MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default Schema voor vechtsport icm andere sporten

    Ik boks nu een jaar of 5, maar ben afgelopen jaren serieuze geworden met het sporten eromheen, zoals fitness, hardlopen en zwemmen. Ik doe voor de rest geen wedstrijden, maar wil conditioneel en fysiek wel meer die kant op gaan. Doordat ik tweemaal per week boks, minimaal vier keer fitness, twee tot vier keer per week hardloop en met enige regelmaat ga zwemmen, weet ik niet hoe ik dit het beste kan in plannen. Zijn hier mensen die mij verder kunnen helpen? Eventuele schema's van internet zijn uiteraard ook welkom. Zou hier graag iemand over willen spreken die er meer van weet! Reageer hieronder aub of stuur me inboxje
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Wat voor schema wil je eigenlijk hebben?

    In zijn algemeenheid lijkt me dit een beetje too much. Je traint nu vaker dan er dagen in de week zitten en je lichaam heeft zo geen tijd om te herstellen. Alles wat je doet, zijn vormen van cardio. Op zich geen punt natuurlijk, maar ik weet niet of je ook spiergroei op het oog hebt. In dat geval zou ik het toch iets anders inrichten.

    Je voeding moet overigens wel helemaal in orde zijn wil je enige progressie boeken en qua calorieën aantal moet je minstens op onderhoud zitten.

    Wellicht een interessante site voor je om even na te lezen: http://www.victormooren.nl/artikelen/

    Op die site staat heel veel info over training, voeding, spiergroei en hoe dat precies in zijn werk gaat. Daarbij is het vrij beknopt beschreven zodat je er vrij snel doorheen kan. Het is wat meer gericht op bodybuilding, maar de mechanieken verschillen niet wezenlijk natuurlijk. Misschien zitten er voor jou en anderen ook nog nuttige dingen bij.
    Last edited by Facade; 01-10-2014 at 13:59.

  3. #3
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default

    Zoals Facade zegt. behoorlijk to much. qua calorieen onderhoud moet je er zelfs boven gaan zitten aangezien door al jou sport activiteit je onderhoud ook hoger zal zijn. je kan je K/V/E uitrekenen en je behoefte en dan daar een voedingschema om heen gooien.

    4 x in de week fitness 2-4 x in de week hardlopen en 2 x in de week boksen en af en toe zwemmen. en dat allemaal in 7 dagen raad ik echt af zelfs met een top eetschema dat klinkt meer als 120 rijden in de eerste versnelling. zou het eerst opbouwen

  4. #4
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Ik weet een goeie. Alles droppen en zoveel boksen als mogelijk.
    Alistair Overeem is de goat.

  5. #5
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default

    dat kan natuurlijk ook

  6. #6
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Thanks guys

  7. #7
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Ik ga niet vertellen hoe je het moet doen maar wel hoe ik het (probeer) te doen. Ik probeer 3x fullbody te doen en 2 keer te kickboksen in een week op verschillende dagen met uiteraard een dag tussen de krachtsessies. Het hardlopen zou ik doen als je voelt dat je nog energie hebt. Ik werk er ook nog eens behoorlijk hard bij (niet lichamelijk) en ik voel zelf haarfijn aan of ik nog wel moet gaan hardlopen. Eerst krachttraining, dan eten en rusten en later even hardlopen is voor mij de beste combo. Hardlopen moet een goede aanvulling zijn en niet net hetgeen dat alles wat ik doe even afbreekt.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •