MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 11 of 26 FirstFirst ... 78910111213141521 ... LastLast
Results 251 to 275 of 638
  1. #251
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    "
    Deze traditie past prima in deze tijd en het overgrote merendeel wil helemaal niets aangepast zien. Daarnaast trek je wederom een bullshit conclusie over de reden waarom zwarte piet niet dient te moeten worden aangepast. Racisme heeft namelijk helemaal niets, maar dan ook niets met zwarte piet te maken. Zo dacht ik er 30 geleden over en zo denk ik er nu over."

    Dan ga je het heel moeilijk krijgen want heeft wel degelijk een rasictisch karakter en wordt dus ook aangepast. Ik wil zp overigens nog niet eens aan slavernij linken maar zoals ik al vaker heb geroepen....met een verleden als de Nederlandse zou je zeker geen blackface karikatuur in stand moeten houden...is ongepast en past (helaas voor jou) niet meer in deze tijd.

    We gaan er niet uitkomen wij 2....de rechter in Amsterdam heeft al een duidelijk signaal gegeven...ik wacht af wat de Raad van State gaat doen...

    Take it easy bro....wat de uitkomst ook mag zijn
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #252
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Dat jij het associeert met racisme, betekent natuurlijk nog niet dat dat voor iedereen zo is. Ik heb dat nooit zo ervaren en zo ben ik ook niet opgevoed. Wij wonen hier met zijn allen en kunnen het nooit voor iedereen 100% naar de zin maken.

    Of het ook gaat worden aangepast? Geen idee, we zullen het inderdaad moeten afwachten...

    You take it easy as well bro... Het gaat tenslotte om de kids he ;-)

  3. #253
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Marsepeinbestrijding

    De gifgroene frisdrank knettert vredig in mijn plastic bekertje. Ik ben op een Hindoestaanse bruiloft. Mijn vrouw staat op de dansvloer, ze roept me, maar ik blijf zitten, want ik heb net sambal gegeten en het gemalen, vurige goedje is drukdoende met het volledig vloeibaar maken van de inhoud van mijn endeldarm. Dit is overduidelijk niet het moment voor flitsende choreografieën, dus blijf ik zitten.
    'Wat vind jij, jij als blanke, nou van die hele zwartepietenkwestie?' Een man met een Lee Towers-montuurtje komt naast me zitten. Op zijn linkerwang zit een groot litteken, alsof zijn tong ooit een keer wilde ontsnappen uit zijn mond.

    'Wil je dat echt weten?'

    'Ja, ik heb alle tijd, ook ik heb namelijk geen zin om met mijn vrouw te dansen.'

    'Ken je dat moment, dat moment dat je zo achterlijk lang met je vrouw aan het discussiëren bent, dat je de discussie niet eens meer wilt winnen? Daar ben ik. Wat ooit een volksfeest was, is nu een tumor in dat laatste beetje verstand wat Nederland nog had. Het Sinterklaasfeest was vroeger dat schattige moedervlekje op het gezicht van een geliefde, maar de schattige moedervlek is huidkanker geworden.'

    'Dus je bent tegen Zwarte Piet?'

    'Inmiddels ben ik tegen het complete feest. Heb je weleens met een andere man gevochten om het hart van een vrouw? En dat je dan tijdens het gevecht erachter komt dat die vrouw het allemaal niet waard is? Sinterklaas is die vrouw. Als je ergens voor moet vechten, heb je het eigenlijk al verloren.'

    'We moeten dus het hele feest maar afschaffen? En de kinderen dan?'

    'Ach, de kinderen. Wat de massavernietigingswapens voor Bush en Blair waren, zijn onze kinderen in deze discussie. Een smoesje. De zogenaamde kindvriendelijkheid fungeert als camouflage in deze tweestrijd. We doen dit helemaal niet voor de kinderen, we doen dit omdat we niet anders kunnen: de discussie heeft van ons zijn slaven gemaakt. We draaien door. Het is mooi geweest. Een feest hoort te verbroederen en als een feest niet meer verbroedert, is het geen feest meer.'

    De man staat op en loopt naar de dansvloer. Ik blijf, endeldarmtechnisch gezien, zitten en veins een belangrijk telefoongesprek, zodat mijn vrouw denkt dat ik druk aan het werk ben en ze mij dus niet hoeft te komen storen met onbenullige dansverzoekjes.

    Bron: http://touch.metronieuws.nl/columns/marsepeinbestrijding/SrZnjq!y5j2N5FNjVnY/
    Last edited by Illest; 22-10-2014 at 14:04.

  4. #254
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default

    Dus nederland zwicht weer voor een kleine groep zeiksnorren.
    With great Powers comes hot Bitches

  5. #255
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Das wel een slechte column zeg .

    zelfs onder de Wilders stemmers zitten allochtonen. Niets is zwart/wit.

  6. #256
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

  7. #257
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    141
    vCash
    126000

    Default

    Wat een debiel deze schrijver, en dan vooral dit

    Er s niets nieuws onder zon. Slavernij is ongewenst en slecht maar niemand heeft monopolie op de slachtoffer rol. Los van de ongewenste karaktertrek die kennelijk bij elk menselijk ras aanwezig is die een ander ras gaat overheersen, zijn er toch wel wat aardige positieve effecten. Zou Obama president van de Vs kunnen zijn geweest als zijn voorvader niet door een stamhoofd aan Arabieren was verkocht? Zou Thomas Sowell professor van economische vakken zijn aan de UCLA, als zijn voorvaderen niet naar de Vs waren vervoerd? Wat te denken van zwarten zolas Michael Jackson, Tina Turner, Rihanne, Mohamed Ali, enz enz. hoeveel kans zouden die gehad hebben in Afrika?

  8. #258
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Leg uit aub...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  9. #259
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by RocknRolla View Post
    Dus nederland zwicht weer voor een kleine groep zeiksnorren.
    En dezelfde zeiksnorren veroorzaken juist zelf dat nu toenemende racisme.

    Let sleeping dogs lie. Troublemakers

  10. #260
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cornelus View Post
    En dezelfde zeiksnorren veroorzaken juist zelf dat nu toenemende racisme.
    En hebben dat zelf helemaal niet door.

  11. #261
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    En hebben dat zelf helemaal niet door.
    O jawel hoor, heel veel mensen hebben door dat kritiek op zwarte piet in de huidige vorm leidt tot zeer racistische uitspraken en toenemend racisme.

    De generaties hiervoor hadden er net zoveel moeite mee maar hielden hun mond, want het zwarte pieten probleem is niet iets van nu…nee, echt niet… men is nu alleen wel mondig genoeg om er eindelijk wat van te zeggen en social media etc. zorgt ervoor dat dingen je eerder bereiken en je makkelijker je mening kan ventileren omdat de drempel lager wordt.

    Ik kan je vertellen dat ik omtrent dit onderwerp in mijn familie, dat van gekleurde vrienden en kennissen door de jaren heen al genoeg frustratie en ergernis heb gezien, maar juist uit angst voor de reacties die je nu ziet, hebben zij altijd hun mond gehouden. In de jaren ’80 was zwarte piet bijna een randdebiel EN ook nog met een Surinaams accent. Wat denk je dat dat doet met mensen? En dan toch maar blijven denken ‘Het is hun land…we hebben het maar te accepteren…ja ik werk, ja ik betaal belasting….maar ik kan maar beter mijn mond houden en het accepteren’…

    Maar als ik jullie goed begrijp, was dat ook eigenlijk het beste om te doen...gewoon mond dicht en het accepteren...toch?


  12. #262
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    141
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Leg uit aub...
    Ten eerste vraag ik me af tot in hoeverre zijn betoog wordt ondersteunt door het artikel waar hij naar refereert. Vrijwel niet vermoed ik. Deze schrijver zijn conclusies n.a.v. 'historische feiten' worden slecht beargumenteerd en niet echt onderbouwd

    Er s niets nieuws onder zon. Slavernij is ongewenst en slecht maar niemand heeft monopolie op de slachtoffer rol (1). Los van de ongewenste karaktertrek die kennelijk bij elk menselijk ras aanwezig is die een ander ras gaat overheersen, zijn er toch wel wat aardige positieve effecten. Zou Obama president van de Vs kunnen zijn geweest als zijn voorvader niet door een stamhoofd aan Arabieren was verkocht? Zou Thomas Sowell professor van economische vakken zijn aan de UCLA, als zijn voorvaderen niet naar de Vs waren vervoerd? Wat te denken van zwarten zolas Michael Jackson, Tina Turner, Rihanne, Mohamed Ali, enz enz. (2). hoeveel kans zouden die gehad hebben in Afrika? (3)
    (1) 'De slachtoffer rol' is niet slechts omdat zij slachtoffer zijn geweest van slavernij, maar om de ondergeschikte positie die donkere mensen in de VS/Westen toegewezen kregen als direct gevolg van het door de slavernij ontstane racisme.
    (2) Ik vind het onbegrijpelijk dat je positieve punten kan toeschrijven aan de slavernij, juist omdat de zwarte bevolking eeuwenlang hebben moeten vechten voor hun vrijheid. Als er geen bewustzijn was ontstaan onder de zwarte bevolking dat zij de zelfde rechten verdienden als de witte mensen, dan hadden wij alsnog geen Barack, Mohammed Ali etc. gehad. Hun succes toeschrijven aan de slavernij is moreel gezien onbegrijpelijk.
    (3) Dat Afrika onderontwikkeld is, gebruikt de schrijver als argument dat de zwarte bevolking blij moet zijn dat ze verscheept zijn, terwijl de rol van het Westen in de onder ontwikkeling van Afrika onmiskenbaar is.

  13. #263
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post

    Maar als ik jullie goed begrijp, was dat ook eigenlijk het beste om te doen...gewoon mond dicht en het accepteren...toch?
    Dat verwachten jij en de Anti-Pieten toch ook van de rest van het land?

  14. #264
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Dat verwachten jij en de Anti-Pieten toch ook van de rest van het land?
    Ik verwacht niks meer om eerlijk te zijn...

    Wat is er mis met begrip en het gesprek met elkaar aangaan MET wederzijds respect en tot een compromis zien te komen? Er zijn zelfs alternatieven bedacht maar nee hoor...het schijnt alleen maar averechts te werken

  15. #265
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    wederzijds respect
    Aan wederzijds respect heeft er bij de anti-Pieten van begin af aan ontbroken. Ze eisen het wel voor zich zelf uiteraard.

  16. #266
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Whahahahaaa wat ik zojuist voorbij zag komen bij DWDD... een fragment uit de serie 'Erica op Reis'... waar Erica Terpstra op bezoek was in -ik kan het echt niet anders omschrijven als- Zwarte Pieten land. Pffff man man wat vallen alle Zeurpieten hierbij door de mand zeg. LOL

    Iemand het ook gezien toevallig?

  17. #267
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Er zijn meer blanke slaven verkocht aan Noord afrika dan zwarte slaven aan blanke landen!


    door San-Daniel op 18 October 2014








    The Prager University, (Thomas Sowell) heeft met een statistische beschouwing een verhelderend inzicht gegeven in Slavernij en de samenstelling daarvan. Zijn bevindingen leidden tot een reflectie die meteen op onze eigen situatie kan worden toegepast.



    Er is een tendens dat men bij slaven meteen denkt aan Nederlandse of Britse slavenhandelaren die zorg droegen dat zwarte slaven aan plantage houders werden verkocht als goedkope arbeidskracht. Alleen daar al zouden wat feiten recht gezet moeten worden. De Nederlanders en Britten waren vervoerders van de slaven. De slaven werden verhandeld op Afrikaanse markten door Ararbieren.



    De Arabieren kregen die slaven toebedeeld door dorpshoofden van Negerstammen die overtollige of ongewenste stamgenoten verkochten aan de Arabieren.

    Een schip verhandelde dus koffie, zonder dat de investeerders die koffieplanten deden groeien. Ze verhandelden een produkt. Een schip verhandelde een ander produkt buiten het scala van alles wat van het ene naar het andere land werd vervoerd. Mensen, in dit geval slaven. Dat vervoer was mens onwaardig, geketend aan een dek!



    Zwarte mensen hebben niet het monopolie op de slachtoffer rol in questies van slavernij. als je de geschiedenis tegen het licht houdt. De Romeinen alleen al, lieten in SBeitla, hun slaven, lees onwillige overwonnenen, in de koper mijnen in Tunesié werken tot zij dood neer vielen. Zij vermaakten zich ook met slaven die als gladiatoren elkaar mochten afslachten.



    Het Joodse volk maakte, getuige bijbel teksten, slaven van de overwonnen volkeren. Zij slachtte de mannen af en de vrouwen werden slavinnen.



    De maatschappij van de Inca's en de Azteken draaiden op slaven en slavernij.



    Slavernij is niet ras gebonden, alhowel Amerikanen en donkere mensen in voormalige kolonies nog altijd graag met beschuldigende vingers wijzen naar het blanke ras. Dat is totaal uit kontekst denken en je verstoppen achter het slechte dat je voorvaderen is overkomen. Slavernij is er altijd geweest. Slaven waren niet alleen zwart of blank en ook de slavenhouders waren niet alleen zwart of blank.



    In Azié , Poynesië was slavernij gewoon, je was meester en je had slaven, nog ver voor dat ook maar één blanke ooit Azié had betreden.



    Slavernij was legaal en bij wet geregeld in Saudie Arabië tot 1961.. 1961!!!



    Er zijn meer blanken als slaaf verkocht aan Noord Afrika dan zwarten naar Amerika zijn gebracht. Dan praten we over de oorspronkelijk 13 staten. Blanken werden nog tientallen jaren gekocht en verkocht in het Ottoman keizerrijk, nadat de slaven (1866) werden bevrijd in Amerika.




    De piramides zijn gebouwd door slaven. Nu nog vandaag de dag (18- 10 - 2014).... verhandelt Isis slaven in Sirïe! Vrouwen die voor een tientje worden gekocht van Christen mannen gedood door hen. Zij 'huwen' deze slaveninnen, misbruiken ze en scheidden weer van hen na gebruik door drie keer te zeggen' ga ..ga ..ga.' en dan worden ook zij gedood.



    De Nederlandse vrouwen uit de Indonesië werden door de japanners gebruikt als 'troostmeisje' (lees prostitué) 1941- 1945 terwijl hun mannen stierven in kampen door of onder dwangarbeid.




    Er s niets nieuws onder zon. Slavernij is ongewenst en slecht maar niemand heeft monopolie op de slachtoffer rol. Los van de ongewenste karaktertrek die kennelijk bij elk menselijk ras aanwezig is die een ander ras gaat overheersen, zijn er toch wel wat aardige positieve effecten. Zou Obama president van de Vs kunnen zijn geweest als zijn voorvader niet door een stamhoofd aan Arabieren was verkocht? Zou Thomas Sowell professor van economische vakken zijn aan de UCLA, als zijn voorvaderen niet naar de Vs waren vervoerd? Wat te denken van zwarten zolas Michael Jackson, Tina Turner, Rihanne, Mohamed Ali, enz enz. hoeveel kans zouden die gehad hebben in Afrika?



    Ik verafschuw slavernij in elke vorm, dus niet alleen de cliche van arme neger slaven, maar ook de slavernij van mensen die geknecht worden in een politiek en economisch bestel en elke dag met de pest in hun lijf naar hun werk gaan, als zij al werk hebben. De uitbuiting van jonge mensen, van oudere mensen, de bezuinigingen die niet anders uitgelegd kunnen worden dan het drijvend houden van een falend economisch bestel.





    De sex industrie, geloof me, niet elke medewerker/ster zit daar vrijwillig. Slavernij beperkt zich niet tot ras of kleur, maar openbaart zich in vele facetten.



    Daarom: vergeet de onzin over zwarte Pieten. De Pieten waren zwart want de overwonnen Moros in Spanje waren zwart. Sinterklaas, komt toch uit Spanje. De Pieten waren knechten van Sinterklaas, dus zwart. Dat is helemaal niet erg dat is een historisch gegeven. Iedereen die zich daar te lang mee bezighoudt is in mijn optiek een kruike zeiker, die slecht geïnformeerd, meningen spuid. Die Pieten hebben niets met slaven in Suriname of waar dan ook elders te maken..gewoon overwonnen moros die eerst tot 1492 de Spanjaarden hadden geknecht en tot slaaf gemaakt. Spanje heeft 700 jaar Moorse overheersing weerstaan voor zij weer de zee werden in gedreven, vechtend van dorp tot dorp om Spanje weer Spaans te maken. Dat een bischop dan wat knechten krijgt toebedeeld is een mazzeltje voor die Pieten. Ze hadden ook gedood kunnen worden of slaaf kunnen zijn voor minder milde figuren.




    Nog even en de Eskimo's tekenen bezwaar aan dat Santa Claus zogenaamd op de pool woont zonder verblijfsvergunning en dat hij kleine mannetjes voor zich laat werken die hij elven noemt maar die in werkelijkheid dwergen zijn, waar hij geen belasting afdracht over voldoet. Fnv mengt zicht er meteen in en roept dat er geen pensioen voorziening zijn voor de Santa's knechten (u leest het goed ..knechten ..zeg maar slaafjes), geen loon, geen rechten en lange werkdagen. Jaaah en waarom is die Santa blank...



    De zwarte Pieten discussie en de onzin over dit soort gebazel verdoezelt de echte slavernij, van 8 tot 5 zonder rechten.. of die leuke Chinese produkten die zo goedkoop zijn want ... die worden door kleine jonge handjes gemaakt, waarvan de iegena(a)r(es) nooit een onbezorgde jeugd zal kennen.



    Slavernij is slecht en dat staat los van kleur... het is gewoon slecht!



    San Daniel 2014
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  18. #268
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by waarel View Post
    Ten eerste vraag ik me af tot in hoeverre zijn betoog wordt ondersteunt door het artikel waar hij naar refereert. Vrijwel niet vermoed ik. Deze schrijver zijn conclusies n.a.v. 'historische feiten' worden slecht beargumenteerd en niet echt onderbouwd



    (1) 'De slachtoffer rol' is niet slechts omdat zij slachtoffer zijn geweest van slavernij, maar om de ondergeschikte positie die donkere mensen in de VS/Westen toegewezen kregen als direct gevolg van het door de slavernij ontstane racisme.
    (2) Ik vind het onbegrijpelijk dat je positieve punten kan toeschrijven aan de slavernij, juist omdat de zwarte bevolking eeuwenlang hebben moeten vechten voor hun vrijheid. Als er geen bewustzijn was ontstaan onder de zwarte bevolking dat zij de zelfde rechten verdienden als de witte mensen, dan hadden wij alsnog geen Barack, Mohammed Ali etc. gehad. Hun succes toeschrijven aan de slavernij is moreel gezien onbegrijpelijk.
    (3) Dat Afrika onderontwikkeld is, gebruikt de schrijver als argument dat de zwarte bevolking blij moet zijn dat ze verscheept zijn, terwijl de rol van het Westen in de onder ontwikkeling van Afrika onmiskenbaar is.
    reps!!

  19. #269
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Ondanks dat hele verhaal hierboven, voelen mensen zich gekwetst. Ook al vinden veel mensen het onzin en zijn er meer blanke slaven dan zwarte slaven verkocht…ook al is er hedendaagse slavernij in de textielindustrie, sexindustrie…u name it….ZP wordt als kwetsend, aanstootgevend ervaren door veel gekleurde en blanke Nederlanders…ondanks alle argumenten die je maar kunt aandragen dat zij zich niet zo zouden moeten voelen en dat het niet kwetsend zou zijn bedoeld, ervaart men dit wel zo.

    Dat is helaas hoe het is. Het zoeken naar argumenten over waarom ZP niet kwetsend is en men zich dus ook niet zo zou moeten voelen draagt niet echt bij aan een oplossing? Of zie ik dat verkeerd?

  20. #270
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Aan wederzijds respect heeft er bij de anti-Pieten van begin af aan ontbroken. Ze eisen het wel voor zich zelf uiteraard.
    Onzin, er zijn zat mensen die dit op een respectabele wijze hebben kenbaar gemaakt. Ik kan me Henk Westbroek nog herinneren die zich behoorlijk liet gaan bij DWDD met Gario aan tafel....Gario was erg beleefd, maar Westbroek daarintegen...

    Ik herken niet wat je zegt, omgekeerd zijn er teveel voorbeelden van respectloos en zelfs racistisch gedrag

  21. #271
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Onzin, er zijn zat mensen die dit op een respectabele wijze hebben kenbaar gemaakt. Ik kan me Henk Westbroek nog herinneren die zich behoorlijk liet gaan bij DWDD met Gario aan tafel....Gario was erg beleefd, maar Westbroek daarintegen...

    Ik herken niet wat je zegt, omgekeerd zijn er teveel voorbeelden van respectloos en zelfs racistisch gedrag
    Daar maak je een kleine denkfout. Die Gario zegt wel degelijk dat wij vieze racisten zijn anders wilde hij Zwarte Piet niet weg hebben. Daar is de hele discussie om begonnen. dat hij daar een glimlach bij op zet veranderd daar niks aan.

  22. #272
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Daar maak je een kleine denkfout. Die Gario zegt wel degelijk dat wij vieze racisten zijn anders wilde hij Zwarte Piet niet weg hebben. Daar is de hele discussie om begonnen. dat hij daar een glimlach bij op zet veranderd daar niks aan.
    Gario wordt enorm gehaat. Ik vond zijn aanpak niet altijd even handig maar eerlijk gezegd wel nodig. Door hem zijn er best veel mensen, waaronder ook BN-ers, die ik vrij hoog heb zitten en die je absoluut niet kunt bestempelen als 1e klas randdebielen anders gaan kijken naar het feest. Ze begrijpen waarom men zich beledigd voelt en erkennen dat dat absoluut niet nodig is en pleiten nu voor verandering.

    Als Gario zijn aanpak ervoor gezorgd heeft dat het is gaan leven…prima

    ps:

    Gario denkt dat helemaal niet...ik volg de man al een tijdje en dat is zeker niet wat hij beweert of ooit beweerd heeft.
    Last edited by Illest; 24-10-2014 at 12:50.

  23. #273
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Dat iets kwetsend is zegt nog helemaal niets. Als ik zeg "Allah zit lullen van varkens te zuigen" kan ik ook mensen kwetsen.

    maargoed. Nu is deze kwestie zo gepolariseerd terwijl we juist naar elkaar toe moeten komen. Dat kan je Gario en zijn medestanders wel op aanrekenen. Net zoals de tenenkrommende racistische reacties van autochtonen...

  24. #274
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Ondanks dat hele verhaal hierboven, voelen mensen zich gekwetst. Dat is helaas hoe het is. Het zoeken naar argumenten over waarom ZP niet kwetsend is en men zich dus ook niet zo zou moeten voelen draagt niet echt bij aan een oplossing? Of zie ik dat verkeerd?
    Zou je ook kunnen vermelden sinds wanneer jij je gekwetst hebt gevoeld door Zwarte Piet?
    Naar mijn mening is het gewoon echt een kleine minderheid (gesteund door de quasi elite van dit land) die zich nadrukkelijk gepiepeld zegt te voelen....

    Ik zou zeggen neem genoegen met je positie als gelijkwaardige vrije zwarte man of vrouw in deze toch al redelijk opgefokte moeilijke wereld. En stop met die vervelend fanatieke en hardnekkige projecties vanuit een (persoonlijke) slachtofferrol. Wellicht dat mensen dan collectief eerder geneigd zijn om echt eens onbevangen naar het fenomeen Sinterklaas en Zwarte Piet te kijken.

    (Wat ik persoonlijk veel storender vind is dat 'Sinterklaas' volledig ontaard is in een materialistisch feestje -zonder enige traditionele betekenis- voor de kids waarbij ze maar weer kadootjes moeten krijgen om niks. Het hele idee van dat grote boek + de roe .. en dat kinderen toch wel iets goed gedaan moeten hebben over het afgelopen jaar lijkt geheel (naar de achtergrond) verdwenen. Moest je niet gewoon bang zijn!

  25. #275
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Gario wordt enorm gehaat. Ik vond zijn aanpak niet altijd even handig maar eerlijk gezegd wel nodig. Door hem zijn er best veel mensen, waaronder ook BN-ers, die ik vrij hoog heb zitten en die je absoluut niet kunt bestempelen als 1e klas randdebielen anders gaan kijken naar het feest. Ze begrijpen waarom men zich beledigd voelt en erkennen dat dat absoluut niet nodig is en pleiten nu voor verandering.

    Als Gario zijn aanpak ervoor gezorgd heeft dat het is gaan leven…prima

    ps:

    Gario denkt dat helemaal niet...ik volg de man al een tijdje en dat is zeker niet wat hij beweert of ooit beweerd heeft.
    Waar slaat dat nou weer op ? Dat zegt hij op zijn website wel. Hij is dat project begonnen vanwege het feit dat zijn moeder gediscrimineerd is en is daarom het project "zwarte piet is racisme"gestart. Letterlijk zegt hij natuurlijk niet: "ik vind dat zwarte piet racisme is" dus de rechter zal je misschien gelijk geven. Maar het uitgangspunt van zijn hele kunstproject is dat hij vind dat zwarte piet racisme is.

    Ik volg die quinsy ook al een tijdje en in mijn optiek is hij gewoon een ordinaire aandachtshoer. Maar goed. Ieder zijn mening. Hij heeft een bewustwording gestart waar tot op dat moment niemand, maar dan ook niemand een probleem mee had. En dat is knap triest. Als kunstproject misschien uiterst geslaagd; een samenleving splijten en het failliet van de multiculturele samenleving bewerkstelligen. Maar hij doet er de gekleurde medemens geen plezier mee. Er komt alleen meer racisme van in plaats van minder. Ik had er nog nooit bij stilgestaan dat je een donker iemand piet kon noemen maar nu hoor ik niet anders meer.

    Wat de gekleurde medemens nodig is is rolmodellen die laten zien dat je als kleurling succesvol en goed kan zijn en je niet moet afzonderen van de maatschappij. En geen mensen die vanuit de slachtofferrol een feest voor de hele samenleving verzieken.

    Maar goed, dat is mijn mening en ik ben niet zwart dus ik zal er wel weer niks van snappen.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •