MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 10 of 26 FirstFirst ... 6789101112131420 ... LastLast
Results 226 to 250 of 638
  1. #226
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    En aziaten heeft niemand ooit nog van gehoord? die maken ook goede carrieres, die hebben ook verschrikkelijke dingen meegemaakt hoor, zijn onderdrukt geweest, tot slaaf gemaakt, uitgemoord etc etc: maar mauwen doen ze niet.
    Die hebben ook wel belangrijkere dingen te doen dan een nationale feestdag te verpesten en dan raar opkijken als de reacties daarop niet positief zijn.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #227
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Kijk Sadix, dat vind ik zo'n zwaktebod. Je wil een discussie aangaan, maar zodra het wat lastig wordt zeggen jullie "het is de moeite niet waard"

    Wil je een inhoudelijke discussie voeren, dan moet je ook reageren alle alle punten en dus niet slechts een aantal punten waar je in jullie ogen een goed argument op hebben. Ik zal je er een paar geven:

    - Geef eens antwoord op de vragen van Facade hierboven. Niet dat dat iets met deze hele zp discussie te maken heeft in mijn ogen, maar ben wel benieuwd hoe jullie dat als mede Nederlanders voor je zien?

    - Sadix, geef eens antwoord op mijn comment dat je de problemen in de multiculturele samenleving oa in stand houdt door je dochter op te voeden dat ze liever niet hebt dat ze met een blanke Nederlander thuis komt?

    - Illest, dit heb ik je ook al eerder gevraagd, zonder ooit reactie te hebben gekregen. Hoe zit het met jouw gebruik van producten (oa veel kleding en sneakers) die door hedendaagse slaven in lage lonen landen worden geproduceerd?
    Illest, Sadix:

    still waiting for answers....

  3. #228
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Hand in eigen boezem jongens.. is eeuwenoude wijsheid.. geldt voor iedereen, ongeacht kleur of afkomst.

  4. #229
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Neem hier maar eens een kijkje http://racistenuitdekast.tumblr.com/ en blijf dat dan vooral roepen...bizar!
    Even tussendoor. Zie je deze reacties echt als representatief voor de blanke NL'er? En op basis daarvan kun je toch helemaal het totaal aan discriminatie van die groep bepalen of wel?

    Dat verbaast me nogal, dat het blijkbaar mogelijk is volgens sommigen hier te te stellen dat verschillende groepen mensen in een bepaalde mate wel of niet discrimineren. Hoe meet je dat dan? Dat kun je toch helemaal niet zeggen?

    Ik ben bijvoorbeeld blank en ik kan je rustig vertellen dat niemand in mijn omgeving racistisch is. Sowieso boeien dat soort kenmerken mij en de mensen met wie ik om ga of spreek vrij weinig. Maar op basis daarvan kan ik dan toch niet stellen dat blanken in NL niet discrimineren? Beetje kansloos om zo te generaliseren lijkt me.

    Maar goed, ik snap wel dat context veel verschil maakt. Blijkbaar voelen een hoop figuren in dit topic zich in het dagelijks leven gediscrimineerd of hebben met discriminatie te maken. Ik woon zelf in een vrij gemixte buurt, maar toch heb ik nergens last van. Hoe kan dat dan?

    En Illest, als je zulke pagina's dagelijks gaat lezen, denk je niet dat je dan zelf in grote mate verantwoordelijk bent voor een vertekend beeld in je eigen hoofd mbt tot discriminatie? Het kan nooit goed zijn om elke dag jezelf met dat soort shit te confronteren. Wat schiet je d'r nou mee op?

  5. #230
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1.751
    vCash
    138649

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Nederland is inderdaad een super racistisch land. Ik zie overal brandende kruizen en mensen met witte puntmutsen en jij komt zeker net van het slavenschip af.
    Nee, als echte Hollandse Jordanees kan ik moeilijk van het slavenschip komen he, pannekoek!;-)
    Heb gewoon niets met rednecks, dom volk.

    @My2 cents : dat bedoel ik dus met 1+1= 2, rednecks die roepen dat mensen van hun zwarte Piet moeten blijven, maar ondertussen donkere mensen uitmaken voor t ergste vh ergste.
    Kijk maar naar de reacties van de website http://racistenuitdekast.tumblr.com/
    prachtig!


    Nogmaals : dom volk!!

    Heb gezegd wat ik moest zeggen. Gaan jullie maar verder met het redden van jullie zwarte vriend, fools!
    Last edited by Lionheart; 21-10-2014 at 17:19.
    Ben Henderson/Donald Cerrone/Luke Rockhold/Jon Jones

  6. #231
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    Even tussendoor. Zie je deze reacties echt als representatief voor de blanke NL'er? En op basis daarvan kun je toch helemaal het totaal aan discriminatie van die groep bepalen of wel?

    Dat verbaast me nogal, dat het blijkbaar mogelijk is volgens sommigen hier te te stellen dat verschillende groepen mensen in een bepaalde mate wel of niet discrimineren. Hoe meet je dat dan? Dat kun je toch helemaal niet zeggen? Nee, klopt maar er is wel iets aan de hand in onze maatschappij als er zo gereageerd wordt als mensen iets wat als kwetsend wordt ervaren willen aanpassen. Een kleine aanpassing overigens. Het is niet mijn bedoeling het te brengen alsof iedereen zo is. Gelukkig niet zeg!

    Ik ben bijvoorbeeld blank en ik kan je rustig vertellen dat niemand in mijn omgeving racistisch is. Aanname, sorry Sowieso boeien dat soort kenmerken mij en de mensen met wie ik om ga of spreek vrij weinig. Wederom aanname, je kunt niet voor anderen spreken, alleen voor jezelf Maar op basis daarvan kan ik dan toch niet stellen dat blanken in NL niet discrimineren? Beetje kansloos om zo te generaliseren lijkt me. Gebaseerd op die aannames, zou je niet al te snugger over komen nee

    Maar goed, ik snap wel dat context veel verschil maakt. Blijkbaar voelen een hoop figuren in dit topic zich in het dagelijks leven gediscrimineerd of hebben met discriminatie te maken. Komt ie, ik zal er ongetwijfeld mee te maken hebben, maar heb er geen last van… maar ik vind de tendens die er momenteel heerst gewoon vreselijk, ik vind het niet kunnen en maak mijn mening daarover kenbaar. Ik woon zelf in een vrij gemixte buurt, maar toch heb ik nergens last van. Hoe kan dat dan? Dat is het voordeel van het wonen in een gemixte buurt. Ik heb een tijdje bij mijn ex in Leiderdorp gewoond en het was vreselijk kan ik je vertellen. (Dat is vooral een blank, PVV stemmend dorp) In een gemixte buurt is het prima vertoeven, voor iedereen.

    En Illest, als je zulke pagina's dagelijks gaat lezen, denk je niet dat je dan zelf in grote mate verantwoordelijk bent voor een vertekend beeld in je eigen hoofd mbt tot discriminatie? Ik heb geen vertekend beeld, dit speelt vandaag de dag gewoon in Nederland Het kan nooit goed zijn om elke dag jezelf met dat soort shit te confronteren. Valt mee hoor, je ogen ervoor sluiten en bagatelliseren, vind ik veel erger. Wat schiet je d'r nou mee op? Ik vind het interessant en tegelijkertijd ook triest, het boeit me iig

  7. #232
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Illest, Sadix:

    still waiting for answers....
    Dan kun je wachten tot je een ons weegt. Op de vragen van Facade heb ik overigens wel geantwoord, prive. Maar die heeft (met alle respect) ook iets meer te melden.

  8. #233
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Dan kun je wachten tot je een ons weegt. Op de vragen van Facade heb ik overigens wel geantwoord, prive. Maar die heeft (met alle respect) ook iets meer te melden.
    Nee, een of andere random pagina van het internet met een verzameling racistische opmerkingen is echt sluitend bewijs.. applaus!

  9. #234
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Nee, een of andere random pagina van het internet met een verzameling racistische opmerkingen is echt sluitend bewijs.. applaus!
    Peter R. de Vries op twitter gezien? Paul de Leeuw?


    Die site is een verzameling, maar blijf het bestaan hiervan vooral ontkennen als het je een beter gevoel geeft.

  10. #235
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Peter R. de Vries op twitter gezien? Paul de Leeuw?


    Die site is een verzameling, maar blijf het bestaan hiervan vooral ontkennen als het je een beter gevoel geeft.

    Ik ontken helemaal niets gekkie, ik zeg alleen dat als we ons allemaal gaan laten opnaaien door wat er op internet gezegd wordt de derde wereld oorlog gisteren al begonnen zou zijn. Iedereen wordt op internet voor van alles en nog wat uitgemaakt: Chinezen, japanners, Nederlanders, duitsers, belgen, marokkanen, turken, surinamers, moslims, christenen, hindoes; elke dag wordt er wel iemand uitgescholden of belachelijk gemaakt op internet.

  11. #236
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Wat een grap Illest dat ik niet voor mijn omgeving kan spreken. Alsof ik mijn eigen vrienden, familie et cetera niet ken. Alsof ik niet van hen zou weten hoe zij denken over bepaalde zaken in het leven. Dan zul je er zelf wel erg oppervlakkige relaties op nahouden.

    Wat voor tendens heerst er nu dan? Er wordt nu meer gediscrimineerd volgens jou? Maak het maar hard. Kun je niet. Dat ergens meer de nadruk op gelegd wordt, betekent niet dat het feitelijk meer voorkomt. En door wie wordt er dan vooral gediscrimineerd? Ik vind het echt knap dat jij dat allemaal zo goed in kaart hebt gebracht. Misschien laat je je gewoon keihard opnaaien door de media.

    Ja man, het tegenovergestelde van een gemixte buurt is een blanke PVV buurt. Kom op zeg...

    Ik heb geen vertekend beeld, dit speelt vandaag de dag gewoon in Nederland

    Goed onderbouwd! Maar ga vooral door iedere dag zooi op te zoeken die je eigen onderbuik gevoelens versterken. Dat is een hele constructieve bezigheid...

  12. #237
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Nee, klopt maar er is wel iets aan de hand in onze maatschappij als er zo gereageerd wordt als mensen iets wat als kwetsend wordt ervaren willen aanpassen.
    Er is idd iets aan de hand als een groep denkt ff een feestdag te kunnen verpesten en verwacht mensen dat zonder slag of stoot zullen accepteren.

  13. #238
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Zelf doe ik niet aan sinterklaas maar als ik de mensen in mijn vrienden / kennissen kring, op het werk, sportschool en in de buurt hoor veranderd er bij hun thuis helemaal niks. Ze laten gewoon een sint met zwarte pieten komen. Ik zal in ieder geval blij zijn als het weer voorbij is met al dat gezeik.

  14. #239
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Er is idd iets aan de hand als een groep denkt ff een feestdag te kunnen verpesten en verwacht mensen dat zonder slag of stoot zullen accepteren.
    paspoorten inleveren die kut apen?

  15. #240
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    paspoorten inleveren die kut apen?
    Als jou dat een goed idee lijkt. Stel het hun voor zou ik zeggen.

  16. #241
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Lionheart View Post
    Nee, als echte Hollandse Jordanees kan ik moeilijk van het slavenschip komen he, pannekoek!;-)
    Heb gewoon niets met rednecks, dom volk.

    @My2 cents : dat bedoel ik dus met 1+1= 2, rednecks die roepen dat mensen van hun zwarte Piet moeten blijven, maar ondertussen donkere mensen uitmaken voor t ergste vh ergste.
    Kijk maar naar de reacties van de website http://racistenuitdekast.tumblr.com/
    prachtig!


    Nogmaals : dom volk!!

    Heb gezegd wat ik moest zeggen. Gaan jullie maar verder met het redden van jullie zwarte vriend, fools!
    Wie is er nu dom? Slaven waren niet alleen negers, maar ook blanken en aziaten. Je kent de geschiedenis van de slavernij niet.

  17. #242
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    meest gediscrimineerd? meen je dat serieus?

    Na sinterklaas krijgen donkere mensen weer een beetje rust en gaat men weer over tot de orde van de dag; moslim en marokkanenhaat. Dat is allemaal harstikke normaal in Nederland. Ik schrik er echt van dat je de blanke Nederlander anno 2014 de meest gediscrimineerde man durft te noemen. Bijna stuitend…

    Ik zou niet meer reageren, maar hier zakt mijn broek van af…wauw..

    Neem hier maar eens een kijkje http://racistenuitdekast.tumblr.com/ en blijf dat dan vooral roepen...bizar!

    denk nog maar eens goed na voor je een groep in de slachtoffer zet
    With great Powers comes hot Bitches

  18. #243
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MB667 View Post
    kijk een naar de reacties in spits metro en alle andere digitale gratis kranten en dan zie je direct domme kortzichtige rednecks er wonen in NL. Tuurlijk is niet iedereen die pro zwarte piet is racistisch, maar 30 procent van de reacties zijn zo ongeveer: Kanker zwarte, allemaal oprotten naar eigen land.
    Dat soort reacties zie je steeds vaker. Zou de media ons opjutten of zal dit toch echt spelen in Nederland.

  19. #244
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Dat soort reacties zie je steeds vaker. Zou de media ons opjutten of zal dit toch echt spelen in Nederland.
    We leven in een snelkookpan. Ik vind het niet gek... Het is de shit die in de mensen leeft. Overal zie je het. Wat denk je waarom de mensen vroeger geloofden in een messias? Niet omdat wij met zijn allen nou zo tof bezig zijn op deze planeet.

  20. #245
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Kijk Sadix, dat vind ik zo'n zwaktebod. Je wil een discussie aangaan, maar zodra het wat lastig wordt zeggen jullie "het is de moeite niet waard"

    Wil je een inhoudelijke discussie voeren, dan moet je ook reageren alle alle punten en dus niet slechts een aantal punten waar je in jullie ogen een goed argument op hebben. Ik zal je er een paar geven:

    - Geef eens antwoord op de vragen van Facade hierboven. Niet dat dat iets met deze hele zp discussie te maken heeft in mijn ogen, maar ben wel benieuwd hoe jullie dat als mede Nederlanders voor je zien?

    - Sadix, geef eens antwoord op mijn comment dat je de problemen in de multiculturele samenleving oa in stand houdt door je dochter op te voeden dat ze liever niet hebt dat ze met een blanke Nederlander thuis komt?

    - Illest, dit heb ik je ook al eerder gevraagd, zonder ooit reactie te hebben gekregen. Hoe zit het met jouw gebruik van producten (oa veel kleding en sneakers) die door hedendaagse slaven in lage lonen landen worden geproduceerd?
    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Dan kun je wachten tot je een ons weegt. Op de vragen van Facade heb ik overigens wel geantwoord, prive. Maar die heeft (met alle respect) ook iets meer te melden.
    Jouw reactie op mijn vragen is weer heel typerend. Zodra ik inhoudelijk een discussie met je wil voeren, weiger je antwoord te geven en kom je met een link waaruit inderdaad blijkt dat er racisten wonen in Nederland. Niets nieuws onder de zon lijkt mij, maar daarnaast heeft dat ook niets met deze discussie te maken. Een gekleurde piet invoeren maakt deze mensen zo mogelijk alleen nog maar racistischer.

    Volgens jouw logica kan ik dus met deze bron aankomen http://crime-bron.nl/crimebron-nieuw...rface-vermoord
    en zeggen dat alle Marokkanen /Antillianen etc crimineel en compleet debiel zijn?

    Ik zal even een mooie quote citeren (en zo zijn er vele te vinden daar):
    Zhar / 10/09/2014, 08:28 Reply
    Jij mag echt van geluk spreken dat je dit niet in me gezicht zegt want ik zal je afknallen zonder spijt ¡¡¡¡ jij gaat om een dag een verkeerde marokkaan tegen komen die je tanden eruit haald.. Wat denk je nou zonder marokkanen bestaat nederland nie eens jullie hebben nie eens een eigen volks lied met je zogenaamde duitse bloed bek dicht en ken je plaat vieze hond.

    Zo weiger ik te denken..

  21. #246
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    @my2cents

    Die laatste vergelijking maakte ik ook al, maar het ging er niet in.

  22. #247
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Hoezo kan iemand van 'de dominante groep' niet gediscrimeerd worden? Nederlanders kunnen toch ook buitengesloten worden? en dat gebeurt ook in bepaalde kringen. Ja een allochtoon persoon zal in Nederland de effecten van discriminatie op een andere manier merken dan een autochtoon persoon, autochtonen zijn immers in de meerderheid, alhoewel het in sommige wijken behoorlijk onprettig wonen kan zijn voor iemand die bijvoorbeeld niet moslim is.

    Maar waarom zou ik relaxt willen zijn met iemand die geen respect voor mij heeft omdat ik een Nederlander ben? dan kun je wel gaan lopen roepen van niet eerlijk want jullie zijn in de meerderheid enzo maar uiteindelijk zal er toch wederzijds respect moeten zijn. Daar kun je geen uitzonderingen op maken zoals dat nu dus wel lijkt te gebeuren. Iedereenis in Nederland voor de wet gelijk en daar horen dus ook bepaalde basis verantwoordelijkheden bij.

    Ik kan je iniedergeval vertellen dat sommige reacties op die pagina mijn bloed laten koken, maar ik ga het niet uitleven op donkere mensen, omdat ik weet dat er onder elke bevolkingsgroep idioten zitten.
    De mensen uit de dominante groep kan natuurlijk buitengesloten, genegeerd, gekleineerd etc. worden, echter in de maatschappij hebben ze geen last van het niet krijgen van een baan of stage plek, bepaalde politie controles waarbij zij minder snel uitgekozen worden etc. Op deze wijze wordt men niet gediscrimineerd. Natuurlijk kunnen individuen prima gediscrimineerd worden.

  23. #248
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Jongen, de media laten alleen uitvergrotingen en overdrijvingen zien. Een mooie gefundeerde en gebalanceerde opinie zul je niet snel tegenkomen in een clipje van 15sec

  24. #249
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Jouw reactie op mijn vragen is weer heel typerend. Zodra ik inhoudelijk een discussie met je wil voeren, weiger je antwoord te geven en kom je met een link waaruit inderdaad blijkt dat er racisten wonen in Nederland. Niets nieuws onder de zon lijkt mij, maar daarnaast heeft dat ook niets met deze discussie te maken. Een gekleurde piet invoeren maakt deze mensen zo mogelijk alleen nog maar racistischer.

    Volgens jouw logica kan ik dus met deze bron aankomen http://crime-bron.nl/crimebron-nieuw...rface-vermoord
    en zeggen dat alle Marokkanen /Antillianen etc crimineel en compleet debiel zijn?

    Ik zal even een mooie quote citeren (en zo zijn er vele te vinden daar):
    Zhar / 10/09/2014, 08:28 Reply
    Jij mag echt van geluk spreken dat je dit niet in me gezicht zegt want ik zal je afknallen zonder spijt ¡¡¡¡ jij gaat om een dag een verkeerde marokkaan tegen komen die je tanden eruit haald.. Wat denk je nou zonder marokkanen bestaat nederland nie eens jullie hebben nie eens een eigen volks lied met je zogenaamde duitse bloed bek dicht en ken je plaat vieze hond.

    Zo weiger ik te denken..
    Ik snap je vergelijking niet met die quote van een Marrokaan want ik heb nooit beweerd dat alle Nederlanders racistisch zijn. Ook heb ik nooit beweerd dat die reacties representatief zijn voor alle blanke Nederlanders. Ik heb dat enkel gepost om aan te tonen dat het nu wel een probleem aan het worden is. Dit houdt m.i. ook verband met het draagvlak wat er is voor Wilders en zijn obsessie met de Islam en Marokkanen. Die hebben nu even rust maar nemen het stokje in januari weer over van de 'negers'.

    Weigeren inhoudelijk met je te discussieren? Als ik kleding uit die landen draag, houdt dat dan in dat ik mijn mond over een racistisch element in een volksfeest zou moeten houden? Is dat wat je wilt zeggen? Of nooit iets zou mogen zeggen over het slavernij verleden van Nederland omdat ik Nikes aan heb? Want dan ben ik hypocriet in jouw ogen? Is dat wat je wilt zeggen?

    En dat een gekleurde piet, die helemaal past in deze tijd en niemand kwetst deze groep nog racistischer zou maken en het daarom dus niet zou moeten worden aangepast...wauw ok. Iets wat voor discussies zorgt...iets dat voor steeds meer mensen niet meer echt ok is...toch maar niet aanpassen omdat de racisten nog racistischer zullen worden. Klinkt logisch

  25. #250
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Ik snap je vergelijking niet met die quote van een Marrokaan want ik heb nooit beweerd dat alle Nederlanders racistisch zijn. Ook heb ik nooit beweerd dat die reacties representatief zijn voor alle blanke Nederlanders. Ik heb dat enkel gepost om aan te tonen dat het nu wel een probleem aan het worden is.
    Waar baseer je dit op? Is racisme nu meer aanwezig dan laten we zeggen tien jaar geleden? Wat is de invloed van social media daar op, waar iedereen maar kan roepen wat hij wil. Mijn inziens is dit een
    hele boute stelling die je niet zomaar kunt maken door het plaatsen van een link. Dat zijn jouw eigen conclusies, maar ik zie ze nergens cijfermatig onderbouwd.

    Dit houdt m.i. ook verband met het draagvlak wat er is voor Wilders en zijn obsessie met de Islam en Marokkanen. Die hebben nu even rust maar nemen het stokje in januari weer over van de 'negers'.

    Wilders is een populist en roept dingen om zieltjes te winnen

    Weigeren inhoudelijk met je te discussieren? Als ik kleding uit die landen draag, houdt dat dan in dat ik mijn mond over een racistisch element in een volksfeest zou moeten houden? Is dat wat je wilt zeggen? Of nooit iets zou mogen zeggen over het slavernij verleden van Nederland omdat ik Nikes aan heb? Want dan ben ik hypocriet in jouw ogen? Is dat wat je wilt zeggen?

    Wat is wil zeggen is dat je je druk maakt om een slavernij verleden van honderden jaren terug en je een onschuldig kinderfeest van uiterlijk wil veranderen omdat het uiterlijk (en het karakter) van een van de figuren van dat feest je niet aanstaat. Je komt aan met argumenten dat Zwarte Piet in eerste instantie als een soort slaaf werd neergezet, terwijl dat nooit onomstotelijk is bewezen. En ja, als je je zo druk maakt om deze discussie en daarbij vaak het woord slavernij in de mond neemt en wel gewoon Nikes draagt, dat vind ik inderdaad dat je jezelf eens lang en hard in de spiegel mag aankijken. Ik denk dat elk hedendaagse slaaf een moord zou doen om hier eens traditioneel Sinterklaas te kunnen vieren.

    En dat een gekleurde piet, die helemaal past in deze tijd en niemand kwetst deze groep nog racistischer zou maken en het daarom dus niet zou moeten worden aangepast...wauw ok. Iets wat voor discussies zorgt...iets dat voor steeds meer mensen niet meer echt ok is...toch maar niet aanpassen omdat de racisten nog racistischer zullen worden. Klinkt logisch

    Deze traditie past prima in deze tijd en het overgrote merendeel wil helemaal niets aangepast zien. Daarnaast trek je wederom een bullshit conclusie over de reden waarom zwarte piet niet dient te moeten worden aangepast. Racisme heeft namelijk helemaal niets, maar dan ook niets met zwarte piet te maken. Zo dacht ik er 30 geleden over en zo denk ik er nu over.
    Last edited by my2cents; 22-10-2014 at 12:40.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •