MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 43 of 43
  1. #26
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by gravenbeek View Post
    Natuurlijk moet je sommige dingen aanpassen,maar handen bij je hoofd houden doen struve en overeem allebei niet,dit is echt geleerd bij kickboksen les 1,hoog trappen is ook niet echt slim ,maar voor de rest veel boksen vast zetten en lowkick,en als je tegen een worstelaar vecht gameplan iets wijzigen.EN oppassen voor de takedown.
    oh, bij een worstelaar moet je dus oppassen voor een takedown. Dat wist ik nog niet......
    Is dit een lesje open deuren intrappen of zo?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Het komt er denk ik vooral op neer dat Overeem het niet kan.
    wel een leuk excuus natuurlijk voor z'n verliespartijen.

    de ware reden ligt nogal voor de hand. iets met een paard of zo.

  3. #28
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Zo bedoelde hij het niet.
    in de states is kickboksen een ander woord voor anabole

  4. #29
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    oh, bij een worstelaar moet je dus oppassen voor een takedown. Dat wist ik nog niet......
    Is dit een lesje open deuren intrappen of zo?
    Bij een bjjer moet je uitkijken voor het grondwerk

  5. #30
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Bij een bjjer moet je uitkijken voor het grondwerk
    en bij een nagelstyliste voor een eyepoke

  6. #31
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    En bij onno hoes voor je poeperd.

  7. #32
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Wat een kinderachtig zooitje weer hier op mixfight
    Alistair Overeem is de goat.

  8. #33
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Wij hebben meer tijd om kinderachtig te doen dan jij hebt, wij hebben geen UFC ambities meer.

  9. #34
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by tarantula View Post
    Ik vind bas rutten wel een voorbeeld dat het wel kan of jose aldo zoals iemand al zei die heeft een vergelijkbare stijl met het nl kickboks. Een van de laatste partijen van bas tegen villareal daar gaf hij 3 echte echte lowkicks en de partij was voorbij tko.
    bas heeft niet echt tegen hoog niveau gevochten. Geen UFC waardige mensen van deze tijd in ieder geval.
    Home mtk-gym.nl


  10. #35
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Klopt maar zijn lowkicks waren wel echte lowkicks, ik ben het oneens met overeem en gedeeltelijk eens.
    Klopt dat je dutch muy thai niet rauw kan hanteren in mma maar wel als je zelf een goede ground game hebt en of take down defense kan je de nlse style wel in je stand up terug zien mischien niet 100% maar wel een gedeelte.

    Bovendien veel mooier om te zien vind ik in plaats van die rare frontkicks of knietrapjes.
    Last edited by tarantula; 13-12-2014 at 03:20.

  11. #36
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    OK, pak het thai/kickboksen er eens bij...wat onderscheid het van gewoon boksen? Simplistisch gezien het trapwerk. En hoeveel KO's zijn er in de UFC met trappen? In 2008 tot April 2013 zijn dat er 24 geweest. (Bron: Fightnomics The Hidden Numbers - Reed KuhnDas - Distance KO's By Finishing Strike) vrij weinig als je ziet hoeveel er KO's door middel van een stoot (129) of door stoten (54) zijn. Kort gezegd zijn trappen dus bruikbaar, maar niet enorm effectief. En trappen is nu icm stoten een van de sterke kanten van Nederlands kickboxen. Draait het om stoten dat zijn de Amerikanen een stuk beter af met het gewone boxen. (waar ze net als in het worstelen veel beter zijn als Nederlanders) Dat zie je ook aan het aantal KO's. Worstelaars die leren striken doen het gewoon enorm goed, ook tegen kickboxers die leren worstelen. Dus Alistairs commentaar is niet geheel fout, sterker nog het laat zien waar de schoen wringt. Wij zijn veel te trots op onze manier van kickboxen, dat het moeilijk is om te zeggen dat het in MMA misschien idd niet zo goed werkt.
    Last edited by TheSkindo; 13-12-2014 at 13:59.

  12. #37
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    1.551
    vCash
    126200

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    bas heeft niet echt tegen hoog niveau gevochten. Geen UFC waardige mensen van deze tijd in ieder geval.
    Klopt mee eens.

  13. #38
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by TheSkindo View Post
    OK, pak het thai/kickboksen er eens bij...wat onderscheid het van gewoon boksen? Simplistisch gezien het trapwerk. En hoeveel KO's zijn er in de UFC met trappen? In 2008 tot April 2013 zijn dat er 24 geweest. (Bron: Fightnomics The Hidden Numbers - Reed KuhnDas - Distance KO's By Finishing Strike) vrij weinig als je ziet hoeveel er KO's door middel van een stoot (129) of door stoten (54) zijn. Kort gezegd zijn trappen dus bruikbaar, maar niet enorm effectief. En trappen is nu icm stoten een van de sterke kanten van Nederlands kickboxen. Draait het om stoten dat zijn de Amerikanen een stuk beter af met het gewone boxen. (waar ze net als in het worstelen veel beter zijn als Nederlanders) Dat zie je ook aan het aantal KO's. Worstelaars die leren striken doen het gewoon enorm goed, ook tegen kickboxers die leren worstelen. Dus Alistairs commentaar is niet geheel fout, sterker nog het laat zien waar de schoen wringt. Wij zijn veel te trots op onze manier van kickboxen, dat het moeilijk is om te zeggen dat het in MMA misschien idd niet zo goed werkt.
    Er wordt sowieso veel minder getrapt. Voordat je iets over de effectiviteit mbt KO kunt zeggen zul je eerst het aantal gegeven trappen door het aantal KO's door trap moeten delen lijkt me. Dat doe je nu niet.

    De kans dat iemand KO gaat op een trap zal altijd lager liggen, want ze worden minder gegeven. En dat komt natuurlijk deels doordat trappen in MMA een hoger risico met zich mee brengt dan in kickboksen.

    En is effectiviteit hetzelfde als een KO? Ik denk overigens wel dat stoten effectiever zijn hoor, maar ik denk niet dat thai/kickboksen niet bruikbaar zou zijn puur omdat trappen niet effectief zouden zijn. Knieën blijken naar mijn idee trouwens wel erg effectief te zijn, thaiclinch zie je eveneens met regelmaat succesvol toegepast worden.

  14. #39
    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    117
    vCash
    126000

    Default

    Nederlands style is wel degelijk te gebruiken in mma, echter heeft het wel een aantal aanpassingen nodig. Zo is alleen al je staande stand al iets anders met mma. Je voeten staan bij mma meer uitelkaar dan bij thaiboksen. Daarnaast kan je bij mma gewoon weg bijna niets op je dekking nemen om vervolgens te counteren. Dit betekend dat je veel meer moet gaan slippen om je actie te maken. Als je die aanpassingen kunt maken dan is de dutch style levens gevaarlijk. Kijk maar naar saffedien welles waar een belg maar toch , zijn thaiboks style in mma vind ik schitterend. Goeie combinaties, veel (binnenkant) lowkicks. Hij is niet de beste die er is maar hij doet het wel goed. De Nederlanders in mma moeten veel meer gebruik maken van de (binnenkant) lowkick. Alles ermee afronden, is zeker effectief.

  15. #40
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    Er wordt sowieso veel minder getrapt. Voordat je iets over de effectiviteit mbt KO kunt zeggen zul je eerst het aantal gegeven trappen door het aantal KO's door trap moeten delen lijkt me. Dat doe je nu niet.

    De kans dat iemand KO gaat op een trap zal altijd lager liggen, want ze worden minder gegeven. En dat komt natuurlijk deels doordat trappen in MMA een hoger risico met zich mee brengt dan in kickboksen.

    En is effectiviteit hetzelfde als een KO? Ik denk overigens wel dat stoten effectiever zijn hoor, maar ik denk niet dat thai/kickboksen niet bruikbaar zou zijn puur omdat trappen niet effectief zouden zijn. Knieën blijken naar mijn idee trouwens wel erg effectief te zijn, thaiclinch zie je eveneens met regelmaat succesvol toegepast worden.
    Ik denk niet dat iemand alle trappen en stoten van alle UFC heeft geteld dus daar valt niks over te zeggen. Kijk je de gemiddelde UFC dan kun je wel zien dat er vrij weinig trappen worden gegeven tegenover stoten.

    Je tweede punt laat dus zien dat kickboxen misschien minder geschikt is voor MMA

    En je derde punt...tja...hoeveel Nederlanders doen er nu aan MMA op hoog niveau? En hoeveel daarvan zijn goed in het kickboxen? En gebruiken dat ook succesvol? Ik denk dat het aantal heel erg weinig is. Kijk vrijwel elke vechtsport heeft dingen die werken...anders zou de sport ophouden te bestaan. De vraag is echter...is het geschikt voor modern MMA? Als ik kijk naar de UFC, zie ik weinig kickboxing op wat trappen na die meestal gegeven worden door mensen die geen kickboksen hebben gedaan, op wat uitzonderingen na. Het ziet er ook niet uit als kickboxen maar meer als boksen met wat losse trappen. Imo zitten er zeker goeie elementen in kickboxen, maar die zijn ook te halen uit andere sporten...

  16. #41
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fasada View Post
    Ik vond juist dat Alistair zijn verliezen te maken hadden dat hij JUIST niet de Nederlandse kickboksstijl heeft gebruikt. Dit eerste les die je krijgt is 'handen hoog', iets wat Alistair verzuimde te doen.

    Als hij gewoon zijn handen hoog had gehouden bij partijen als Bigfoot en Travis Browne had hij die wedstrijd gewoon gewonnen. Hij koos er voor om ineens met zijn handen laag te vechten iets wat hij in de K-1 nooit deed. Het ligt dus meer aan hemzelf dat hij koos voor een andere manier van vechten.
    Exact!! De wijze waarop hij nu staand vecht is totaal anders dan in zijn Pride/K-1 periode. In die tijd wist hij het 'Nederlandse kickboksen' wel goed te gebruiken. Natuurlijk moet je het aanpassen, dat spreekt voor zich, maar de basis kun je wel degelijk gebruiken. Denk dat dit ook een van de grote succesfactoren is geweest in zijn MMA-carriere; een goede combinatie van de 'Hollandse school' kickboksen met grappling/submission.

  17. #42
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Ik moet idd zeggen dat ik niet snap waarom Overheem zn handen vaak zo laag houd.....

  18. #43
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Quote Originally Posted by TheSkindo View Post
    Ik moet idd zeggen dat ik niet snap waarom Overheem zn handen vaak zo laag houd.....
    Bang voor takedowns waarschijnlijk.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •