MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 33
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default 'Ros onthult alles over moorden'

    Ros onthult alles over moorden

    door John van den HeuvelAMSTERDAM - Dankzij de verklaringen van de nieuwe kroongetuige van justitie, ’moordmakelaar’ Fred Ros, is de moordaanslag op Heineken-ontvoerder Cor van Hout na ruim elf jaar opgelost. In vertrouwelijke politieverhoren, alle in bezit van De Telegraaf, doet Ros zeer gedetailleerd uit de doeken hoe en in wiens opdracht Van Hout in Amstelveen werd geliquideerd.



    Daarnaast onthult Ros alles over de aanslagen op Thomas van der Bijl, Cees Houtman, Nedim Imac en moordpogingen op onder meer Atilla Önder, Leen Bosnië en George van Dijk.
    De kroongetuige, met wie justitie een unieke deal sloot, noemt in de verhoren man en paard. In veel gevallen waren Dino Soerel en de Turk Ali Akgün volgens Ros de opdrachtgevers. Indirect kreeg Ros naar zijn zeggen moordopdrachten van Willem Holleeder.
    De Heineken-ontvoerder zit volgens Ros ook achter de aanslag op zijn ’gabber’ Cor van Hout, die op 24 januari 2003 in Amstelveen werd geliquideerd. De kidnapper kwam samen met onder anderen Robert Ter Haak uit een Chinees restaurant, toen hij door een duopassagier vanaf een motorfiets onder vuur werd genomen. Van Hout stierf ter plekke en Ter Haak later in het ziekenhuis. Ros regelde de motor, bekent hij. Jesse Remmers (in het Passageproces al veroordeeld tot levenslang) en ’Willem de Glazenwasser’ voerden de moord uit.
    Deal

    Justitie maakte afgelopen vrijdag bekend een deal te hebben gesloten met Fred Ros, die in ruil voor zijn bekentenissen en rol als kroongetuige een korting krijgt van vijftig procent op een straf van dertig jaar. Hij hoeft daardoor nog maar anderhalf jaar te zitten. Het Openbaar Ministerie hoopt dat de verdachten die door Ros zijn verraden, inclusief Holleeder, tot levenslang worden veroordeeld.
    Vandaag krijgen de advocaten in het hoger beroep van het Passageproces voor het eerst de gelegenheid te reageren op de unieke deal. Mr. Stijn Franken, advocaat van Holleeder, zegt vertrouwen te houden in de zaak en te popelen om de strijd met het Openbaar Ministerie aan te gaan.





    http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...moorden__.html
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    1.844
    vCash
    72775

    Default

    Wat ik me afvraag...

    Hij kreeg de opdrachten indirect van Holleeder. Houdt dat stand in een rechtszaak ?
    En hoe geloofwaardig is een crimineel die tot 30 jaar cel veroordeeld is, en toevallig na deze deal 50% strafvermindering krijgt.
    ALL HAIL MARTYR FAKKA!!!!

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by stiffler View Post
    Wat ik me afvraag...

    Hij kreeg de opdrachten indirect van Holleeder. Houdt dat stand in een rechtszaak ?
    En hoe geloofwaardig is een crimineel die tot 30 jaar cel veroordeeld is, en toevallig na deze deal 50% strafvermindering krijgt.
    Dat laatste is precies het bezwaar tegen kroongetuigen in het algemeen. Alleen zijn verklaringen zullen niet voldoende zijn lijkt me, maar als er meer bewijs is dan alleen dit dan kunnen zijn verklaringen goed helpen denk ik. Maar dan is er nog de verklaring van Peter La Serpe en ik vraag me af of die twee verklaringen inhoudelijk goed met elkaar in overeenstemming zijn. Als advocaat zijnde zou ik me onder andere daarop gaan richten.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Dit gaat een interessante zaak worden.

  5. #5
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Willem033 View Post
    Dit gaat een interessante zaak worden.
    x2
    Be a Warrior, not a Worrier

  6. #6
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Vraag aan Roy.

    Het is dus zo dat onder andere Soerel al veroordeeld is en het o. m. nu met een getuige aan komt.
    Die getuige word dus pas in het hoger beroep ingezet.
    Kan dat zomaar?
    Dat betekend dat er na de uitspraak in hoger beroep enkel nog de optie cassatie is??
    Vreemde gang van zaken lijkt me.

  7. #7
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by stiffler View Post
    Wat ik me afvraag...

    Hij kreeg de opdrachten indirect van Holleeder. Houdt dat stand in een rechtszaak ?
    En hoe geloofwaardig is een crimineel die tot 30 jaar cel veroordeeld is, en toevallig na deze deal 50% strafvermindering krijgt.
    net zo geloofwaardig als die aartsleugenaar peter la serpe.
    Last edited by Nosferatu187; 18-09-2014 at 15:13.

  8. #8
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Fred Ros heeft verklaringen afgelegd over zeven liquidaties in het criminele milieu, schrijft De Telegraaf vanochtend, die zich baseert op de politieverhoren. Wat opvalt is dat Ros’ verhaal over de liquidatie van Cor van Hout op essentiele punten afwijkt van dat van Peter La Serpe, de andere kroongetuige in het liquidatieproces Passage. Was Fred er nou zelf bij of niet?
    Fred Ros zegt over de liquidatie op Van Hout in 2003 dat hij de opdracht kreeg van Holleeder. „De opdracht werd door Holleeder gegeven aan Jesse Remmers”, zegt hij. „Alle informatie over Van Hout kwam vervolgens bij Soerel vandaan. Soerel en Holleeder gingen toen al samen en het is een gezamenlijke opdracht geweest. Op verzoek van Jesse heb ik ervoor gezorgd dat er een motor werd verplaatst. Eerst stond die bij mijn woning aan de Lokeend in Vinkeveen en later heb ik de motor naar de Distelvlinderweg in Diemen gereden, waar Greg Remmers toen woonde.

    Glazenwasser

    Die motor was eerder in gebruik geweest bij ene Willem, die een glazenwassersbedrijf had. Volgens Ros bestuurde ‘Willem de glazenwasser’ de door hem klaargezette motor waarmee Jesse Remmers (de zoon van Greg) naar de moordplek in Amstelveen, voor de deur van een Chinees restaurant, werd gereden. Jesse zou hebben geschoten. Fred Ros zou zelf dus helemaal niet aanwezig zijn geweest op de plaats delict.

    La Serpe

    Deze versie van de gebeurtenissen verschilt op essentiele punten van het verhaal dat Peter La Serpe vertelde en wat een ooggetuige in Amstelveen verklaarde. De ooggetuige zag kort voor de liquidatie een BMW geparkeerd staan in de Dorpsstraat met daarin een man met een Chinees uiterlijk, gekleed in pak met stropdas. Een compositietekening van de man werd verspreid in de media. Peter La Serpe verklaarde daarover bij de recherche:
    “Na de moord op Cor van Hout heb ik op het internet de compositietekeningen van de daders van de moord op Cor van Hout gezien. Toen ik die zag vond ik het ongelooflijk dat Jesse niet was aangehouden. Het gezicht van Jesse kwam duidelijk op die compo naar voren en ook was op de tekening vanaf borsthoogte een keurig pak met stropdas te zien. Ook dat was typisch Jesse. Ik kan u zeggen dat ik zelf ben veroordeeld op basis van compo’s die minder gelijkend waren dan deze van Jesse. Eigenlijk wist ik al dat Jesse, Cor van Hout ‘gedaan had’. Toen ik namelijk de compositiefoto zag in de media, herkende ik Jesse direct en heb ik hem daarover aangesproken met woorden als: ‘Het is een wonder dat ze jou nog niet aangehouden hebben’, waarop Jesse zei: ‘Ik heb een engeltje op mijn schouder’.

    Schutter
    De verklaringen van de ooggetuige en van La Serpe vormen een sterke aanwijzing dat Jesse Remmers op de uitkijk heeft gestaan bij de liquidatie, maar niet op de motor zat. La Serpe zegt dat hij een sterk vermoeden heeft wie er dan wel op die motorfiets zaten: “Het is voor mij duidelijk dat de liquidatie van Van Hout is gedaan door Sjaak B., als de schutter vanaf de motor, Fred Ros, als bestuurder van de motor en dat Jesse Remmers de organisator is geweest. Dit is een conclusie uit gesprekken en feiten zoals hiervoor aangegeven.”
    De recherche heeft vastgesteld dat Fred Ros in de periode dat Van Hout werd vermoord vriendschappelijk omging met Sjaak B. en Jesse Remmers. Hij kwam bij Remmers privé over de vloer. Ook is gebleken dat er in het huis heimelijk werd gecommuniceerd met briefjes, uit angst om afgeluisterd te worden.

    Tegenstrijdigheden

    Ook over de liquidaties van Atilla Onder en Thomas van der Bijl heeft Fred Ros anders verklaard dan tot nu toe werd aangenomen. Het Parool schrijft dat in deze zaken de lezingen over de gebeurtenissen door Justitie worden bijgesteld. Vandaag zullen de advocaten van ondermeer Soerel en Remmers tijdens het hoger beroep van Passage de nieuwe verklaringen ongetwijfeld onder vuur nemen. Crimesite doet de hele dag verslag.

  9. #9
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    snitch
    Home mtk-gym.nl


  10. #10
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    snitch
    gangster

  11. #11
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    In vertrouwelijke politieverhoren, alle in bezit van De Telegraaf, doet Ros zeer gedetailleerd uit de doeken hoe en in wiens opdracht Van Hout in Amstelveen werd geliquideerd.
    Ben meer benieuwd hoe het steeds kan dat vertrouwelijk politieverhalen elke keer maar uitlekken. Is niet de eerste keer.

  12. #12
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    john vd heuvel met zijn contacten bij de politie is de lek.

  13. #13
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Ben meer benieuwd hoe het steeds kan dat vertrouwelijk politieverhalen elke keer maar uitlekken. Is niet de eerste keer.
    Advocaten hebben ook door dat publicaties in de media gevolgen kunnen hebben voor een eventuele strafmaat.
    Zo snel als de geheime getuigenverklaring bij het dossier werd gevoegd is het gelekt.

  14. #14
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind t maar vreemd dat iedereen eigenlijk weet bij wie die moet zijn voor een hit. Niet erg professioneel.
    Dat zou deze man niet gebeuren:

  15. #15
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    blackadder onthult alles over zijn seks leven met gordon.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Willem033 View Post
    Vraag aan Roy.

    Het is dus zo dat onder andere Soerel al veroordeeld is en het o. m. nu met een getuige aan komt.
    Die getuige word dus pas in het hoger beroep ingezet.
    Kan dat zomaar?
    Dat betekend dat er na de uitspraak in hoger beroep enkel nog de optie cassatie is??
    Vreemde gang van zaken lijkt me.
    Dat is een goede vraag en volgens mij is het vrij uniek. De advocaten hebben gisteren volgens mij verzocht de zaak over te doen in eerste instantie. Dat lijkt me ook redelijk eerlijk gezegd. Probleem is wel dat het proces dan echt ontzettend lang duurt (dat doet het nu overigens al).

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Ben meer benieuwd hoe het steeds kan dat vertrouwelijk politieverhalen elke keer maar uitlekken. Is niet de eerste keer.
    Het is belachelijk als je het mij vraagt. In dit geval komt het denk ik via John van de Heuvel en zijn uitstekende contacten bij zijn voormalige werkgever

  18. #18
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    john vd heuvel met zijn contacten bij de politie is de lek.
    hij lekt vast uit zijn anus

    *even off topic
    iemand gisteren toevallig Brandpunt reporter gezien?
    http://www.npo.nl/embed/brandpunt-re...014/KN_1661836

    en weer terug

  19. #19
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Quote Originally Posted by cornelus View Post
    hij lekt vast uit zijn anus

    *even off topic
    iemand gisteren toevallig Brandpunt reporter gezien?
    http://www.npo.nl/embed/brandpunt-re...014/KN_1661836

    en weer terug
    Is niet een mc die black jackets.
    moet eerlijk zeggen dat de helft bij ons ook geen motor of motorrijbewijs heeft.
    nog meer mc ers actief op t forum??

  20. #20
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Willem Holleeder heeft zich voor zeven miljoen ingekocht in de groep rond Dino Soerel. Dat heeft kroongetuige Fred Ros verklaard tegen justitie, blijkt uit verklaringen in handen van NRC Handelsblad. Holleeder en Soerel waren geen vrienden, aldus Ros. ‘Dat Willem met hun omging, dat komt omdat hij betaalde.’
    Volgens het Openbaar Ministerie is de groep rond Dino Soerel verantwoordelijk voor meerdere liquidaties. Holleeder zou daar een belangrijke rol in hebben gespeeld, aldus Ros. ‘Het zijn negen van de tien keer mensen waar Willem een conflict mee heeft’, verklaart Ros.
    Dino Soerel en Willem Holleeder zouden samen met Stanely Hillis, die in 2011 werd vermoord, opdracht hebben gegeven voor de liquidaties. Holleeder zou de ‘spaarpot’ van het ‘driemanschap’ zijn. ‘Ze hebben één pot’, aldus Ros. ‘Bepaalde mensen delen altijd mee, uit de ruif die Holleeder heet.’ Het geld zou van Willem Endstra komen en zou zijn verdeeld onder de groep criminelen.
    Soerel heeft tegenover het Amsterdamse hof al gezegd dat Ros’ verklaringen niet kloppen, en dat hij geen opdrachten voor liquidaties heeft gegeven. Holleeder, die wel verdachte in het onderzoek is maar nog op vrije voeten is, wil niet op de berichten reageren.

  21. #21
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Willem033 View Post
    Is niet een mc die black jackets.
    moet eerlijk zeggen dat de helft bij ons ook geen motor of motorrijbewijs heeft.
    nog meer mc ers actief op t forum??
    De leider van BJ is ook een forum broeder.
    Home mtk-gym.nl


  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    De leider van BJ is ook een forum broeder.
    Oud crewlid zelfs

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  23. #23
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wheelie View Post
    Oud crewlid zelfs
    Was wel verrast om te zien wie er voorbij kwam toen ik de docu keek.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Ja hij heeft zelf ook gevochten toch??

  25. #25
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    De verklaringen van Fred Ros hebben niet alleen gevolgen voor hem maar ook voor zijn naaste familieleden. Bronnen bij de politie laten weten dat de dreiging van wraakacties door de onderwereld op zijn naasten zo groot is, dat justitie veiligheidsmaatregelen heeft genomen. De bejaarde moeder van Ros zou een van de belangrijkste doelwitten zijn.
    Sinds hij de deal heeft gesloten met justitie, wordt Ros geïsoleerd vastgehouden in een speciale vleugel van de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught. Hij staat daar onder strenge bewaking.
    Kort nadat bekend werd dat Ros verklaringen af had gelegd, kwam er al informatie binnen bij de politie dat personen in de onderwereld het hadden gemunt op de moeder van Ros. Ze werkt al jaren als vrijwilligster bij een voetbalclub in Hilversum, maar na al het rumoer rond haar zoon is ze daar niet meer gezien.
    Bronnen van de politie laten weten dat ook andere naaste familieleden van Ros doelwit zijn. De veiligheid van deze personen is volgens de politie een punt van zorg. Het team getuigenbescherming (tgb) van justitie kan in sommige gevallen hele families in speciale beschermingsprogramma’s opnemen. Ze gaan dan naar het buitenland en krijgen een andere identiteit.
    In een reactie aan De Telegraaf zegt een van de advocaten van Ros, Willem Jan Ausma, dat er achter de schermen ‘het nodige speelt’. ‘Het tgb heeft ons echter uitdrukkelijk verzocht daarover geen mededelingen te doen’,

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •