MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 24 of 26 FirstFirst ... 1420212223242526 LastLast
Results 576 to 600 of 638
  1. #576
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Het niveau van de gemiddelde anti ZP. Het zouden je dochters maar zijn!

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments

    eeeej eeeehjjjj eeeehjj ...
    tijd voor een beetje billenkoek
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #577
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Waar waren hun toen de hersenen uitgedeeld werden?

    Gelukkig zijn er altijd wel vacatures op de wallen open zodat ook hun hun handje niet op hoeven te houden bij de staat.

  3. #578
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    holland
    Posts
    1.338
    vCash
    1180566

  4. #579
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Dit is slechts 1 mening. Lees maar paar pagina's terug, ze weten nog helemaal niet zeker waar zp nou precies vandaan komt.

  5. #580
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    holland
    Posts
    1.338
    vCash
    1180566

    Default

    je kan allemaal mooie verhalen verzinnen en meerdere experts er over aanhoren maar wat ik al eerder zei als je een beetje je ogen gebruikt en je verstand dan zie je gewoon waar zwarte piet van afgeleid is ... en die dingen met bijlmerflat plaatjes of met machine geweren dreigen in te grijpen .. tis een kinderfeest waarom kunnen we dit niet als volwassenen oplossen 1 aanpassingkie en de hele discussie is voorbij ..we moeten uiteindelijk een voorbeeld stellen voor de zelfde kinderen die feest vieren .. en die zien alles wat er gebeurt .. en wauw wat een goede voorbeelden lopen er rond.. we verneuken onze eigen jeud met deze rommel .. ik hoop echt dat dit het laatste jaar van discussie is .. anders is er vanaf volgend jaar in plaats van kinderfeest met sinterklaas oorlog met sinterklaas .. en de kinderen kijken mee

  6. #581
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    volgens dezelfde krant die beweerde dat Nederlandse soldaten hebben gemarteld in Irak ja... dus?

    Zwarte piet komt al generaties lang uit de schoorsteen.. ik begrijp gewoon niet waarom dat niet genoeg is voor bepaalde mensen... Ja er zijn wat ongelukkige gelijkenissen met zogenaamde black face toneelstukjes.. maar die zelfde toneelstukjes zijn nooit in Nederland opgevoerd, dus daar heeft ook nooit een link bestaan voor de gemiddelde Nederlander.

    Voor mij, mijn ouders, grootouders en iedereen die ik ken is zwarte piet nooit een neger geweest, accepteer dat nou maar. Het lijkt wel alsof het 'onderdrukt' zijn voor sommige mensen een onmisbaar deel van hun identiteit is; een soort dwangmiddel om je mening op te dringen aan andere mensen.

  7. #582
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    volgens dezelfde krant die beweerde dat Nederlandse soldaten hebben gemarteld in Irak ja... dus?

    Zwarte piet komt al generaties lang uit de schoorsteen.. ik begrijp gewoon niet waarom dat niet genoeg is voor bepaalde mensen... Ja er zijn wat ongelukkige gelijkenissen met zogenaamde black face toneelstukjes.. maar die zelfde toneelstukjes zijn nooit in Nederland opgevoerd, dus daar heeft ook nooit een link bestaan voor de gemiddelde Nederlander.

    Voor mij, mijn ouders, grootouders en iedereen die ik ken is zwarte piet nooit een neger geweest, accepteer dat nou maar. Het lijkt wel alsof het 'onderdrukt' zijn voor sommige mensen een onmisbaar deel van hun identiteit is; een soort dwangmiddel om je mening op te dringen aan andere mensen.
    Inderdaad en aanpassen aan die kleine groep luid schreeuwende druktemakers is ook volstrekt onzinnig.

  8. #583
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    volgens dezelfde krant die beweerde dat Nederlandse soldaten hebben gemarteld in Irak ja... dus?

    Zwarte piet komt al generaties lang uit de schoorsteen.. ik begrijp gewoon niet waarom dat niet genoeg is voor bepaalde mensen... Ja er zijn wat ongelukkige gelijkenissen met zogenaamde black face toneelstukjes.. maar die zelfde toneelstukjes zijn nooit in Nederland opgevoerd, dus daar heeft ook nooit een link bestaan voor de gemiddelde Nederlander.

    Voor mij, mijn ouders, grootouders en iedereen die ik ken is zwarte piet nooit een neger geweest, accepteer dat nou maar. Het lijkt wel alsof het 'onderdrukt' zijn voor sommige mensen een onmisbaar deel van hun identiteit is; een soort dwangmiddel om je mening op te dringen aan andere mensen.



    Hear hear
    It's okay to be white

  9. #584
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    volgens dezelfde krant die beweerde dat Nederlandse soldaten hebben gemarteld in Irak ja... dus?

    Zwarte piet komt al generaties lang uit de schoorsteen.. ik begrijp gewoon niet waarom dat niet genoeg is voor bepaalde mensen... Ja er zijn wat ongelukkige gelijkenissen met zogenaamde black face toneelstukjes.. maar die zelfde toneelstukjes zijn nooit in Nederland opgevoerd, dus daar heeft ook nooit een link bestaan voor de gemiddelde Nederlander.

    Voor mij, mijn ouders, grootouders en iedereen die ik ken is zwarte piet nooit een neger geweest, accepteer dat nou maar. Het lijkt wel alsof het 'onderdrukt' zijn voor sommige mensen een onmisbaar deel van hun identiteit is; een soort dwangmiddel om je mening op te dringen aan andere mensen.
    Dan heb je er waarschijnlijk dus ook niks op tegen om hem er zo uit te laten zien als je familie hem al generaties ziet. Een blanke man met roetvegen op zijn wangen. Dan is het toch opgelost?

  10. #585
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Dan heb je er waarschijnlijk dus ook niks op tegen om hem er zo uit te laten zien als je familie hem al generaties ziet. Een blanke man met roetvegen op zijn wangen. Dan is het toch opgelost?
    En als ik dat niet doe? Dan ben ik wat precies..?

  11. #586
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Je wekt eerder de indruk dat anti pieten zich graag presenteren als onderdrukt, maar nu doe je precies hetzelfde als iemand het niet met je eens is door min of meer te suggereren dat je wordt neergezet als racist. Beetje hypocriet. Zelf vind je die slachtofferpositie blijkbaar ook wel aangenaam.

  12. #587
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

  13. #588
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    .. door min of meer te suggereren dat je wordt neergezet als racist. Beetje hypocriet. Zelf vind je die slachtofferpositie blijkbaar ook wel aangenaam.
    Nou dat is wel ongeveer de boodschap die ik van sommigen meekrijg.. als je nu nog niet in ziet dat zwarte piet racistisch is, dan moet je zelf wel een racist zijn en dan heb je eigenlijk ook geen recht op je mening. En nee ik ben geen slachtoffer, ik weiger gewoon op deze manier benaderd te worden. Het is respectloos; als of ik niet zelf mag bepalen hoe ik mijn feestjes vier.

  14. #589
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Dan doe jij nu toch precies hetzelfde als de personen die jij hekelt...?

    Achter zwarte piet wordt racisme gezocht op basis van 'gevoel'. Jij zoekt achter een op zich logische redenering beschuldigingen van racisme ook op basis van gevoel.

  15. #590
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Dan doe jij nu toch precies hetzelfde als de personen die jij hekelt...?

    Achter zwarte piet wordt racisme gezocht op basis van 'gevoel'. Jij zoekt achter een op zich logische redenering beschuldigingen van racisme ook op basis van gevoel.
    Wij mensen doen alles op basis van gevoel, en dat gevoel is subjectief; er zijn geen goede en slechte mensen er zijn alleen mensen met andere opvattingen en ervaringen en uiteindelijk is iedereen hypocriet. En nu? Ik zal toch ergens mijn persoonlijke grenzen moeten trekken. Sinterklaas is een famillie feest, en daar mogen sommige mensen wel wat meer respect voor tonen.

    Trouwens, als een goede vriend van mij zou zeggen van "ik vier graag met julie sinterklaas, maar ik voel me niet op mijn gemak met zwarte piet" dan zou het een heel ander verhaal zijn, Maar mensen moeten zeker niet denken dat ze met veel geschreeuw en gescheld er wel komen bij mij. Quincy Gario kent mij niet, hij weet niks van mijn leven en hij heeft me dus ook niks te vertellen. Remy Bonjasky ook niet, al vind ik het een best sympathieke gozer; hier gaat hij voor mij een beetje over de schreef, het is aan de mensen die sinterklaas vieren zelf en niet aan hem of er iets wordt veranderd, ook ik stel wat zelfbeschikking erg op prijs.
    Last edited by ijsbier; 22-11-2014 at 16:24.

  16. #591
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Wij mensen doen alles op basis van gevoel, en dat gevoel is subjectief; er zijn geen goede en slechte mensen er zijn alleen mensen met andere opvattingen en ervaringen en uiteindelijk is iedereen hypocriet. En nu? Ik zal toch ergens mijn persoonlijke grenzen moeten trekken. Sinterklaas is een famillie feest, en daar mogen sommige mensen wel wat meer respect voor tonen.

    Trouwens, als een goede vriend van mij zou zeggen van "ik vier graag met julie sinterklaas, maar ik voel me niet op mijn gemak met zwarte piet" dan zou het een heel ander verhaal zijn, Maar mensen moeten zeker niet denken dat ze met veel geschreeuw en gescheld er wel komen bij mij. Quincy Gario kent mij niet, hij weet niks van mijn leven en hij heeft me dus ook niks te vertellen. Remy Bonjasky ook niet, al vind ik het een best sympathieke gozer; hier gaat hij voor mij een beetje over de schreef, het is aan de mensen die sinterklaas vieren zelf en niet aan hem of er iets wordt veranderd, ook ik stel wat zelfbeschikking erg op prijs.
    Jij interpreteert de discussie als kritiek op hoe de zaken bij jou thuis verlopen. Daarom vat jij misschien elke vorm van kritiek persoonlijk op en als een gebrek aan respect. Of deze kritiek nou goed beargumenteerd wordt of niet.

    De discussie gaat alleen niet om hoe het bij jou thuis gevierd wordt. Het gaat om de publieke vieringen van het feest. Wat voor uitspraken er ook komen, wat voor vergunningen er ook worden afgegeven, niemand kan wijzigen hoe het bij jou thuis gevierd wordt hoor. Als jij thuis zwarte piet wil, dan kun je dat blijven doen en alle beslissingen en uitspraken naast je neerleggen.

    Voor het gedeelte dat overblijft, het publieke gedeelte, zie ik niet in hoe punten van kritiek als respectloos gezien kunnen worden ten opzichte van jouw huishouden. Dan kunnen we wel allemaal 'gevoelsmensen' zijn, maar dat is niet een bijster logische redenering.

  17. #592
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by lukashenko View Post
    je kan allemaal mooie verhalen verzinnen en meerdere experts er over aanhoren maar wat ik al eerder zei als je een beetje je ogen gebruikt en je verstand dan zie je gewoon waar zwarte piet van afgeleid is ... en die dingen met bijlmerflat plaatjes of met machine geweren dreigen in te grijpen .. tis een kinderfeest waarom kunnen we dit niet als volwassenen oplossen 1 aanpassingkie en de hele discussie is voorbij ..we moeten uiteindelijk een voorbeeld stellen voor de zelfde kinderen die feest vieren .. en die zien alles wat er gebeurt .. en wauw wat een goede voorbeelden lopen er rond.. we verneuken onze eigen jeud met deze rommel .. ik hoop echt dat dit het laatste jaar van discussie is .. anders is er vanaf volgend jaar in plaats van kinderfeest met sinterklaas oorlog met sinterklaas .. en de kinderen kijken mee


    dream on baby.
    It's okay to be white

  18. #593
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Er zit idd nog een nuttige boodschap achter de humor.

  19. #594
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by mario the count View Post
    Er zit idd nog een nuttige boodschap achter de humor.
    Ja best wel he. Ik vond 'm eigenlijk wel sterk.

  20. #595
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default



    Taakstraf voor mishandelen Zwarte Piet


    Bewaar
    Door: redactie
    26-11-14 - 15:45 bron: ANP Foto ter illustratie © anp.

    Een 31-jarige man uit Almelo heeft een taakstraf van twintig uur gekregen omdat hij bij de intocht van Sinterklaas in Almelo een 15-jarig meisje, dat voor Zwarte Piet speelde, heeft mishandeld. Ook moet hij een schadevergoeding van 150 euro betalen. Dat heeft de rechtbank in Almelo woensdag bepaald.

    Volgens de man, oorspronkelijk afkomstig uit Angola, was hij geprovoceerd door een groepje waarvan het meisje deel uitmaakte. Ze zouden hem Zwarte Piet hebben genoemd. Uit woede had hij het meisje een 'zachte' klap gegeven en het groepje toegeschreewd dat ze racisten waren. De jonge piet had twee dagen last van een pijnlijk oog.

    De man betuigde wel spijt en bood zijn excuses aan. Hoewel de officier van justitie en de rechter vonden dat de discussie over het sinterklaasfeest buiten de zaak moest worden gehouden, vonden ze toch dat ze daar rekening mee moesten houden in de strafmaat

    De rechter oordeelde dat het om een feitelijke mishandeling ging op een kinderfeest en daarom een straf nodig was om 'krachtig' aan te geven dat zoiets 'absoluut niet kan'.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Meest frappante vind ik nog dat bovenstaande man uit Angola komt.

    Ik weet natuurlijk niet wanneer hij in Nederland is aangekomen.... maar iemand die zeer waarschijnlijk een burgeroorlog heeft meegemaakt die aan 300.000 mensen het leven heeft gekost en je dan nog zo druk maken/geweld gebruiken om zoiets onbenulligs.... Onbegrijpelijk. Misschien komt zijn gedrag dan ook weer juist door het trauma van die oorlog.

  21. #596
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Kijk...zo kan het dus ook! Hulde voor Paulo Bartolomeu,een voorbeeld voor alle zeurpieten,subsidie trekkende beroepsdemonstranten,wanne be bekende Nederlanders en ander werkschuw tuig.....sterker nog een voorbeeld voor vrijwel iedereen! Integratie...the key word!

    http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkeli...te_Piet__.html
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  22. #597
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Wat een baas.

    Het zegt ook ook iets over je eigen perceptie als je zwarte piet racistisch vind. Dat er met zware piet gediscrimeerd wordt is onderhand zeker net zo waar maar dat zwarte piet zelf racistisch is imo niet.

    toch jammer dat er zo een polarisatie is. Check dat Turken gezeik nu ineens en die Erdogan met vrouwen hebben 1 recht en dat is het aanrecht (gechargeerd, dus niet meteen huilie huilie). Mijn ervaring is dat we misschien andere gebruiken/ cultuur hebben maar wees redelijk. Laat iedereen in z'n waarde en respecteer elkaar. Check die PVV van gisteren. Wat een mongolen zijn dat "vrijheid voor iedereen, behalve moslims" dat is toch TE dom voor woorden. Contradictio in terminis van de allergrootste orde. Soort IS-light muv het geweld. Die mensen laatst op pownews over de asielzoekers uit Syrië. Echt om te janken.

  23. #598
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Het gaat allemaal over hetzelfde; cultuur- en identiteitsbehoud. Autochtonen die niet willen dat de Nederlandse cultuur verdwijnt en zich niet gehoord voelen door hedendaagse politiek en hier kwaad over zijn. Allochtone culturen die deze ontwikkeling weer zien en zich op hun beurt bedreigd voelen door de vijandige stemming en hierdoor niet voornemens zijn te integreren in een cultuur die hen als ongewenst bestempelt. Dit zorgt weer voor een verdere versterking van eerstgenoemde proces bij de autochtone bevolking, waardoor je dus een vicieuze cirkel krijgt waarvan je je kan afvragen waar die eindigt. Maar goed het probleem benoemen, is makkelijker dan de oplossingen vinden.

  24. #599
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lukashenko View Post
    je kan allemaal mooie verhalen verzinnen en meerdere experts er over aanhoren maar wat ik al eerder zei als je een beetje je ogen gebruikt en je verstand dan zie je gewoon waar zwarte piet van afgeleid is ... en die dingen met bijlmerflat plaatjes of met machine geweren dreigen in te grijpen .. tis een kinderfeest waarom kunnen we dit niet als volwassenen oplossen 1 aanpassingkie en de hele discussie is voorbij ..we moeten uiteindelijk een voorbeeld stellen voor de zelfde kinderen die feest vieren .. en die zien alles wat er gebeurt .. en wauw wat een goede voorbeelden lopen er rond.. we verneuken onze eigen jeud met deze rommel .. ik hoop echt dat dit het laatste jaar van discussie is .. anders is er vanaf volgend jaar in plaats van kinderfeest met sinterklaas oorlog met sinterklaas .. en de kinderen kijken mee
    Jij ziet misschien dingen die er niet zijn...want ik zie ze namelijk helemaal niet...en die aanpassing, dat is in Gouda gebeurd met hun kaas en stroopwafelpieten....hielp goed he? Je hoeft het helemaal niet aan te passen, mensen moeten gewoon doorhebben dat het niks met racisme te maken heeft. Mijn kids zien pieten met andere kleuren en zeggen zelf "papa dat zijn neppieten" en inderdaad...dat zijn ze ook.

  25. #600
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Dat is toch wat je je kinderen zelf verteld?
    Als jij zegt dat is een regenboog piet nemen ze dat heus wel van je aan, tenzij je kinderen 16 zijn of zo. En nep pieten? niet zeggen hoor maar zwarte piet is ook gewoon geschminkt, die ziet er ook niet echt zo uit.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •