MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 25 of 26 FirstFirst ... 15212223242526 LastLast
Results 601 to 625 of 638
  1. #601
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Amsterdamse activisten organiseren Piet-loos feest
    Bewaar
    Eefje Oomen
    27-11-14 - 14:00 Sinterklaas bij de intocht in Amsterdam © anp.

    De tegenstanders van Zwarte Piet organiseren op 5 december een speciaal 'Piet-loos' Sinterklaasfeest in de Amsterdamse Bijlmer. Volgens 'Nederland wordt Beter' -de organisator van het evenement- wordt het een 'ouderwetsch gezellig feest' zonder 'negatieve bijsmaak'.
    Het feest dat 's ochtends plaats vindt in het Bijlmer Parktheater heeft drie bedoelingen, zo laat de organisatie in een persbericht weten. ,,Een: een statement maken over de toekomst van het Sinterklaasfeest. Twee: ouders weerbaarder maken tegen de druk van scholen. Drie: kinderen een plezierig en verantwoord Sinterklaasfeest bezorgen.''

    In aanloop naar 5 december kunnen ouders bij 'Nederland wordt beter' ook terecht voor een anti-racisme workhop. ,,Daarin krijgen ze tips hoe om te gaan met racisme en discriminatie in het onderwijs.''

    Sinterklaas is wel bij het feest in de Bijlmer aanwezig. In zijn bijzijn zullen de veelbesproken nieuwe Sinterklaasliedjes -zonder woorden als zwart, roe en gard- gezongen worden. Vorig jaar werd er ook zo'n feest georganiseerd; daar kwamen tientallen belangstellenden op af.
    ================================================== ===

    Wow, tientallen hele belangstellenden... zo erg leeft deze discussie in de Bijlmer.



    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #602
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Dat is toch wat je je kinderen zelf verteld?
    Als jij zegt dat is een regenboog piet nemen ze dat heus wel van je aan, tenzij je kinderen 16 zijn of zo. En nep pieten? niet zeggen hoor maar zwarte piet is ook gewoon geschminkt, die ziet er ook niet echt zo uit.
    Met kids zijn 6 en 9....en als ze tegen mij zeggen dat zijn neppieten, dan ga ik daar in mee...want dat zijn ze ook...heet niet voor niets ZWARTE piet he. Ik word een beetje moe van al dat politiek correcte gedoe...dr is niks mis met deze traditie dus gewoon lekker houden zoals tie is

  3. #603
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Last edited by blade; 28-11-2014 at 09:50.
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  4. #604
    Join Date
    Apr 2013
    Posts
    522
    vCash
    122800

    Default

    Niet te fucking doen.
    .
    Ja Gaza en Brevink hebben echt heel veel met zwarte piet te maken. .

    Deze dude zit echt op dit nivo:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Enait

  5. #605
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Wat een vent, bah bah.

  6. #606
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Vandaag leuk dagje naar de dierentuin geweest in Rhenen waar het sinterklaas feest was. Dochtertje mee en nog een neefje meegenomen en die hadden een heerlijke dag. Sinterklaas was er en overal liepen zwarte pieten rond om de kinderen te vermaken. Liedjes werden gezongen, was een show, pepernoten konden ze zelf bakken enz enz. Overal zag je blije en stralende gezichtjes van kinderen die een geweldige dag hadden!

    Niks geen politiek gezeik of wat voor een achtelijk gedoe dan ook van volwassen maar een groot kinderfeest waar maar een ding telde: kinderen een heerlijke onvergeetelijke dag bezorgen. Zoals het hoort een groot kinderfeest!
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  7. #607
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    141
    vCash
    126000

    Default

    http://www.npo.nl/2doc/01-12-2014/VPWON_1226620
    Sunny Bergman, zwart als roet

  8. #608
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Goeie docu...had 'm niet zo sterk verwacht eigenlijk

  9. #609
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Vandaag leuk dagje naar de dierentuin geweest in Rhenen waar het sinterklaas feest was. Dochtertje mee en nog een neefje meegenomen en die hadden een heerlijke dag. Sinterklaas was er en overal liepen zwarte pieten rond om de kinderen te vermaken. Liedjes werden gezongen, was een show, pepernoten konden ze zelf bakken enz enz. Overal zag je blije en stralende gezichtjes van kinderen die een geweldige dag hadden!

    Niks geen politiek gezeik of wat voor een achtelijk gedoe dan ook van volwassen maar een groot kinderfeest waar maar een ding telde: kinderen een heerlijke onvergeetelijke dag bezorgen. Zoals het hoort een groot kinderfeest!
    wat is het moraal?
    Alles dat je hier boven beschrijft kan net zo goed met de aangepaste pieten.
    Home mtk-gym.nl


  10. #610
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Goeie docu...had 'm niet zo sterk verwacht eigenlijk
    Ik vond hem eigenlijk wel tegenvallen. Enorm eenzijdige berichtgeving. Hoop open deuren. Ik hoopte antwoord te krijgen op de vraag waarom de gemoederen zo hoog oplopen maar ik zie alleen een anti-piet promotie clip.

  11. #611
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Ik vond hem eigenlijk wel tegenvallen.
    Ga weg...meen je niet

  12. #612
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    wat is het moraal?
    Alles dat je hier boven beschrijft kan net zo goed met de aangepaste pieten.
    Zou net zo dom zijn als ik aan moslims zou vragen de koran aan te passen.

  13. #613
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Zou net zo dom zijn als ik aan moslims zou vragen de koran aan te passen.
    Want het Sinterklaasfeest is een religieus ritueel?

  14. #614
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    Want het Sinterklaasfeest is een religieus ritueel?
    Geloof maakt onderdeel uit van een cultuur, net zoals de traditie Sinterklaas. Even verder kijken dan je Sinterklaas bashen neus lang is.

  15. #615
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Geloof maakt onderdeel uit van een cultuur, net zoals de traditie Sinterklaas. Even verder kijken dan je Sinterklaas bashen neus lang is.
    Appels maken deel uit van fruit. Peren maken deel uit van fruit. Appels zijn geen peren.

  16. #616
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Ik vond hem eigenlijk wel tegenvallen. Enorm eenzijdige berichtgeving. Hoop open deuren. Ik hoopte antwoord te krijgen op de vraag waarom de gemoederen zo hoog oplopen maar ik zie alleen een anti-piet promotie clip.

    dat is niet zo erg maar het is van mijn belastinggeld betaalt ze hadden het beter aan de oudjes kunnen geven die hebben het tegenwoordig harder nodig maar gek genoeg maken ze daar geen docu over
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  17. #617
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    dat is niet zo erg maar het is van mijn belastinggeld betaalt ze hadden het beter aan de oudjes kunnen geven die hebben het tegenwoordig harder nodig maar gek genoeg maken ze daar geen docu over
    150.000 euro!

  18. #618
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    150.000 euro!

    geld zat brrr
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  19. #619
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben om na de 'grap' in het ziekenhuis met de zwarte Piet baby.
    Ik denk dat daar de hele essentie van het probleem ligt.
    Hahahaha, maak je niet druk het is een (Hollandse, witte) grap.
    En dan daarna met een slappe smoes proberen goed te praten.
    Hetzelfde met die Guido Weijers grap...ik mag het want ik ben cabaretier...

    Doe Piet maar lekker een ander kleurtje.

  20. #620
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    Ik ben om na de 'grap' in het ziekenhuis met de zwarte Piet baby.
    Die was echt bruut...niet te geloven...

    Dit las ik vorige week:


    Stockholm gelast intocht Sinterklaas af om Zwarte Piet

    Afro-Zweedse Nationale Associatie beklaagt zich in brief aan ambassadeur over 'de Europese racistische generalisering ten aanzien van zwarte mensen'


    De stoomboot van Sinterklaas zal de haven van Stockholm dit jaar overslaan. De jaarlijkse intocht in de Zweedse hoofdstad Stockholm is geschrapt nadat de discussie over Zwarte Piet ook daar verhevigde. De feestelijke intocht stond gepland voor 30 november, maar wordt uit respect voor 'de gevoelens en opvattingen van verschillende groepen in de Zweedse samenleving' afgelast.
    De Hollandse Club, die de intocht traditiegetrouw organiseert, geeft naar eigen zeggen gehoor aan de oproep te stoppen met Zwarte Piet en meldt op haar website:
    ''We respecteren de gevoelens en opvattingen van verschillende groepen in de Zweedse samenleving en zullen Piet niet langer als een zwartgekleurd hulpje neerzetten.''
    De beslissing volgt op een open brief van de Afro-Zweedse Nationale Associatie aan de Nederlandse ambassadeur over de omstreden kindervriend:
    ''Van wat wij hebben begrepen spreekt hij Nederlands met een dom accent, gedraagt hij zich kinderachtig en ondeugend zodat hij meer lijkt op een kind dan op een volwassene. Dit is natuurlijk onderdeel van de Europese racistische generalisering ten aanzien van zwarte mensen die wijdverbreid was, maar niet langer openlijk naar buiten mag worden gebracht.''

  21. #621
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Wat was dat stuk in de docu van die gasten van pietitie gênant zeg!
    Max. 400 x 125

  22. #622
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    Ik ben om na de 'grap' in het ziekenhuis met de zwarte Piet baby.
    Ik denk dat daar de hele essentie van het probleem ligt.
    Hahahaha, maak je niet druk het is een (Hollandse, witte) grap.
    En dan daarna met een slappe smoes proberen goed te praten.
    Hetzelfde met die Guido Weijers grap...ik mag het want ik ben cabaretier...

    Doe Piet maar lekker een ander kleurtje.
    Dat ziekenhuisverhaal was totale onzin!


    Moeder 'zwarte piet-baby': Ophef om misverstand

    DEN BOSCH -
    De moeder van het zogenaamde zwarte piet-baby'tje in het Jeroen Bosch Ziekenhuis is erg geschrokken van alle ophef. Medewerkers van het ziekenhuis hadden een naambordje met 'zwarte piet' geplaatst op de deur van de kamer van het jongetje. Het leidde tot een storm aan verontwaardiging, kritiek en zelfs een aangifte. Maar volgens de moeder van de baby moeten mensen zich niet zo druk maken.

    Dat schrijft zij in een reactie op Facebook, die het Jeroen Bosch Ziekenhuis op haar verzoek verder heeft verspreid. ,,Ik ben de moeder van Damin die in het Jeroen Bosch Ziekenhuis ligt. Ik ben heel erg geschrokken van de reacties op social media en in het nieuws over het naambordje", zo laat de vrouw weten. ,,Ik vind dat dit allemaal veel te ver gaat, want het was gewoon een misverstand van het ziekenhuis. Er wordt hier goed voor ons gezorgd. Wat ik nu belangrijk vind is de gezondheid van mijn kind en ik wil iedereen vragen om hiermee op te houden, zodat mijn zoontje en ik in alle rust kunnen herstellen."

    Het ziekenhuis liet eerder al weten dat er sprake is van een misverstand en dat het niets te maken heeft met de huidskleur van de baby. ,,De digitale naambordjes bij de kamers werkten niet goed en om ze te testen is er bij twee lege kamers ‘zwarte piet’ en ‘sinterklaas’ neergezet," legde het ziekenhuis uit. Toen het kindje met spoed werd opgenomen, kwam het te liggen in de kamer met 'zwarte piet'. ,,Regel is dat eerst de noodzakelijke zorg rondom het kindje wordt verleend. Daarna volgen de administratieve handelingen zoals het aanpassen van het naambordje."

    Een ambtenaar van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) had toen al aangekondigd dat hij aangifte gaat doen van de kwestie. Het ministerie van Veiligheid en Justitie benadrukt dat de man dat op eigen houtje doet en niet namens de overheid

  23. #623
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Die was echt bruut...niet te geloven...

    Dit las ik vorige week:


    Stockholm gelast intocht Sinterklaas af om Zwarte Piet

    Afro-Zweedse Nationale Associatie beklaagt zich in brief aan ambassadeur over 'de Europese racistische generalisering ten aanzien van zwarte mensen'


    De stoomboot van Sinterklaas zal de haven van Stockholm dit jaar overslaan. De jaarlijkse intocht in de Zweedse hoofdstad Stockholm is geschrapt nadat de discussie over Zwarte Piet ook daar verhevigde. De feestelijke intocht stond gepland voor 30 november, maar wordt uit respect voor 'de gevoelens en opvattingen van verschillende groepen in de Zweedse samenleving' afgelast.
    De Hollandse Club, die de intocht traditiegetrouw organiseert, geeft naar eigen zeggen gehoor aan de oproep te stoppen met Zwarte Piet en meldt op haar website:
    ''We respecteren de gevoelens en opvattingen van verschillende groepen in de Zweedse samenleving en zullen Piet niet langer als een zwartgekleurd hulpje neerzetten.''
    De beslissing volgt op een open brief van de Afro-Zweedse Nationale Associatie aan de Nederlandse ambassadeur over de omstreden kindervriend:
    ''Van wat wij hebben begrepen spreekt hij Nederlands met een dom accent, gedraagt hij zich kinderachtig en ondeugend zodat hij meer lijkt op een kind dan op een volwassene. Dit is natuurlijk onderdeel van de Europese racistische generalisering ten aanzien van zwarte mensen die wijdverbreid was, maar niet langer openlijk naar buiten mag worden gebracht.''
    Jij weet het zeker beter weer dan de moeder van de baby? Triest!

  24. #624
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Wat was dat stuk in de docu van die gasten van pietitie gênant zeg!

    Klopt, het begin ook...dat van Surinaams accent...kwam behoorlijk stupid over.

  25. #625
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Jij weet het zeker beter weer dan de moeder van de baby? Triest!
    Glen post het, waarom val je hem niet aan?

    Don't Quincy me please...#smh

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •