MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 39 of 39
  1. #26
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Je kan merken dat hij uit de Amerikaanse marketinggoeroes komt. Veel praten en weinig zeggen......
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Marketinghoek.

  3. #28
    Join Date
    Feb 2009
    Posts
    453
    vCash
    126000

    Default

    Focus zal echt van de V.S. af moeten willen ze het gaan redden. Zou mij niets verbazen als de enige topvechter die enigszins bekend is in de V.S. ; Tyrone Spong niet bij gaat tekenen. het staat in ieder geval alles behalve vast dat hij dat gaat doen. De rest van de toppers uit de Glory stal zijn geen publiekstrekkers voor de Amerikaanse markt, geen naamsbekendheid, hoe goed ze ook zijn. De yanks onder contract zijn niet goed genoeg en dat heb je echt nodig daar. Ik zie sowieso het kickboksen geen echte voet aan de grond krijgen in de V.S., want zelfs met een dikke card kreeg Glory ook geen zalen uitverkocht daar. Het leeft daar gewoon onvoldoende en vergeet niet dat het vroeger ook al vruchteloos geprobeerd is door K-1.

    Waarom niet de focus verleggen naar Europa, Azië en het midden Oosten. Daar leeft het in ieder geval meer. Blijven gokken op succes in de V.S. is in mijn ogen vragen om problemen.

  4. #29
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by mokumnised View Post
    Focus zal echt van de V.S. af moeten willen ze het gaan redden. Zou mij niets verbazen als de enige topvechter die enigszins bekend is in de V.S. ; Tyrone Spong niet bij gaat tekenen. het staat in ieder geval alles behalve vast dat hij dat gaat doen. De rest van de toppers uit de Glory stal zijn geen publiekstrekkers voor de Amerikaanse markt, geen naamsbekendheid, hoe goed ze ook zijn. De yanks onder contract zijn niet goed genoeg en dat heb je echt nodig daar. Ik zie sowieso het kickboksen geen echte voet aan de grond krijgen in de V.S., want zelfs met een dikke card kreeg Glory ook geen zalen uitverkocht daar. Het leeft daar gewoon onvoldoende en vergeet niet dat het vroeger ook al vruchteloos geprobeerd is door K-1.

    Waarom niet de focus verleggen naar Europa, Azië en het midden Oosten. Daar leeft het in ieder geval meer. Blijven gokken op succes in de V.S. is in mijn ogen vragen om problemen.
    Glory heeft in het begin ook geprobeerd om de Japanse markt te veroveren, maar ze kregen geen Tv-contract omdat ze geen Japanse organisatie zijn.

  5. #30
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Iedereen kijkt nu naar mma in de usa maar dat is echt ook een enorm kleine sport vergeleken met de grote sporten daar. Ik bedoel; dikste ppv zijn een paar miljoen stuks. Op dat hele land is dat niks. En kickboxen zit daar vet onder. Voor het salaris van die ene CEO kan je 100 jeugdtoernooien per jaar beginnen. Dat zet pas zoden aan de dijk. Maar goed, dat is niet hip dus dat gaat niet gebeuren.

  6. #31
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Iedereen kijkt nu naar mma in de usa maar dat is echt ook een enorm kleine sport vergeleken met de grote sporten daar. Ik bedoel; dikste ppv zijn een paar miljoen stuks. Op dat hele land is dat niks. En kickboxen zit daar vet onder. Voor het salaris van die ene CEO kan je 100 jeugdtoernooien per jaar beginnen. Dat zet pas zoden aan de dijk. Maar goed, dat is niet hip dus dat gaat niet gebeuren.
    Glory is geen welzijnsorganisatie, ze zijn er om geld te verdienen.

  7. #32
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Iedereen kijkt nu naar mma in de usa maar dat is echt ook een enorm kleine sport vergeleken met de grote sporten daar. Ik bedoel; dikste ppv zijn een paar miljoen stuks. Op dat hele land is dat niks. En kickboxen zit daar vet onder. Voor het salaris van die ene CEO kan je 100 jeugdtoernooien per jaar beginnen. Dat zet pas zoden aan de dijk. Maar goed, dat is niet hip dus dat gaat niet gebeuren.
    1 miljoen ppv betekent USD 50 mio aan omzet. Zijn geen lullige bedragen. 60% naar de kabel provider en 40% naar de organisatie.
    Je hoeft dus niet een van de 4 grote sporten te zijn om toch een aardige boterham te kunnen verdienen. Vergelijkingen met grote sporten hebben toch weinig zin. Die hebben een jaaromzet van tussen de USD 5 en 10 miljard.....

    Je zal een fanbase moeten creëren die voor redelijk volle zalen kan zorgen en er dan alles aan doen om het op tv populair genoeg te krijgen voor redelijke adverteerders. Dat laatste kan in de VS lastig zijn met zoveel concurrentie (zowel van MMA als tv zenders onderling)

  8. #33
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Glory is geen welzijnsorganisatie, ze zijn er om geld te verdienen.
    Dat klopt, maar zo lukt het niet dus dan moeten ze als ze in de us willen slagen een langetermijn visie hanteren, de vijver dieper maken en dan rustig opbouwen.

  9. #34
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    1 miljoen ppv betekent USD 50 mio aan omzet. Zijn geen lullige bedragen. 60% naar de kabel provider en 40% naar de organisatie.
    Je hoeft dus niet een van de 4 grote sporten te zijn om toch een aardige boterham te kunnen verdienen. Vergelijkingen met grote sporten hebben toch weinig zin. Die hebben een jaaromzet van tussen de USD 5 en 10 miljard.....

    Je zal een fanbase moeten creëren die voor redelijk volle zalen kan zorgen en er dan alles aan doen om het op tv populair genoeg te krijgen voor redelijke adverteerders. Dat laatste kan in de VS lastig zijn met zoveel concurrentie (zowel van MMA als tv zenders onderling)
    Ik weet niet of de UFC rendeert eerlijk gezegd. Die hebben jaren dikke verliezen geschreven. Ik weet niet hoe dat nu is.

    Maar op dit moment is de omzet op MMA gebied het absolute plafond voor kickboxen. Hoger dan dat kom je voorlopig niet. daar is het niet mainstream genoeg voor. Daar kun je best een boterham mee verdienen maar daar heeft de UFC vanaf halverwege de jaren 90 over gedaan.

    Je zou geluk kunnen hebben dat de top MMA'ers het als mogelijkheid zien om tussen de mma partijen door wat wedstrijden mee te pakken omdat je daar meestal wat sneller van hersteld dan van een MMA partij. Maar van de UFC mag dat al niet.

  10. #35
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Volgens mij had Glory zich ook beter op 1 of 2 gewichtsklassen kunnen richten. Dan kun je echte sterren opbouwen waarmee het publiek zich kan identificeren. Zo deed K-1 het ook. Met de huidige opzet komen vechters maar 1 of 2 keer per jaar aan bod. Zo krijgen ze nooit een eigen aanhang.

  11. #36
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Volgens mij had Glory zich ook beter op 1 of 2 gewichtsklassen kunnen richten. Dan kun je echte sterren opbouwen waarmee het publiek zich kan identificeren. Zo deed K-1 het ook. Met de huidige opzet komen vechters maar 1 of 2 keer per jaar aan bod. Zo krijgen ze nooit een eigen aanhang.
    Dat is ook een probleem in de UFC aan het worden vind ik. Die gasten staan met een beetje geluk 2x per jaar in de ring en als je pech hebt slaan ze een jaar over. Zodra ze een zere grote teen hebben blazen ze hun partij af.

  12. #37
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Dat is ook een probleem in de UFC aan het worden vind ik.
    Aan het worden?

  13. #38
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Aan het worden?
    Ja, ik denk wel dat het erger geworden is. Ik vind eigenlijk dat je de mannen 4x per jaar in de ring moet hebben. Ik snap dat dat zwaar is ivm trainingskampen maar ze hoeven het ook geen 20 jaar te doen.

    In mijn optiek hadden ze Strikeforce moeten houden als kweekvijver waarbij de vechters niet exclusief voor de organisatie vechten en dat in elke divisie een stuk of 8 toppers in de eredivisie exclusief in de UFC vechten.
    Dan kunnen die Strikeforce jongens in andere organisaties en sporten (bijv. kickboxen) hun geld verdienen ipv 1 x per jaar voor 1500 in de UFC te vechten. Eeuwig zonde.

  14. #39
    Join Date
    May 2013
    Posts
    719
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Marokkaanse mensen atletisch aangelegd, lol. Er zijn een paar toppers, maar als het gaat om overziende atleten denk ik eerder aan Negers en Russen.
    Waar heb ik gezegd dat ze atletisch aangelegd zijn? Ze hebben talent.

    Quote Originally Posted by Fasada View Post
    Denk dat je daar in vergist hoor; het zijn er niet veel en dat ben ik mee eens maar dat is meer omdat zij gewoon iets achterlopen qua training en populariteit maar vind dat Joe Schilling het prima doet. Simon Marcus de nummer 2 in het muay thai verslaan bij de laatste 8 en ook al een keer Levin in de finale verslaan is niet niks.

    Wayne Barrett die gewoon Stoica KO slaat die toch gezien werd als een van de beste vechters in Europa. Die Kevin Ross kan ook wel leuk potje knokken net als Ky Hollenbeck.

    Daarnaast zie je gewoon dat wanneer Amerikanen zich inzetten voor een sport zij beschikken over de juiste mentaliteit, dat zit in hun cultuur en opvoeding. Boksen zijn ze dominant en M.M.A. al helemaal dus met een promotie die het kickboksen populair kan maken in Amerika moet het lukken om die achterstand die ze nu hebben in te halen.

    Noem een paar 70kg Thaise en Marokkaanse (in Nederland geschoolde) kickboksers die het niveau Glory aan kunnen? De enige die ik graag nog wil zien in Glory van Marokkaanse afkomst is Mootje Kamal (Featherweight of Lightweight) en Buakaw maar die is niet Nederlands geschoold. Jongens als Ilias Bulaid en Mohammed Jaraya zijn de jongens van de toekomst maar verder zou ik niet echt een Marokkaanse huidige topper kunnen bedenken die hoge ogen zou gooien in de 70kg klasse op dit moment.
    Stoica is poep joh, op dat gala van super kombat krijgt hij altijd de wind mee. Mooie knie, though.

    Boustatie, maar die is zelf weggegaan. Mootje Khamal als hij zijn niveau herpakt. Bijvoorbeeld een Aziz Kallah zou best eens een kans kunnen krijgen bij Glory? Wint alles in Nederland. Nordin Ben Moh? Belgie maargoed.

    Er zijn meer Marokkaanse kickbox kampioenen dan dat er ooit in Amerika zal komen.

    Op dat A1 world Combat hebben ze goede vechters tussen met verschillende nationaliteiten. Zo'n Erturul Bayrak is toch niet minder dan een Jason Wilnis?
    Last edited by largo0; 02-09-2014 at 17:52.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •