MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 69
  1. #1
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default Strengere regels voor vechtsportgala's

    DEN HAAG -

    De vechtsportwereld komt onder streng toezicht te staan. Jonge sporters tot 17 jaar mogen straks niet meer tegen hun hoofd worden getrapt of gestoten. Ook komt er een waakhond voor de sector, een keurmerk voor sportscholen en een vergunningsplicht voor vechtgala's.

    Dat staat in een plan dat minister Edith Schippers van Volksgezondheid en sportkoepel NOCNSF donderdag presenteren, schrijft het Algemeen Dagblad.

    Het plan moet de veiligheid van jonge sporters beter beschermen en misstanden in de vechtsport tegengaan. Nu is een deel van de sector vrijwel ongereguleerd en op gala's zouden de boven- en onderwereld vaak met elkaar verweven zijn. „Helaas zien we negatieve zaken bij vechtsporten, zoals geweld, onveiligheid, slechte trainers, gezondheidsrisico's en zelfs georganiseerde criminaliteit”, zegt Schippers. „Het is tijd om hier met z'n allen de strijd tegen aan te gaan.”

    Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...tgala_s__.html
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    *Zucht*
    Overheids repressie. Iets waar toch veel leden hier om staan te springen.

  3. #3
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Het werkelijke probleem, namelijk dat onze sport zoveel criminelen herbergt, los je hiermee niet op.. daarvoor zijn veel hardere en duidelijkere maatregelen nodig als verklaringen van goed gedrag eisen en strengere schorsingen e.d.
    Ik heb enige tijd geleden met de andere bestuursleden van de WAKO (binnenkort daarover meer nieuws over goede ontwikkelingen) naar aanleiding van het rapport een gesprek gehad met v Egdom en daarin van alles aangegeven...onder andere over dat çontact op het hoofd onder de 18. Er ontstaat een rechtsongelijkheid als dat bij het kick/thaiboksen en MMA niet meer is toegstaan terwijl ik wel tien vechtsportdisciplines kan opnoemen waarbij dat nog wel gewoon mag..waarvan er twee Olympisch zijn.
    Binnenkort volgt een nieuw gesprek overigens.

  4. #4
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Verklaringen van goed gedrag gaan echt niet helpen...sterker nog, ik ken veel mensen die niet voor zon verklaring in aanmerking komen maar de sport wel een enorm warm hart toedragen.(En ook niet alle criminele activiteiten zijn een reden om een VOG af te wijzen....als iemand een tuin op zolder heeft gehad in een moeilijke tijd, dat wil helemaal niks zeggen over zijn omgang met mensen en zijn manier van lesgeven) "Allen criminelen doen aan kickboksen, maar niet alle kickboksers zijn criminelen." Dit ga je gewoon nooit veranderen, het is nu eenmaal een commerciële full contact wedstrijdsport. Maar het word helaas overtrokken. Ik denk dat er net zo veel criminelen aan voetbal doen, maar dat klinkt alleen niet zo gevaarlijk, en dat is het punt. Sporten als kickboksen hebben juist aantrekkingskracht omdat ze dat gevaarlijk randje hebben. Het is een snelle, harde en enorm technische sport en dat trek een bepaald slag mensen aan. Ik ben voor de regulering van een boel dingen (ik zie bv echt veel slechte kickboksleraren) maar ik vraag me ook af of we zo niet te veel regels en reguleringen gaan krijgen.
    Last edited by TheSkindo; 05-03-2015 at 09:48.

  5. #5
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Wat ik me afvraag wat, volgens de overheid, een 'slechte' trainer is. Iemand die geen MBO-4/HBO diploma kickboksen heeft? En zonder diploma mag je dan geen sportschool hebben, krijg je geen 'keurmerk' en moet je de school sluiten? Dus dan kunnen eigenlijk alle sportscholen dicht. En eerlijk gezegd kan ik me heel goed voorstellen dat het iets in die aard gaat worden.
    Want wie gelooft er nu echt dat het de minister ook maar ene ruk kan schelen wat er van de sport wordt?

  6. #6
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Wat ik me afvraag wat, volgens de overheid, een 'slechte' trainer is. Iemand die geen MBO-4/HBO diploma kickboksen heeft? En zonder diploma mag je dan geen sportschool hebben, krijg je geen 'keurmerk' en moet je de school sluiten? Dus dan kunnen eigenlijk alle sportscholen dicht. En eerlijk gezegd kan ik me heel goed voorstellen dat het iets in die aard gaat worden.
    Want wie gelooft er nu echt dat het de minister ook maar ene ruk kan schelen wat er van de sport wordt?
    2x

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Dertig jaar maakt de vechtsportwereld er een puinhoop van en dan huilie huilie doen wanneer de overheid ingrijpt. Komisch.....

  8. #8
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Dertig jaar maakt de vechtsportwereld er een puinhoop van en dan huilie huilie doen wanneer de overheid ingrijpt. Komisch.....
    Vlak voor de provinciale staten verkiezingen.
    Wat echt komisch is dat het jou blijkbaar niet interesseert wanneer het zo meteen voor wazige redenen allemaal verboden wordt.

  9. #9
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TheSkindo View Post
    Verklaringen van goed gedrag gaan echt niet helpen...sterker nog, ik ken veel mensen die niet voor zon verklaring in aanmerking komen maar de sport wel een enorm warm hart toedragen.(En ook niet alle criminele activiteiten zijn een reden om een VOG af te wijzen....als iemand een tuin op zolder heeft gehad in een moeilijke tijd, dat wil helemaal niks zeggen over zijn omgang met mensen en zijn manier van lesgeven) "Allen criminelen doen aan kickboksen, maar niet alle kickboksers zijn criminelen." Dit ga je gewoon nooit veranderen, het is nu eenmaal een commerciële full contact wedstrijdsport. Maar het word helaas overtrokken. Ik denk dat er net zo veel criminelen aan voetbal doen, maar dat klinkt alleen niet zo gevaarlijk, en dat is het punt. Sporten als kickboksen hebben juist aantrekkingskracht omdat ze dat gevaarlijk randje hebben. Het is een snelle, harde en enorm technische sport en dat trek een bepaald slag mensen aan. Ik ben voor de regulering van een boel dingen (ik zie bv echt veel slechte kickboksleraren) maar ik vraag me ook af of we zo niet te veel regels en reguleringen gaan krijgen.
    Het rapport aan de hand waarvan de aanbevelingen gedaan worden is een hele tijd geleden hier op deze site gepubliceerd en iedereen werd uitgenodigd erop te schieten. Ik heb met dhr van Egdom om te tafel gezeten en zegge en schrijve drie personen ( dus twee anderen naast mij) hebben daadwerkelijk de moeite gedaan om er schriftelijk een beetje inhoudelijk op te reageren. Dat zegt wel iets over de mensen in onze sport.

    Er gaan dingen gebeuren, zoveel is zeker en begrijpelijk ook.

  10. #10
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    In het voetbal worden soms complete teams uit de competitie gehaald vanwege ongepast gedrag en krijgen sommigen een jarenlange schorsing. Er zijn gewoon schietpartijen geweest tijdens gala's, kom op met dat in je achterhoofd kun je toch wel een beetje begrip opbrengen voor een niet al te positieve publieke opinie.
    En de goeden lijden onder de kwaden, de sportschool waar ik train heeft daar ook veel last van maar het is gewoon niet anders. Sommige sportscholen zitten helemaal vol met jonge gastjes die alleen maar gaan kickboksen om op straat de baas te kunnen zijn. Een goede georganiseerde bond waarin bepaalde normen en waarden hoog in het vaandel staan zou al veel kunnen doen. Evenementen via die bond krijgen dan vast een keurmerk o.i.d. en kunnen events organiseren. Wil je bij die bond kunnen vechten zul je jouw gym aan bepaalde voorwaarden moeten laten voldoen. En elke sportschool wil wel wedstrijdvechters laten uitkomen dus dat is de extra stok achter de deur.
    Op deze manier krijg je misschien iets van een dictatuur maar beter een goed georganiseerde dictatuur dan een losgeslagen democratie.

  11. #11
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Dertig jaar maakt de vechtsportwereld er een puinhoop van en dan huilie huilie doen wanneer de overheid ingrijpt. Komisch.....
    Inderdaad! Typisch gevalletje van eigen schuld,dikke bult! Alsof we zoiets niet al lang van mijlenver hebben zien aankomen...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  12. #12
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    In het voetbal worden soms complete teams uit de competitie gehaald vanwege ongepast gedrag en krijgen sommigen een jarenlange schorsing.
    Wat geen invloed op de sport of de uitoefening daarvan heeft maar dus alleen de club in in kwestie treft. Anders zou men voetballen na Feyenoord's bezoek aan Rome moeten verbieden. En een paar dagen later was het alweer raak in Heerenveen.
    Er zijn gewoon schietpartijen geweest tijdens gala's, kom op met dat in je achterhoofd kun je toch wel een beetje begrip opbrengen voor een niet al te positieve publieke opinie.
    Een niet al te positieve publieke opinie is niks nieuws. Die was er altijd al.
    Een goede georganiseerde bond waarin bepaalde normen en waarden hoog in het vaandel staan zou al veel kunnen doen. Evenementen via die bond krijgen dan vast een keurmerk o.i.d. en kunnen events organiseren. Wil je bij die bond kunnen vechten zul je jouw gym aan bepaalde voorwaarden moeten laten voldoen. En elke sportschool wil wel wedstrijdvechters laten uitkomen dus dat is de extra stok achter de deur.
    Zou leuk zijn maar utopie.

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Overheid wil 500.000 euro uittrekken in 4 jaar om de plannen te realiseren.

    En maar zeuren hier!

  14. #14
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Wat mijbetreft moet er een strikte scheiding tussen amateur en professioneel komen wat betreft het organiseren van wedstrijden. Amateur wedstrijden gewoon niet commercieel vanuit de bonden organiseren, geen dure kaartjes en vip tafels, maar gewoon in een zaaltje lekker een dagje partijtjes draaien. Gala's streng reguleren en controleren en alleen voor betaalde vechters.

  15. #15
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    25
    vCash
    126000

    Default

    Aan de ene kant lijkt me dit nodig, wie weet word de sport dan wel ooit gewaardeerd en geaccepteerd en is het nu nog inleveren maar kunnen de nieuwe generaties daar (misschien) ooit de vruchten van plukken.

    Aan de andere kant vraag ik mij af of de regeling ; "Jonge sporters tot 17 jaar mogen straks niet meer tegen hun hoofd worden getrapt of gestoten" geen negatieve impact heeft op het niveau van onze sport.

    Tegenwoordig heb je heel wat vechters rond lopen in de c , b en zelfs in de a klasse die de 17 jaar nog niet hebben bereikt.

    Is het straks niet zo dat als men pas vanaf 17 jaar mag stoten en trappen naar het hoofd, dat er een achterstand word gecreëerd en het niveau daardoor ook daalt ten opzichte van andere landen waar men dit nog wel gewoon mag doen?

  16. #16
    Join Date
    May 2011
    Posts
    362
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Wat mijbetreft moet er een strikte scheiding tussen amateur en professioneel komen wat betreft het organiseren van wedstrijden. Amateur wedstrijden gewoon niet commercieel vanuit de bonden organiseren, geen dure kaartjes en vip tafels, maar gewoon in een zaaltje lekker een dagje partijtjes draaien. Gala's streng reguleren en controleren en alleen voor betaalde vechters.
    De gemeente Eindhoven was je al voor. Er gaat nog veel veranderen voor thuisgala's.

  17. #17
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    Het werkelijke probleem, namelijk dat onze sport zoveel criminelen herbergt, los je hiermee niet op.. daarvoor zijn veel hardere en duidelijkere maatregelen nodig als verklaringen van goed gedrag eisen en strengere schorsingen e.d.
    Ik heb enige tijd geleden met de andere bestuursleden van de WAKO (binnenkort daarover meer nieuws over goede ontwikkelingen) naar aanleiding van het rapport een gesprek gehad met v Egdom en daarin van alles aangegeven...onder andere over dat çontact op het hoofd onder de 18. Er ontstaat een rechtsongelijkheid als dat bij het kick/thaiboksen en MMA niet meer is toegstaan terwijl ik wel tien vechtsportdisciplines kan opnoemen waarbij dat nog wel gewoon mag..waarvan er twee Olympisch zijn.
    Binnenkort volgt een nieuw gesprek overigens.
    ik vraag me ook af of dit nog gevolgen gaat hebben voor de verschillende budo (full/semi contact) sporten

  18. #18
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.679
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind dit een goede zaak. Dit was een kwestie van tijd.

  19. #19
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    De berichtgeving wekt voor mijn gevoel de indruk dat er meer gaat gebeuren dan daadwerkelijk het geval is. Uit de brief van Schippers blijkt het volgende:

    1. het inrichten van een onafhankelijke vechtsportautoriteit die regie gaat voeren op de regulering van de vechtsportsector.
    2. het oprichten van een keurmerk voor full contact vechtsportscholen, gericht op sociale en fysieke veiligheid, pedagogisch gehalte en financiële transparantie.
    - het opstellen van een richtlijn voor full contact vechtsportevenementen, met voorwaarden op het vlak van financiën, medische en paramedische voorzieningen, sociale en fysieke veiligheid en goed bestuur.
    - het treffen van maatregelen ter bevordering van de veiligheid van sporters, zoals niet stoten en trappen naar het hoofd tot 17 jaar, een wedstrijdboekje voor sporters en een verplichte medische keuring.
    - het opzetten van een licentiesysteem voor stakeholders (trainers en coaches) in vechtsport, zodat de kwaliteit van onder meer betrokken trainers en coaches wordt gewaarborgd.
    - het vormgeven van lokaal beleid voor vechtsportgala’s met vergunningplicht voor vechtsportgala’s en samenwerking met gecertificeerde vechtsportscholen. "

  20. #20
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Klein foutje gemaakt met bovenstaande post... misschien dat een moderator die wil verwijderen? thanks. Dit is wat er moest staan:

    De berichtgeving wekt voor mijn gevoel de indruk dat er meer gaat gebeuren dan daadwerkelijk het geval is. Uit de brief van Schippers blijkt het volgende:

    1. het inrichten van een onafhankelijke vechtsportautoriteit die regie gaat voeren op de regulering van de vechtsportsector.

    2. het oprichten van een keurmerk voor full contact vechtsportscholen, gericht op sociale en fysieke veiligheid, pedagogisch gehalte en financiële transparantie.

    3. het opstellen van een richtlijn voor full contact vechtsportevenementen, met voorwaarden op het vlak van financiën, medische en paramedische voorzieningen, sociale en fysieke veiligheid en goed bestuur.

    4. het treffen van maatregelen ter bevordering van de veiligheid van sporters, zoals niet stoten en trappen naar het hoofd tot 17 jaar, een wedstrijdboekje voor sporters en een verplichte medische keuring.

    5. het opzetten van een licentiesysteem voor stakeholders (trainers en coaches) in vechtsport, zodat de kwaliteit van onder meer betrokken trainers en coaches wordt gewaarborgd.

    6. het vormgeven van lokaal beleid voor vechtsportgala’s met vergunningplicht voor vechtsportgala’s en samenwerking met gecertificeerde vechtsportscholen. "

    -----------------------------
    1. een vechtsportautoriteit die 'regie voert' is wat anders dan een autoriteit die regels stelt o.i.d. Erg de vraag wat hier concreet van verwacht moet worden

    2. het keurmerk daar wordt voor zover ik weet al een tijd aan gewerkt en wordt hier en daar zelfs al gehanteerd (?). niet de eerste keer dat ik ervan hoor in ieder geval.

    3. Het opstellen van een richtlijn is wat anders dan het opstellen van een algemeen verbindend voorschrift. Wat is de plek van deze richtlijn en in hoeverre is deze dan bindend...?

    4. Deze is dan nog wel vrij hard in het pva zelf, maar in de brief wordt gesproken van 'maatregelen'. Ik ben dan wel benieuwd hoe dat vormgegeven gaat worden..

    5. Het gaat dus om een licentiesysteem, die wordt ingesteld door 'de vechtsportautoriteit'. Wederom omgeven door vaagheden. Zeker gezien het feit dat deze autoriteit nog niet eens bestaat, is het zeer de vraag wat hiervan verwacht moet worden.

    6. Dit is de belangrijkste. Er komt geen aparte vergunning voor vechtsportgala's. Gedoeld wordt nog steeds op de evenementenvergunning waarvoor de blauwprint van Hoorn als uitgangspunt gebruikt wordt. Voor zover ik weet, vallen vechtsportgala's al onder de evenementenvergunning. Dat is dus -het snel doorlezend- geen wijziging t.o.v. de huidige situatie. Wat er gebeurt is dat de voorschriften zoals Hoorn die stelt, nu over alle lokale overheden worden verspreid.

    Begrijp me niet verkeerd er gebeurt wel iets en ik heb het snel doorgenomen, maar dit valt niet te kwalificeren als regulering van overheidswege. Daarvoor vind ik het te vrijblijvend en nergens zie ik een algemeen verbindend voorschrift van welke aard dan ook. Ook blijft het primaat bij de sector zelf liggen. Reguleringen voor zover daar sprake van is, komen met name over de band van een vechtsport autoriteit die zeer abstract is vormgegeven. Maar goed, wellicht dat ik erover heen gelezen heb, maar het lijkt eerder een concretisering van het al eerder genoemde beleid. Ook is relevant op te merken dat zeker dat licentiesysteem enige handhaving met zich mee zal brengen. Handhaving waarvoor 500000 euro beschikbaar is gesteld voor vier jaar. Dat is niet bijzonder veel

    Hier overigens het Pva en de brief mocht je geinteresseerd zijn: http://www.tweedekamer.nl/kamerstukk...did=2015D07998
    Last edited by Facade; 05-03-2015 at 18:34.

  21. #21
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    ik vraag me ook af of dit nog gevolgen gaat hebben voor de verschillende budo (full/semi contact) sporten
    *
    http://www.ad.nl/ad/nl/1021/Meer-spo...-schonen.dhtml

    "NOC*NSF hoopt dat, door de strikte regels, de vechtsport 'schoont' en onderdeel wordt van de 'grote sportfamilie'."

    Ik ben nu al geneigd om te zeggen dikke lul drie bier, dan doe ik maar geen sport. Ik beoefen cultuur! Of iets anders stompzinnigs................ Regelgeving is allemaal leuk en aardig maar betekent vaak ook een soort van egalisering en misschien ook veel moeilijk gedoe. Ongetwijfeld ga je van je zure tijd geld en energie beroofd worden om straks al die dure lange cursussen te moeten gaan volgen... dan hoor je d'r helemaal bij bij die grote fijne sportfamilie en kunnen we allemaal lekker in elkaars eh .. gaan kruipen. Leuk man!

    http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2...rtscholen.html

    (* is ook een beetje het dilemma met karate bij de KBN he, fantastische bond maar geen ruimte voor full contact, dat is daar namelijk in zijn geheel verboden zelfs.)

  22. #22
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    205
    vCash
    126000

    Default

    wedden dat ik dadelijk een paar 100 of misschien 1000 euro moet neertellen voor een certificaat dat ik een "goede" school ben? en dan wat ik moet doen is al bestaande wetgeving implementeren qua brandveiligheid, vog, bibop + een dure opleiding moet volgen over lesgeven.

    de hele issue van criminaliteit, so what. Als iemand een crimineel is, moet je hem in de bak stoppen. als ie uit de bak komt is het een ex-crimineel, mag ie doen wat ie wilt, net zoals eenieder anders. of dat nou vechtsport of voetbal is. Ik ben het ermee eens dat je ze niet klakkeloos vol alcohol in de vip moet gieten, maar eerlijk, hoe moeilijk is die aanpassing. fouilleren bij de deur, ja, geen vip, kan ik me ook nog indenken (doen wij nooit iig). Verder vind ik het behoorlijk overtrokken, die wereld die ze nu proberen te reguleren is al 10 jaar op zn retour, de goede kant op dan.

  23. #23
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik snap dat iedereen boos is en naar voetbal wijst maar het is geen vergelijking.

    Ik train zelf jeugd bij een voetbalclub en daar heb je sinds 1 januari een verklaring goed gedrag voor nodig. Alle 50 jeugdtrainers hebben die aangevraagd en er is er geen 1 geweigerd. Ik denk dat als je dat bij 50 kickbokstrainers doet dat dat percentage er anders uitziet. Dan draaien er per weekend misschien 200 kickboksers een partij in Nederland en er spelen elk weekend een miljoen (ja dat lees je goed) voetballers een potje.
    Dan zijn er misschien wel eens vechtpartijen en worden er teams uit de competitie genomen maar dat staat niet in verhouding tot de vechtsport.

    Mijn mening:
    De redding voor vechtsport in Nederland zijn juist de sterk gereguleerde Budo-sporten. Weinig tot geen incidenten, sterke discipline en een goede regulering door de bonden. Alleen is er voor de jeugd te weinig competitie. Mijn zoon zat op judo naast voetbal en is gestopt omdat hij 2x per jaar een onderling toernooitje had en dat vond hij jammer. Bij voetbal staat hij rond de 40 x per jaar op het veld voor een wedstrijd.

    1 bond voor kickboksen en 1 voor MMA (of 1 bond voor ringsporten) en die bieden tegen kostprijs lerarenopleidingen aan. basisopleiding voor onder begeleiding lesgeven (hulpleraar) en dan uitbouwen. Zo doet de KNVB dat ook.

  24. #24
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Wat geen invloed op de sport of de uitoefening daarvan heeft maar dus alleen de club in in kwestie treft. Anders zou men voetballen na Feyenoord's bezoek aan Rome moeten verbieden. En een paar dagen later was het alweer raak in Heerenveen.

    Een niet al te positieve publieke opinie is niks nieuws. Die was er altijd al.

    Zou leuk zijn maar utopie.
    Ik vind, met alle respect, dit de instelling die het ''probleem'' in stand houdt.

  25. #25
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Ik snap dat iedereen boos is en naar voetbal wijst maar het is geen vergelijking.

    Ik train zelf jeugd bij een voetbalclub en daar heb je sinds 1 januari een verklaring goed gedrag voor nodig. Alle 50 jeugdtrainers hebben die aangevraagd en er is er geen 1 geweigerd.
    Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom je een vog moet hebben om les te geven. Wat heeft dat er nou eigenlijk mee te maken??

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •