MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 26 FirstFirst 12345612 ... LastLast
Results 26 to 50 of 638
  1. #26
    Join Date
    Oct 2013
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    tja wist niet dat jij de woordvoerder was van de rest van de wereld ik denk zelf dat de rest van de wereld wel andere dingen aan hun hoofd hebben. en het maakt mijn verders geen reet uit welke kleur die heeft want ik vier geen katholieke feesten want we weten toch allemaal wel dat zwarte piet gebaseerd is op Huginn en Muninn

    tis bij de VN ter sprake gekomen , pffff serieus .
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    De enige blanke mensen die zich druk maken over het wel of niet veranderen van zwarte piet zijn zure mensen die zich alleen maar in het harnas gejaagd voelen door ''buitenlanders'' die het woord discriminerend en beledigend in de mond nemen. Terug vallen op uitspraken als: ''Dan ga je toch lekker naar je eigen land'' zijn naar mijn inzien net zo kinderachtig als deze mensen zelf en dienen ook door niemand serieus genomen te worden.

    Het boeit die kinderen echt niks als er gekleurde pieten rondlopen, een donkere sinterklaas of weet ik veel wat. Het stel volwassenen dat zich daar druk om maakt is wat mij betreft ook nooit het niveau van de basisschool ontstegen.

    Daarbij, wie zijn wij als Nederlanders, wat een gastvrij volk zou moeten zijn om een ''traditie'' vast te willen houden waar een groot deel van onze bevolking zich niet prettig bij voelt?
    Compleet gestoord eigenlijk, ik schaam me dat ik een Nederlander ben soms.
    Last edited by S.B.; 16-10-2014 at 13:12.
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  3. #28
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    gastvrij volk?

  4. #29
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    ''zou moeten zijn''
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  5. #30
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by #teamBADGUY View Post
    tis bij de VN ter sprake gekomen , pffff serieus .

    ter sprake bij de VN? praat geen poep man Verene Shepherd heeft het er over gesproken en ze is een onafhankelijke deskundige zo als ze er zoveel van hebben de VN heeft wel andere dingen te doen
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  6. #31
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    bij amnesty international niet bij de vn volgens mij.

  7. #32
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by #teamBADGUY View Post
    VRIEND WEET WAT JE PRAAT !!!

    de NEDERLANDSE slavernij in SURINAME duurde 236 jaar !! Wist je zeker niet hè

    De de tweede wereldoorlogen duurde 5jaar , dat weet je precies !

    Praat at niet zomaar bullshit man
    Jonge je kunt niet eens een normale zin maken, ga jij mij nou vertellen dat jij meer geschiedenisboeken hebt gelezen dan ik?

    Een groepje Nederlanders heeft 236 jaar lang slaven gehouden, ja, waar heb ik dat dan ontkend? en wat heeft de tweede "wereldoorlogen"(?) er mee te maken? Het is natuurlijk makkelijk om selectief op internet te zoeken naar dingen die Nederlanders in het verleden misdaan hebben. Maar dit leidt natuurijk wel tot een erg eenzijdig beeld, alsof het blanken zijn die altijd de zwarte mens hebben onderdrukt. Nee ieder volk heeft in het verleden andere volken uitgemoord en onderdrukt, ik zou nu een lijst kunnen maken van slechte dingen die donkere mensen hebben gedaan, maar dat doe ik niet; gewoon omdat het sowieso niet relevant is wat een deel van iemands volk eeuwen geleden heeft gedaan.

    Het is niet jou schuld dat jou over over over overgrootvader die van mij heeft vermoord net zoals het andersom de mijne niet is; ik beoordeel mensen op hoe ze zich in het hier en nu gedragen.

  8. #33
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Die achterlijke puntenbokser heeft weer iets gevonden om in de media te komen hoor.
    Vies mediageil mannetje.

    Mij interesseert het niet wat de rest van Nederland doet, in december is die piet die ik bij me thuis laat komen voor de kinderen zo zwart als t maar zijn kan, een kroespruik op rode lippen en gouden oorringen.
    Ze kijken maar ff.

  9. #34
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    En dan heeft hij het over dat de zwarte piet in deze uitvoering KO moet.
    Dat gaat hij in ieder geval niet doen die nisselijke puntentikker.

  10. #35
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Willem, volgens mij moet jij eens goed naar wat highlights kijken. Remy heeft echt wat gruwelijk vette KO's op z'n geweten, daar kan jou matty Badr alleen maar van dromen.
    (offtopic: Kijk trouwens ook graag naar Badr, maar dan alleen als ie niet tegen pannenkoeken moet. )

  11. #36
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by S.B. View Post
    Het boeit die kinderen echt niks als er gekleurde pieten rondlopen, een donkere sinterklaas of weet ik veel wat. Het stel volwassenen dat zich daar druk om maakt is wat mij betreft ook nooit het niveau van de basisschool ontstegen.
    Het boeit mijn kinderen wel degelijk wat als ze een pappa hebben die zomaar bij elke scheet jankend in een hoekje rent en "sorry wij zijn racistisch, wij passen ons wel weer aan, sorry!". Moet ik dat aan mijn kinderen leren? elke keer als iemand discriminatie roept gauw inbinden en je excuses aanbieden? Ik kan gewoon niet meegaan met elke jankerd die over discriminatie gaat lopen krijsen, dan blijft er van mij uiteindelijk weinig over. Zijn nederlanders dankzij sinterklaas racistisch? nee. Worden donkere mensen uitgesloten van sinterklaas? nee. Zit sinterklaas bij de KKK? nee. dus hou op met zeuren.

    Sowieso bespeur ik bij sommige mensen zo een enorme anti blanke houding dat ik me afvraag of ik het als blanke nederlander ooit goed kan doen, misschien moet elke blanke man maar weg; hopelijk voelen ze zich dan niet meer gediscrimineerd.
    Last edited by ijsbier; 16-10-2014 at 13:48.

  12. #37
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by RocknRolla View Post
    kijk dat filmpje en zie hoe hypocriet iedereen is
    je hebt het niveau hier met dit filmpje wel enorm opgeschroefd. Want kwaku en zwartepiet is gewoon een perfecte vergelijking.
    Iedereen voelt zich namelijk heel erg beledigd als kwaku wordt gevierd.
    Home mtk-gym.nl


  13. #38
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by S.B. View Post
    De enige blanke mensen die zich druk maken over het wel of niet veranderen van zwarte piet zijn zure mensen die zich alleen maar in het harnas gejaagd voelen door ''buitenlanders'' die het woord discriminerend en beledigend in de mond nemen. Terug vallen op uitspraken als: ''Dan ga je toch lekker naar je eigen land'' zijn naar mijn inzien net zo kinderachtig als deze mensen zelf en dienen ook door niemand serieus genomen te worden.

    Het boeit die kinderen echt niks als er gekleurde pieten rondlopen, een donkere sinterklaas of weet ik veel wat. Het stel volwassenen dat zich daar druk om maakt is wat mij betreft ook nooit het niveau van de basisschool ontstegen.

    Daarbij, wie zijn wij als Nederlanders, wat een gastvrij volk zou moeten zijn om een ''traditie'' vast te willen houden waar een groot deel van onze bevolking zich niet prettig bij voelt?
    Compleet gestoord eigenlijk, ik schaam me dat ik een Nederlander ben soms.
    Wij moeten onze traditie beëindigen omdat we anders niet gastvrij zijn ? Dat is een wel heel kromme redenering.

    Volgens mij ga je als toerist ergens op bezoek vanwege ouderdom en tradities en als je ergens gaat wonen en werken pas je je aan aan de heersende mores. (En als je dat niet wilt dan moet je daar niet gaan wonen wat een nette manier is om te zeggen "dan donder je maar op")

    Dat wij hier zo gek zijn om een kleine minderheid te laten bepalen wat wij wel en niet mogen dat is pas gestoord. En daar schaam ik mij als Nederlander voor.

    En dat is precies waarom het zo'n discussie is. Het is de druppel voor een heleboel autochtone Nederlanders.
    95% van de criminaliteit en overlast is in handen van een kleine groep allochtonen. Diezelfde allochtonen spreken slecht nederlands, zijn brutaal en maken ons uitkeringsgeld op. Dan gaat hun familie nog lopen mekkeren ook als ze worden doodgeschoten bij een roofoverval. En nou pakken ze gvd ook onze zwarte piet nog af. Laten we zeggen dat de zwarte-piet actie van Quincy en consorten nou marketingtechnisch niet zo sterk was in deze gouden PVV tijden.

    Ff voor de duidelijkheid. Mij maakt het niet uit wat voor kleur je hebt als je je maar gedraagt naar onze normen en waarden hier. En als ik met vakantie of aan het werk ben in een ander land probeer ik dat ook.

  14. #39
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Willem033 View Post
    Die achterlijke puntenbokser heeft weer iets gevonden om in de media te komen hoor.
    Vies mediageil mannetje.

    Mij interesseert het niet wat de rest van Nederland doet, in december is die piet die ik bij me thuis laat komen voor de kinderen zo zwart als t maar zijn kan, een kroespruik op rode lippen en gouden oorringen.
    Ze kijken maar ff.
    wat je ook kan doen is gewoon een afrikaan inhuren en hem een apenpakje laten aantrekken.
    Home mtk-gym.nl


  15. #40
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    474
    vCash
    126000

    Default

    Als zelfs onze bounty Remy tegen is... Maar eindelijk dat iemand van zijn kaliber zich ook uitspreekt tegen het slavenfeest, respect level +10.

  16. #41
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    wat je ook kan doen is gewoon een afrikaan inhuren en hem een apenpakje laten aantrekken.
    Ja want iedereen die sinterklaas viert is een racist! .....erg indrukwekkend jouw niveau van begrip en inleving.

    Was jij trouwens niet een paar jaar terug de gene die het toch liever had dat zijn kinderen met iemand van hun eigen volk trouwden? dat zou ik als Nederlander eens moeten zeggen.. dan wordt mijn huis binnen de kortste keren gebombardeerd door de V.N..
    Last edited by ijsbier; 16-10-2014 at 13:59.

  17. #42
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Het boeit mijn kinderen wel degelijk wat als ze een pappa hebben die zomaar bij elke scheet jankend in een hoekje rent en "sorry wij zijn racistisch, wij passen ons wel weer aan, sorry!". Moet ik dat aan mijn kinderen leren? elke keer als iemand discriminatie roept gauw inbinden en je excuses aanbieden? Ik kan gewoon niet meegaan met elke jankerd die over discriminatie gaat lopen krijsen, dan blijft er van mij uiteindelijk weinig over. Zijn nederlanders dankzij sinterklaas racistisch? nee. Worden donkere mensen uitgesloten van sinterklaas? nee. Zit sinterklaas bij de KKK? nee. dus hou op met zeuren.

    Sowieso bespeur ik bij sommige mensen zo een enorme anti blanke houding dat ik me afvraag of ik het als blanke nederlander ooit goed kan doen, misschien moet elke blanke man maar weg; hopelijk voelen ze zich dan niet meer gediscrimineerd.
    Dat bedoel ik dus. Jij bent er zo een die zich heel erg achtergesteld voelt als iemand zegt dat je discrimineert. Wat maakt het nou ECHT uit? We moeten het toch samen doen in dit land, die mensen gaan echt niet weg. Dus maak het je medemens wat makkelijker, dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien.
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  18. #43
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Wij moeten onze traditie beëindigen omdat we anders niet gastvrij zijn ? Dat is een wel heel kromme redenering.

    Volgens mij ga je als toerist ergens op bezoek vanwege ouderdom en tradities en als je ergens gaat wonen en werken pas je je aan aan de heersende mores. (En als je dat niet wilt dan moet je daar niet gaan wonen wat een nette manier is om te zeggen "dan donder je maar op")
    Misschien moet je wat verder terug in de geschiedenisboeken, Zwarte piet had vroeger namelijk al een andere invulling. Het verandert alleen constant, daar gaat die bekrompen, stijve houding niks aan veranderen. Moeten alle donkere mensen weg uit Nederland omdat hier mensen wonen die discrimineren? Of mogen zij dat proberen te veranderen?

    Zeg het maar hoor.
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  19. #44
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Wij moeten onze traditie beëindigen omdat we anders niet gastvrij zijn ? Dat is een wel heel kromme redenering.

    Niemand heeft het hier over het beindigen van de traditie. Men discussieert alleen over een kleine aanpassing aan de zwarte piet, zodat het voor iedereen een feest is.


    Volgens mij ga je als toerist ergens op bezoek vanwege ouderdom en tradities en als je ergens gaat wonen en werken pas je je aan aan de heersende mores. (En als je dat niet wilt dan moet je daar niet gaan wonen wat een nette manier is om te zeggen "dan donder je maar op")

    Als dit iets was over de gast arbeiders etc had ik me er ook niet in kunnen vinden maar had ik je begripvoller benaderd. Maar de surinamers hebben echt niet gevraagd of jullie hun land wouden komen koloniseren. Zij zijn geen gasten in Nederland, ze zijn onderdeel van Nederland en zijn kolonies.


    Dat wij hier zo gek zijn om een kleine minderheid te laten bepalen wat wij wel en niet mogen dat is pas gestoord. En daar schaam ik mij als Nederlander voor.

    En dat is precies waarom het zo'n discussie is. Het is de druppel voor een heleboel autochtone Nederlanders.
    95% van de criminaliteit en overlast is in handen van een kleine groep allochtonen. Diezelfde allochtonen spreken slecht nederlands, zijn brutaal en maken ons uitkeringsgeld op. Dan gaat hun familie nog lopen mekkeren ook als ze worden doodgeschoten bij een roofoverval. En nou pakken ze gvd ook onze zwarte piet nog af. Laten we zeggen dat de zwarte-piet actie van Quincy en consorten nou marketingtechnisch niet zo sterk was in deze gouden PVV tijden.

    Ff voor de duidelijkheid. Mij maakt het niet uit wat voor kleur je hebt als je je maar gedraagt naar onze normen en waarden hier. En als ik met vakantie of aan het werk ben in een ander land probeer ik dat ook.

    Dat is ook niet waar. Autochtonen plegen meer misdrijven maar het klopt inderdaad dat een groter percentage allochtoon crimineel is. Maar 95% van de criminele activiteiten door allochtonen? het is % veel minder als dat. en doe aub is niet zo zielig, niemand pakt je zwarte piet af. Kan je mij 1 gezonde argument geven wat het uitmaakt als de piet opeens geen rode lippen, kroeshaar en oorbellen heeft en ipv totaal zwart te zijn roet veegjes heeft?
    Home mtk-gym.nl


  20. #45
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    95% van de criminaliteit en overlast is in handen van een kleine groep allochtonen. Diezelfde allochtonen spreken slecht nederlands, zijn brutaal en maken ons uitkeringsgeld op.
    wat een bullshit zeg.

  21. #46
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Ja want iedereen die sinterklaas viert is een racist! .....erg indrukwekkend jouw niveau van begrip en inleving.

    Was jij trouwens niet een paar jaar terug de gene die het toch liever had dat zijn kinderen met iemand van hun eigen volk trouwden? dat zou ik als Nederlander eens moeten zeggen.. dan wordt mijn huis binnen de kortste keren gebombardeerd door de V.N..
    Klopt zeker dat ik liever heb dat mijn dochter met een Koerd zou trouwen. Let op het woordje Liever. Zij bepaald uiteindelijk zelf met wie ze trouwt. Een hollander heeft ook liever dat zijn dochter met een hollander trouwt, een marokkaan met een marokkaan etc etc Dat is volgens mij heel natuurlijk.

    Ik noem hem geen racist, maar als de piet door de schoorsteen zwart is vind ik het merkwaardig dat deze meneer zoveel waarde hecht aan de kroes haar, oorbellen en rode lippen.
    Home mtk-gym.nl


  22. #47
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by S.B. View Post
    Dat bedoel ik dus. Jij bent er zo een die zich heel erg achtergesteld voelt als iemand zegt dat je discrimineert. Wat maakt het nou ECHT uit? We moeten het toch samen doen in dit land, die mensen gaan echt niet weg. Dus maak het je medemens wat makkelijker, dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien.
    Ja dat moeten we, maar ik ben geen deurmat; dus ik mag ook eens wat terug verwachten.

  23. #48
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Ja dat moeten we, maar ik ben geen deurmat; dus ik mag ook eens wat terug verwachten.
    Dat is een hele andere discussie die niks te maken heeft met zwarte piet. Als je het over uitkeringen en criminaliteit enzo wil hebben is er vast een ander topic voor je.
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  24. #49
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Klopt zeker dat ik liever heb dat mijn dochter met een Koerd zou trouwen. Let op het woordje Liever. Zij bepaald uiteindelijk zelf met wie ze trouwt. Een hollander heeft ook liever dat zijn dochter met een hollander trouwt, een marokkaan met een marokkaan etc etc Dat is volgens mij heel natuurlijk.

    Ik noem hem geen racist, maar als de piet door de schoorsteen zwart is vind ik het merkwaardig dat deze meneer zoveel waarde hecht aan de kroes haar, oorbellen en rode lippen.
    Pardon? Dat maakt mij dus echt helemaal niets uit, dus leg eens uit waarom je dat dan liever hebt???

  25. #50
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by S.B. View Post
    De enige blanke mensen die zich druk maken over het wel of niet veranderen van zwarte piet zijn zure mensen die zich alleen maar in het harnas gejaagd voelen door ''buitenlanders'' die het woord discriminerend en beledigend in de mond nemen.
    Mooi generaliserend.. Ik ben geen zuur mens, stem niet op wilders en vind het een belachelijke man. Tegelijkertijd vind ik deze discussie van de zotte en ben ik van mening dat zwarte piet niet moet veranderen.

    Terug vallen op uitspraken als: ''Dan ga je toch lekker naar je eigen land'' zijn naar mijn inzien net zo kinderachtig als deze mensen zelf en dienen ook door niemand serieus genomen te worden.
    Eens. De mensen die dit roepen zijn zeer triest, net zoals er bij onze donkere Nederlanders hele domme dingen worden geroepen.

    Het boeit die kinderen echt niks als er gekleurde pieten rondlopen, een donkere sinterklaas of weet ik veel wat. Het stel volwassenen dat zich daar druk om maakt is wat mij betreft ook nooit het niveau van de basisschool ontstegen.
    Volgens mij zijn het de donkere Nederlanders die zich er druk om begonnen te maken in eerste instantie. Niet andersom. Met alle problemen in de wereld, waarbij onder andere actuele slavernij, vind ik het druk maken om zwarte piet ook niet getuigen van volwassenheid.

    Daarbij, wie zijn wij als Nederlanders, wat een gastvrij volk zou moeten zijn om een ''traditie'' vast te willen houden waar een groot deel van onze bevolking zich niet prettig bij voelt?
    Ik ben gastvrij, een gedeelte van Nederland waarschijnlijk minder. Daarnaast denk ik dat onze donker Nederlanders tot een aantal jaar geleden helemaal geen last hadden van zwarte piet, maar dat dit nu ineens door de media op de kaart is gezet. 10 jaar geleden hoorde je zo goed als niet hierover.


    Compleet gestoord eigenlijk, ik schaam me dat ik een Nederlander ben soms.

    Ik ook soms, maar dat komt ook door gasten zoals jij maar ook de "rot op naar je eigen land"tokkies..

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •