MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 26
  1. #1
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default Hart van Nederland-special: De dubbele moord in Amsterdam-Noord

    Gepubliceerd: Maandag 16:22Update: Maandag 22:32
    Bekijk hier de Hart van Nederland-special ‘De dubbele moord in Amsterdam-Noord’, over de gruwelmoord op Henk Opentij (79) en Mary Run (73). Op 24 november 1997 komt er een alarmerend telefoontje binnen bij de politie in Amsterdam. Een tipgever zegt dat zijn buren Henk Opentij en Mary Run zijn vermoord. Het telefoontje leidt tot een van Nederlands meest bizarre politie- en justitiezaken ooit die pas na 15 jaar op spectaculaire wijze wordt opgelost.
    Hart van Nederland geeft in deze 50 minuten documentaire een unieke inkijk in het werk van justitie en politie. We laten nooit eerder vertoonde foto’s en beelden van onder meer het politieverhoor zien en spreken met mensen die direct betrokken zijn geweest bij de zaak.
    Het Gerechtshof in Amsterdam heeft vrijdag Melvin R. en Miquel K. veroordeeld tot 17 jaar cel voor de moord op Henk Opentij en Mary Run.

    http://www.hartvannederland.nl/top-n...sterdam-noord/


    Deze uitzending was echt een aanrader. Heeft iemand het toevallig gezien? Ik zat echt voor de buis gekluisterd.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Deze uitzending was echt een aanrader. Heeft iemand het toevallig gezien? Ik zat echt voor de buis gekluisterd.[/FONT][/COLOR]
    Gladvergeten, maar 'ns terug kijken dan!

  3. #3
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cornelus View Post
    Gladvergeten, maar 'ns terug kijken dan!
    Ik wil niks spoilen, maar hoe de recherche dit heeft aangevlogen...boeiend!!!

  4. #4
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    was inderdaad mooi om te zien, geharde rechercheurs die gewoon met tranen in de ogen zaten omdat het ze zo aangreep dat ze na 15 jaar eindelijk die moord hadden opgelost

  5. #5
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Dank voor het delen!! Idd zeer indrukwekkend.

    Viel mij op dat beide verdachten geen advocaat tijdens de verhoren hadden. Is dat niet verplicht?

    Daarnaast heel goed om te horen dat die oude man eigenlijk zijn eigen misdadigers na al die jaren nog te pakken heeft kunnen nemen. Al was het misschien anders afgelopen als juist hij dat niet had gedaan - wie weet. Idd alleen maar verliezers in deze zaak.

    Zeker het kijken waard...

  6. #6
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    pfffffffffffff echt heel heftig en zwaar dit. Was er echt onderste boven van. Als je hebt getrained of gevochten tegen die melvin en je ziet dit terug, dan zou je hem toch willen dood slaan als je toen wist wat je nu weet?

    Hulde aan de rechercheurs, ookal is de zaak eigenlijk opgelost door de anonieme tipgever vind het erg mooi om te zien hoe ze er mee bezig zijn geweest.
    Home mtk-gym.nl


  7. #7
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Stiep, heb jij nog inside info hier over?
    Home mtk-gym.nl


  8. #8
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Hele mooie reportage. Maar ik vind dat je voor zo'n daad veel langer mag brommen: 45 jaar zonder kans op vervroegde vrijlating.

  9. #9
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Hele mooie reportage. Maar ik vind dat je voor zo'n daad veel langer mag brommen: 45 jaar zonder kans op vervroegde vrijlating.
    +dwangarbeid...

  10. #10
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    + brandmerken

  11. #11
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    +stokslagen

  12. #12
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    spuitje, zonde van onze belastingcenten

  13. #13
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    spuitje, zonde van onze belastingcenten
    Als dat het criterium is wordt de lijst erg lang, en subjectief denk ik.

    Ik heb idd met Melvin getraind en het vreemde is dat ik nu niet achteraf het idee heb dat ik hem toen veel harder had willen aanpakken (of dood slaan), als ik dit had geweten (antwoord op vraag Sadix).

    Ben blij dat we rechters hebben in dit land die de emotie en eventuele persoonlijke relaties buiten beschouwing laten bij het bepalen van een strafmaat.

    Waar ik namelijk relatief weinig empathie kon opbrengen voor verschillende mensen binnen deze sport die de afgelopen jaren zijn geliquideerd, bekruipt me wel enige empathie voor Melvin R.
    Rationeel denk ik dat je na zo'n daad de rest van je leven binnen moet blijven/geen aanspraak meer mag maken om te leven, maar toch zegt iets me dat hij een tweede kans verdient (na 20 of 30 jaar).
    Als ik hem niet had gekend, of de slachtoffers wel, dan was dat gevoel er waarschijnlijk niet geweest. Apart.

  14. #14
    Join Date
    Feb 2011
    Location
    Crooklyn
    Posts
    54
    vCash
    125450

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Viel mij op dat beide verdachten geen advocaat tijdens de verhoren hadden. Is dat niet verplicht?
    Die was aanwezig. Volgens mij zat hij in de hoek rechtsachter de verdachte. Dat was de man (voor de kijkers) die bovenin links in beeld alleen zat en af toe aantekeningen maakte.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Als je hebt getrained of gevochten tegen die melvin en je ziet dit terug, dan zou je hem toch willen dood slaan als je toen wist wat je nu weet?
    Het bijzondere vond ik juist dat de politie aangaf dat dit ook "gewoon jongens" waren. Ze leidden daarna een heel gewoon leven, geen gekke randverschijnselen. Ik kan me n.a.v. de uitzending dus wel voorstellen wat appelsap zegt. Zoals hier, en in de uitzending ook al werd gezegd: alleen maar verliezers in deze zaak.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  16. #16
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post

    Ik heb idd met Melvin getraind en het vreemde is dat ik nu niet achteraf het idee heb dat ik hem toen veel harder had willen aanpakken (of dood slaan), als ik dit had geweten (antwoord op vraag Sadix).
    Ik trainde bij dezelfde gym, weleens mee gespard, verder niks. Ik snap dat je het anders ziet als je hem echt kent. En wat ik typte is ook niet reëel, maar hoe die mensen zijn afgeslacht...mijn hemel zeg. Ik kan niet voorbij gaan aan die beelden. Het verstijfde shirt van de man met de gaten erin, messteken in de schedel?!? Ze zijn zelfs met een hamer bewerkt man. En dan gewoon verder leven alsof er niks gebeurd is? Sorry, kan er bij mij niet in.

    Voor mensen die dit soort dingen hebben gedaan, heb ik 0,0 empathie

    We hebben het niet over een drugsdeal of bankoverval. We hebben het over een afslachting waarna de messen netjes geordend zijn achtergelaten. Zulke shit zie je alleen in films man.

    Heel erg ziek

  17. #17
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Hoe die messen er ook bijlagen, weliswaar netjes op een rijtje, maar de sporen van het zware geweld zo zichtbaar; bebloede gebogen lemmeten...

    Bizar, die oude man heeft z'n eigen dood ingeleid door Melvin op z'n neus te slaan waardoor z'n stoppen doorsloegen. Maar met dezelfde klap heeft ie ook z'n eigen moord helpen oplossen.

    Erg mooie docu, met dank aan de anonieme tipgever.
    It's okay to be white

  18. #18
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Wat een drama zeg. Ik kan niet geloven dat die jongens zomaar losbarsten. Zulke demonische shit doet mij toch vermoeden dat er één of andere rare drugscocktail in het spel moet zijn geweest. Je gaat anders toch niet gelijk de keukenmessen uit de la halen???

  19. #19
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Als dat het criterium is wordt de lijst erg lang, en subjectief denk ik.

    Ik heb idd met Melvin getraind en het vreemde is dat ik nu niet achteraf het idee heb dat ik hem toen veel harder had willen aanpakken (of dood slaan), als ik dit had geweten (antwoord op vraag Sadix).

    Ben blij dat we rechters hebben in dit land die de emotie en eventuele persoonlijke relaties buiten beschouwing laten bij het bepalen van een strafmaat.

    Waar ik namelijk relatief weinig empathie kon opbrengen voor verschillende mensen binnen deze sport die de afgelopen jaren zijn geliquideerd, bekruipt me wel enige empathie voor Melvin R.
    Rationeel denk ik dat je na zo'n daad de rest van je leven binnen moet blijven/geen aanspraak meer mag maken om te leven, maar toch zegt iets me dat hij een tweede kans verdient (na 20 of 30 jaar).
    Als ik hem niet had gekend, of de slachtoffers wel, dan was dat gevoel er waarschijnlijk niet geweest. Apart.
    dat vind ik inderdaad erg merkwaardig. Kan er serieus met mijn hoofd niet bij dat je empathie kan hebben voor melvin. Als hij ze had dood geschoten had ik er nog zeker anders naar gekeken. Maar 2, dus niet niet 1 maar 2 bejaarde mensen op deze manier afslachten dat kan er bij mij echt niet in. Al was het mijn bloed eigen broer had ik hem het zelfde gewenst. 5 of 6 verschillende messen hebben ze gebruikt... dit is zo luguber, gaat serieus niet uit mijn hoofd dit. Al sinds 2007 volg ik de updates over deze moord.
    Home mtk-gym.nl


  20. #20
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    totaal verkeerde topic. kan iemand mijn post hier boven verwijderen?
    Home mtk-gym.nl


  21. #21
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    totaal verkeerde topic. kan iemand mijn post hier boven verwijderen?
    done
    Be a Warrior, not a Worrier

  22. #22
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    . Al sinds 2007 volg ik de updates over deze moord.
    x2 man, wat mis ik toch een programma als Peter R de vries misdaadverslaggever op de tv ...die had altijd een uitgebreid verslag/reconstructie enz van dit soort moorddossiers

  23. #23
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    dat vind ik inderdaad erg merkwaardig. Kan er serieus met mijn hoofd niet bij dat je empathie kan hebben voor melvin. Als hij ze had dood geschoten had ik er nog zeker anders naar gekeken. Maar 2, dus niet niet 1 maar 2 bejaarde mensen op deze manier afslachten dat kan er bij mij echt niet in. Al was het mijn bloed eigen broer had ik hem het zelfde gewenst. 5 of 6 verschillende messen hebben ze gebruikt... dit is zo luguber, gaat serieus niet uit mijn hoofd dit. Al sinds 2007 volg ik de updates over deze moord.
    x 2!

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Als dat het criterium is wordt de lijst erg lang, en subjectief denk ik.

    Ik heb idd met Melvin getraind en het vreemde is dat ik nu niet achteraf het idee heb dat ik hem toen veel harder had willen aanpakken (of dood slaan), als ik dit had geweten (antwoord op vraag Sadix).

    Ben blij dat we rechters hebben in dit land die de emotie en eventuele persoonlijke relaties buiten beschouwing laten bij het bepalen van een strafmaat.

    Waar ik namelijk relatief weinig empathie kon opbrengen voor verschillende mensen binnen deze sport die de afgelopen jaren zijn geliquideerd, bekruipt me wel enige empathie voor Melvin R.
    Rationeel denk ik dat je na zo'n daad de rest van je leven binnen moet blijven/geen aanspraak meer mag maken om te leven, maar toch zegt iets me dat hij een tweede kans verdient (na 20 of 30 jaar).
    Als ik hem niet had gekend, of de slachtoffers wel, dan was dat gevoel er waarschijnlijk niet geweest. Apart.
    Als er juist iemand is die geen tweede kans verdient, is het het Rozenblad. Als je voor hem empathie kan opbrengen, ben je echt het spoor bijster!

  25. #25
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Mooi:

    zeventien jaar cel die Melvin R. en Miquel K. kregen voor het op extreem gewelddadige wijze doden van het Amsterdamse paar Henk Opentij (79) en Mary Run (73) in november 1997, blijft in stand. Dat heeft de Hoge Raad dinsdag bepaald.

    R. en K. brachten het bejaarde paar om het leven toen zij op rooftocht wilden gaan in de woning van Opentij in Amsterdam-Noord. De twee mannen hadden de sleutels van Opentij op straat gevonden en wilden geld en waardevolle spullen stelen.

    Eenmaal in de woning stuitten zij onverwacht op Opentij en zijn vriendin. De uiterst gewelddadige manier waarop de twee mannen tekeer zijn gegaan was in november 2014 voor het gerechtshof reden een hogere straf te geven dan de vijftien jaar die de rechtbank eerder oplegde.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •