MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 26 1234511 ... LastLast
Results 1 to 25 of 638
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default Remy Bonjasky #pietmakeover

    Verschillende BN'ers spreken zich op Twitter en Facebook uit voor een make-over van de huidige Zwarte Piet. Remy Bonjasky doet ook mee aan de campagne #pietmakeover en slaat Zwarte Piet KO.

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Er is al een uitdager voor Remy.


  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    148
    vCash
    126000

    Default

    Serieus gaan we discusie nou ook hier voeren??? Ben er wel een beetje klaar mee.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kendamac View Post
    Serieus gaan we discusie nou ook hier voeren??? Ben er wel een beetje klaar mee.
    2x met alle respect voor remy, maar het kan me niks schelen wat een kickbokser van een volksfeest vindt. En sowieso is het sinterklaas een feest wat vooral bij mensen thuis plaats vindt, dus het is sowieso niemand zijn zaak wat er bij mij of bij iemand anders thuis gebeurt.

  5. #5
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Iedereen heeft recht op zijn mening.
    Maak Sint zwart en de pieten wit voor de verandering

  6. #6
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default

    Nee de zwarte mogen niet meer mee doen wan dat is discriminatie ??????

  7. #7
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.172
    vCash
    48500

    Default

    Krijgen we weer witte en zwarte discussie!

    Helaas zullen wij nooit uitkomen, respect voor een andere ras is ver te zoeken bij sommige witte mensen.
    Is gewoon triest voor woorden, dit discussie ieder jaar.
    Waarom laten de witte mensen de ( pieten ) alle kleuren van de regenboog schminken, is dat nou zo moeilijk?
    Het gaat om een kinder ( verzonnen ) feest, dus alle kleuren, dus ook zwart!
    Het ligt gevoelig bij donker mensen, dat is gewoon zo. Wie kent het geschiedenis nog van de koloniale tijd?
    Als geschiedenis op de basis school ( verplicht zou worden over de koloniale tijd ) en voorgezet onderwijs verplicht zou worden over de slavenij en andere wreedheden cq gruwelijkheden van die tijd, dan snappen de kinderen het wel.
    Dan kan je geen geintje over maken, vind ik.
    "I'm going to make you pay for what you've done."
    “Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.”

  8. #8
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    2x met alle respect voor remy, maar het kan me niks schelen wat een kickbokser van een volksfeest vindt. En sowieso is het sinterklaas een feest wat vooral bij mensen thuis plaats vindt, dus het is sowieso niemand zijn zaak wat er bij mij of bij iemand anders thuis gebeurt.

    zo is dat wordt er ook een beetje moe van dat zogenaamde BN'ERS lopen te roepen dat het anders moet of het gewone volk achterlijk is of zo in België lachen ze zich eigen kapot om deze discussie en ik kan ze geen ongelijk geven
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  9. #9
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    zo is dat wordt er ook een beetje moe van dat zogenaamde BN'ERS lopen te roepen dat het anders moet of het gewone volk achterlijk is of zo in België lachen ze zich eigen kapot om deze discussie en ik kan ze geen ongelijk geven
    In België mogen ze hier wel om lachen, maar de rest van de wereld vindt dit alles behalve grappig.
    Max. 400 x 125

  10. #10
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    7
    vCash
    126000

    Default

    Je moet eens weten wat ik allemaal niet grappig vindt wat er verder in de wereld gebeurd, en geloof me, dan gaat het om wat andere zaken dan een geschminckte busschaffeur die wat kinderen een plezier doet en ook niet te beroerd is om weer eens de portemenee te trekken als ze het in - laten we zeggen Afrika - weer eens kut hebben geregeld en elkaar afmaken. Overigens alle begrip voor iemand die NL en het feest niet kent en z'n wenbrauwen fronst als ie Piet ziet. Maar als je hier woont, kom op zeg...

  11. #11
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    In België mogen ze hier wel om lachen, maar de rest van de wereld vindt dit alles behalve grappig.

    tja wist niet dat jij de woordvoerder was van de rest van de wereld ik denk zelf dat de rest van de wereld wel andere dingen aan hun hoofd hebben. en het maakt mijn verders geen reet uit welke kleur die heeft want ik vier geen katholieke feesten want we weten toch allemaal wel dat zwarte piet gebaseerd is op Huginn en Muninn
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  12. #12
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Remi is zich aan het profileren als BNér. Ik zag een stukje exp robinson en daar kotsen ze hem ook al uit.
    Die gast daalt echt per minuut in mijn achting.

  13. #13
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by K-1sunstarr View Post
    Krijgen we weer witte en zwarte discussie!

    Helaas zullen wij nooit uitkomen, respect voor een andere ras is ver te zoeken bij sommige witte mensen.
    Is gewoon triest voor woorden, dit discussie ieder jaar.
    Waarom laten de witte mensen de ( pieten ) alle kleuren van de regenboog schminken, is dat nou zo moeilijk?
    Het gaat om een kinder ( verzonnen ) feest, dus alle kleuren, dus ook zwart!
    Het ligt gevoelig bij donker mensen, dat is gewoon zo. Wie kent het geschiedenis nog van de koloniale tijd?
    Als geschiedenis op de basis school ( verplicht zou worden over de koloniale tijd ) en voorgezet onderwijs verplicht zou worden over de slavenij en andere wreedheden cq gruwelijkheden van die tijd, dan snappen de kinderen het wel.
    Dan kan je geen geintje over maken, vind ik.
    Ik kan nou ook niet zeggen dat ik mij als blanke nou altijd zo gerespecteerd heb gevoeld door andere mensen. Ga ik nou alle hiphop verbieden in Nederland? wil ik nu iedereen op kwakoe met een oranje hoedje laten lopen? Het sinterklaasfeest zoals ik het ken heeft nooit een racistische boodschap gehad, en ik ken ook niemand uit mijn jeugd die ooit de asociatie tussen tussen Piet en een persoon met afrikaanse achtergrond heeft gelegd. Sterker nog mijn: ouders hebben mij zo anti-racistisch opgevoed als het maar kan en dat ging prima samen met het sinterklaas feest.

    Sorry hoor vriend, maar die zwart wit discussie begin je vooral zelf nu; en ik heb genoeg geleerd over de slavernij op school hoor (op welke school heb jij gezeten dat ze je daar niets over verteld hebben vraag ik me dan af) en ben absoluut niet trots op die periode, Ik vraag me af wat jij over slavernij weet? is dat soms iets wat alleen blanken hebben gedaan? Ik mag trouwens toch wel zeggen dat het duidelijk is dat Nederland nu in een andere periode zit.. immigranten van over de hele wereld hebben een Nederlands paspoort gekregen en hebben volledige rechten in onze samenleving.

    Het is trouwens vrij oneerlijk om alle blanke Nederlanders op de slavernij aan te spreken, het is echt een groep van minder dan 0,5% die daar toen mee te maken heeft gehad. 95% van Nederland was in die tijd zelf straat arm en mocht blij zijn als ze de 40 haalden.

  14. #14
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    In België mogen ze hier wel om lachen, maar de rest van de wereld vindt dit alles behalve grappig.
    Want de rest van de wereld weet beter wat er in Nederland gebeurt dan wij zelf? Nee de rest van de wereld krijgt een filmpje te zien met daarin een zwarte piet en iemand die zegt dat er kennelijk donkere mensen zijn die het als een feest met een racistische boodschap zien. Ja de link is snel gelegd, zeker als je uit de V.S. komt, maar dat is het nou juist; de Nederlandse samenleving heeft nooit zulke vormen van discriminatie gekend. het is echt appels met peren vergelijken. Er zijn nooit zwarte slaven geweest in Nederland(wel blanke trouwens), dat vond allemaal plaats in de kolonieën en daar was maar een gering aandeel van de Nederlandse bevolking bij betrokken.

  15. #15
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    502
    vCash
    126000

    Default

    regenboog en andere kleuren pieten schieten het doel volledig voorbij. Een groene piet met een kroespruik zag ik laatst. Dan begrijp je echt niet wat er speelt.

    De enig imo logische en niet meer dan normale oplossing is een Piet met Roetvegen, zonder de overige uiterlijke kenmerken van het negeroíde ras. De piet/knecht is immers zwart van het roet en niet zwart door zijn afkomst incl dikke lippen gouden oorbellen en kroeshaar.

    Het feit dat zo veel blanke en ook niet blanke nederlanders zich zo vast houden aan het vertrouwde beeld van zwarte piet kan ik gewoon niet begrijpen, ben zelf blank. De argumenten die gebruikt worden zijn vaak zo triest en getuigen van zo een lage intelligentie dat ik me gewoon schaam. Daarnaast is het zo dat de meeste deze waardeloze argumenten ook nog eens vergezellen van teksten als; rot maar naar je eigen land als je het er niet mee eens bent.

    Het gaat niet om de intentie van het feest iedereen weet dat het bedoelt is voor kinderen die er geen kwaad in zien. Het gaat om het figuur zwarte piet en waar dit op gebaseerd is.

    argumenten als; het is al jaren zo, kinderen zien er niks rasistisch in, slaan daarom helemaal nergens op. Het is idd jaren zo geweest, maar tijden veranderen en hoe het Sinterklaas feest nu gevierd wordt is totaal niet meer van deze tijd.

    Kortom; Niet afschaffen, maar aanpassen!

  16. #16
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Remi is zich aan het profileren als BNér. Ik zag een stukje exp robinson en daar kotsen ze hem ook al uit. Die gast daalt echt per minuut in mijn achting.
    Echt waar? Ik volg dat programma nooit zo, had gedacht dat hij het wel goed zou doen daar.

    (schieten me opeens allemaal woordspelingen met 'Bounty' eiland te binnen )


    Zwarte Piet bij onze oosterburen ... een stuk minder gezellig toch >>


  17. #17
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default

    With great Powers comes hot Bitches

  18. #18
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default

    kijk dat filmpje en zie hoe hypocriet iedereen is
    With great Powers comes hot Bitches

  19. #19
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by new_world_order View Post
    r

    Het gaat niet om de intentie van het feest iedereen weet dat het bedoelt is voor kinderen die er geen kwaad in zien. Het gaat om het figuur zwarte piet en waar dit op gebaseerd is.

    argumenten als; het is al jaren zo, kinderen zien er niks rasistisch in, slaan daarom helemaal nergens op. Het is idd jaren zo geweest, maar tijden veranderen en hoe het Sinterklaas feest nu gevierd wordt is totaal niet meer van deze tijd.

    Kortom; Niet afschaffen, maar aanpassen!

    Het gaat mij juist wel om de intentie, en ik wordt er een beetje giftig van als er een paar randebielen dingen gaan roepen als dat zwarte piet de oorzaak zou zijn van het zogenaamde verkapte racisme dat er zou zijn bij (alle?) Nederlanders. Voor mensen die zo zitten te schreeuwen om begrip en en inlevingsvermogen lijken ze het wel erg moeilijk te vinden om dat zelfde op te brengen voor mensen die niet bij hun groep behoren.

    Bovendien lost het ook echt helemaal niets op van de echte problemen die er zijn: dacht je dat die racistische tokkie uit Drente nu opeens zijn kinderen niet meer opvoed met een negatief beeld van zwarte mensen? Zal Quincy Gario dan eindelijk van zijn slachtoffercomplex verlost zijn?
    Last edited by ijsbier; 16-10-2014 at 13:27.

  20. #20
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    502
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Het gaat mij juist wel om de intentie, en ik wordt er een beetje giftig van als er een paar randebielen dingen gaan roepen als dat zwarte piet de oorzaak zou zijn van het zogenaamde verkapte racisme dat er zou zijn bij (alle?) Nederlanders. Voor mensen die zo zitten te schreeuwen om begrip en en inlevingsvermogen lijken ze het wel erg moeilijk te vinden om dat zelfde op te brengen voor mensen die niet bij hun groep behoren.

    Bovendien lost het ook echt helemaal niets op van de echte problemen die er zijn: dacht je dat die racistische tokkie uit Drente nu opeens zijn kinderen niet meer opvoed met een negatief beeld van zwarte mensen? Zal Quincy Gario dan eindelijk van zijn slachtoffercomplex verlost zijn?

    Voor de duidelijkheid; vind Quincy een bitch!

  21. #21
    Join Date
    Oct 2013
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RocknRolla View Post
    kijk dat filmpje en zie hoe hypocriet iedereen is
    weet je wat hypocriet is ...
    Dt ze precies weten wie ze filmen en wat ze weg knippen .

    en als ik toch op je DOMME vergelijking in ga . Want kwaku kwetst niemand en wordt geen link met rascisme gelegd.

    Als je kinderachtig wil beargumenteren is koel dan op jou niveau .

    het kwakt festival is ook een soort traditie inderdaad..
    en vroeger was het tot diep in de nacht feest in het bijlmerpark . Maar toen ging een kleine groep mensen klagen over overlast . En toen werden de sluitings tijden ingekort tegenwoordig moet de muziek rond half10 uit . En ook het aantal weken is ingekort . En waarom ? Omdat mensen er last van hadden .

    echt serieus kom met iets beters als dit . precies dit bedoel ik , niveau is laag man ...

  22. #22
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RocknRolla View Post
    kijk dat filmpje en zie hoe hypocriet iedereen is

    ja zo werkt het
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  23. #23
    Join Date
    Oct 2013
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Wauw dankjewel ! X2

  24. #24
    Join Date
    Oct 2013
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by new_world_order View Post
    regenboog en andere kleuren pieten schieten het doel volledig voorbij. Een groene piet met een kroespruik zag ik laatst. Dan begrijp je echt niet wat er speelt.

    De enig imo logische en niet meer dan normale oplossing is een Piet met Roetvegen, zonder de overige uiterlijke kenmerken van het negeroíde ras. De piet/knecht is immers zwart van het roet en niet zwart door zijn afkomst incl dikke lippen gouden oorbellen en kroeshaar.

    Het feit dat zo veel blanke en ook niet blanke nederlanders zich zo vast houden aan het vertrouwde beeld van zwarte piet kan ik gewoon niet begrijpen, ben zelf blank. De argumenten die gebruikt worden zijn vaak zo triest en getuigen van zo een lage intelligentie dat ik me gewoon schaam. Daarnaast is het zo dat de meeste deze waardeloze argumenten ook nog eens vergezellen van teksten als; rot maar naar je eigen land als je het er niet mee eens bent.

    Het gaat niet om de intentie van het feest iedereen weet dat het bedoelt is voor kinderen die er geen kwaad in zien. Het gaat om het figuur zwarte piet en waar dit op gebaseerd is.

    argumenten als; het is al jaren zo, kinderen zien er niks rasistisch in, slaan daarom helemaal nergens op. Het is idd jaren zo geweest, maar tijden veranderen en hoe het Sinterklaas feest nu gevierd wordt is totaal niet meer van deze tijd.

    Kortom; Niet afschaffen, maar aanpassen!

    wauw thanx , khad de hoop bijna opgegeven . Maar jij zegt het precies zoals et is !

  25. #25
    Join Date
    Oct 2013
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Want de rest van de wereld weet beter wat er in Nederland gebeurt dan wij zelf? Nee de rest van de wereld krijgt een filmpje te zien met daarin een zwarte piet en iemand die zegt dat er kennelijk donkere mensen zijn die het als een feest met een racistische boodschap zien. Ja de link is snel gelegd, zeker als je uit de V.S. komt, maar dat is het nou juist; de Nederlandse samenleving heeft nooit zulke vormen van discriminatie gekend. het is echt appels met peren vergelijken. Er zijn nooit zwarte slaven geweest in Nederland(wel blanke trouwens), dat vond allemaal plaats in de kolonieën en daar was maar een gering aandeel van de Nederlandse bevolking bij betrokken.
    VRIEND WEET WAT JE PRAAT !!!

    de NEDERLANDSE slavernij in SURINAME duurde 236 jaar !! Wist je zeker niet hè

    De de tweede wereldoorlogen duurde 5jaar , dat weet je precies !

    Praat at niet zomaar bullshit man

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •