MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 26 to 50 of 103
  1. #26
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Wat is er eigenlijk gebeurd met de "gematigde" rebellen die werden bewapend om tegen Assad te vechten?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    Hoe zijn die No Surrender leden dan in godsnaam daar aangekomen vanuit Nederland? Niet met Ryan Air lijkt me?
    No surrender zit niet in syrie maar in iraaks koerdistan. Daar kan je wel komen maar Kobane heeft met super spoed hulp nodig.
    Home mtk-gym.nl


  3. #28
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Die Erdogan zit met een verschrikkelijk intern conflict. Hij is officieel in conflict met de Koerden. Als hij ze helpt geeft hij ze een enorme hoeveelheid wapens die ze kunnen gebruiken om een onafhankelijke staat te starten en dat kost hem zijn olie inkomsten. Maar voor zijn deur is een genocide aan de gang en dan kan hij ook niet laten gebeuren.

    Lastig verhaal voor hem. Dus doet hij maar niks en dat is de slechtste oplossing.
    klopt en dat begrijp ik ook dat erdogan ze geen wapens kan geven. Daarom willen de koerden geen wapens van hem maar alleen een veilige door gang naar kobane. Barzani, president van kurdistan regional government in irak heeft gezegd alle wapens etc te willen leveren. Maar ook dat mag niet. Dus indirect helpt bij IS door ze niet te laten verslaan.
    Home mtk-gym.nl


  4. #29
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    Zou je zelf ook graag die kant op gaan?
    Willen? ja zeker.
    Durfen? nee helaas heb ik niet de ballen die daar voor nodig zijn. Niet op dit moment. Kobane houd heel goed stand. Mocht het tot een genocide komen dan kijk ik zeker anders naar het plaatje. Maar momenteel naar kobane gaan betekent niet dat je gaat oorlogen en als alles weer goed is je weer terug komt. De kans dat je terug komt van kobane is niet groot. je zit in een stad die omringd is. Er kan geen munitie bij, geen wapens niets.
    Home mtk-gym.nl


  5. #30
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    klopt en dat begrijp ik ook dat erdogan ze geen wapens kan geven. Daarom willen de koerden geen wapens van hem maar alleen een veilige door gang naar kobane. Barzani, president van kurdistan regional government in irak heeft gezegd alle wapens etc te willen leveren. Maar ook dat mag niet. Dus indirect helpt bij IS door ze niet te laten verslaan.
    Ik vind persoonlijk dat de internationale gemeenschap hem meer onder druk moet zetten. Hij wil toch zo graag bij de EU ?
    Nou, aan het werk dan.

  6. #31
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Willen? ja zeker.
    Durfen? nee helaas heb ik niet de ballen die daar voor nodig zijn. Niet op dit moment. Kobane houd heel goed stand. Mocht het tot een genocide komen dan kijk ik zeker anders naar het plaatje. Maar momenteel naar kobane gaan betekent niet dat je gaat oorlogen en als alles weer goed is je weer terug komt. De kans dat je terug komt van kobane is niet groot. je zit in een stad die omringd is. Er kan geen munitie bij, geen wapens niets.
    Komt er nog wel eten en water binnen daar? of zijn ze daar ook van afgesneden?

  7. #32
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Ja kobane is een kleine stad, dus der is wel eten en water. Een volk dat in oorlog is doet niet moeilijk om eten. De strijders eten maar 1x per dag een stevige maaltijd. Vandaag nieuws gehad dat isis zo goed als verslagen is en dat de ypg niet meer in verdediging is maar nu aan het aanvallen is, schoonmaken noemen ze het zelf. De lucht aanvallen van de afgelopen week waren ook zeer effecteief.
    Home mtk-gym.nl


  8. #33
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Ik hoorde verschillende berichten over de luchtsteun. Maar klaarblijkelijk heeft dit dus wel een positief effect gehad?
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  9. #34
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    in het begin hadden ze totaal geen effect omdat ze lege velden en plekken aanvielen waar geen oorlog was. Maar nu werkt de coalitie rechtstreeks met de YPG samen en die geeft ze de coordinaten door waardoor het nu wel effectief is. Als het goed is heeft amerika vandaag gezegd wapens te zullen leveren aan de YPG. Maar dat is niet bevestigd nog. de YPG de koerdische strijdkrachten zijn de enige die stand houden en zelfs winnen van IS .
    Home mtk-gym.nl


  10. #35
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Ik las bij RTL dat de luchtaanvallen weinig effect hadden omdat er geen of niet genoeg grondtroepen zijn die de boel achteraf kunnen schoonvegen.

  11. #36
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    gister avond de hevigste gevechten tot nu toe. IS heeft versterking laten komen uit alle andere gebieden. IS heeft gezegd dat Kobane hun pioriteit nummer 1 is op dit moment. Erdogan heeft gisteren laten weten dat hij de YPG sowieso niet zal steunen omdat voor hem de PKK en YPG het zelfde is. Wat ook wel klopt maar de YPG vecht niet alleens namen de koerden maar namens de mensheid tegen deze barbaren.
    Home mtk-gym.nl


  12. #37
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Ik las dat Erdogan heeft gezegd dat de PKK en ISIS voor hem hetzelfde zijn. Hij zal het dan ook niet erg vinden als de Koerden en ISIS elkaar afmaken.

  13. #38
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Laat maar weer zien hoe Erdogan denkt en dat Turkije met Erdogan niets in de EU te zoeken heeft. Mooi dat de Koerden het voor de rest redden uiteindelijk.

  14. #39
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    In werkelijkheid steunt erdogan ISIS. Al die Isis strijders gaan via turkije naar syrie en irak. Het turks leger staat ze dit toe, uiteraard orders van bovenaf. In de media zegt turkije: wij zijn tegen isis, maar dat is een leugen. Erdogan vindt het totaal niet erg dat er mogelijk een genocide op de koerden zal plaatsvinden. dat is weer een probleem minder voor hem

    Ik verbaas me over zijn karakter, komop, een beetje menselijkheid heb je toch wel in jezelf erdogan. Ik snap dat hij tegen de YPG, PKK, peshmerga is. Maar je kan toch de grenzen opengooien voor de onschuldige mensen. Maar hij is gewoon een man met een duivels hart. Als de genocide daadwerkelijk zal plaatsvinden, dan is turkije hieraan schuldig. want zij kunnen de onschuldige burgers de toegang tot turkije verlenen. ze hebben al ruime ervaring met genocides, kan me voorstellen dat ze weer een genocide gaan steunen.

    Dan te bedenken dat ik koerden ken die zichzelf als turk beschouwen, smerig.

  15. #40
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    In werkelijkheid steunt erdogan ISIS. Al die Isis strijders gaan via turkije naar syrie en irak. Het turks leger staat ze dit toe, uiteraard orders van bovenaf. In de media zegt turkije: wij zijn tegen isis, maar dat is een leugen. Erdogan vindt het totaal niet erg dat er mogelijk een genocide op de koerden zal plaatsvinden. dat is weer een probleem minder voor hem

    Ik verbaas me over zijn karakter, komop, een beetje menselijkheid heb je toch wel in jezelf erdogan. Ik snap dat hij tegen de YPG, PKK, peshmerga is. Maar je kan toch de grenzen opengooien voor de onschuldige mensen. Maar hij is gewoon een man met een duivels hart. Als de genocide daadwerkelijk zal plaatsvinden, dan is turkije hieraan schuldig. want zij kunnen de onschuldige burgers de toegang tot turkije verlenen. ze hebben al ruime ervaring met genocides, kan me voorstellen dat ze weer een genocide gaan steunen.

    Dan te bedenken dat ik koerden ken die zichzelf als turk beschouwen, smerig.
    Nog erger is dat de EU Erdogan van het begin af aan gesteund heeft.

  16. #41
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Nog erger is dat de EU Erdogan van het begin af aan gesteund heeft.
    Dat komt omdat t zo een 'bruggenbouwer' met de rest vh midden oosten is. Dat tenminste werd altijd als reden geroepen waarom Turkije zo een geweldige verrijking voor de EU is.

  17. #42
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Tjah, europa heeft allerlei belangen waarbij turkije ze kan helpen.

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Nog erger is dat de EU Erdogan van het begin af aan gesteund heeft.

  18. #43
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb altijd kritiek op amerika gegeven, maar wat super dat ze nu de koerden helpen. Ze doen ook soms goede dingen.

  19. #44
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Ik denk alleen niet dat ze met die intentie bommen aan het droppen zijn daar.

  20. #45
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Vertel

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    Ik denk alleen niet dat ze met die intentie bommen aan het droppen zijn daar.

  21. #46
    Join Date
    Jun 2014
    Posts
    75
    vCash
    124446

    Default

    Grote hoeveelheden wapens zijn gearriveerd in Kobane. En nog meer goed nieuws, de Peshmerga hebben toestemming gekregen om via Turkije naar Kobane te gaan.

  22. #47
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Ik heb altijd kritiek op amerika gegeven, maar wat super dat ze nu de koerden helpen. Ze doen ook soms goede dingen.
    Soms? Proest.

  23. #48
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

  24. #49
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Masri View Post
    Grote hoeveelheden wapens zijn gearriveerd in Kobane. En nog meer goed nieuws, de Peshmerga hebben toestemming gekregen om via Turkije naar Kobane te gaan.
    inderdaad! dat is het beste nieuws dat ik in maanden heb gehad.

    1 ding dat ISIS heeft gedaan dat nog nooit iemand was gelukt is alle koerden in alle delen verenigen. Nooit eerder vochten de PKK-Barzani-Talabani samen.
    Home mtk-gym.nl


  25. #50
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Vertel
    Jij denkt dat ze daar bombarderen omdat ze de Koerden zo leuk vinden?

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •