MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 25 of 79
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default Bonjasky: In de K1 gebruikt 80 à 90 procent doping

    Bron: ad.nl

    Bonjasky: In de K1 gebruikt 80 à 90 procent doping

    Remy Bonjasky heeft zelf nooit doping gebruikt, maar weet zeker dat er in de K1 volop gebruikt wordt. 'Er wordt door 80 á 90 procent gebruikt in onze sport. Dat weet ik bijna wel zeker', zegt hij in het BNN-programma Spuiten en Slikken.
    Bonjasky is een uitzondering in de sport, vindt hij. 'Ik gebruik niet en heb dat ook nooit gedaan. Ik heb altijd gezegd dat als het mij niet lukt op een normale manier, ik ermee moet stoppen. Ik wil altijd winnen en als ik niet kan winnen met normaal eten dan houdt het op.'

    Hij kan geen namen noemen in het programma, maar ziet wel aan bepaalde vechters iets terug. 'Je ziet het gewoon aan sommige beelden. Je ziet hem vandaag en daarna zie je hem een klein half jaartje later weer. 'Jij hebt een kuurtje gepakt', denk ik dan. Dan komt er ook andere troep naar binnen. Die gasten hebben dan ineens bredere kaken en het lichaam is ineens een stuk groter.'

    Maar als het te zien is voor iedereen, waarom wordt er dan niets aan gedaan? 'De sport staat dusdanig in de kinderschoenen dat het nog niet professioneel genoeg is. Het is jammer, maar het is zo. Tot op een zekere hoogte is het geaccepteerd', sluit hij af.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Das eigenlijk niets nieuws..
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Das eigenlijk niets nieuws..

  4. #4
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Nou nou nou nou

  5. #5
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Jerome Le Banner en Bob Sapp hebben nooit steroids gebruikt! Dat zie je toch zo...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.202
    vCash
    126052

    Default

    En dit is een verrassing ? Ik zou er geen 1 kunnen opnoemen waarvan ik het zeker zou weten dat hij NIET heeft gebruikt

  7. #7
    Join Date
    Aug 2010
    Posts
    115
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by bryan View Post
    En dit is een verrassing ? Ik zou er geen 1 kunnen opnoemen waarvan ik het zeker zou weten dat hij NIET heeft gebruikt
    Sem Schilt.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by bryan View Post
    En dit is een verrassing ? Ik zou er geen 1 kunnen opnoemen waarvan ik het zeker zou weten dat hij NIET heeft gebruikt
    Sem Schilt, zou hij ook niet veel aan hebben in zijn spelletje. en n paar japanners misschien.

  9. #9
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by bryan View Post
    En dit is een verrassing ? Ik zou er geen 1 kunnen opnoemen waarvan ik het zeker zou weten dat hij NIET heeft gebruikt
    Remy. Hij heeft zelf gezegd dat ie nooit iets heeft gehad. En Sem uiteraard.
    Butterbean neemt alleen Hamburgers en die staan op geen lijst denk ik. Sapp, Mr. Clean living himself.

  10. #10
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Mark Hunt miss
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  11. #11
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Mark Hunt miss
    Die neemt waarschijnlijk wat cultureel verantwoorde, oeroude Maori warrior kruiden tijdens een speciale Maori rite.

  12. #12
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Ik geloof Remy maar ik geloofde Michael Boogerd ook...



  13. #13
    Join Date
    May 2013
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    Wat probeert Remy met dit te bereiken? Heilig boontje.

  14. #14
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Dit is niet bepaald verrassend, maar ik vind de manier waarop Bonjasky dit in de media brengt niet netjes. Hij heeft verder geen enkele andere basis voor deze verdachtmakingen dan zijn eigen gevoel, maar brengt zijn collega's wel fors in diskrediet.

    Hij noemt verder ook geen namen, waardoor eigenlijk elke andere sporter die niet Bonjasky heet verdacht is. Dan kan hij wel een gevoel ergens bij hebben, maar misschien hebben zijn collega's wel hetzelfde bij hem... Gewoon je mond houden als je geen bewijs hebt, het niet om je zelf gaat of je geen namen wilt noemen.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Wat gebruiken mensen doping in topsport? ik geloof er niets van.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.347
    vCash
    126000

    Default

    Remy mag wat mij betreft zeggen wat ie wilt maar ik vind de timing wel een beetje verdacht. Had hem meer gesierd als hij zich hier over had uitgesproken toen hij nog actief was als vechter. Het is inderdaad makkelijk om zulke dingen te roepen maar je vraagt je toch af welke beweegredenen hij heeft om dit nu zo plotseling te melden. Werd het hem gevraagd? Reageert ie op een recente dopingschandaal? of wil hij gewoon het nieuws halen?

    Wat maakte hem om die uitspraak te doen, is een beetje mijn vraag en wat voor baat heeft ie er mee. Komt hij met oplossingen? Wil hij de sport schoon krijgen? Ik heb het hele interview niet gezien maar heb niet het gevoel dat hij echt met oplossingen kwam of dat hij zich bekommert om de gezondheid van de vechters en zich daarom wil hard maken om de sport te helpen.

    Daarnaast weet hij dat de sport het al zwaar zat heeft in Nederland en dat de berichtgeving hierover alleen wordt overgenomen wanneer er iets negatiefs te melden is en dan gaat hij notabeen bij Spuiten en Slikken zijn verhaal doen. Verder vind ik de cijfers 80% en 90% ook iets waar ik mijn vraagtekens bij heb. Ik kan mij voorstellen dat er in het zwaargewicht er misschien meer aan doping wordt gedaan maar om zo een grote groep over 1 kam te scheren vind ik wel ver gaan.

    Maar goed, zoals al eerder is gezegd; doping hoort nou eenmaal bij topsport dus heel verrassend is het natuurlijk niet maar blijf het jammer vinden dat juist zo een artikel de voorpagina's haalt en niet eens het nieuws dat Gegard als main event staat te knokken en Alistair KO is gegaan.

  17. #17
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    446
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fasada View Post
    Remy mag wat mij betreft zeggen wat ie wilt maar ik vind de timing wel een beetje verdacht. Had hem meer gesierd als hij zich hier over had uitgesproken toen hij nog actief was als vechter. Het is inderdaad makkelijk om zulke dingen te roepen maar je vraagt je toch af welke beweegredenen hij heeft om dit nu zo plotseling te melden. Werd het hem gevraagd? Reageert ie op een recente dopingschandaal? of wil hij gewoon het nieuws halen?

    Wat maakte hem om die uitspraak te doen, is een beetje mijn vraag en wat voor baat heeft ie er mee. Komt hij met oplossingen? Wil hij de sport schoon krijgen? Ik heb het hele interview niet gezien maar heb niet het gevoel dat hij echt met oplossingen kwam of dat hij zich bekommert om de gezondheid van de vechters en zich daarom wil hard maken om de sport te helpen.

    Daarnaast weet hij dat de sport het al zwaar zat heeft in Nederland en dat de berichtgeving hierover alleen wordt overgenomen wanneer er iets negatiefs te melden is en dan gaat hij notabeen bij Spuiten en Slikken zijn verhaal doen. Verder vind ik de cijfers 80% en 90% ook iets waar ik mijn vraagtekens bij heb. Ik kan mij voorstellen dat er in het zwaargewicht er misschien meer aan doping wordt gedaan maar om zo een grote groep over 1 kam te scheren vind ik wel ver gaan.

    Maar goed, zoals al eerder is gezegd; doping hoort nou eenmaal bij topsport dus heel verrassend is het natuurlijk niet maar blijf het jammer vinden dat juist zo een artikel de voorpagina's haalt en niet eens het nieuws dat Gegard als main event staat te knokken en Alistair KO is gegaan.
    Als het % 40 zou zijn, is het nog steeds een ziek %.

  18. #18
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    tstoort me ook een beetje dat hij zichzelf zo neerzet als Jezus van Nazareth door zogenaamd de enige te zijn die dan niet zou gebruiken. Donder alsjeblieft op zeg.

  19. #19
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Dit is niet bepaald verrassend, maar ik vind de manier waarop Bonjasky dit in de media brengt niet netjes. Hij heeft verder geen enkele andere basis voor deze verdachtmakingen dan zijn eigen gevoel, maar brengt zijn collega's wel fors in diskrediet.

    Hij noemt verder ook geen namen, waardoor eigenlijk elke andere sporter die niet Bonjasky heet verdacht is. Dan kan hij wel een gevoel ergens bij hebben, maar misschien hebben zijn collega's wel hetzelfde bij hem... Gewoon je mond houden als je geen bewijs hebt, het niet om je zelf gaat of je geen namen wilt noemen.

    Wie zegt dat hij verder geen enkele basis heeft voor de verdachtmakingen? Wie weet weet hij heel precies hoe,wie en wat.
    Ik ken de context van het interview of de vraagstelling niet maar als hem daarnaar gevraagd wordt.waarom moet hij daar dan willens en wetens om liegen? En sterker nog, we kunnen hem wel heilig boontje noemen,maar stel dat hij echt niets heeft gebruikt zoals hij zelf zegt,dan staat hij toch volledig in zijn recht om de vraag of er in de K1 doping gebruikt werd met ja te beantwoorden? Moet iemand die het wel volgens de regels speelt (ervan uitgaande dat hij de waarheid spreekt,dus van hem uit gezien) dan al die valsspelers de hand boven het hoofd houden?
    Last edited by Coldcrust; 08-09-2014 at 22:37.

  20. #20
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

  21. #21
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    Wie zegt dat hij verder geen enkele basis heeft voor de verdachtmakingen? Wie weet weet hij heel precies hoe,wie en wat.
    Dat zegt hij zelf...

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    'Je ziet het gewoon aan sommige beelden. Je ziet hem vandaag en daarna zie je hem een klein half jaartje later weer. 'Jij hebt een kuurtje gepakt', denk ik dan. Dan komt er ook andere troep naar binnen. Die gasten hebben dan ineens bredere kaken en het lichaam is ineens een stuk groter.'
    Dit is de basis van zijn conclusies. Of hij meer weet interesseert me niet zo, zeg dat dan gewoon in plaats van dat hij iets ergens van 'denkt' daar koop ik niet zoveel voor. Ik baseer me op wat hij zegt en dat is meer dan wat Bonjasky kan zeggen want die baseert zich eigenlijk helemaal nergens op.

    Vragen over zichzelf mag hij inderdaad naar waarheid beantwoorden. Dat weet hij zeker, of ik hem nou geloof of niet. Dingen die niet over hemzelf gaan, waarvan hij helemaal niet weet hoe de vork in de steel zit, daar heeft hij zich naar mijn mening verre van te houden. Zeggen dat je het niet weet zou dan de waarheid zijn.

  22. #22
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Vind dit een "Patty Brardje" een schandaaltje oproepen en niets zeggen puur om weer even in de media tekomen..
    Jammer van Remy...moet hij kijkers trekken voor exp. robbinson?
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  23. #23
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    sefo en hunt lijken mij wel natural.

  24. #24
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Of iemand natural is is niet met je ogen te zien. Cheaters in vechtsport gaan ook niet drugs nemen om spiermassa, het gaat erom dat ze sneller herstellen zodat ze vaker en harder kunnen trainen en overall meer energie kunnen besteden. Daar gaat het om, en daardoor kunnen zo hun kracht, snelheid etc. meer opbouwen. Doping geeft je geen magische krachten, het helpt je alleen om harder en vaker te trainen dan de anderen.

  25. #25
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    288
    vCash
    126000

    Default

    Typisch Bonjasky gevalletje, het blankste jongetje van de klas.
    Toen hij begon te verdienen, verliet hij iedereen die in hem geinvesteerd had, omdat een uurloon voor de trainer toen voordeliger werd. Zei hij dat er ook bij?
    Naturel vechters: Schilt, Sefo, Hunt, Hoost?, Choi, en veel twijfelgevallen, die je niet zomaar kan beschuldigen.
    Dan had hij toen zijn mond open moeten trekken.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •