MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 76 to 100 of 129
  1. #76
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Bewijs voor neerschieten MH17 steeds sterker


    De bewijzen dat een raket de vliegramp in Oekraïne heeft veroorzaakt stapelen zich op. Vlucht MH17 van Malaysia Airlinse stortte donderdag neer boven grondgebied dat onder controle is van de pro-Russische separatisten.

    Foto: AFP
    Volgens The New York Times van dinsdagvertoont een wrakstuk op de rampplek duidelijk sporen van een raketinslag. De krant baseert zich op foto's van eigen fotografen en analyse door experts van die beelden.
    Het onderdeel, dat enkele kilometers van de grootste inslagplek is gefotografeerd, wijst in de richting van een supersonische raket die vlakbij het toestel moet zijn geëxplodeerd.
    Het vliegtuig zat toen op een hoogte van 33.000 voet.
    Buk-raket

    Volgens experts van IHS Jane's, een consultancybedrijf voor defensie, zijn er duidelijk gaten te zien veroorzaakt door scherven van de raket. Ook geblakerde verf op het wrakstuk doet het verwoestende werk van een raket vermoeden. De sporen wijzen op een raket met ontploffende oorlogskop zoals de SA-11 raket, in Rusland bekend als de Buk.
    De vorm en grootte van de gaten in het rompdeel en de geblakerde verf rond die gaten laten zien dat er objecten van buitenaf het vliegtuig zijn binnengedrongen, schrijft expert Reed Foster van IHS Jane's.
    ''De meeste van de kleine gaten lijken te zijn veroorzaakt door een hogesnelheidsprojectiel, in tegenstelling tot scheuren en breuken als het paneel met kracht van het toestelframe wordt afgerukt''. Volgens Foster onderscheidt de schade zich ook van die bij een exploderende motor. Dan zouden er ''langere, dunnere, schuinere scheuren zijn ontstaan langs de vliegtuigbekleding.''
    Schervenregen

    De conclusies van de expert wijzen op het gebruik van een raket die speciaal ontwikkeld is voor het uit de lucht schieten van snel bewegende militaire toestellen op grote hoogte, aldus The New York Times.
    In plaats van vliegtuigen direct te raken zijn dergelijke projectielen ontworpen om dichtbij het toestel te ontploffen en een regen van scherven te veroorzaken. ''Aan het eind van hun baan lijken ze meer op een schot hagel dan een kogel'', aldus Foster.
    Een verkeersvliegtuig is kansloos tegen een SA-11, de gevolgen van een ontploffing zijn desastreus. De kracht van de explosie is twee keer zo groot als die van een artilleriegranaat. De schade die te zien is op het wrakstuk wijst in de richting van een abrupt einde aan de reis. Met een vliegsnelheid van meer dan 800 kilometer per uur zal het toestel na een inslag zeer snel in stukken scheuren en niet langer kunnen vliegen.
    Satellietbeelden

    Eerder al verklaarde de Amerikaanse overheid onder meer op basis van satellietbeelden en afgeluisterde gesprekken tot de conclusie te zijn gekomen dat er een raket is afgeschoten. De rebellen in Oost-Oekraïne zijn volgens Washington verantwoordelijk voor het neerschieten van de Boeing 777 met 298 mensen aan boord.


    Dit hebben de 'lieverdjes' op hun geweten...keep that in mind....mij wordt verweten dingen klakkeloos over te nemen maar verleg de focus van berichtgeving naar de daad aub

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #77
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Net de persconferentie bij mogen wonen. Was erg interessant om mee te maken. Had pauze en dacht vraag het gewoon.

  3. #78
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default

    Quote Originally Posted by Minotauro View Post
    Ey kk op man met je schandalige plaatje, schaamteloos!
    denk dat je hem niet begrijpt... was er al wel bang voor, mijn excuus maar laat dat kk maar achterwege

  4. #79
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by YoMarK View Post
    Misschien moet je nog een paar plaatjes erbij googlen ipv een normale discussie voeren.
    Is goed zal ik doen, bedankt voor de tip. Misschien kun jij tussentijds een extra paracetamolletje nemen?
    Of weet je wat: neem zo eentje..



    Wat het Nederlandse leger betreft dat is zo goed als kapot bezuinigd dus maak je geen illusies.

  5. #80
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/31522...te-horen.dhtml

    De Russen krijgen een heel ander verhaal over de vliegramp te horen


    --------------------------------------

    Terecht wordt hierboven opgemerkt dat je de media niet blind moet vertrouwen, maar dat geldt dan wel voor de media in het algemeen. Van alle kanten is er een bias natuurlijk. Hoe erg die is, dat is denk ik lastig na te gaan. Je kent de feiten immers niet, daarom sla je de media er in eerste instantie op na. Maar goed, om dan alleen de westerse media te wantrouwen... en die te proberen te weerleggen door met Russische bronnen te komen. Als ze ergens geen vrije berichtgeving hebben...

  6. #81
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/31522...te-horen.dhtml

    De Russen krijgen een heel ander verhaal over de vliegramp te horen


    --------------------------------------

    Terecht wordt hierboven opgemerkt dat je de media niet blind moet vertrouwen, maar dat geldt dan wel voor de media in het algemeen. Van alle kanten is er een bias natuurlijk. Hoe erg die is, dat is denk ik lastig na te gaan. Je kent de feiten immers niet, daarom sla je de media er in eerste instantie op na. Maar goed, om dan alleen de westerse media te wantrouwen... en die te proberen te weerleggen door met Russische bronnen te komen. Als ze ergens geen vrije berichtgeving hebben...
    Van de "vrije" media in het westen verwacht ik een meer gebalanceerde berichtgeving dan die van de Russen. Helaas is de media overal hetzelfde...

    Onderstaande bericht is ook weer stemmingmakerij om te kotsen;

    http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/bi...n_ring___.html

  7. #82
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/31522...te-horen.dhtml

    De Russen krijgen een heel ander verhaal over de vliegramp te horen


    --------------------------------------

    Terecht wordt hierboven opgemerkt dat je de media niet blind moet vertrouwen, maar dat geldt dan wel voor de media in het algemeen. Van alle kanten is er een bias natuurlijk. Hoe erg die is, dat is denk ik lastig na te gaan. Je kent de feiten immers niet, daarom sla je de media er in eerste instantie op na. Maar goed, om dan alleen de westerse media te wantrouwen... en die te proberen te weerleggen door met Russische bronnen te komen. Als ze ergens geen vrije berichtgeving hebben...
    Probeer als "vrije" journalist in de VS maar eens een kritisch stuk over Israel te schrijven. Dan is je carrière ook gelijk over en uit.

  8. #83
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    De NOS berichtgeving vind ik op zich wel neutraal te noemen om eerlijk te zijn. En ja, telegraaf dat volg ik niet.

    In het algemeen geef ik Armenia wel gelijk dat het verstandig is nog even te wachten met conclusies trekken en in dat opzicht doet Rutte het zeker goed.

    Het enige is wel dat ze op moeten schieten met het veiligstellen van die rampplek. het lijkt me duidelijk dat iedereen belangen hierin heeft en wanneer de rampplek zo open toegankelijk is voor iedereen, kunnen resultaten van het onderzoek gemakkelijk in twijfel worden getrokken door een benadeelde partij.

  9. #84
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by YoMarK View Post
    Jij mag als pacifist gewoon een andere mening hebben hoor. Wij hebben een goed getraind leger wat in principe prima is uitgerust, dus ik zie niet in waarom we dat niet hadden kunnen inzetten(mits Oekraïne akkoord natuurlijk).
    Als je nog iets zinnigers te melden hebt dan een plaatje van Michiel de Ruyter, dan hoor ik het graag.
    Goed getraind, zeker....nu de spullen nog.

  10. #85
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by king View Post
    Van de "vrije" media in het westen verwacht ik een meer gebalanceerde berichtgeving dan die van de Russen. Helaas is de media overal hetzelfde...

    Onderstaande bericht is ook weer stemmingmakerij om te kotsen;

    http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/bi...n_ring___.html
    Quote Originally Posted by king View Post
    Probeer als "vrije" journalist in de VS maar eens een kritisch stuk over Israel te schrijven. Dan is je carrière ook gelijk over en uit.

    Dat is ook wat ik probeer te zeggen, overal is er een bias in de media. Hierboven werd steeds enkel de westerse aangehaald. Natuurlijk is het daar ook zo, maar denk dan niet dat andere bronnen beter zijn, zoals bijvoorbeeld RT. Die jongens maken er toch vrij vreemde verhalen van af en toe.

    En waar in de VS je carrière wellicht over is kun je in Rusland gewoon geliquideerd worden.

  11. #86
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Het enige is wel dat ze op moeten schieten met het veiligstellen van die rampplek. het lijkt me duidelijk dat iedereen belangen hierin heeft en wanneer de rampplek zo open toegankelijk is voor iedereen, kunnen resultaten van het onderzoek gemakkelijk in twijfel worden getrokken door een benadeelde partij.
    Eigenlijk is het daar al te laat voor. Overal is al aangezeten, van alles is al verwijderd of men heeft het niet in originele staat gelaten. Het is natuurlijk juist in het belang van bepaalde groepen geweest om die rampplek open en toegankelijk voor iedereen te laten.

  12. #87
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik vond de toespraak van Minister Timmermans heel indrukwekkend en dan met name hoe hij de gevoelens die leven in Nederland weet te verwoorden:




    Zie hier met ondertiteling:

    http://nos.nl/op3/artikel/677790-de-...bij-de-vn.html

  13. #88
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    244
    vCash
    126000

    Default

    Russia and earlier USSR is the country based on the lie, lied, are lying and will be lying. Europe and other countries she didn't want to help Ukraine and now is paying the price of the peace. As ever with blood innocent of people.What do you expect and you are expecting Putin?

  14. #89
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default

    zit me niet lekker dat sommige dachten dat ik grappig wou zijn... hierbij de bron van de cartoon

    http://www.knack.be/nieuws/wereld/in...campaign=knack

  15. #90
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    ah ok ik begreep dat dan even verkeerd.

  16. #91
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik vond de toespraak van Minister Timmermans heel indrukwekkend en dan met name hoe hij de gevoelens die leven in Nederland weet te verwoorden:





    Zie hier met ondertiteling:

    http://nos.nl/op3/artikel/677790-de-...bij-de-vn.html

    veel meer personality en uitstraling dan Rutte....en zeer indrukwekkend idd

  17. #92
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default



    Dit was naar alle waarschijnlijkheid de raket die gebruikt is...die bitch ontploft vlak voor dat ie impact maakt waardoor alle scherven het toestel raken...zag net een interview op CNN....volgens een expert viel de druk in 1 keer weg, vlogen de brandstof tanks in de fik en zou bijna iedereen bewusteloos zijn geraakt door de klap...stiekem hoop je gewoon dat het idd snel over was en dat ze niet lang geleden hebben..


    Een 31-jarige militant heeft tegen de Italiaanse krant Corriere della Seratoegegeven dat zijn militie verantwoordelijk is voor de vliegramp van afgelopen donderdag. De separatist vertelt dat ze van hun leiders te horen kregen dat het ging om een vliegtuig van de fascisten uit Kiev. Eenmaal op de rampplek aangekomen, vonden ze geen Oekraïnse piloten maar lichamen van burgers.
    'Omdat we witte voorwerpen in de lucht zagen, dachten we dat we zouden moeten vechten tegen de Oekraïense piloten die waren geland met een parachute. Maar in plaats daarvan troffen we de lichamen van burgers en koffers en tassen aan die niets met het leger te maken hadden,' aldus de man in de Italiaanse krant.

    De militant wil anoniem blijven, maar vertelt wel dat hij in Torez woont en mijnwerker is. Hij zou deel uitmaken van de brigade 'Oplot'. Toen ik het lichaam vond van een klein meisje, besefte ik dat het een lijntoestel en niet een militair vliegtuig was. Ze kan niet ouder geweest zijn dan dan vijf jaar. Het was verschrikkelijk.'

    Bewijslast stapelt zich op
    Het verhaal van de militant komt, als het klopt, bovenop de stapel met bewijzen dat een raket, afgevuurd door de rebellen, de vliegramp in Oekraïne heeft veroorzaakt. Eerder vandaag meldde The New York Times dat een analyse van foto's van de wrakstukken duidelijke sporen tonen van een raketinslag. De krant baseert zich op foto's van eigen fotografen en analyse door experts van die beelden.

    Kort nadat de ramp zich voltrok bracht de Oekraïense veiligheidsdienstonderschepte telefoongesprekken tussen rebellenleiders naar buiten. Deze bleken later authentiek te zijn. In de gesprekken zou een van de rebellenleiders zeggen, dat zij een vliegtuig hebben neergehaald, het vliegtuig dat later vlucht MH17 zou blijken te zijn.

    De Amerikaanse ambassade stelde eerder dat vlucht MH17 zo goed als zeker is neergehaald door een SA-11-luchtdoelraket (ook wel Buk genoemd). In de afgelopen maand hebben de VS een toenemende stroom aan wapens de grens van Rusland naar Oekraïne zien passeren. Het wapentuig is bestemd voor de pro-Russische separatisten.

    Ook meldde de Amerikaanse ambassade, dat op het moment dat het contact met vlucht MH17 werd verloren een raket werd afgeschoten vanuit door de separatisten gecontroleerd gebied. 'We denken dat dit een SA-11-raket was.'

    Social media
    Verschillende posts door de rebellen op social media bewijzen volgens de VS dat zij beschikken over SA-11-lanceersystemen. Tot slot melden de VS dat verschillende rebellenleiders het neerschieten van vlucht MH17 op een of andere manier hebben erkend. Dat deden zij kort na de crash telefonisch, zoals de onderschepte gesprekken volgens de Amerikanen tonen, dan wel via berichten op social media.

    Ook Oekraïne heeft naar eigen zeggen bewijzen dat pro-Russische separatisten het vliegtuig van Malaysia Airlines hebben neergeschoten. Dat zei president Petro Porosjenko. 'We hebben satellietbeelden van de plaats van waaraf is geschoten en foto's en video's van een raketafweersysteem die van wapentransporten uit Rusland getuigen', zei de president.

    Ontkennen betrokkenheid
    Direct na de ramp hebben de Russische rebellen alle betrokkenheid ontkend. Premier Aleksandr Borodaj van de zelfverklaarde republiek Donetsk noemt het 'een provocatie van het Oekraïense leger' te zeggen dat de separatisten betrokken zijn bij de crash.


    Last edited by Illest; 22-07-2014 at 19:40.

  18. #93
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    ah ok ik begreep dat dan even verkeerd.
    ik had ook wat duidelijker kunnen zijn bij nader inzien

  19. #94
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Enkele nabestaanden van slachtoffers van de vliegramp kregen tot hun grote schrik een Oost-Europese stem te horen toen zij belden naar mobiele telefoons van omgekomen dierbaren. De telefoons zijn mogelijk in het bezit van separatisten.

    http://www.elsevier.nl/Nederland/nie...MH17-1564811W/


    (wordt steeds gekker)

  20. #95
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Enkele nabestaanden van slachtoffers van de vliegramp kregen tot hun grote schrik een Oost-Europese stem te horen toen zij belden naar mobiele telefoons van omgekomen dierbaren. De telefoons zijn mogelijk in het bezit van separatisten.

    http://www.elsevier.nl/Nederland/nie...MH17-1564811W/


    (wordt steeds gekker)
    Precies! Zoals ik de pagina hiervoor ook al zei, maar volgens Armenia is het toch onzin.

  21. #96
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Minotauro View Post
    Precies! Zoals ik de pagina hiervoor ook al zei, maar volgens Armenia is het toch onzin.
    Onze mensen zijn neergekomen in een gebied waar men niks heeft en waar beschaafdheid ver te zoeken is...zij zien het als iets moois wanneer er iPad's en smartphones uit de lucht komen vallen...hoe wrang het voor ons ook is...want hoeveel betekent het wel niet als nabestaande als je dit terug kunt krijgen...een telefoon...een ketting...een ring...

    Waren ze maar in de zee gestort Minotauro...dat zou waardiger zijn dan wat er nu gebeurd is...dit alles maakt het nog veel triester voor de nabestaanden...je krijgt spontaan last van haatgevoelens jegens die gasten

  22. #97
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post

    Waren ze maar in de zee gestort Minotauro...dat zou waardiger zijn dan wat er nu gebeurd is...dit alles maakt het nog veel triester voor de nabestaanden...je krijgt spontaan last van haatgevoelens jegens die gasten
    De resten van het vliegtuig liggen verspreid over een gebied van ruim 15 vierkante kilometer. Dat is bewoond gebied. Er schijnt zelfs een passagier bij iemand door het dak van zijn huis te zijn gevallen. En ja, dan worden er ook spullen opgepakt. En net als overal heb je dan klootzakken die denken 'hey, daar ligt een telefoon, die is van mij!' en normale mensen die spullen vinden, oppakken en daarna eigenlijk niet goed weten wat ze ermee moeten. Om nou al die mensen over een kam te scheren vind ik onterecht. Of denk je dat er hier in NL geen klootzakken zijn die maar al te graag misbruik van zo'n situatie zouden maken?

  23. #98
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by king View Post
    De resten van het vliegtuig liggen verspreid over een gebied van ruim 15 vierkante kilometer. Dat is bewoond gebied. Er schijnt zelfs een passagier bij iemand door het dak van zijn huis te zijn gevallen. En ja, dan worden er ook spullen opgepakt. En net als overal heb je dan klootzakken die denken 'hey, daar ligt een telefoon, die is van mij!' en normale mensen die spullen vinden, oppakken en daarna eigenlijk niet goed weten wat ze ermee moeten. Om nou al die mensen over een kam te scheren vind ik onterecht. Of denk je dat er hier in NL geen klootzakken zijn die maar al te graag misbruik van zo'n situatie zouden maken?
    Ik denk niet dat dat in Nederland zou gebeuren nee....zelfs niet als een kist midden in de ghetto neerstort (Bijlmerramp)

    nogmaals; in dat gebied hebben de mensen niks...ik begrijp het wel, maar begrijp ook (net als jij hopelijk) dondersgoed dat dit extreem pijnlijk moet zijn voor de nabestaanden

  24. #99
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Ik denk niet dat dat in Nederland zou gebeuren nee....zelfs niet als een kist midden in de ghetto neerstort (Bijlmerramp)

    nogmaals; in dat gebied hebben de mensen niks...ik begrijp het wel, maar begrijp ook (net als jij hopelijk) dondersgoed dat dit extreem pijnlijk moet zijn voor de nabestaanden
    Ik weet niet waar deze hufters vandaan komen, maar hufters heb je overal ter wereld:

    http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neerges...ers-MH17.dhtml


    Oplichters maken facebookpagina's aan op naam van slachtoffers van vlucht MH17, om zo internetadvertentiegelden op te strijken. Minister Ivo Opstelten noemt deze digitale lijkenpikkerij schandalig.

    Als dit waar is, is het schandalig
    Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie

    Op Facebook zijn tientallen zogeheten communitypagina's opgedoken, vernoemd naar slachtoffers van de rampvlucht. De pagina's verwijzen door naar advertenties van sekssites en online casino's. Wie klikt op een filmpje dat gepresenteerd wordt als een opname van de vliegtuigcrash, wordt doorgeleid naar tal van advertenties van louche internetcasino's en sekssites.

    Ergens op de wereld verdienen Facebookfraudeurs hier veel geld aan.

    Schandalig
    'Als dit waar is, is het schandalig', reageert minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie op de internetzwendel.

    Facebook sluit de neppagina's zo snel mogelijk, zegt Corporate Communications Manager Tina Kulow.



  25. #100
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Ik denk niet dat dat in Nederland zou gebeuren nee....zelfs niet als een kist midden in de ghetto neerstort (Bijlmerramp)

    nogmaals; in dat gebied hebben de mensen niks...ik begrijp het wel, maar begrijp ook (net als jij hopelijk) dondersgoed dat dit extreem pijnlijk moet zijn voor de nabestaanden
    Mensen hebben een kort geheugen... Hierbij een citaat uit het rapport van het Nationaal Brandweer Documentatie Centrum (NBDC) ten aanzien van de Bijlmerramp;

    "Toen de branden behoorlijk waren geminderd begonnen steeds meer mensen zich in de flats te bewegen, al dan niet bewerend bewoner te zijn, maar wel slepend met kostbare zaken. Dit werd door de aanwezige brandweerlieden niet vertrouwd, en om 19.59 uur werd aan de Politie melding gemaakt van de plunderingen. Daarop is de afzetting ijlings voltooid en werden alle nog in en rond de flats aanwezige burgers door de Politie verwijderd."

    http://www.nbdc.nl/cms/show/id=438453

    Plunderingen
    Na de ramp vonden er plunderingen plaats bij winkelcentra Kraaiennest en Amsterdamse Poort. Bij parkeergarage Frissenstein werd in veel auto's ingebroken. Politiemensen te paard konden de plunderaars niet verjagen; vervolgens werden twee pelotons Mobiele Eenheid ingezet. Ook in de getroffen flats werd geplunderd.


    http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijlmerramp#Plunderingen


    Dat het hoe dan ook extreem moeilijk is voor de nabestaanden spreekt voor zich. Wel jammer dat de Telegraaf c.s. het nodig vindt om bij die mensen nog even flink zout in hun wonden te strooien door de zaak flink op te jutten...
    Last edited by king; 23-07-2014 at 17:55.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •