MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 23 of 23
  1. #1
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default Palhares trekt de knie van Fitch kapot [knee bar]

    Palhares does it again.

    John Fitch stond tegenover Palhares tijdens WSOF 16 in Sacramento Florida.

    Palhares wist weer eens te winnen op een knee bar. Helaas, zoals altijd houdt hij de submission weer onnodig lang aan. Fitch schreeuwt het uit van de pijn.

    Ik blijf erbij, een knee bar trek je niet onnodig lang aan. Je verneukt er zo een carriere mee. Man man man, wat heb ik toch een hekel aan Palhares. Dit is nu al de zoveelste keer.

    In 2013 gaf Fitch nog aan nóóit tegen Palhares te willen vechten ivm onnodige risico's door zijn submissions. Had Fitch maar woord gehouden.

    Check de GIF/Video:
    http://giant.gfycat.com/SecondaryTimelyErin.webm

    [edit]
    Geluk voor Fitch. De blessure lijkt op het eerste gezicht enigszins 'mee te vallen'. Hij ligt er nu sowieso 6 weken uit ivm herstel van zijn knie. Een operatie is op dit moment niet nodig, zo lijkt het.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  2. #2
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Vind niet dat Palhares hier echt de fout in gaat. Het is gewoon een legale sub.
    Hij laat nu redelijk snel los, binnen een seconde. Probleem met die submission is, en dat weet Fitch ook, is dat het als het echt zeer gaat doen het te laat is.
    Fitch had dus ook eerder kunnen kloppen, voordat hij eruit wilde draaien, of zelfs daarvoor al(eerste heel hook die bijna zat).
    Last edited by YoMarK; 15-12-2014 at 14:33.

  3. #3
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Zo werkt dat bij MMA. Het gevecht stopt pas als de scheidsrechter dat officieel aangeeft. Eigen schuld om op het laatste moment te wachten.

    Alistair Overeem is de goat.

  4. #4
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Het gaat me meer om die seconde nadat de ref ingreep.
    Bij een kneebar die écht goed zit, telt elke seconde mijns inzien.

    Ik heb de video nog een paar keer bekeken. Het is idd op het randje. Denk dat het probleem bij Palhares vooral zit in het feit dat je weet dat hij al meer dan 10x de fout in ging bij submissions. (ook al ruim voor zijn UFC tijdperk).


    Check de video:
    (sommige subs vallen overigens reuze mee vind ik)
    Die van Drwal en Pierce zijn echt smerige vind ik. Meer dan terecht dat hij uit de UFC gekickt is.

    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  5. #5
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Het is Parhalres zijn ding. Je kan die submissions veel moeilijker halve bak aanzetten. Als je hem een beetje losjes aanzet is je tegenstander weg. Als je bij Palhares in een leg lock uitkomt, en geen Alen Belcher achtige defence hebt, dan heb je gewoon een probleem. Tap or snap.
    Helaas is het bij Palhares ook wel eens tap and then snap geweest, maar nu is dat niet het geval imho.

  6. #6
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Wat YoMark zegt. Er zijn ergere gevallen van Palhares bekend, deze valt nog mee. Dat tap en snap is inderdaad erg herkenbaar bij eerdere gevechten van Palharas, maar dat is in dit geval niet het geval naar mijn mening

  7. #7
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    2.627
    vCash
    124333

    Default



    Beest!

  8. #8
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Op dat gifje hierboven lijkt het wel of hij eerder los had kunnen laten

  9. #9
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Palhares is een paar keer te ver gegaan en terecht gecut van de UFC, maar deze bij Jon Fitch was niks mis mee. Zo gaat dat gewoon bij klemmen. Kijk maar naar de armbars van Ronda Rousey, die meid laat ook echt pas los als de scheidsrechter inkomt. Haar goal is om die arm te breken en dat is ook de mindset die je moet hebben.
    Alistair Overeem is de goat.

  10. #10
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Ondanks dat hij een aantal keer veel te ver is gegaan, vind ik het fascinerend om te zien hoe hij toch iedereens knieën naar de klote trekt. Z'n tegenstanders weten dat het eraan zit te komen en toch flikt ie 't vaak binnen een paar min. Ik wil die man ook in Metamoris zien!!

  11. #11
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Er worden eigenlijk uberhaupt erg weinig partijen via beenklemmen beslist, best een cool "wapen" eigenlijk haha

  12. #12
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Inderdaad S.B.
    Vroeger in bijvoorbeeld Pride FC of Pancrase zag je regelmatig vette kneebars.
    Op vandaag de dag zijn het met name heelhooks in geval van submissions die op benen gericht zijn.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    je voelt het toch als iemand op jou afklopt. Met of zonder adraneline. Hij doet het erom zo lijkt het. Maar al met al vind ik het wel een erg goede vechter, alleen dat moet hij achterwege laten.


    op de vot dermit

  14. #14
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Wat ik wel apart vind, hij gaat er echt vol voor, is in z'n eigen wereldje, en kijkt verder niet wat er gebeurd.
    Kan me wel voorstellen dat je op dat moment niks voelt of hoort.

  15. #15
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    152
    vCash
    126000

    Default

    Er is gewoon serieus iets mis met die gozer. Fitch tikt af, toch houd hij nog vast. Scheids komt er tussen en alsnog laat hij niet direct los. Je kan er niks anders van maken.

  16. #16
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Niet voor niets dat Dana White hem gecut heeft destijds.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  17. #17
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    hij heeft zn reputatie tegen zich, ik vond deze nogwel enigzins meevallen

  18. #18
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Oja een H bomb op bisping is cool en pas stoppen met je sub als de scheids er tussen komt niet....

    een en kneebar zit nu eenmaal wel of niet, gaat van 0% naar 100% in no time.

    daarnaast zet je in een wedstrijd je sub hard aan. Je tegenstander is ook niet lief voor jou. Helaas geven deze subs sneller schade dan bv een choke.
    Last edited by Brainthief; 16-12-2014 at 15:52.

  19. #19
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Tikt wel behoorlijk hoor, kan me niet voorstellen dat als je al zo'n reputatie hebt dat je hem niet sneller los laat...bij 3 tikjes weet je dat hij tikt dat voelt hij echt wel..
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  20. #20
    Join Date
    Jan 2012
    Location
    Amsterdam
    Posts
    61
    vCash
    126000

    Default

    Hij had m wel iets eerder los kunnen laten, tijdens het kloppen lag ie nog steeds aan dat been te trekken

  21. #21
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Ik snap niet dat mensen hier zeggen dat hij los moet laten zodra hij de de tap voelt. Dit is mma, pas als de scheids er tussen komt is het tijd om los te laat want als je dat niet doet en de scheids ziet het niet dan weet je hoelaat het is.

  22. #22
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Op zich heb je gelijk maar sportief gezien kan je gewoon loslaten voordat de scheids echt fysiek contact maakt. Verbaal stop roepen(wat ze ook doen) is ook voldoende.

  23. #23
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Het is helaas al vaker gebeurt dat de scheids het niet ziet, er laat iemand los en de partij gaat verder.
    Dus dat hij hem vasthoud tot de scheids komt vind ik terecht. Alleen hoort die Palhares niet in een kooi te staan want die is hartstikke gek. De suarez van het mma.

    Sowieso weinig subs tegenwoordig. Af en toe een rnc maar dan alleen als iemand al aangeslagen op de grond ligt.
    BJJ is uit , Dutch style kickboxing is in. (maar dat was vorige week nog andersom )

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •