelf willen. Wel goed om te realiseren dat het zo is want anders krijgen mensen/jongeren die dit ook willen een vertekend beeld van de werkelijkheid.

  15. #140
    Join Date
    May 2009
    Posts
    60
    vCash
    126000

    Default

    Sinds maandje of twee ook begonnen met calisthenics training. Nooit gedacht dat ik nog zoiets uitdagends zou vinden. Los van het feit dat kracht en beheersing natuurlijk hoofdzaak zijn, denk ik ook dat je lichaamsbouw een belangrijke rol speelt. Lengte maakt echt wel verschil (in nadeel van de langere gasten onder ons) net zoals jongens met chicken legs ook in het voordeel zijn. Maar hoe dan ook, geweldig om jezelf doelen te kunnen stellen en daarnaar toe te werken (muscle up, human flag etc)!!

  16. #141
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Nee absoluut niet, die gasten krijgen hem straks niet meer omhoog en liggen wekelijks aan de hartbewaking. Maar het is wat ze zelf willen. Wel goed om te realiseren dat het zo is want anders krijgen mensen/jongeren die dit ook willen een vertekend beeld van de werkelijkheid.
    Wat een beperkte opmerking weer zeg. Maar goed ik bemoei verder niet.


    Bodyweight + extra weight word je gruwelijk sterk van. Adam is idd er groot, maarja...
    Een maatje van mij, waarvan ik 1000% weet dat ie 100% gezond bezig is. Ik heb hem 2 jaar begeleidt.
    1,93 100 kg 6% beer van een vent. Ga hem nu langzaam calisthenics inbrengen. Hij is nog sterker dan Adam Raw.
    Dus.... niet te snel oordelen.

  17. #142
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

  18. #143
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

  19. #144
    Join Date
    May 2009
    Posts
    60
    vCash
    126000

    Default

    Dope zal zeker wel een handje helpen maar voornamelijk zijn effect hebben op fysieke aspect. Wbt de looks van adam raw is deze link interessant: http://nattyornot.com/adam-raw-natty/

    Allemaal speculatie natuurlijk maar daarmee niet minder vermakelijk.

  20. #145
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Quote Originally Posted by Anton09 View Post
    Dope zal zeker wel een handje helpen maar voornamelijk zijn effect hebben op fysieke aspect. Wbt de looks van adam raw is deze link interessant: http://nattyornot.com/adam-raw-natty/

    Allemaal speculatie natuurlijk maar daarmee niet minder vermakelijk.
    Nogal logisch dat het voornamelijk effect heeft op het fysieke aspect. Dat is ook het hele doel ervan.

    Mooiste van calesthenics vind ik toch wel de controle over het lichaam. Een aspect wat om verschillende redenen heel weinig terug komt in andere soorten krachtsport.

  21. #146
    Join Date
    May 2009
    Posts
    60
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    Nogal logisch dat het voornamelijk effect heeft op het fysieke aspect. Dat is ook het hele doel ervan.

    Mooiste van calesthenics vind ik toch wel de controle over het lichaam. Een aspect wat om verschillende redenen heel weinig terug komt in andere soorten krachtsport.
    Er zijn natuurlijk ook zat gebruikers die voor de resultaten aan de juice zitten waarvan het aspect op calisthenics twijfelachtig is (lijkt mij), dus vandaar dat ik het even vermeldde. Waar ik trouwens benieuwd naar ben is hoe je als beginner Calisthenics het beste kan trainen. Zelf doe ik full body circuit routine (5 sets daarvan) en dat dan drie x per week. Maar begin het idee te krijgen dat het iets teveel van het goede is want de vermoeidheid begint laatste tijd wel erg snel toe te slaan...

  22. #147
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Dat lijkt me van je doelen afhangen. Wat wil je precies bereiken met calisthenics?

  23. #148
    Join Date
    May 2009
    Posts
    60
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Dat lijkt me van je doelen afhangen. Wat wil je precies bereiken met calisthenics?
    De muscle up is de eerste oefening die in gedachten komt... Daarnaast heb ik (nog) geen specifieke doelen behalve sterker worden en betere lichaamsbeheersing.

  24. #149
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ok. Nouja, dan zou ik gewoon progresssive overload toepassen. Ik doe zelf geen circuittraining, maar wat ik ervan begrijp komt dat toch wat meer op cardio aan. Lijkt me wel lastig daarmee voldoende kracht op te bouwen om een muscle up te kunnen. Weerstand is verder gewoon weerstand, of dat nou lichaamsgewicht is of een halter dat maakt niet zoveel uit. Als je 'muscle up progression' even youtubed, kom je wel een hele hoop toegankelijkere oefeningen tegen waarmee je tot die muscle up kan komen. Daar moet je dan dan gewoon de normale sets en reps op toepassen. Puur op kracht kan je 1-5 reps doen. Als je daarmee werkt komt dat sterker worden ook wel goed.

    Ik heb dat zelf gedaan met one arm pushups. Ik begon bij een vorm die me wel lukte en ging daarmee steeds zwaarder. Eerst 3-5 reps per set. wanneer dat goed ging, ging ik het aantal herhalingen per set verhogen tot rond de 8-12. Wanneer dat ook lukte, ging ik door naar de volgende zwaardere progressie en begon ik weer bij 3-5 reps per set. Dit heb ik herhaald tot ik bij de laatste progressie kwam: de one arm pushup. Ik kan die nu alleen nog met een vrij laag aantal herhalingen per set, maar uiteindelijk is de bedoeling natuurlijk dat ik die ook rond de 8-12 reps per set kan. Ik deed wel het totaal volume per training ongeveer de hele tijd hetzelfde. Met minder reps per set deed ik dus wel een stuk meer sets en met meer reps per set deed ik minder sets. Meestal zat ik per training rond de zestig herhalingen totaal voor die spiergroep. Maar goed, dat werkte voor mij, wellicht kan jij het ook proberen.

  25. #150
    Join Date
    May 2009
    Posts
    60
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ok. Nouja, dan zou ik gewoon progresssive overload toepassen. Ik doe zelf geen circuittraining, maar wat ik ervan begrijp komt dat toch wat meer op cardio aan. Lijkt me wel lastig daarmee voldoende kracht op te bouwen om een muscle up te kunnen. Weerstand is verder gewoon weerstand, of dat nou lichaamsgewicht is of een halter dat maakt niet zoveel uit. Als je 'muscle up progression' even youtubed, kom je wel een hele hoop toegankelijkere oefeningen tegen waarmee je tot die muscle up kan komen. Daar moet je dan dan gewoon de normale sets en reps op toepassen. Puur op kracht kan je 1-5 reps doen. Als je daarmee werkt komt dat sterker worden ook wel goed.
    Thanks voor de tip, ga er zeker mee aan de slag! Pull ups vind ik wel lastig om op een zwaardere manier uit te voeren, omdat het op zich al een vrij moeilijke oefening is. Maar door deze zo explosief mogelijk uit te voeren, maak je het jezelf ook al een stuk zwaarder. De eerste 5 a 6 reps lukt dit prima, maar de daarop volgende reps zijn ze traaaaag. Maar goed, oefening maakt meester en sommige oefeningen hebben gewoon tijd nodig voordat je ze volledig beheerst...

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •