MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 14 of 26 FirstFirst ... 410111213141516171824 ... LastLast
Results 326 to 350 of 638
  1. #326
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default

    klote buitenlanders
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    With great Powers comes hot Bitches

  2. #327
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    De NPO,waar wij allen belasting voor betalen,veranderd eigenzinnig het Sinterklaasverhaal,de Nederlandse Staat maakt uit wat de kinderen (en volwassenen) te zien krijgen en aangezien de Nederlandse Staat (in de vorm van Rutte en zijn rovers) geen ballen heeft om het op te nemen voor de Nederlandse cultuur en traditie...beginnend stukje staatsindoctrinatie wat je zou verwachten in Rusland,China of Noord Korea maar het is hier blijkbaar niet veel anders....
    x2, bewijst des te meer dat die geldkraan naar de publieke omroepen wel dichter kan als men met dit soort onzin komt.

  3. #328
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    x2, bewijst des te meer dat die geldkraan naar de publieke omroepen wel dichter kan als men met dit soort onzin komt.
    Piet moet en zal een neger blijven in jouw optiek. Why? Als het duidelijk is dat ie een bepaalde lading heeft waar gekleurde EN steeds meer blanke Nederlanders moeite mee hebben, wat is dan je argument om dat compleet te negeren...schijt aan te hebben...te kwalificeren als onzin...gelul...noem maar op...waarom zou je dat willen?

    Wat win je ermee door mensen onder het mom van traditie te blijven kwetsen? Schep je daar behagen in?

    Ik snap het niet meer.

  4. #329
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    lol Vorig jaar waren jullie hier ook over aan het klagen. Nu weer dit gejank om een achterlijk, achterhaald stukje folklore. Je zou bijna denken dat er geen crisis was, als je die reacties hier en op social media leest. Zwarte Piet in de huidige, volgens sommige mensen racistische vorm, is op z'n retour. Die Nederlanders die zich zo roeren op social media voeren echt een achterhoede gevecht...

    Die Nederlanders, wit, getint en zwart, die ik tot mijn vriendenkring reken, hebben wel wat beters om zich druk over te maken. De trieste realiteit is dat in '14 te veel mensen geen werk op hun niveau kunnen vinden. Als je nu geen vaste baan hebt, hoef je ook niet te denken dat je die gaat krijgen. Vraag maar aan Asscher. Je kunt in '14 beter voor jezelf beginnen dan in loondienst werken, als je geen vaste baan hebt.
    Het is overleven als 'uitzendkracht' en dan mag je nog blij zijn. Ik ken provincialen die naar A'dam zijn gekomen om te studeren, hun studie hebben voltooid en zich daarvoor in de schulden hebben moeten steken om vervolgens van dead end uitzendbaantje naar uitzendbaantje te hoppen. Je bouwt niets op. Van carrièreplanning is geen sprake. Plannen voor lange termijn? Vergeet het maar. Mensen met een WO studie doen callcenter werk. Niet als bijbaantje, maar gewoon als baan, als voornaamste bron van inkomen. Je hoort Asscher veel lullen, maar die politici - links óf rechts - zitten er niet voor de 'gewone' man.

    No offense maar dit gedoe over Zwarte Piet is een complete non-issue. Terwijl mensen elkaar naar het leven staan voor zoiets triviaals, naaien die graaiers (politici) iedereen. Snap echt niet dat mensen, wit en zwart, zich niet met belangrijkere zaken bezighouden.

  5. #330
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Piet moet en zal een neger blijven in jouw optiek. Why? Als het duidelijk is dat ie een bepaalde lading heeft waar gekleurde EN steeds meer blanke Nederlanders moeite mee hebben, wat is dan je argument om dat compleet te negeren...schijt aan te hebben...te kwalificeren als onzin...gelul...noem maar op...waarom zou je dat willen?

    Wat win je ermee door mensen onder het mom van traditie te blijven kwetsen? Schep je daar behagen in?

    Ik snap het niet meer.
    Dat je Zwarte Piet als een "neger" blijft zien is de kern van je eigen probleem. Ik zie hem als één van de grote boegbeelden uit mijn eigen jeugd waar ik zeer warme herinneringen aan blijf houden, zoals zovelen hier op dit forum en de rest van Nederland. Hiermee kan ik dan in jouw optiek een klein groepje beroeps boe-roepers kwetsen, dat neem ik dan maar voor lief aan.

  6. #331
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Dat je Zwarte Piet als een "neger" blijft zien is de kern van je eigen probleem
    Met de rode lippen, kroeshaar en creolen oorbellen kan ik niet anders dan hem zien als de karikatuur van een neger; dat is ie nl ook. Hoe graag jij en velen met jou er ook wat anders in willen. Het is een 'neger'.
    Waarom die Schenkman dat zo bedacht heeft, I don't know.

    @LeeMurray:

    True..

  7. #332
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Piet moet en zal een neger blijven in jouw optiek. Why? Als het duidelijk is dat ie een bepaalde lading heeft waar gekleurde EN steeds meer blanke Nederlanders moeite mee hebben, wat is dan je argument om dat compleet te negeren...schijt aan te hebben...te kwalificeren als onzin...gelul...noem maar op...waarom zou je dat willen?

    Wat win je ermee door mensen onder het mom van traditie te blijven kwetsen? Schep je daar behagen in?

    Ik snap het niet meer.
    Goede vraag. Je zal hier niet snel een eerlijk antwoord op krijgen. Met de gevoelens van groepen als homofielen en Joden moet rekening gehouden worden, maar met bepaalde andere groepen hoeft kennelijk geen rekening gehouden te worden.

    "Als je het hier niet bevalt, rot je toch lekker op." Woorden van deze strekking worden nooit tegen de homofielen en Joden gezegd. Deze groepen hebben een sterke lobby, veel invloed in de media en veel geld tot hun beschikking.

    Anyway, om je vraag te beantwoorden. Tweedelig antwoord..
    In de eerste plaats denk ik dat sommige mensen 'negers' niet als volwaardige burgers beschouwen. Ze denken, bewust of onbewust, dat 'die mensen' wel leuk zijn om door vermaakt/ geëntertaind te worden, maar ze beschouwen 'die mensen' niet als een gelijkwaardige gesprekspartner.

    Ik denk ook dat het voor sommige mensen moeilijk is om je te identificeren met mensen waar je nauwelijks wat mee gemeen hebt. Toen die autochtone jongen uit Den Haag een paar weken geleden een (half) Antilliaanse jongen in z'n nek stak, lulde iedereen over pesten. Men zei dat die jongen gepest werd en dat werd de issue. Van de dader werd haast een slachtoffer gemaakt. Als zwarte kinderen zeggen dat ze tijdens Sinterklaas worden gepest, is de reactie niet vergelijkbaar. De empathie die die autochtone jongen uit Den Haag wél kreeg (terwijl hij een moord gepleegd had), krijgen zwarte kinderen niet. Dat is ergens wel begrijpelijk en menselijk. Je identificeert je gewoon meer met mensen die op jou lijken, tot jouw groep behoren. We moeten ook niet doen alsof witte mensen een patent op discriminatie (=onderscheid maken) hebben. In elke bevolkingsgroep heb je mensen die discrimineren.

  8. #333
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Piet moet en zal een neger blijven in jouw optiek. Why? Als het duidelijk is dat ie een bepaalde lading heeft waar gekleurde EN steeds meer blanke Nederlanders moeite mee hebben, wat is dan je argument om dat compleet te negeren...schijt aan te hebben...te kwalificeren als onzin...gelul...noem maar op...waarom zou je dat willen?

    Wat win je ermee door mensen onder het mom van traditie te blijven kwetsen? Schep je daar behagen in?

    Ik snap het niet meer.
    Dat is wel een goede en duidelijke conclussie ja....je snapt het niet meer...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  9. #334
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Met de rode lippen, kroeshaar en creolen oorbellen kan ik niet anders dan hem zien als de karikatuur van een neger; dat is ie nl ook. Hoe graag jij en velen met jou er ook wat anders in willen. Het is een 'neger'.
    Waarom die Schenkman dat zo bedacht heeft, I don't know.

    @LeeMurray:

    True..
    Hij gaat je zeggen dat hij zo zwart is doordat hij door de schoorsteen gekropen is. Daarna gaat ie proberen het onderwerp te veranderen. Hij zal je geen eerlijk antwoord kunnen en willen geven over die dikke lippen, krullen en andere uiterlijke kenmerken die geassocieerd worden met zwarte mensen. On nog maar te zwijgen over dat kromme Nederlands dat die Pieten spraken toen ik nog jong was (ik ben 34 jaar).

    De hele westerse wereld keurt 'blackface' af (ik las dat Nickelodeon een serie heeft gecancelled vanwege Zwarte Piet) en iedereen associeert Zwarte Piet in de huidige vorm met racisme, maar 'iedereen' is gek. Appie Heijn, HEMA, de Bijenkorf en andere grote ketens passen hun acties aan, om 'die paar klagers' die geen sterke lobby en geen sterke sociaal economische positie hebben tegemoet te komen. Nickelodeon cancelled een goed bekeken serie voor die paar klagers. Het zijn slechts een paar "boe-roepers" of "zeurpieten" die problemen hebben met Zwarte Piet in de huidige vorm. Als je ziet hoe zwak de argumenten van bepaalde mensen zijn, kun je niets anders doen dan lachen. Deze navelstaarders maken zichzelf compleet belachelijk. Zoals ik al zei, men voert een achterhoede gevecht en Zwarte Piet in de huidige vorm zal aangepast worden. lol @ Volwassen mensen die krampachtig vasthouden aan jeugdsentiment en folklore, terwijl er zoveel belangrijkere issues zijn...

    No offense maar het heeft geen zin om met bepaalde mensen in discussie te gaan.

  10. #335
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post

    Ik denk ook dat het voor sommige mensen moeilijk is om je te identificeren met mensen waar je nauwelijks wat mee gemeen hebt. Toen die autochtone jongen uit Den Haag een paar weken geleden een (half) Antilliaanse jongen in z'n nek stak, lulde iedereen over pesten. Men zei dat die jongen gepest werd en dat werd de issue. Van de dader werd haast een slachtoffer gemaakt. Als zwarte kinderen zeggen dat ze tijdens Sinterklaas worden gepest, is de reactie niet vergelijkbaar. De empathie die die autochtone jongen uit Den Haag wél kreeg (terwijl hij een moord gepleegd had), krijgen zwarte kinderen niet. Dat is ergens wel begrijpelijk en menselijk. Je identificeert je gewoon meer met mensen die op jou lijken, tot jouw groep behoren. We moeten ook niet doen alsof witte mensen een patent op discriminatie (=onderscheid maken) hebben. In elke bevolkingsgroep heb je mensen die discrimineren.
    k hoor wat je zegt, maar zo ver wil ik nog geen eens gaan...misschien naif...i know...de 'warme' gevoelens zoals eerder beschreven zitten zo verdomd diep dat men simpelweg blind is voor de uiting die ZP eigenlijk is. Die Schenkman heeft ons eigenlijk een klotestreek geleverd.

    Witte mensen hebben zeker geen patent op discriminatie en ik weet ook echt dat ZP door blanke Nederlanders niet racistisch bedoeld is, maar als je ze erop attendeert...zo van 'Yo...das niet cool man want zus zo'...dan worden ze belachelijk racistisch..

    ik vind dat eng...heel eng

  11. #336
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Hij gaat je zeggen dat hij zo zwart is doordat hij door de schoorsteen gekropen is. Daarna gaat ie proberen het onderwerp te veranderen. Hij zal je geen eerlijk antwoord kunnen en willen geven over die dikke lippen, krullen en andere uiterlijke kenmerken die geassocieerd worden met zwarte mensen. On nog maar te zwijgen over dat kromme Nederlands dat die Pieten spraken toen ik nog jong was (ik ben 34 jaar).

    De hele westerse wereld keurt 'blackface' af (ik las dat Nickelodeon een serie heeft gecancelled vanwege Zwarte Piet) en iedereen associeert Zwarte Piet in de huidige vorm met racisme, maar 'iedereen' is gek. Appie Heijn, HEMA, de Bijenkorf en andere grote ketens passen hun acties aan, om 'die paar klagers' die geen sterke lobby en geen sterke sociaal economische positie hebben tegemoet te komen. Nickelodeon cancelled een goed bekeken serie voor die paar klagers. Het zijn slechts een paar "boe-roepers" of "zeurpieten" die problemen hebben met Zwarte Piet in de huidige vorm. Als je ziet hoe zwak de argumenten van bepaalde mensen zijn, kun je niets anders doen dan lachen. Deze navelstaarders maken zichzelf compleet belachelijk. Zoals ik al zei, men voert een achterhoede gevecht en Zwarte Piet in de huidige vorm zal aangepast worden. lol @ Volwassen mensen die krampachtig vasthouden aan jeugdsentiment en folklore, terwijl er zoveel belangrijkere issues zijn...

    No offense maar het heeft geen zin om met bepaalde mensen in discussie te gaan.
    Niks aan toe te voegen man...u nailed it!

  12. #337
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default

    negers hebben teveel tijd daarom doen ze zo zeiken over een kinderfeest
    With great Powers comes hot Bitches

  13. #338
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Goede vraag. Je zal hier niet snel een eerlijk antwoord op krijgen. Met de gevoelens van groepen als homofielen en Joden moet rekening gehouden worden, maar met bepaalde andere groepen hoeft kennelijk geen rekening gehouden te worden.

    "Als je het hier niet bevalt, rot je toch lekker op." Woorden van deze strekking worden nooit tegen de homofielen en Joden gezegd. Deze groepen hebben een sterke lobby, veel invloed in de media en veel geld tot hun beschikking.

    Anyway, om je vraag te beantwoorden. Tweedelig antwoord..
    In de eerste plaats denk ik dat sommige mensen 'negers' niet als volwaardige burgers beschouwen. Ze denken, bewust of onbewust, dat 'die mensen' wel leuk zijn om door vermaakt/ geëntertaind te worden, maar ze beschouwen 'die mensen' niet als een gelijkwaardige gesprekspartner.

    Ik denk ook dat het voor sommige mensen moeilijk is om je te identificeren met mensen waar je nauwelijks wat mee gemeen hebt. Toen die autochtone jongen uit Den Haag een paar weken geleden een (half) Antilliaanse jongen in z'n nek stak, lulde iedereen over pesten. Men zei dat die jongen gepest werd en dat werd de issue. Van de dader werd haast een slachtoffer gemaakt. Als zwarte kinderen zeggen dat ze tijdens Sinterklaas worden gepest, is de reactie niet vergelijkbaar. De empathie die die autochtone jongen uit Den Haag wél kreeg (terwijl hij een moord gepleegd had), krijgen zwarte kinderen niet. Dat is ergens wel begrijpelijk en menselijk. Je identificeert je gewoon meer met mensen die op jou lijken, tot jouw groep behoren. We moeten ook niet doen alsof witte mensen een patent op discriminatie (=onderscheid maken) hebben. In elke bevolkingsgroep heb je mensen die discrimineren.
    wow jus wow... geen wonder dat je met een dergelijke visie je zo heerlijk wentelt in de 'slachtofferrol' die deze discussie je biedt. Ik heb helaas slecht nieuws voor je: het aanpassen van zwarte piet gaat niets uitmaken voor de gevoelens die je hebt.

    Zowel voor als tegenstanders reageren vooral vanuit een gevoel van ongenoegen richting de samenleving. Deze ZP discussie is slechts een middel om dat gevoel te ventileren. Met jullie is simpelweg geen discussie op niveau te voeren (net als met de meeste voorstanders overigens).

  14. #339
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederlan...terklaas.dhtml

    Gefeliciteerd mannen!! Jullie zullen wel trots zijn nu!

    Kinderen moeten nu hun grote feestje vieren met gewapende Zwarte Pieten!!! Op Nickledeon wordt hun programmatje niet meer uitgezonden want door al dat gezeik schrapt men de sinterklaasserie.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  15. #340
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Daarnaast onderschatten ze schromelijk de impact die al dat compleet debiele geklaag heeft:

    Het leeuwendeel van de scholen die de organisatie van Sinterklaas al rond hebben, viert het als vanouds met Zwarte Pieten. Slechts 2,2 procent gaat het feest onder invloed van de racismediscussie aanpassen. Dat is de uitkomst van een grote AD-enquête, in samenwerking met de vakbond CNV Onderwijs onder ruim 4000 onderwijzers en schoolleiders.

    http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederlan...overeind.dhtml

    Zo fijn zijn als dit het laatst jaar is dat deze hele discussie aan de orde is, maar ik vrees het ergste..

  16. #341
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    inderdaad lee you nailed it.

  17. #342
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    http://www.bvn.tv/feest2014

    Zie filmpje van Diewertje...lol

  18. #343
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RocknRolla View Post
    negers hebben teveel tijd daarom doen ze zo zeiken over een kinderfeest
    Ik denk dat jij precies bent waar Illest op doelt...
    Kortzichtig en bekrompen..

  19. #344
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    Ik denk dat jij precies bent waar Illest op doelt...
    Kortzichtig en bekrompen..
    Eens, maar kijk eens naar de mening van Leemurray die ik heb zwart heb gedrukt (over het niet als volwaardig burgers beschouwen). Hoe kortzichtig en bekrompen is dat?

    Doelt Illest daar ook op of geldt die kortzichtig- bekrompenheid alleen voor het andere kamp?

    Al met al een hoop domme mensen aan beide kanten.

  20. #345
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default

    ik ga die discussie gewoon niet eens meer aan zit nu gewoon voor mezelf wat lol te hebben. Ik snap niet dat gekleurde mensen zich hier iets van aan kunnen trekken. Waarom moet ik boetedoening doen voor iets wat al zolang is geleden en ik niet aan mee heb gedaan? Waar maak je je in godsnaam druk om een zwarte piet.

    Als die zeurpieten eens tijd in echte problemen zouden steken zou de wereld er veel beter uitzien. Hongersnood, ebola, het oosten, lekkage nucleaire afval in de zee bij japan etc. Maar nee deze mensen gaan tot het uiterste om hun gelijk te krijgen. Voor zulke mensen heb ik nul respect. Daarom zulke reacties. Dit geeft de kortzichtigheid aan waar jij mij van beschuldigd. terwijl ik het niet meer serieus neem.


    Last edited by Kemal; 10-11-2014 at 18:39. Reason: youtube video link
    With great Powers comes hot Bitches

  21. #346
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default

    Kijk het filmpje weet niet of ik het goed he ge embed
    With great Powers comes hot Bitches

  22. #347
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by RocknRolla View Post
    Kijk het filmpje weet niet of ik het goed he ge embed
    done
    Be a Warrior, not a Worrier

  23. #348
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by RocknRolla View Post
    ik ga die discussie gewoon niet eens meer aan zit nu gewoon voor mezelf wat lol te hebben. Ik snap niet dat gekleurde mensen zich hier iets van aan kunnen trekken. Waarom moet ik boetedoening doen voor iets wat al zolang is geleden en ik niet aan mee heb gedaan? Waar maak je je in godsnaam druk om een zwarte piet.

    Als die zeurpieten eens tijd in echte problemen zouden steken zou de wereld er veel beter uitzien. Hongersnood, ebola, het oosten, lekkage nucleaire afval in de zee bij japan etc. Maar nee deze mensen gaan tot het uiterste om hun gelijk te krijgen. Voor zulke mensen heb ik nul respect. Daarom zulke reacties. Dit geeft de kortzichtigheid aan waar jij mij van beschuldigd. terwijl ik het niet meer serieus neem.


    Grappig filmpje idd en leuk in elkaar gezet. Denk echter dat best veel donkere mensen en dus misschien ook die in het filmpje de stompzinnigheid van die ZP discussie ook wel inzien. Die laatste vrouw uiteraard niet meegerekend ;-)

  24. #349
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    'Als die zeurpieten eens tijd in echte problemen zouden steken zou de wereld er veel beter uitzien. Hongersnood, ebola, het oosten, lekkage nucleaire afval in de zee bij japan etc. '

    Cirkel van invloed vs Cirkel van betrokkenheid

    Google maar slimmerd

    #Smh...

  25. #350
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default

    Met illest is niet te discussieren. Je gaat alleen in op wat er in jou straatje past. rest van mijn verhaal en filmpje reageer je niet op.

    wel done slimmerd

    google het eens

    en merci hea Kemal
    With great Powers comes hot Bitches

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •