MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 8 of 8
  1. #1
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    4
    vCash
    126000

    Default Overmatig zweten tijdens training

    Ik zou graag beginnen met grappling/mma maar zweet nogal snel en veel. Dit lijkt me niet echt prettig voor mijn sparringpartners. Dus twijfel ik of ik er uberhaubt mee ga beginnen of het hou bij boksen/kickboksen.
    Hoe kijken jullie er tegenaan?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Ik heb het probleem zelf ook, maar ik boks alleen nog maar. Vond het eerst ook zeer vervelend door overmatig aan de voeten te zweten tijdens het Thaiboksen.

    Maar als je graag grappling/mma wilt gaan doen dan moet je dat gewoon doen. Altijd je passie volgen!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    Jun 2014
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default

    Wij hebben er ook een paar lopen die zwaar overmatig zweten.
    Vind het zelf wel onprettig om met zo'n glijbaan te moeten sparren, maarja we worden er beide beter van als het goed is

  4. #4
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Voor mma/grappling kan je na de warming up even van shirt wisselen en tussendoor het zweet wegvegen met een handdoek.

    Daarbij.. Ik heb nog nooit iemand gezien die echt fit is en overmatig zweet, dus misschien even cardio'e ook.
    Alistair Overeem is de goat.

  5. #5
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    4
    vCash
    126000

    Default

    Bedankt voor de reacties, ik ben inderdaad niet echt fit Hankmoody, maar dat lijkt me geen vereiste om met mma 'te beginnen' toch? Je moet ergens/een keer beginnen..
    Het is de bedoeling dat ik er fit van wordt

  6. #6
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Voor mma/grappling kan je na de warming up even van shirt wisselen en tussendoor het zweet wegvegen met een handdoek.

    Daarbij.. Ik heb nog nooit iemand gezien die echt fit is en overmatig zweet, dus misschien even cardio'e ook.
    Jij hebt denk ik een verkeerd beeld van het menselijk lichaam. Als je met niet fit een groot vetpercentage bedoeld kan ik mezelf er enigszins vinden. Ik heb een vetpercentage ergens rond de 8 procent, ben in mijn ogen topfit en toch kan ik mijn broek en shirt uitknijpen na een zware training.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  7. #7
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Jij hebt denk ik een verkeerd beeld van het menselijk lichaam. Als je met niet fit een groot vetpercentage bedoeld kan ik mezelf er enigszins vinden. Ik heb een vetpercentage ergens rond de 8 procent, ben in mijn ogen topfit en toch kan ik mijn broek en shirt uitknijpen na een zware training.
    In de loop van de jaren dat ik vechtsport doe heb ik alleen dikke mensen of in ieder geval geen echte atleten gezien die echt last hadden van overmatig zweten, vandaar die conclusie. Maar er zit totaal geen wetenschappelijke onderbouwing verder bij :P
    Alistair Overeem is de goat.

  8. #8
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Quote Originally Posted by bots28 View Post
    Bedankt voor de reacties, ik ben inderdaad niet echt fit Hankmoody, maar dat lijkt me geen vereiste om met mma 'te beginnen' toch? Je moet ergens/een keer beginnen..
    Het is de bedoeling dat ik er fit van wordt
    Zeker. Je bent in ieder geval niet de enige. Ik heb een keer een man gezien, een grote man ook, die na de thaibokstraining echt een plas zweet omzich heen had als een plas water dat je buiten ziet na het regenen. Hij stond met zijn voeten onderwater..
    Alistair Overeem is de goat.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •