MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 43 of 43
  1. #26
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Ziek om te zien. Ben het wel met een aantal mensen hier eens dat ik het tot einde ronde twee ook niet echt door had. Grootste issues heb ik met dokter en scheidsrechter. En wat er daarna mis gaat kan je de organisatie verwijten.
    Als Roufus de promotor is dan zullen ze in de VS achter hem aan gaan voor negligence en misschien meer.

    Wat betreft alle mensen die nu, na maanden, met slechte verhalen komen over de sportschool heb ik altijd enige twijfels. Ik heb Duke een paar keer gesproken, en met hem getraind (ja dat is lang geleden...) toen hij met Patrick Barry in Amsterdam was.
    Kwam over als een down to earth midwesterner. Niet te veel praatjes. Hij en Barry hebben wat issues en die Rose is volgens mij de huidige vriendin van Barry. Dus er lopen wat belangen door elkaar.

    Anyway verschrikkelijk triest dit en slecht voor de sport.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    446
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fightfan View Post
    In ronde 3 had de scheidsrechter tenminste moeten tellen. Hij deed niets meer terug en hing maar.Na de wedstrijd was het ook raar hoe zijn coach reageerde en ook nadat hij viel hadden zij anders moeten ingrijpen. Voor de rest ben ik het eens met jou.
    Ik heb zelf ook meegemaakt, dat een vechter van onze school in de eerste ronde 8 tellen kreeg. In de rust van deze ronde kon hij gewoon communiceren. Dokter kwam nog even langs om te vragen of het goed ging. Hij antwoord bevestigend. Vecht zijn partij uit. Na afloop van de partij zegt hij: kom op met dat bitje, ik moet nog een ronde. Toen we hem vertelden dat de partij klaar was, geloofde hij het niet. Bij het verlaten van de ring, kon hij niet zelfstandig de kleedkamer vinden. Toen ben ik wel geschrokken. Hij was gewoon hele stukken kwijt 😳. We hadden het echt niet door, maar het was wel zo. Ik heb later nog vaak gedacht, wat zou er zijn gebeurd als hij nog een harde klap zou hebben gekregen? Het is hem gelukkig bespaard gebleven. Het is soms echt moeilijk te zien. Als ik nu twijfel aan, dan gooi ik de handdoek. Opgeven is minder erg, dan hersenletsel!Maar je zag hier wel dat hij er in de derde ronde doorheen zat en dat hij tussen de rondes door wegviel. Dat had de trainer toch echt wel moeten doen beseffen, dat het niet ode ging met hem.

  3. #28
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.172
    vCash
    48500

    Default

    Diep, diep, diep triest dat zo iets is gebeurd.
    De scheids, arts en zijn god***domme coach zijn de schuldige.
    Was niet nodig geweest.
    "I'm going to make you pay for what you've done."
    “Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.”

  4. #29
    Join Date
    Sep 2005
    Posts
    398
    vCash
    126000

    Default

    Afgelopen zondag gala gehad in chengcu in China WLF... Washoed geregeld een Iraanse jongen ging hard neer op ze lichaam na een trap, naderhand buiten. Na 2 uur ging ie door ze hoeven heen... Gelijk een ambulance erbij en voor "check" naar ziekenhuis... Bleek inwendige bloedingen te hebben en werd gelijk geopereerd!

    Het gaat weer goed met hem naar omstandigheden.

    Alleen idd in dit filmpje in de 2e ronde zou ik het ook niet herkenne moet ik zeggen, je zou denken dat die jongen een conditie van een boswachter heeft en daarom zo "apart" zwalkt maar in de derde ronde idd zou ik het gevecht wel stoppen idd zo kan je je namelijk niet verdedigen...

  5. #30
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Belgium
    Posts
    463
    vCash
    126000

    Default

    Tot en met Ronde 2 zouden de meeste mensen niks hebben opgemerkt. Hij mocht wel al eens geteld geweest zijn in die tweede als amateur. Ronde 3 is er dan weer helemaal over. Snap niet goed de bedoeling van die scheids in de derde ronde. Jongen is op z'n minst duidelijk niet meer in staat om te knokken en kan z'n evenwicht niet meer houden. Minste dat ie kon gaan doen is 8 tellen geven en even checken of ie ok was. Scheids laat het ook weten in z'n statement dat één van z'n pijlers is om een wedstrijd te leiden de amusementswaarde is...??? Triest verhaal.

  6. #31
    Join Date
    May 2009
    Posts
    82
    vCash
    126000

    Default

    Nou zag ik Al Wichers nog wel als een goede scheids naar aanleiding van zijn optredens bij de Glory evenementen. Maar hier blundert hij toch wel enorm.

    Ik scheids zelf ook al een aantal jaar, waar het is begonnen met scheidsen van jeugd en nieuweling partijen. Wat ik daar mee kreeg is bij het eerste signaal dat een vechter in deze klassen is aangeslagen gelijk tellen. Bij elke vorm van twijfel na acht tellen, uitzwaaien. Liever een keer te vroeg als dat de vechter 10 seconden later slapend op de grond ligt.

    Als ik zie wat hij hier doet grenst toch wel tegen amateurisme aan!

  7. #32
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    kruikenstad/Tilburg
    Posts
    296
    vCash
    164934

    Default

    Quote Originally Posted by K-1sunstarr View Post
    Diep, diep, diep triest dat zo iets is gebeurd.
    De scheids, arts en zijn god***domme coach zijn de schuldige.
    Was niet nodig geweest.
    niks aan toe te voegen!

  8. #33
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Laten we hopen dat dit trieste geval word gebruikt om anderen(vechters/ trainers/ doctoren) meer bewust te laten worden van de risico's(en symptomen), en niet puur om iemand de bak in te krijgen.

    Want bottom line is hoe dan ook: Je stapt de ring in, dat is een groot risico voor je eigen gezondheid.

    Natuurlijk moet je wel kunnen vertrouwen op de scheidsrechters/coaches/doctoren, maar ook zonder dat mensen echte grove fouten maken kan het mis gaan. Dat risico heb je zelf genomen.
    Last edited by YoMarK; 19-11-2014 at 11:11.

  9. #34
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Quote Originally Posted by BaZZeHH View Post
    Als ik zie wat hij hier doet grenst toch wel tegen amateurisme aan!
    Vind ik ook wel. Maar wij weten wat er gebeurd is, en dan kijk je heel anders naar zo'n video. Heb wel vaker mensen zo(ongeveer) zien wankelen, maar dan van vermoeidheid.

  10. #35
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by YoMarK View Post
    Heb wel vaker mensen zo(ongeveer) zien wankelen, maar dan van vermoeidheid.
    Evenzogoed een reden om een partij af te breken...dan zijn ze dus ook 'niet klaar' voor een partij.

  11. #36
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Flauwe kul...je gaat echt geen partij staken omdat iemand moe is...als hij nog vecht en zich verdedigd laat je het gewoon doorgaan

  12. #37
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TheSkindo View Post
    Flauwe kul...je gaat echt geen partij staken omdat iemand moe is...als hij nog vecht en zich verdedigd laat je het gewoon doorgaan
    Wel als tijdens, een eerste amateur partij, iemand staat te wankelen en zijn handen niet meer omhoog houdt. Dat gebeurd hier in ronde 3. In de UFC laat je dit door gaan, maar niet op dit niveau.
    Blijft overeind staan dat de grootste fouten hier in de nazorg lijken te zijn gemaakt.

  13. #38
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    i guess we can agree to disagree....en over de nazorg...tja daar hebben we hier geen kijk op....wie was daar verantwoordelijk voor? Roufus zelf? lijkt me niet.....
    Last edited by TheSkindo; 19-11-2014 at 15:53.

  14. #39
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    Evenzogoed een reden om een partij af te breken...dan zijn ze dus ook 'niet klaar' voor een partij.
    Kan wel met je meegaan, maar vind jij dan dat Duke Roufus schuldig is voor de dood van deze man? Ik zeg niet dat er geen foute keuzes zijn gemaakt hoor.
    Maar aansprakelijk/schuldig vind ik echt veel te ver gaan. Fitte mensen als Ginty Vrede overlijden ook tijdens een training door een afwijking die niet te zien was (of te verwachten was).

    Iets anders, maar toch vergelijkbaar: Kennis van me heeft z'n nek gebroken toen hij van een paard viel(gekatapulteerd eerder). Paard stond bekend als "koppig", maar werd toch gewoon verhuurd door een manege. Nooit dit soort ongelukken gebeurd in het verleden. Is de eigenaar van de manege schuldig aan dat ongeluk, of is het gewoon een kwestie van "shit happens". Ik vind dat laatste.
    Last edited by YoMarK; 19-11-2014 at 16:55.

  15. #40
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TheSkindo View Post
    i guess we can agree to disagree....en over de nazorg...tja daar hebben we hier geen kijk op....wie was daar verantwoordelijk voor? Roufus zelf? lijkt me niet.....
    Niet voor de zorg zelf, wel voor de organisatie en de aanstelling van de mensen waarschijnlijk. Maar dat is een beetje gissen, want dat hangt af van de contracten. Hier was hij niet erg in de problemen gekomen denk ik. In de VS kan dat wel eens anders liggen.

  16. #41
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    34
    vCash
    126000

    Default

    Trainer had de handdoek moeten gooien e/o de scheidsrechter had het moeten stoppen.

  17. #42
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by TheSkindo View Post
    Flauwe kul...je gaat echt geen partij staken omdat iemand moe is...als hij nog vecht en zich verdedigd laat je het gewoon doorgaan
    iemand die alleen moe is daar stop je geen partij voor inderdaad. Niemand is niet moe in de 3e ronde of je hebt niet alles gegeven. Maar iemand die en heel moe is en zijn handen niet meer hoog kan houden, dan moet of de scheids of de trainer zelf ingrijpen. Als 1 van mijn vechters zo moe is dat hij wankeld en zijn handen niet meer omhoog kan houden dan gooi ik de handdoek en vecht hij voorlopig geen partijen.

    ik heb het filmpje btw niet gekeken omdat ik nu al weet dat ik het beeld niet uit mijn hoofd kan krijgen. Moge hij in vrede rusten.
    Home mtk-gym.nl


  18. #43
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Niet voor de zorg zelf, wel voor de organisatie en de aanstelling van de mensen waarschijnlijk. Maar dat is een beetje gissen, want dat hangt af van de contracten. Hier was hij niet erg in de problemen gekomen denk ik. In de VS kan dat wel eens anders liggen.
    Tja zoals gezegd werd in het filmpje zijn zowel de scheidsrechter als de dokter beide veteranen, dus ik weet niet wat tie nog meer had kunnen doen.

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    iemand die alleen moe is daar stop je geen partij voor inderdaad. Niemand is niet moe in de 3e ronde of je hebt niet alles gegeven. Maar iemand die en heel moe is en zijn handen niet meer hoog kan houden, dan moet of de scheids of de trainer zelf ingrijpen. Als 1 van mijn vechters zo moe is dat hij wankeld en zijn handen niet meer omhoog kan houden dan gooi ik de handdoek en vecht hij voorlopig geen partijen.

    ik heb het filmpje btw niet gekeken omdat ik nu al weet dat ik het beeld niet uit mijn hoofd kan krijgen. Moge hij in vrede rusten.
    Hij verdedigt nog steeds en hij valt ook aan...tja...ik vind het iig erg kwalijk dat er zo hard op Roufus word gereageerd (nee ik ken de beste man verder ook niet maar wat hij over zich heen krijg bij deze partij vind ik gewoon erg overdreven)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •