MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 11 FirstFirst 123456 ... LastLast
Results 26 to 50 of 254

Thread: Calisthenics

  1. #26
    Join Date
    May 2006
    Posts
    14
    vCash
    126000

    Default

    Silat,

    Zou je eens een gemiddelde training willen omschrijven zoals jij het doet?
    En hoevaak/hoeveel train je per week?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    rofl als je serieus denkt dat kai's fysiek iets met training heeft te maken dan heb ik nog een grote verrasing voor je.
    kerel jij hebt schijnbaar geen enkel idee hoe hard die BBers trainen... heel kort door de bocht van je

  3. #28
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by MMArjolein View Post
    Jij stelde dat Kai's fysiek niets met training te maken heeft.

    Nu stel je al dat het effect van hormonen toch versterkt wordt door trainen. Dat is al een stuk meer in de goede richting.

    Ik weet best dat mensen "gains" maken door het gebruik van testosteron. Ook als ze niet trainen. Ik weet ook dat dat effect eindig is. Er komt een plateau als je alleen op PEDs draait, ver onder het fysiek van Kai Greene of andere pro bodybuilders. Training, voeding en genen moeten dan echt de rest doen.



    Doei terug.
    Hij heeft het wel door maar toegeven dat hij fout zit zit niet in zijn genen. Dus hij blijft op details hameren. Story of his life. Niet meer op reageren.

  4. #29
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ok deze topic ging weer nergens over. Strijd met kennis en ego.

    Ik maak vaak grote sessies.
    Na opwarm routine van stretch en mobiliseren van gewrichten ga ik aan de slag.
    Rustig wat push ups en enkele pull ups en wat squats.
    Dan skills training.
    - Handstand
    - Tuck hold
    - Skin the cat

    Kern vd training.
    - 5 x 5 Muscle ups
    - Human flag excentrisch beide kanten, vervolgens 10 sec strak op handen staan, dan excentrisch naar beneden langzaam tot planche. en nog eens Frontlever straddle of one leg tucked.
    Dit doe ik zo'n 20 min.
    - Handstand pushups met 1 voet over de bar om te helpen. Vrije HSPU is bizar zwaar en moeilijk.
    - Push ups, diamonds vanaf de heup, wat jumps en groundgame skills.
    - Dragon flags. 5 sets van 5 reps.
    - Pistol squats max reps, max sets

    Human Flag (deze deed ik gister)



    Frontlever


    Frontlever straddle


    Frontlever one leg tucked



    DragonFlag (Bruce Lee)


    Ik heb geen idee hoeveel ik druk of pull, what ever.
    Ik voel me sterker dan ooit, omdat ik bepaalde dingen gewoon kan nu.
    Het was een tijd enkel techniek trainen en vooral excentrisch.
    Maar nu het erin zit ga ik toch proberen weer wat te groeien met normale trainingsprincipes met nieuwe technieken.
    En weer veel eten natuurlijk.

    Maar ook daar een nieuwe weg, want ik ga vlees laten liggen in de schappen.
    Alleen schone vis.


  5. #30
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

  6. #31
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Tuck hold, ga maar oefenen, elke dag.

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    En de belangrijkste

    De Muscle up

  8. #33
    Join Date
    May 2006
    Posts
    14
    vCash
    126000

    Default

    Bedankt, Silat!

    Ik wil toch ook eens meer de kant op van de calisthenics. Doe nu 3x per week krachttraining. Dit wil ik (nog) niet helemaal opgeven zoals jij hebt gedaan, maar ik moet gewoon ooit eens die muscle-up, human flag, dragon flag, handstand(push up), pistols, front lever, en wie weet ooit de planche kunnen.

    Ik weet niet hoe dat quoten werkt, dus maar even zo:

    >"Tuck hold, ga maar oefenen, elke dag."

    Het probleem is dat ik niet eens een klein beginnetje kan maken met die Tuck hold. Pas viel ik al een keer recht op mijn gezicht toen ik het probeerde :-) schouders en vooral ook de core/romp spieren moeten veel sterker bij mij.

    Ik zal vanmiddag eens proberen een mooi schema te maken voor mezelf en het hier posten. Ben benieuwd wat jij er van vind.

    Ik moet ook even kijken hoe ik dat ga doen met die muscle-up. Ik heb niks met die sportscholen, dus heb altijd thuis getraind met power rack, olympische stang, dumbells, dip bar, dip riem, farmers. Het schuurtje is alleen te laag voor de muscle up. Even kijken dus hoe ik dit ga oplossen.

    >"Maar ook daar een nieuwe weg, want ik ga vlees laten liggen in de schappen."

    Zonde, wat is de reden hiervan?

  9. #34
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Wat versta je onder schone vis? Want schone vis bestaat vrijwel niet meer.

  10. #35
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  11. #36
    Join Date
    May 2006
    Posts
    14
    vCash
    126000

    Default

    Silat,

    Hier mijn schema dat ik wil gaan proberen.

    Doelen:

    Het leren van de muscle-up, human flag, handstand, front lever, dragon flag en pistol squat.

    Maandag:

    -muscle up, 5x5, opspringen en zo langzaam mogelijk laten zakken
    - human flag, 5x5 per kant, zo hoog mogelijk opspringen en langzaam zakken, eventueel met gebogen knieen
    - pistol squat, 5x5 per been met het powerrack om aan vast te houden en wat op te trekken. Natuurlijk proberen om hier zo min mogelijk gebruik van te maken.

    Aanvulling op de 3 oefeningen:

    -35 pull ups in zo min mogelijk tijd/sets/rust
    -wat vertical jumps en broad jumps
    -core complex: 3x 30 seconde bridge - feet elevated Side bridge - Straight arm bridge

    Woensdag: max effort

    - squat, 5x5 & 2 sets max met 70% van dit gewicht
    - deadlift 5x5 & 2 sets max met 70% van dit gewicht
    -bench press 5x5 & 2 sets max met 70% van dit gewicht

    - een aantal sets ab wheel

    Vrijdag:

    - handstand oefenen (eerst tegen de muur etc)
    - Tucked front lever, 5x max seconden
    - front lever met de benen gestrekt naar boven en zo langzaam mogelijk laten zakken, 3x5
    - dragon flag, 5x5 (eerst met gebogen knieen etc)

    Aanvulling op deze oefeningen:

    -Farmers walk, 2-3x ongeveer 50 meter
    - weighted pull ups, 3x5
    -feet elevated push ups, 3x max

    Misschien doe ik er nog een vierde dag bij waar ik gewoon een lekker uurtje wat ga aanklooien met de oefeningen zonder te letten op herhalingen, sets etc.

    Silat en anderen, wat vinden jullie van dit schema?

  12. #37
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by evan View Post
    Silat,

    Hier mijn schema dat ik wil gaan proberen.

    Doelen:

    Het leren van de muscle-up, human flag, handstand, front lever, dragon flag en pistol squat.

    Maandag:

    -muscle up, 5x5, opspringen en zo langzaam mogelijk laten zakken
    - human flag, 5x5 per kant, zo hoog mogelijk opspringen en langzaam zakken, eventueel met gebogen knieen
    - pistol squat, 5x5 per been met het powerrack om aan vast te houden en wat op te trekken. Natuurlijk proberen om hier zo min mogelijk gebruik van te maken.

    Aanvulling op de 3 oefeningen:

    -35 pull ups in zo min mogelijk tijd/sets/rust
    -wat vertical jumps en broad jumps
    -core complex: 3x 30 seconde bridge - feet elevated Side bridge - Straight arm bridge

    Woensdag: max effort

    - squat, 5x5 & 2 sets max met 70% van dit gewicht
    - deadlift 5x5 & 2 sets max met 70% van dit gewicht
    -bench press 5x5 & 2 sets max met 70% van dit gewicht

    - een aantal sets ab wheel

    Vrijdag:

    - handstand oefenen (eerst tegen de muur etc)
    - Tucked front lever, 5x max seconden
    - front lever met de benen gestrekt naar boven en zo langzaam mogelijk laten zakken, 3x5
    - dragon flag, 5x5 (eerst met gebogen knieen etc)

    Aanvulling op deze oefeningen:

    -Farmers walk, 2-3x ongeveer 50 meter
    - weighted pull ups, 3x5
    -feet elevated push ups, 3x max

    Misschien doe ik er nog een vierde dag bij waar ik gewoon een lekker uurtje wat ga aanklooien met de oefeningen zonder te letten op herhalingen, sets etc.

    Silat en anderen, wat vinden jullie van dit schema?
    Mooi schema, al denk ik wel dat je core elke dag wel wat mee kan doen. Herstelt snel en voor mij persoonlijk groeit mijn kracht hierdoor het beste.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  13. #38
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Met schone vis doelde ik dus uit Alaska. Niet de troep uit de rivieren en meren in Azie.
    Maar ja even verder na gedacht heb je gelijk.

    FUKISHIMA, ergste ramp ooit, horen we niks over.
    http://boinnk.nl/blog/69338/is-vis-w...wel-zo-gezond/

    Waarom geen vlees of steeds minder.
    Gewoon omdat het brute moord is wat ze doen, verschrikkelijk. Ik ga de filmpjes niet eens posten hier.
    En omdat er zo veel troep in gespoten wordt. Ik wil gewoon geen vlees in mijn lichaam van een dier dat vol gespoten is met hormonen en antibiotica en dat een kut leven heeft gehad, mishandeled is en ook nog eens zware doodsangsten uit heeft gestaan toen het vermooird werd. Die stress en troep zit in dat stukje vlees wat jij op je bord hebt liggen.

    Het wordt een zoektocht naar andere proteïne bronnen, maar liever dat dan de oude keuze.
    Steeds bewuster is gewoon niet makkelijk, maar ik wil het.

  14. #39
    Join Date
    May 2006
    Posts
    14
    vCash
    126000

    Default

    Silat,

    Ik dacht al dat je zoiets zou gaan zeggen. En ik ben het helemaal met je eens!

    Maarrrr... Waarom doe je niet net als ik? Het kan namelijk prima anders. Ik ben ook zeer tegen de bio-industrie, met hormonen en anti-biotica volgestampte dieren in veel te kleine ruimtes die respectloos worden behandeld.

    Het kan prima anders. Als je goed zoekt, dan is er genoeg vlees te vinden van dieren die wel met respect worden behandeld en een super goed en gezond leven hebben gehad zonder veel granen, geen antibiotica, hormonen, medicijnen en rotzooi!

    Wie gezondheid eet krijgt gezondheid. Wie ziekte, pijn en lijden eet, krijgt ziekte pijn en lijden.

    En ja, voordat we dat gezeur weer krijgen, het is inderdaad wat duurder, maar dan heb je ook wat. Ook de smaak is veeeeeeel beter dan de rotzooi in de supermarkt! (Ja, ook het zogenaamde "biologische" vlees).

    Ik bestel mijn vlees altijd hier http://schotsehooglanders.nl

    Beter (en lekkerder)bestaat bijna niet.

    Evan

  15. #40
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Mooi schema trouwens Evan, go for it.

    Tuck Hold kunnen de meeste mensen niet zo maar even.
    Ik kon er gister mee 1 been even uitstrekken.
    Heel langzaam zal ik de tuckhold zo hoog kunnen dat ik naar boven kan en dan uitstrekken, met gestrekte armen hè!

  16. #41
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Met schone vis doelde ik dus uit Alaska. Niet de troep uit de rivieren en meren in Azie.
    Maar ja even verder na gedacht heb je gelijk.

    FUKISHIMA, ergste ramp ooit, horen we niks over.
    http://boinnk.nl/blog/69338/is-vis-w...wel-zo-gezond/

    Waarom geen vlees of steeds minder.
    Gewoon omdat het brute moord is wat ze doen, verschrikkelijk. Ik ga de filmpjes niet eens posten hier.
    En omdat er zo veel troep in gespoten wordt. Ik wil gewoon geen vlees in mijn lichaam van een dier dat vol gespoten is met hormonen en antibiotica en dat een kut leven heeft gehad, mishandeled is en ook nog eens zware doodsangsten uit heeft gestaan toen het vermooird werd. Die stress en troep zit in dat stukje vlees wat jij op je bord hebt liggen.

    Het wordt een zoektocht naar andere proteïne bronnen, maar liever dat dan de oude keuze.
    Steeds bewuster is gewoon niet makkelijk, maar ik wil het.
    Je hebt tegenwoordig best veel bio-boerderijen waar je direct vlees kunt kopen, ik ken zo iemand en dat is zuivere koffie, die mensen doen het vaak ook meer uit overtuiging. Je hebt steeds meer plekken waar je verantwoord voedsel kunt kopen, je leest ook veel sceptische reacties maar ik ben ervan overtuigd dat die 9 van de 10 keer vanuit de industrie komen. De industrie is propaganda, kijk alleen maar naar al het schoolmelk dat wij hebben moeten drinken vroeger. Ik ben best een voedselfreak (geworden) maar er is veel mogelijk alleen kost het veel moeite.
    Overigens moet het eiwit in moedermelk zo hoogwaardig zijn dat je eigenlijk dat zou moeten nemen, maar dat gaat me toch te ver.

    W.b. deze trainingsvorm, ik zie er redelijk atletisch uit maar ben daadwerkelijk best wel wat stijf en lomp. Voor zover mogelijk wil ik toch iets dynamischer worden. Ik zie mezelf geen human flag meer maken maar hoe zou je daar naar toe kunnen trainen? Ik bedoel daarmee of er beginners-schema's voorhanden zijn.
    Last edited by LightHeavyWeight; 08-07-2014 at 10:44.

  17. #42
    Join Date
    May 2006
    Posts
    14
    vCash
    126000

    Default

    @pansier,

    Elke dag core, dus echt 7 dagen per week? Hoe pak jij dat aan, welke oefeningen en hoeveel? Misschien ga ik op de dagen dat ik niet train de core wel wat extra aanpakken dan.

    @lightheavyweight,

    > De industrie is propaganda

    Klopt, helemaal mee eens.

    Over de schoolmelk, dit is inderdaad niet gezond, die gepasteuriseerde, gehomogeniseerde (magere/halfvolle) melk van ongezonde koeien.

    Wel ben ik groot voorstander van RAUWE melk van biologische grasgevoerde koeien. Dit drink ik al jaren dagelijks en is een echte superfood!

    >Ik ben best een voedselfreak

    Zo moet je jezelf niet noemen. De meeste mensen gooien zich dagelijks vol me de grootste rommel, frisdrank, chips, suiker, en andere supermarktrommel vol e-nummers, suiker, smaakversterkers, aspartaam en andere chemicaliën.

    Mensen zoals jij die bewuster leven en zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun gezondheid worden dan ineens "freaks" genoemd. De omgekeerde wereld..

    Over de human flag, ik weet geen schema's, maar op youtube staan genoeg tips https://m.youtube.com/results?q=huma...0tutorial&sm=1

  18. #43
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Het ligt er natuurlijk aan hoe zwaar je je core aanpakt. Ik heb zojuist een ab wheel aangeschaft en deze de afgelopen dagen elke dag gebruikt. Gister ben ik echter wat te ver gegaan (Tot falen) en nu heb ik last van mijn rug... Het is verslavend!

    Maar je zult elke dag denk ik wel kunnen planken of iets anders wat niet zo zwaar is.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  19. #44
    Join Date
    May 2006
    Posts
    14
    vCash
    126000

    Default

    De abwheel ben ik echt super slecht in. Die ga ik ook vaker gebruiken.

    http://m.youtube.com/watch?v=YmPxIUt7AEw

  20. #45
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Met TRX kan je echt vanalles doen joh.

    TRX hoort ook thuis bij Calisthenics, net als ringen

  21. #46
    Join Date
    May 2006
    Posts
    14
    vCash
    126000

    Default

    Ging wel lekker deze week met het schema.

    -handstand ging me redelijk af vandaag, had ik niet verwacht. De kracht is er in elk geval om langere tijd op de handen te staan, maar de max was denk ik 3 seconde omdat er nog gebrek is aan balans.

    - human flag ging waardeloos. Dat duurt nog wel even voor ik die kan. Door hoog op te springen met gebogen knieen kan ik hem een enkel momentje vasthouden, maar het lijkt echt nog nergens op.

    - Tucked front lever ging erg goed. Zelfs al geprobeerd om een been uit te steken, maar dan wordt ie wel veel te zwaar.

    - dragon flags ging redelijk voor de eerste keer. Erg zwaar, die ga ik morgen wel voelen denk ik.

    - muscle up heb ik getraind door vanuit gestrekte positie zo langzaam mogelijk te laten zakken. Daarna nog wel een paar keer geprobeerd om een echte muscle up te doen, maar dat gaat me echt nog lang niet lukken.

    Erg leuke trainingen! Veel leuker dan alleen maar met gewichten trainen!

    Silat, hoelang heeft het ongeveer geduurd voor je de muscle up een beetje onder de knie had?

  22. #47
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik zag het en deed het die Muscle up

    Flag in 2004 deed ik hem ook gewoon, wel hartstikke scheef toch 3 sec ofzo.

    Tucked front lever pull ups proberen. dat is het omgekeerde van Tuck planche push ups, zeer lastig die laatste.
    Goed je polsen en handen trainen!! Zal wel eens een routine posten hoe ik dat doe en wat technieken waar ik nu mee bezig ben.

    Gister maar weer eens serieus gesquat. Dacht dat ik er spijt van zou krijgen maar valt mee.
    10 herhalingen, 60, 60, 70, 80, 90, 100. Ik kom van 135 af. Ging me rustig gecontroleerd heel goed af.
    Even bezig geweest met nieuwe push up variaties. 180 degrees push up.

    Hier wat rauwe beelden. allemaal einde van een training.


  23. #48
    Join Date
    May 2006
    Posts
    14
    vCash
    126000

    Default

    Ziet er goed uit, Silat! Die 180 degrees push ups zien er ook gaaf uit, die ga ik ook eens proberen.

    De planche ben ik nog niet mee bezig, maar het lijkt me zeker verstandig om de handen en polsen vast sterk te maken hier voor. Ben wel benieuwd naar de oefeningen die je hier voor gebruikt.

    Hoeveel dagen train je eigenlijk per week? En doe je er dan ook nog vechtsport training bij?

    Deze gast is trouwens goed in handstand push ups zeg, niet normaal http://m.youtube.com/watch?v=PpN98L1XL50

  24. #49
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Elke dag trainen kan

    Deze twee geven dagelijks een show en trainen elke ochtend met zondag als rustdag trainen

    https://www.youtube.com/watch?v=Z3RK2xRxJd8&feature=kp
    Check vooral het einde
    Dat is de top van BodyWeight oefeningen

  25. #50
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Impressive Remco!

    Ik had even gehoopt dat hij zelf ook nog naar handstand zou gaan!
    Ik vond die squat met one arme planche op zijn hoofd er bizar.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •