MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 51 to 75 of 151
  1. #51
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Ellen View Post
    Vanwege het feit dat in MIJN hoofd ik vrouwenhandel toch wel een stukje erger vind. Zo vind ik (kinder-)verkrachters ook erger. En moordenaars zo meedogenloos als M.Rozenblad ook. Waar trek je/ik de grens, goede vraag.
    Betekent overigens niet dat ik drugshandel goedkeur.

    Maar vind het ook naar Enfusion toe gewoon oneerlijk. Want voorlopig zijn ze in Nederland toch een flinke partij, daar waar bijna niemand nog wat durft neer te zetten.

    En nogmaals: als we principieel gaan worden in alle mensen met een strafblad weren uit de sport, dan denk ik het finito is met alles. Dat is mijn mening.

    Ik vind niet dat je iedereen met een strafblad moet weren, maar voorlopig wel even van de hogere functies en als uithangbord. Voor de sport he, persoonlijk interesseert het me niet veel. Ik noem dat verder kijken dan je neus lang is.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ellen View Post
    Vanwege het feit dat in MIJN hoofd ik vrouwenhandel toch wel een stukje erger vind. Zo vind ik (kinder-)verkrachters ook erger. En moordenaars zo meedogenloos als M.Rozenblad ook. Waar trek je/ik de grens, goede vraag.
    Betekent overigens niet dat ik drugshandel goedkeur.

    Maar vind het ook naar Enfusion toe gewoon oneerlijk. Want voorlopig zijn ze in Nederland toch een flinke partij, daar waar bijna niemand nog wat durft neer te zetten.

    En nogmaals: als we principieel gaan worden in alle mensen met een strafblad weren uit de sport, dan denk ik het finito is met alles. Dat is mijn mening.
    Ik vind het oneerlijk naar de vele honderden trainers en duizenden kickboksers, die wel op een eerlijke manier hun brood verdienen en op een goede manier de sport naar buiten toe uitdragen.

    Waarom voor een veroordeelde drugshandelaar als coach kiezen en daarmee de media en de politiek weer munitie geven om de sport in een nog kwader daglicht te zetten?

  3. #53
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Enfusion wordt niet afgezeken, maar krijgt terecht kritiek. De keuze voor Balrak is opmerkelijk op zijn zachtst gezegd en de kritiek dus niet onverwacht of ongefundeerd. Zeker als van Os het zelf kennelijk niet nodig acht te reageren zoals jij dat zegt, heb je dat te accepteren. Dat heeft verder niets te maken met verantwoording afleggen, maar meer met logisch nadenken.

    Daarnaast, voor mijzelf sprekende, is het ook alles een beetje bij elkaar. Als neutrale buitenstaander val je soms van de ene verbazing in de andere wanneer op de ene dag de plannen gepresenteerd worden om de vechtsport zogenaamd op te schonen en de andere dag Ashwin Balrak (of all people) een prominente rol krijgt in diezelfde vechtsport. Je zult het me moeten vergeven dat ik dan af en toe moeite heb om mensen in deze sector serieus te nemen.
    x dikke 2!

  4. #54
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Heeft hij zijn straf uitgezeten ? Want dan is dit toch positieve reclame ? Iemand die veroordeeld is, zijn straf heeft uitgezeten en probeert wat van zijn leven te maken door een sportschool te beginnen en te proberen jongens te behoeden voor de fouten die hij gemaakt heeft.

    Het is maar hoe je het brengt. Ken hem niet trouwens. Wellicht brengt hij de containers alweer met vrachtwagens tegelijk binnen. Maar misschien heeft hij ook het licht wel gezien.

    Ik hoop het laatste. Voorlopig heeft hij mijn steun. Totdat het tegendeel bewezen is.

  5. #55
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Heeft hij zijn straf uitgezeten ? Want dan is dit toch positieve reclame ? Iemand die veroordeeld is, zijn straf heeft uitgezeten en probeert wat van zijn leven te maken door een sportschool te beginnen en te proberen jongens te behoeden voor de fouten die hij gemaakt heeft.

    Het is maar hoe je het brengt. Ken hem niet trouwens. Wellicht brengt hij de containers alweer met vrachtwagens tegelijk binnen. Maar misschien heeft hij ook het licht wel gezien.

    Ik hoop het laatste. Voorlopig heeft hij mijn steun. Totdat het tegendeel bewezen is.
    Nogmaals waar leg je de grens? Drugshandelaren wel een tweede kans? Waarom moordenaars dan niet? We kennen allemaal het geval van die kickbokser die een oud echtpaar afslachtte. Ook voordeel van de twijfel geven? En wat dan met kindermisbruikers? Een bekende scheidsrechter is hiervoor gepakt. Mag die ook weer scheidsen?

  6. #56
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.347
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind zelf dat iedereen het recht heeft op een tweede kans en dus ook Ashwin Balrak dus zelf heb ik geen problemen dat hij een coach wordt in een reality programma. Alleen hoop ik wel dat Enfusion goed heeft overwogen dat het aanstellen van een coach met een dergelijk strafblad in de toekomst gevolgen kan hebben. Ik kan mij namelijk voorstellen dat men juist dit tegen hun gaat gebruiken mocht de show bekend worden bij het grote publiek.

    Zelf hebben zij hier vast over nagedacht en als dit voor hun later consequenties heeft is dat iets wat zij van te voren hadden kunnen inschatten. Nu hoop ik natuurlijk niet dat dit weer het zoveelste verhaal wordt wat tegen de sport wordt gebruikt maar als dit wel gebeurt kijk ik er niet raar van op en begrijp ik dat eventueel mainstream media hier een punt van gaan maken. Het draagt namelijk niet bij aan de beeldvorming die er al van de sport is en houdt het eigenlijk alleen maar in stand.

    Ik kan mij trouwens ook vinden in het verhaal wat Bromios zegt en dat zou ook de insteek moeten zijn van Enfusion als men met een verklaring komt, zelf ben ik geen voorstander om een dergelijk nieuwsbericht te negeren en te doen of het de normaalste zaak van de wereld is maar zo denk ik erover.

    Ik wens Balrak en Enfusion veel succes met het programma en wat mij betreft denk ik dat Balrak zeker een toevoeging kan zijn voor de show en de vechters.

  7. #57
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Ellen View Post
    Vanwege het feit dat in MIJN hoofd ik vrouwenhandel toch wel een stukje erger vind. Zo vind ik (kinder-)verkrachters ook erger. En moordenaars zo meedogenloos als M.Rozenblad ook. Waar trek je/ik de grens, goede vraag.
    Betekent overigens niet dat ik drugshandel goedkeur.
    Je weet hopelijk wel met wat voor mensen Balrak zaken heeft lopen doen in Colombia he? Die gasten snijden een kind de kop eraf zodat jij een lekker snuifje kan nemen. Wat mij betreft is Balrak net zo'n klootzak als Rozenblad. Profiteren van andermans ellende.
    Opzouten met die kerel.
    It's okay to be white

  8. #58
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    x dikke 2!
    X3

  9. #59
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ellen View Post
    Vanwege het feit dat in MIJN hoofd ik vrouwenhandel toch wel een stukje erger vind. Zo vind ik (kinder-)verkrachters ook erger. En moordenaars zo meedogenloos als M.Rozenblad ook. Waar trek je/ik de grens, goede vraag.
    Betekent overigens niet dat ik drugshandel goedkeur.

    Maar vind het ook naar Enfusion toe gewoon oneerlijk. Want voorlopig zijn ze in Nederland toch een flinke partij, daar waar bijna niemand nog wat durft neer te zetten.

    En nogmaals: als we principieel gaan worden in alle mensen met een strafblad weren uit de sport, dan denk ik het finito is met alles. Dat is mijn mening.
    En dan komen we eigenlijk een een zeer cruciaal punt. Ik namelijk ben van mening,en ga dit ook inbrengen bij de te presenteren plannen, dat in de toekomst alleen nog maar mensen die een VOG kunnen overleggen aktief mogen zijn in de sport...zowel als vechter,trainer en als promotor. Alleen dan kan het kaf van het koren worden gescheiden en maak je de buitenwereld echt duidelijk dat het ons ernst is,anders niet.
    Trainers en vechters hebben een voorbeeldfunctie,trainers naar hun pupillen tijdens hun vorming en vechters naar het publiek toe. d
    Zolang iemand die zijn sportieve vaardigheden meerdere malen heeft misbruikt en zijn straf daarvoor nog niet eens vervuld heeft alweer in genade wordt aangenomen en direct gematched wordt (Badr bij Gunyar),of als een organisatie als Enfusion van wie je mag verwachten dat zij het imago van de sport serieus nemen van alle beschikbare coaches met niemand beter op de proppen weten te komen dan Balrak die recentelijk verantwoordelijk is geweest voor een andere grote smet op het blazoen geef je toch echt niet de signalen af dat we van dat imago af willen.

  10. #60
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Kijk, je moet een pedoseksueel niet op een kinderdagverblijf laten werken en een cocainedealer of ex-verslaafde draaideurcrimineel geen stage laten lopen in een ziekenhuis of apotheek.
    Maar als er geen connectie is denk ik dat je een vog er niet doorheen krijgt.

    Ik wordt zo langzamerhand een beetje misselijk van de telegrafisering van Nederland. Alleen nog maar ophitsen en veroordelen. We zijn VERBIJSTERD staat er elke dag in chocoladeletters. Als er een pedo of Volkert van der G ergens wil wonen staat er gelijk een demonstratie in de straat en als de politie ze niet tegen houd dan lynchen ze die gast. Dat is toch minstens net zo erg? Je kunt mensen die een misstap hebben begaan en hun straf hebben uitgezeten toch niet voor eeuwig opsluiten ?
    Kijk, als ik malle eppie was dan adviseerde ik mijn dochter om geen koffer voor Balrak mee te nemen uit Thailand met het vliegtuig. Dat doet hij maar lekker zelf. Maar hij kan haar toch beter leren kickboxen. Daar is niks mis mee. In een beetje reality show laat je die jongen tussen de training en partijen door zijn verhaal doen.

  11. #61
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het prima dat hij een tweede kans krijgt. Hij heeft kwaliteiten op het gebied van kickboksen en daar zal hij het van moeten hebben. Waarom hem een tweede kans afpakken nadat hij is afgestraft? Ja, het is niet altijd makkelijk om een scheidslijn aan te brengen, maar ik zie niet in waarom Balrak in dit geval niet als coach aan de slag mag. Hij zou juist heel goed kunnen fungeren, door te laten zien aan jonge vechtsporters dat ze door zich met dit soort zaken bezig te houden heeeel veel kunnen verliezen.

    Ik kan het standpunt van sommigen op zich wel begrijpen, maar ik deel het standpunt absoluut niet. Het voorbeeld van Benno L. is natuurlijk een voorbeeld dat als een tang op een varken slaat; het spreekt voor zich dat je een veroordeelde pedofiel niet als coach/trainer/leraar etc. in gaat zetten voor kinderen. Het feit waarvoor Balrak is veroordeeld staat een rol als coach mijns inziens niet in de weg. Ik gun hem absoluut een tweede kans!

  12. #62
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Ik vind het prima dat hij een tweede kans krijgt. Hij heeft kwaliteiten op het gebied van kickboksen en daar zal hij het van moeten hebben. Waarom hem een tweede kans afpakken nadat hij is afgestraft? Ja, het is niet altijd makkelijk om een scheidslijn aan te brengen, maar ik zie niet in waarom Balrak in dit geval niet als coach aan de slag mag. Hij zou juist heel goed kunnen fungeren, door te laten zien aan jonge vechtsporters dat ze door zich met dit soort zaken bezig te houden heeeel veel kunnen verliezen.

    Ik kan het standpunt van sommigen op zich wel begrijpen, maar ik deel het standpunt absoluut niet. Het voorbeeld van Benno L. is natuurlijk een voorbeeld dat als een tang op een varken slaat; het spreekt voor zich dat je een veroordeelde pedofiel niet als coach/trainer/leraar etc. in gaat zetten voor kinderen. Het feit waarvoor Balrak is veroordeeld staat een rol als coach mijns inziens niet in de weg. Ik gun hem absoluut een tweede kans!
    X 2

  13. #63
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    446
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    En dan komen we eigenlijk een een zeer cruciaal punt. Ik namelijk ben van mening,en ga dit ook inbrengen bij de te presenteren plannen, dat in de toekomst alleen nog maar mensen die een VOG kunnen overleggen aktief mogen zijn in de sport...zowel als vechter,trainer en als promotor. Alleen dan kan het kaf van het koren worden gescheiden en maak je de buitenwereld echt duidelijk dat het ons ernst is,anders niet.
    Trainers en vechters hebben een voorbeeldfunctie,trainers naar hun pupillen tijdens hun vorming en vechters naar het publiek toe. d
    Zolang iemand die zijn sportieve vaardigheden meerdere malen heeft misbruikt en zijn straf daarvoor nog niet eens vervuld heeft alweer in genade wordt aangenomen en direct gematched wordt (Badr bij Gunyar),of als een organisatie als Enfusion van wie je mag verwachten dat zij het imago van de sport serieus nemen van alle beschikbare coaches met niemand beter op de proppen weten te komen dan Balrak die recentelijk verantwoordelijk is geweest voor een andere grote smet op het blazoen geef je toch echt niet de signalen af dat we van dat imago af willen.
    x2

  14. #64
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by BB View Post
    x2
    x3!

    Voor een schone sport!
    Last edited by RedDawn; 13-08-2014 at 15:35.

  15. #65
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    150
    vCash
    126000

    Default

    Waarom heeft Badr Hari een 10e kans gekregen?

  16. #66
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Die-ene View Post
    Waarom heeft Badr Hari een 10e kans gekregen?

    Omdat er geld aan hem te verdienen valt. Dan vervallen namelijk alle morele verplichtingen t.o.v. onze sport.
    Het feit dat veroordeelde criminelen een prominente positie krijgen in deze sport, onder het mom van een tweede kans, geeft al aan dat het nog lang onrustig zal blijven in de vechtsportwereld.
    Dit soort aanstellingen werken namelijk als een rode lap op gemeentes en burgemeesters die vergunningen af moeten geven voor vechtsportevenementen.
    En maar klagen over de V.I.P. tafels en alcohol tijdens toernooien, maar hier wordt gemakshalve maar even overheen gekeken.
    It's okay to be white

  17. #67
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Kan men Edwin van Os niet vragen wat hem bezielt heeft?

  18. #68
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Ik vind het prima dat hij een tweede kans krijgt. Hij heeft kwaliteiten op het gebied van kickboksen en daar zal hij het van moeten hebben. Waarom hem een tweede kans afpakken nadat hij is afgestraft? Ja, het is niet altijd makkelijk om een scheidslijn aan te brengen, maar ik zie niet in waarom Balrak in dit geval niet als coach aan de slag mag. Hij zou juist heel goed kunnen fungeren, door te laten zien aan jonge vechtsporters dat ze door zich met dit soort zaken bezig te houden heeeel veel kunnen verliezen.

    Ik kan het standpunt van sommigen op zich wel begrijpen, maar ik deel het standpunt absoluut niet. Het voorbeeld van Benno L. is natuurlijk een voorbeeld dat als een tang op een varken slaat; het spreekt voor zich dat je een veroordeelde pedofiel niet als coach/trainer/leraar etc. in gaat zetten voor kinderen. Het feit waarvoor Balrak is veroordeeld staat een rol als coach mijns inziens niet in de weg. Ik gun hem absoluut een tweede kans!
    Sluit me geheel bij aan Justi!
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  19. #69
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    holland
    Posts
    1.338
    vCash
    1180566

    Default

    ik vind dat balrak gewoon een tweede kans verdient hij is al gestraft .. is zijn baan als advocaat al kwijt . heb gebromt .. wat je wil hem nu ook de sport gaan afnemen . vind ik onterecht .. maar dat is mijn mening

  20. #70
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    79
    vCash
    126000

    Default

    Het is fijn dat sommige BSN'ers hun interessante mening in een vrij land kunnen ventileren. Na het horen, zien en lezen blijkt vaak dat veel van deze meningen gebaseerd zijn op horen van, napraten, ophitsen en voornamelijk het opleggen van zijn/haar illusionaire patent hebben op zijn/haar visie van hoe zij zelf in het leven staan. Zeker 'liefhebbers' van de vechtkunst, ik benadruk vechtkunst, zouden moeten beseffen dat ieder mens zijn eigen pad heeft en de weg voor sommige kronkelig kan zijn om in balans te bewegen met zijn/haar zijn in de tijd en ruimte die een mens is gegeven.
    Vergelijkingen trekken met situaties die kant noch wal raken komt over als een primaire reactie van de persoon/personen in
    deze die het niet kunnen bevatten dat een organisatie als Enfusion een kans bied aan iemand in deze bijzondere situatie. In eerste instantie getuigt het van moed en daarnaast de tijd zal leren hoe de persoon in kwestie met de kans omgaat.

    Ik heb geen mening maar vind het mooi om het waar te nemen via Mixfight dat de persoon in kwestie deze kans van Enfusion krijgt, zoals hij het benoemd in zijn reactie, en hoop als simpele ziel dat hij de kracht en motivatie vind om zijn pad wit licht te geven.

    En aan al de BSN'ers met hun interessante mening. Ontspan, leef je eigen leven en deel een klein beetje liefde.

    Osu
    'In life, you fall, get up and walk on. No matter what you do or what life brings, never give up that is what makes you strong.'

    From father to son

  21. #71
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Overigens denk ik dat het grote publiek nu door dit topic weet dat er bij enfusion een veroordeeld drugshandelaar coach is.
    Als ik mensen in de wijk hier een aflevering van enfusion laat zien zal niemand weten of zeggen dat een coach een (ex) crimineel is.
    Is toch al vaker gebeurt dat een journalist hier mee leest en later een verhaal in de media brengt

  22. #72
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    47
    vCash
    126000

    Default

    In Nederland mag je de wet niet in eigen handen nemen. Ook niet als je een computer, keyboard en een internet verbinding hebt. En aangezien de wet heeft bepaalld dat hij naar Thailand mag afreizen zie ik het probleem niet.

  23. #73
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rocket View Post
    In Nederland mag je de wet niet in eigen handen nemen. Ook niet als je een computer, keyboard en een internet verbinding hebt. En aangezien de wet heeft bepaalld dat hij naar Thailand mag afreizen zie ik het probleem niet.
    Dat de pers de sport weer verder in het verdomhoekje kan drukken? Maar misschien weten ze bij Superpro Koh Samui de pers goed te managen, aangezien de vorige eigenaar/bedrijfsleider ook voor grootschalige drugshandel is opgepakt?

    Van Os had toch makkelijk een team captain zonder crimineel verleden kunnen kiezen? Dit is gewoon een dikke vinger naar justitie, de politiek en de pers. Deze zet van hem gaat de sport alleen maar schade toebrengen.

  24. #74
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Dat de pers de sport weer verder in het verdomhoekje kan drukken? Maar misschien weten ze bij Superpro Koh Samui de pers goed te managen, aangezien de vorige eigenaar/bedrijfsleider ook voor grootschalige drugshandel is opgepakt?

    Van Os had toch makkelijk een team captain zonder crimineel verleden kunnen kiezen? Dit is gewoon een dikke vinger naar justitie, de politiek en de pers. Deze zet van hem gaat de sport alleen maar schade toebrengen.
    x2

  25. #75
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    47
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Dat de pers de sport weer verder in het verdomhoekje kan drukken? Maar misschien weten ze bij Superpro Koh Samui de pers goed te managen, aangezien de vorige eigenaar/bedrijfsleider ook voor grootschalige drugshandel is opgepakt?

    Van Os had toch makkelijk een team captain zonder crimineel verleden kunnen kiezen? Dit is gewoon een dikke vinger naar justitie, de politiek en de pers. Deze zet van hem gaat de sport alleen maar schade toebrengen.
    Onzin. De justitie laat hem toch gaan en ze geven hem ook toestemming om naar Thailand te gaan. Het is niet enfusion die een vijl in een taart heeft gestuurd om Balrak eruit te krijgen. Justitie gaf Balrak een tweede kans en Enfusion laat zien dat zij mensen niet beoordelen op het verleden en geven hem een kans om te bewijzen dat hij meer is dan waar oa jij hem nu van loopt te beschuldigen.


    Wat Superpro Samui betreft hoeft de pers niet gemanaged te worden. Wellicht dat we er inderdaad wel over na kunnen denken om zogenaamde betweters als jij beter te informeren zodat ze niet zomaar dingen gaan lopen roepen. Maar ik denk dat het veranderen van jou mening weinig bij zal dragen aan het verbeteren van de sport of aan mijn eigen nachtrust dus zal het hier wel bij laten

    En vind het sowieso een beetje hypocriet om hier maar te lopen roepen dat dit en dat niet goed is voor de sport maar ondertussen wel maar allemaal massaal illegale streams lopen te downloaden wat en uiteraard illegaal is en ook nog eens de sport negatief beïnvloed door inkomsten derving van de promotors en wat ook de vechters in hun gage merken. Dus als je het echt zo goed voor hebt met de sport kijk dan eerst wat je er zelf aan kan doen.
    Last edited by rocket; 14-08-2014 at 10:30.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •