MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 47
  1. #1
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default Voorgestelde maatregelen NOC*NSF regulering kickboksen.

    Aan een brede vertegenwoordiging uit de sport (trainers, coaches, sporters, bestuurders, ondernemers, artsen) is gevraagd om met elkaar voorstellen te ontwikkelen van concrete maatregelen. Bent u betrokken bij de vechtsportsector, dan zijn we erg benieuwd naar uw opmerkingen en suggesties met betrekking tot deze voorgestelde maatregel. U kunt uw reactie mailen naar [email protected]. Uw suggesties worden meegenomen bij het vaststellen van de definitieve maatregelen. Dit zal na de zomer plaatsvinden. Hieronder vindt u een toelichting op de voorgestelde maatregel.



    Maatregel 1: Keurmerk voor vechtsportscholen

    Een goed georganiseerde en veilige vechtsport begint op de vechtsportscholen. Voor individuele vechtsportscholen en voor de sector als geheel is het belangrijk dat goede vechtsportscholen zich in dit veld kunnen onderscheiden. Met een keurmerk voor vechtsportscholen is het straks mogelijk om de kwaliteit van vechtsportaanbieders vast te stellen, zodat (potentiële) leden en samenwerkingspartners, belangstellenden en ook de overheid weten met wie zij te maken hebben. Een keurmerk geeft lading aan het gewenste beeld dat we bij een vechtsportschool hebben en worden vechtsportscholen gestimuleerd op een veilige en pedagogisch verantwoorde manier met de betrokken mensen en de sport om te gaan.

    In bijgevoegde pdf vindt u een uitgebreide beschrijving van de maatregel.

    Maatregel 2: Keurmerk voor vechtsportevenementen

    Vechtsportevenementen (gala's) zijn openbare evenementen. Bij deze gala’s moet iedereen zich veilig en prettig kunnen voelen. Dat geldt voor de sporters, organisatoren en voor het publiek. In een sfeer van sportiviteit en respect voor elkaar. Helaas komt de vechtsportsector zo nu en dan negatief in het nieuws vanwege ongeregeldheden en incidenten, onder andere tijdens vechtsportevenementen. Met een keurmerk voor vechtsportevenementen kan de kwaliteit van de gala’s worden verbeterd. De evenementen worden daarbij beoordeeld op onder andere financiële transparantie, sociale en fysieke veiligheid en medische en paramedische voorzieningen. Het hebben van een keurmerk vergroot de kans dat de gemeente ook daadwerkelijk een vergunning verleent voor het te organiseren vechtsportevenement. Een van de voorwaarden is dat een vechtsportgala plaatsvindt onder auspiciën en toezicht van een erkende full contact vechtsportbond.

    In bijgevoegde pdf vindt u een uitgebreide beschrijving van de maatregel.


    Maatregel 3: Aanstellen van een vechtsportautoriteit

    De vechtsportsector is organisatorisch versnipperd en de huidige (zelf)regulering is onvoldoende. Daarom is de sector gebaat bij een centraal orgaan dat regie gaat voeren op de belangrijkste onderwerpen. Met het aanstellen van een vechtsportautoriteit wordt dat mogelijk. De Vechtsport Autoriteit wordt eigenaar van de keurmerken in de sector (voor vechtsportscholen en evenementen (zie maatregel 1 en 2), zet zich in voor de veiligheid van de sporters, houdt toezicht op het licentiesysteem voor stakeholders (zie maatregel 5) en is namens de vechtsportsector de primaire spreekbuis richting de overheid.

    De Vechtsport Autoriteit richt zich op sport overstijgende thema’s, die niet door onafhankelijke bonden en/of organisaties kunnen worden ingevuld. Onderwerpen als wedstrijdzaken, topsport en tuchtrechtspraak blijven zo veel mogelijk verantwoordelijkheden van de aangesloten bonden zelf. De Vechtsport Autoriteit is nadrukkelijk geen nieuwe of overkoepelende vechtsportbond.

    In bijgevoegde pdf vindt u een uitgebreide beschrijving van de maatregel.

    Maatregel 4: Bevorderen veiligheid van vechtsporters

    Kracht, discipline, doorzettingsvermogen en specifieke technieken zijn belangrijke elementen van full contact vechtsporten. Agressie is dat ook en bij full contact vechtsporten is het van belang dat sporters op de juiste manier met deze agressie (in fysiek, mentaal en emotioneel opzicht) omgaan. Het gaat dus ook om beheersing.

    Om die reden is een serie maatregelen ontwikkeld ter bevordering van de veiligheid van de vechtsporter. Het gaat dan onder andere om regels voor minderjarigen (niet slaan en schoppen tegen het hoofd, maximale hoofdbescherming) en het instellen van een medische jaarkeuring voor wedstrijdsporters.

    In bijgevoegde pdf vindt u een uitgebreide beschrijving van de maatregel.

    Maatregel 5: Licentiesysteem voor stakeholders in de vechtsportsector

    De vechtsportsector is organisatorisch versnipperd en er zijn vele verschillende partijen actief. Denk aan de vele bonden, verenigingen, organisatoren van vechtsportgala’s, officials, trainers, coaches, vrijwilligers, etc. Er is niet altijd zicht op de kwaliteit van deze personen en de verwachtingen zijn vaak zeer verschillend.

    Een licentiesysteem maakt inzichtelijk welke eisen er gesteld worden aan de verschillende stakeholders. Ook wordt zo duidelijk wie er aan de eisen voldoet. Het verhoogt de kwaliteit en bevordert het onderlinge vertrouwen. Het licentiesysteem wordt ingericht voor alle betrokken stakeholders, zoals trainers, officials, promotors, organisatoren en dokters. De Vechtsport Autoriteit (zie maatregel 3) is hiervoor verantwoordelijk.

    De licenties worden verstrekt door de aangesloten bonden. Zij zijn verantwoordelijk voor de controle op leden die een licentie aanvragen of verlengen. Deze controle vindt plaats op basis van centraal vastgestelde randvoorwaarden, zoals diploma’s, BIG-registratie, inschrijving bij de Kamer van Koophandel, etc. Licenties worden jaarlijks opnieuw aangevraagd. Bij uitgifte wordt een fysieke licentie afgegeven in de vorm van een pas. Een belangrijk onderdeel van het licentiesysteem is een eenduidige opleidingsstructuur voor trainers, in lijn met de landelijke opleidingsstructuur in de sport.

    In bijgevoegde pdf vindt u een uitgebreide beschrijving van de maatregel.


    Maatregel 6: Screening vechtsportevenementen door gemeenten

    Gemeenten verlenen vergunningen voor evenementen, daarmee worden verstoringen van de openbare orde beperkt en de veiligheid van bezoekers verhoogd. Dit geldt ook voor vechtsportgala’s.

    Met de invoering van een vergunningplicht voor vechtsportgala's en de toepassing van de Wet Bibob kunnen gemeenten de aanvrager van de vergunning en de organisatie van het gala screenen. Denk bijvoorbeeld aan de wijze van bedrijfsvoering, financiering en inzicht in de zakelijke relaties. Ook kunnen gemeenten gebruik maken van een modelvergunning met speciale vergunningvoorschriften, toegesneden op de lokale situatie. Deze voorschriften kunnen betrekking hebben op VIP-tafels, gebruik van alcohol, leeftijd van bezoekers, etc.

    In bijgevoegde pdf vindt u een uitgebreide beschrijving van de maatregel.

    Bron: NOC/NSF
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default


  3. #3
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Er gaat nu toch e.e.a. gebeuren. Dit was begrijpelijk en onvermijdelijk en heb ik jaren geleden al voorzien. Helaas
    was toen niet iedereen doordrongen van de ernst van de situatie.

    Op initiatief van KB.nl zijn destijds de bonden om de tafel gaan zitten om zaken af te spreken mbt de duur van de gala's..het antal wedstrijden nodig voor overgang naar een volgende klasse, ranglijsten, database,overnemen van elkaars schorsingen en wat dies meer zij..allemaal zaken om de sport zo eerlijk en transparant mogelijk te maken en om kwalijke elementen buiten te kunnen sluiten, als men zich hier aan gehouden had was dit overheidsingrijpen misschien nog te voorkomen geweest, helaas koos met name de WFCA ervoor om de ketting te verbreken ten aanzien van gemaakte afspraken waardoor we terug bij af waren omdat alles staat of valt met die eenheid.

    Ik ben helaas een van de weinige mensen die van mening is dat overheidsregulering met een heel pakket aan voorwaarden en regelgeving de doodsteek voor onze sport kan betekenen, simpelweg omdat ik dit al bij meerdere sporten gezien heb. Sporten kunnen ten onder gaan in bureaucratie.
    Voorbeeld is de boksbond, netjes aangesloten bij de NOC NSF, heeft een enorme drempel opgeworpen aan cursussen en voorwaarden waaraan een Gym moet voldoen en wat blijft er van het boksen over? Niets..boksen is op sterven na dood in ons land. Overheidsgeld gaat er niet of nauwelijks heen en we zijn nauwelijks in staat meer om een bokser af te vaardigen naar de Olympische Spelen.

    Maar goed, het is zover en ik denk dat we zoveel mogelijk moeten trachten dit verhaal een zo gunstig mogelijke wending te geven, al wordt het met al die werkgroepen nu al een log monster om aan te sturen.
    Last edited by Coldcrust; 02-08-2014 at 20:38.

  4. #4
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    Er gaat nu toch e.e.a. gebeuren. Dit was begrijpelijk en onvermijdelijk en heb ik jaren geleden al voorzien. Helaas
    was toen niet iedereen doordrongen van de ernst van de situatie.

    Op initiatief van KB.nl zijn destijds de bonden om de tafel gaan zitten om zaken af te spreken mbt de duur van de gala's..het antal wedstrijden nodig voor overgang naar een volgende klasse, ranglijsten, database,overnemen van elkaars schorsingen en wat dies meer zij..allemaal zaken om de sport zo eerlijk en transparant mogelijk te maken en om kwalijke elementen buiten te kunnen sluiten, als men zich hier aan gehouden had was dit overheidsingrijpen misschien nog te voorkomen geweest, helaas koos met name de WFCA ervoor om de ketting te verbreken ten aanzien van gemaakte afspraken waardoor we terug bij af waren omdat alles staat of valt met die eenheid.

    Ik ben helaas een van de weinige mensen die van mening is dat overheidsregulering met een heel pakket aan voorwaarden en regelgeving de doodsteek voor onze sport kan betekenen, simpelweg omdat ik dit al bij meerdere sporten gezien heb. Sporten kunnen ten onder gaan in bureaucratie.
    Voorbeeld is de boksbond, netjes aangesloten bij de NOC NSF, heeft een enorme drempel opgeworpen aan cursussen en voorwaarden waaraan een Gym moet voldoen en wat blijft er van het boksen over? Niets..boksen is op sterven na dood in ons land. Overheidsgeld gaat er niet of nauwelijks heen en we zijn nauwelijks in staat meer om een bokser af te vaardigen naar de Olympische Spelen.

    Maar goed, het is zover en ik denk dat we zoveel mogelijk moeten trachten dit verhaal een zo gunstig mogelijke wending te geven, al wordt het met al die werkgroepen nu al een log monster om aan te sturen.
    Ik vind het helemaal niet zo'n slecht initiatief eigenlijk.
    Natuurlijk zullen er een hoop wegvallen, maar kickboksen is vele maten groter en populairder dan boksen ooit is geweest.
    Als er maar een aantal vooraanstaande scholen hierin voorgaat scheelt het een hele hoop denk ik.
    Fighting is poetry in motion

  5. #5
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Het initiatief is niet slecht, maar het feit dat de overheid zich serieus met de sport gaat bemoeien wel.
    Vergeet niet dat alle eisen die gesteld gaan worden ervoor gaan zorgen dat het serieuze geld uit de sport zal verdwijnen (iets wat al een tijdje gaande is) en dat daar geen grote sponsoren of subsidiegelden voor in de plaats gaan komen waardoor ons land een rol in de marge zal gaan vervullen ipv toonaangevend te zijn.
    Onze sport was gebouwd op een vals fundament dus het is ook logisch, maar wat meer lange termijnvisie ipv gaan voor korte termijn en eigen gewin bij bepaalde sleutelfiguren zou dit misschien hebben kunnen voorkomen.
    Last edited by Coldcrust; 03-08-2014 at 02:20.

  6. #6
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    stoten naar het hoofd pas vanaf 17 jaar lees ik ergens in het voorstel, wel erg overdreven...

  7. #7
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    stoten naar het hoofd pas vanaf 17 jaar lees ik ergens in het voorstel, wel erg overdreven...
    vooral als je ziet waarmee ze vergelijken…ijshockey en american football
    It's okay to be white

  8. #8
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    446
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    vooral als je ziet waarmee ze vergelijken…ijshockey en american football
    Ze vergelijken het ook met hersenbeschadiging veroorzaakt door alcohol gebruik bij jongeren. Ik snap dat wel: het brein is in ontwikkeling bij jongeren en daarmee kwetsbaar. Een stomp of trap heeft een vergelijkbare impact als alcohol op een brein in ontwikkeling.

  9. #9
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    stoten naar het hoofd pas vanaf 17 jaar lees ik ergens in het voorstel, wel erg overdreven...
    Als je van je jeugd een ondergeschoven kindje maakt, leg je willens en wetens een bom onder de sport. Alsof je ook pas echt kunt gaan beginnen met voetballen op je 17e.
    Ik zie het nu al bij veel jeugd, dekking gaat omlaag en straks op hun 17e missen ze het ingeslopen automatisme om het hoofd te beschermen. Hoofdkap is weg en vangen maar die klappen en trappen. Denk dat je de schade straks alleen maar vergroot maargoed.
    Gewoon C, B en A jeugd invoeren. Goede jeugd heeft echt wel een handschoen ertussen.
    Buiten deze argumentatie zijn de jeugdpartijtjes op de huidige regels niet meer om aan te zien en kan iedereen de ring in. Het is eigenlijk een soort judo nu, ach laat 'm maar een partijtje doen is leuk...



  10. #10
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik vind het wel een goed pakket. Alle relevante onderwerpen worden benoemd en de maatregelen zijn logisch. Wel vraag ik me af hoe dit er in de praktijk uit komt te zien. Sommige maatregelen zijn best complex en vereisen aardig wat mankracht. Dat komt erop neer dat het geld gaat kosten. Maar goed, ik vind het al meevallen dat er überhaupt wat ligt.

  11. #11
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik vind het wel een goed pakket. Alle relevante onderwerpen worden benoemd en de maatregelen zijn logisch. Wel vraag ik me af hoe dit er in de praktijk uit komt te zien. Sommige maatregelen zijn best complex en vereisen aardig wat mankracht. Dat komt erop neer dat het geld gaat kosten. Maar goed, ik vind het al meevallen dat er überhaupt wat ligt.
    Klopt, gaat ook geld kosten. Maar is dat een verkeerd iets als het uiteindelijk eens de sport ten goede zou komen?

  12. #12
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik zeg niet dat het om die reden verkeerd is. Voor zover ik weet heeft de overheid echter gekozen voor een regisserende functie wat inhoudt dat de overheid niet financieel bijdraagt, maar enkel stuurt. De rekening komt dus wel bij de sector zelf te liggen. Ik weet niet hoe dat precies ingevuld gaat worden, maar wanneer dit bijvoorbeeld resulteert in exorbitante contributies los je het ene probleem op, maar creëer je een nieuwe. Maar goed, ongetwijfeld zullen ze erover nagedacht hebben, ik zie dat alleen niet terug in de plannen terwijl het wel zinnig is daarbij stil te staan. Het zou niet de eerste stuurgroep zijn die met leuke plannen komt, die totaal niet haalbaar zijn waardoor er uiteindelijk nog niets gebeurt. Dat zou natuurlijk zonde zijn.

  13. #13
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik zeg niet dat het om die reden verkeerd is. Voor zover ik weet heeft de overheid echter gekozen voor een regisserende functie wat inhoudt dat de overheid niet financieel bijdraagt, maar enkel stuurt. De rekening komt dus wel bij de sector zelf te liggen. Ik weet niet hoe dat precies ingevuld gaat worden, maar wanneer dit bijvoorbeeld resulteert in exorbitante contributies los je het ene probleem op, maar creëer je een nieuwe. Maar goed, ongetwijfeld zullen ze erover nagedacht hebben, ik zie dat alleen niet terug in de plannen terwijl het wel zinnig is daarbij stil te staan. Het zou niet de eerste stuurgroep zijn die met leuke plannen komt, die totaal niet haalbaar zijn waardoor er uiteindelijk nog niets gebeurt. Dat zou natuurlijk zonde zijn.
    Volgens de bevoegde PDF's worden de plannen na de zomer definitief, dus dat zal een balngrijk moment gaan worden. Zie wel mogelijkheden voor de FOG om via contributie (zoals dat ook in het voetbal gebeurt) inkomsten te generere, maar als naast de FOG nog allerlei andere bonden bestaan gaat dat niet werken. Want waarom maandelijks betalen voor een bond als je voor (misschien) minder je partij'tje kan knokken bij een andere bond?

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Volgens de bevoegde PDF's worden de plannen na de zomer definitief, dus dat zal een balngrijk moment gaan worden. Zie wel mogelijkheden voor de FOG om via contributie (zoals dat ook in het voetbal gebeurt) inkomsten te generere, maar als naast de FOG nog allerlei andere bonden bestaan gaat dat niet werken. Want waarom maandelijks betalen voor een bond als je voor (misschien) minder je partij'tje kan knokken bij een andere bond?
    Daarom 1 bond!!

  15. #15
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    the hague
    Posts
    374
    vCash
    126000

    Default

    Erg jammer, maar Melvin had niets in te brengen in deze partij. Die knockdown was zwaar genoeg om de partij direct te stoppen, Melvin was helemaal de weg kwijt...

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by willy123 View Post
    Erg jammer, maar Melvin had niets in te brengen in deze partij. Die knockdown was zwaar genoeg om de partij direct te stoppen, Melvin was helemaal de weg kwijt...
    Jij volgens mij ook, want je post in de verkeerde topic. Maar ik ben het wel met je eens!

  17. #17
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    the hague
    Posts
    374
    vCash
    126000

    Default

    Inderdaad zeg, in de verkeerde topic, hoe krijg ik dat nou voor elkaar... En dat zonder knockdown.. ff een dutje doen, misschien helpt dat.

  18. #18
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Volgens de bevoegde PDF's worden de plannen na de zomer definitief, dus dat zal een balngrijk moment gaan worden. Zie wel mogelijkheden voor de FOG om via contributie (zoals dat ook in het voetbal gebeurt) inkomsten te generere, maar als naast de FOG nog allerlei andere bonden bestaan gaat dat niet werken. Want waarom maandelijks betalen voor een bond als je voor (misschien) minder je partij'tje kan knokken bij een andere bond?
    In hoeverre is het draaien van partijen bij een andere bond nog mogelijk wanneer de gemeenten in hun APV's opnemen dat een gala alleen wordt toegestaan wanneer de promotor en scholen aangesloten zijn bij de FOG? Op zich kan je niemand beletten zijn eigen bond te beginnen, maar zo wordt het wel heel onaantrekkelijk/zinloos gemaakt.

  19. #19
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Ehhh pff ff from the top of my head:

    Bij maatregel 1 staat: Pedagogisch en didactisch gehalte… Ummm… dat klinkt leuk hoor…maar ik ben geen opvoedkundige en ik geef ook geen les aan kids…dus waarom moet dit er in zitten? Als je les geeft aan jeugd kan ik het enigszins begrijpen maar ik zie ook vaak genoeg ouders die hun ADHD kids op de school droppen om er maar van af te zijn... en dan mogen de leraren het maar oplossen. Ik geef toch les in een vechtsport? Bovendien, heeft elke sport dit? Lijkt mij niet...als je echt les geeft aan probleem jeugd of iets dergelijks..ok…dan word dit een interessant pakket maar moet elke coach over dit beschikken? En over didactiek…lijkt me best een goed plan maar wie gaat er les geven in sport specifieke vakdidactiek? Wie gaat leraren en coachen die al jaren lesgeven vertellen dat ze het al die tijd verkeerd hebben gedaan? Kijk…ik ben echt wel voor een opleiding tot leraar…(heb ik zelf ook gedaan) maar ik vind dit behoorlijk vaag. (Let wel..lijkt me wel een goed idee, ik ben altijd wel in voor verbetering ik vind het alleen best wazig aan gegeven)

    Bij maatregel 2 staan een boel goede dingen, maar Het woord pedagogisch word ook weer aangehaald….is dit nieuw ofzo? Is dit het nieuwe maatschappelijk verantwoordelijke hypewoord? What the hell is een pedagogisch verantwoord gehalte op een vechtsportgala? En als ik het zo lees worden er straks alleen maar meer eisen gesteld, maar wie gaat dat betalen? Leuk dat je straks een vastgesteld aan mensen als beveiliger moet laten rondlopen, en een ambulance stand-by moeten hebben, maar dan kan je prijs van een kaartje straks verdubbelen

    Maatregel 3…ok klinkt als een State Commission…Maar ik vraag me dan af wie er in zon commissie komen te zitten…hebben die mensen verstand van vechtsport? Traditioneel of ringsporten? Of komen ze uit een heel ander milieu? En wie beslist dat?(Deze dingen speelden ook bij de reboot van de UFC een grote rol dus het mag duidelijk zijn dat ik hier ook vragen over heb)

    Maatregel 4…hoewel ook ik mijn twijfels heb over het niet slaan op het hoofd onder de 17 vind ik de rest van deze maatregel alleen maar goed. Dus EENS.

    Maatregel 5…ik zit hier in enig dubio… Nederland is al een land van papiertjes. Je kan hier je eigen wc nog niet schoonmaken of je heb er een diploma voor nodig. Zorgt dit voor beter personeel? Gaan dit zorgen voor betere leraren? Voor meer financiële doorzichtigheid? Ik heb hier best wel vraagtekens bij.

    Maatregel 5…tja…na dat gedoe in Amsterdam met de bibop-wet heb ik hier niet echt vertrouwen in

    Anyway…leuk om over in discussie te gaan dussuh….brand los :-p

  20. #20
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Ja lastig he... verantwoord bezig zijn versus verregaande regulering...

  21. #21
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Dat wordt dus in Nederland trainen en in het buitenland vechten, of nog beter verhuizen als dat kan. Overheid bemoeid zich met kickboksen en ik ben weg. Ze hebben geen idee wat de sport is of inhoud en trekken de meest domme vergelijkingen. Je zal zien dat dit nog wel gaat, maar dat ze straks gewoon helemaal te sport verkloten.

    Is er al iets bekent over een aanpak van MMA in Nederland?
    Alistair Overeem is de goat.

  22. #22
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    158
    vCash
    126000

    Default

    Eerste promotor heeft zijn gala al afgeblazen vanwege onenigheden.

    https://www.facebook.com/photo.php?f..._t=photo_reply

  23. #23
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Sluwe Fox View Post
    Eerste promotor heeft zijn gala al afgeblazen vanwege onenigheden.

    https://www.facebook.com/photo.php?f..._t=photo_reply
    Kan helaas afbeelding niet openen - niet beschikbaar.

  24. #24
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    158
    vCash
    126000

    Default



    Slecht nieuws, wij als organisatie van knock out combat hebben besloten het evenement van 27 sept te cancellen. Reden hiervan is dat zowel gemeente en in het bijzonder de "bond" het je bijna onmogelijk maakt om nog te kunnen organiseren. Het is voor ons ook een hobby, en met name door deze bond werd je weg gezet als een crimineel. En niet alleen wij, maar ook vechters die hun sporen in de sport hebben verdiend, worden in een zwart licht gezet ( ik noem geen namen ). Wij hebben voldaan aan alle vragen, documenten die aan ons werden gevraagd, maar er kwamen steeds meer aanvullende eisen. Het is wat ons betreft een goede zaak om de sport naar een hoger nivea te tillen, maar wij als koc promotions die al vele gala's hebben neergezet, gezellige en sportieve evenementen, accepteren niet dat wij en vechters op zo'n manier worden weg gezet. Wij houden van onze sport!!! En zullen ten alle tijde de vechters beschermen, want respect voor een ieder die de ring betreedt. Ook vinden wij dat iedereen die ooit een fout heeft gemaakt recht heeft op een 2e kans!!

    De gemeente Eindhoven heeft als eis, dat je zaken moet doen met een bond die aangesloten is bij het NOC / NSF. Men noemt zichzelf de FOG Sectie ringsporten, nota bene een bond die wij als "ondernemers" zelf betalen!!! Wij hebben geprobeerd om op redelijke toon te praten met meneer Jan Looyen ( degene van de FOG ) , maar werden steeds op schandelijke manier bejegend, waarbij het respect ver te zoeken was. Wat wel fijn was, was dat eigen personeel zelf ook vond dat de aanvullende eisen veel te ver gingen. ( ik noem geen namen )

    Onderstaande is een bijlage met nog maar 10% procent van alle eisen. Wij hebben de heer Jan Looyen vriendelijk bedankt, maar wij doen hier net aan mee. De sport MOET naar een hoger niveau, maar dit is "lichtelijk overdreven".

    Mvg ,

    KOC PROMOTIONS

  25. #25
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Mja...dit is waar ik dus bang voor ben...ik heb te tijde van Its Showtime in Amsterdam ook al geroepen dat de Bibop-wet een wet is die veel te veel macht geeft aan burgemeesters/gemeenten. Toen werd ook gezegd dat dan wel mee zou vallen maar we weten ondertussen allemaal dat dat flauwekul is. Kijk, eisen stellen is prima...opleidingen, diploma's, scholing...ja klinkt allemaal best goed, maar aan de andere kant lijkt het er soms op dat ze alles uit de kast trekken om er voor te zorgen dat je hobby/werk niet meer uit te voeren is. De voorgestelde maatregelen roepen bij mij een hoop vragen op die als ik deze laatste post bekijk me alleen maar ongeruster maken.
    Last edited by TheSkindo; 07-08-2014 at 18:43.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •