MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 72
  1. #1
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default Wereldtitel Yeah right!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Bij een wereld titel in de vechtsport zal je altijd tegen een buitenlander moeten vechten behalve in het kickboksen en dan vooral in Nederland. Er zijn in Nederland meer wereld titels in de omloop dan Nederlandse titels. Je kan gewoon een titel kopen bij een bondje in N.L. en het moet gewoon een keer stoppen.

    Nederlandse vechters geloofde serieus dat zei de beste waren in de wereld ik heb het niet over de Heavyweight devisie maar over de klasse 63-kg 67-kg 70-kg en 72-kg. Opeens dacht Simon Rutz waarom geef ik niet een paar buitenlandse vechters niet de kans om toch tegen mijn overwinnelijke vechters laten vechten. Het werd een drama voor Simon Rutz vechters, Karim Bennoui en Levin Artem gaven kick boks les aan Aussi en Sergio Wielzen.

    Ik dacht dat ik een van de weinige was die zat is van al die zogenaamde wereld titels toen ik dit bericht las. Is niet van mij.

    Een discussie in de vechtsportwereld dat gevoerd moet worden en hopelijk voor veranderen gaat zorgen zal toch moeten gaan over titel gevechten!!

    Het is leuk om voor een titel te vechten maar hoe kan het zijn dat je eerste partij in de prof klasse gelijk voor een titel wedstrijd wordt gezet en sterker nog is dat het meestal een Europees of nog sterker een wereldtitel en dat notabene tegen een tegenstander die bij jou om de hoek woont?!
    De bonden gaan hopelijk straks weer de oude wetten hanteren waar je als promoter toestemming moet krijgen als de partij titel waardig is of niet. Want hoe het nu gesteld is staan ze echt in de uitverkoop en kan elke binnenkomer zo één krijgen. Het is toch als vechter je zelf in de maling nemen als je z'n titel serieus neemt?!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    111
    vCash
    126000

    Default

    Ach ja. Zelfs op instagram zie ik soms blagen van 15/16 "former worldchampion kickboks" lol. Maja wel leuk voor ze, kan de locale krant daar ook weer een beetje interessant doen met "wij hebben een wereldkampioen" in ons klote saaie kut dorp of stad wonen

  3. #3
    Join Date
    May 2013
    Posts
    719
    vCash
    126000

    Default

    Beste vechters zitten in Nederland.

  4. #4
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by largo0 View Post
    Beste vechters zitten in Nederland.
    Thailand. Punt.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    860
    vCash
    126000

    Default

    Thailand en Nederland.

  6. #6
    Join Date
    May 2014
    Posts
    23
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    Bij een wereld titel in de vechtsport zal je altijd tegen een buitenlander moeten vechten behalve in het kickboksen en dan vooral in Nederland. Er zijn in Nederland meer wereld titels in de omloop dan Nederlandse titels. Je kan gewoon een titel kopen bij een bondje in N.L. en het moet gewoon een keer stoppen.

    Nederlandse vechters geloofde serieus dat zei de beste waren in de wereld ik heb het niet over de Heavyweight devisie maar over de klasse 63-kg 67-kg 70-kg en 72-kg. Opeens dacht Simon Rutz waarom geef ik niet een paar buitenlandse vechters niet de kans om toch tegen mijn overwinnelijke vechters laten vechten. Het werd een drama voor Simon Rutz vechters, Karim Bennoui en Levin Artem gaven kick boks les aan Aussi en Sergio Wielzen.

    Ik dacht dat ik een van de weinige was die zat is van al die zogenaamde wereld titels toen ik dit bericht las. Is niet van mij.
    Jij bent een wereldkampioen zeiken! Is je wijf ongesteld ofzo?

  7. #7
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Is niet alleen in NL zo, zo gaat het over de hele wereld, niks nieuws onder de zon.
    Doe er je beklag eens over bij een betreffende promoter, of nog beter, vechter.
    Begin een eigen bond, ga in gesprek met de FOG, de gemeente, NOC SF, weet ik wat.
    Maar beter ga je er zelf iets aan doen ipv altijd (anoniem) te klagen Anderson, is lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
    #SMH.
    Fighting is poetry in motion

  8. #8
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    111
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Is niet alleen in NL zo, zo gaat het over de hele wereld, niks nieuws onder de zon.
    Doe er je beklag eens over bij een betreffende promoter, of nog beter, vechter.
    Begin een eigen bond, ga in gesprek met de FOG, de gemeente, NOC SF, weet ik wat.
    Maar beter ga je er zelf iets aan doen ipv altijd (anoniem) te klagen Anderson, is lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
    #SMH.
    Er word gewoon een feit geconstateerd, moet je dan gelijk een eigen bond beginnen ?

  9. #9
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Is niet alleen in NL zo, zo gaat het over de hele wereld, niks nieuws onder de zon.
    Doe er je beklag eens over bij een betreffende promoter, of nog beter, vechter.
    Begin een eigen bond, ga in gesprek met de FOG, de gemeente, NOC SF, weet ik wat.
    Maar beter ga je er zelf iets aan doen ipv altijd (anoniem) te klagen Anderson, is lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
    #SMH.
    Jezus Christus wat een onzin zeg. Je begeeft je op een forum, dat besef je toch wel?

  10. #10
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    is bij Boksen en vechtsporten zoals Tae kwon Do niet anders. Ik ken vanuit het TKD de nodige wereldkampioenen die volgens mij de kleinste Koreaanse bond uitkiezen om zo min mogelijk tegenstand te hebben. Toen Regilio Tuur wereldkampioen werd noemen ze het een frikandellenbond

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by marster View Post
    Thailand en Nederland.
    Neen, beste = 1 en 1 is Thailand. Thailand heeft over de hele linie genomen de beste Thai Kickboksers ter wereld, geen enkel land komt ook maar in de buurt van hun kwantiteit/kwaliteit.


  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Wat Anderson hier aangeeft valt helemaal niets op af te dingen. De titelgevechten gaan helemaal nergens over. Nu is dat niet alleen in Nederland zo maar in grote delen van de kickbokswereld. Wel heb ik het idee dat het in Nederland erger is (wellicht omdat we hier relatief veel gala's hebben) en dat men in het buitenland toch vaker wel een internationaal iets van maakt door buitenlanders als tegenstanders te halen.

    Het is iets wat in de jaren gegroeidt is en steeds verder uit de hand gelopen is. Er kwamen steeds meer bonden, meer promotors, meer gala's die allemaal (logisch) mee wouden doen. En het is, zeker nu toch de hoogtijdagen van een paar jaar geleden voorbij zijn, aantrekkelijk wat titelpartijen op de affiche te kunnen zetten voor een promotor. En met name als er een lokale vechter voor een titel kan vechten doet het goed om publiek te trekken (die niet insiders weten toch vaak niet beter en denken echt dat het de absolute wereldtop is).

    De vechters hebben natuurlijk groot gelijk zo een leuke kans aan te grijpen voor zo een titel. Voor de sportschool is het een goede reclame om te zeggen dat er een o meerdere kampioenen op hun sportschool zijn om leden te trekken. De promotors zijn ook te snappen want het levert prestige op en extra publiek wat hun gala aanzien geeft. De bonden moeten ook meedoen om de concurentie aan te kunnen want anders wordt er gewoon een andere bond op getrommeld. En zo zit alles in een vicieuze cirkel.

    Imo zou het mooiste zijn als alle bonden de Nederlandse titel op zouden geven (kunnen ze met al die andere soorten titels verder spelen) en dat er, een gezamelijke, echte Nederlandse kampioen zou komen. En dan ook echt alleen de echte top van een bepaalde gewichtsklasse voor de titels laten vechten. Zo een echt titelgevecht zou dan voor elke promotor een geweldige affiche zijn voor zijn gala!
    Last edited by payap; 29-03-2015 at 13:48.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Wat Anderson hier aangeeft valt helemaal niets op af te dingen. De titelgevechten gaan helemaal nergens over. Nu is dat niet alleen in Nederland zo maar in grote delen van de kickbokswereld. Wel heb ik het idee dat het in Nederland erger is (wellicht omdat we hier relatief veel gala's hebben) en dat men in het buitenland toch vaker wel een internationaal iets van maakt door buitenlanders als tegenstanders te halen.

    Het is iets wat in de jaren gegroeidt is en steeds verder uit de hand gelopen is. Er kwamen steeds meer bonden, meer promotors, meer gala's die allemaal (logisch) mee wouden doen. En het is, zeker nu toch de hoogtijdagen van een paar jaar geleden voorbij zijn, aantrekkelijk wat titelpartijen op de affiche te kunnen zetten voor een promotor. En met name als er een lokale vechter voor een titel kan vechten doet het goed om publiek te trekken (die niet insiders weten toch vaak niet beter en denken echt dat het de absolute wereldtop is).

    De vechters hebben natuurlijk groot gelijk zo een leuke kans aan te grijpen voor zo een titel. Voor de sportschool is het een goede reclame om te zeggen dat er een o meerdere kampioenen op hun sportschool zijn om leden te trekken. De promotors zijn ook te snappen want het levert prestige op en extra publiek wat hun gala aanzien geeft. De bonden moeten ook meedoen om de concurentie aan te kunnen want anders wordt er gewoon een andere bond op getrommeld. En zo zit alles in een vicieuze cirkel.

    Imo zou het mooiste zijn als alle bonden de Nederlandse titel op zouden geven (kunnen ze met al die andere soorten titels verder spelen) en dat er, een gezamelijke, echte Nederlandse kampioen zou komen. En dan ook echt alleen de echte top van een bepaalde gewichtsklasse voor de titels laten vechten. Zo een echt titelgevecht zou dan voor elke promotor een geweldige affiche zijn voor zijn gala!
    x hele dikke 2!!

  14. #14
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    Neen, beste = 1 en 1 is Thailand. Thailand heeft over de hele linie genomen de beste Thai Kickboksers ter wereld, geen enkel land komt ook maar in de buurt van hun kwantiteit/kwaliteit.
    Nederland komt wel in de buurt vind ik algemeen gezien dan, wat Nederland heeft en thailand niet zijn heavy/lightheavyweights. Verder ben ik het met je eens dat thailand algemeen gezien nummer 1 is alhoewel muay thai en dutch kickboxing wel van elkaar verschillen dus dat wordt ook weer moeilijk meten zo.

  15. #15
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Is niet alleen in NL zo, zo gaat het over de hele wereld, niks nieuws onder de zon.
    Doe er je beklag eens over bij een betreffende promoter, of nog beter, vechter.
    Begin een eigen bond, ga in gesprek met de FOG, de gemeente, NOC SF, weet ik wat.
    Maar beter ga je er zelf iets aan doen ipv altijd (anoniem) te klagen Anderson, is lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
    #SMH.

    Doet dat nog wat op Mixfight, zo'n hashtag?

  16. #16
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Jezus Christus wat een onzin zeg. Je begeeft je op een forum, dat besef je toch wel?
    Yes, en daar mag gezegd worden wat je wil, mits het binnen de regels is.
    Hij heeft namelijk wel een punt, maar is dezelfde figuur die het tof vind om anoniem vechters te bashen.
    Dus ik vind het weer heel typisch, maar ik begrijp dat t nogal raar overkomt zo ineens, maar dan bij deze dus.
    Kijk, Payap heeft zijn steentje bijgedragen in deze sportwereld, en onderbouwt zijn shit.
    Dat vind ik een ander verhaal.
    Maar nogmaals, dit is mijn zeer bescheiden mening.

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    Doet dat nog wat op Mixfight, zo'n hashtag?
    Ik heb echt geen idee, ben geen whizzkid. Weet jij t?
    Fighting is poetry in motion

  17. #17
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Een rondje langs de velden leert.:
    -.twee nederlanders voor een wereldtitel, een daarvan vecht zijn eerste A.
    -Twee ''nederlanders'' voor een europese titel, ik zeg nederlanders omdat beiden op de poster uitkomen voor een afrikaans land (waardoor ''europese'' titel al helemaal onmogelijk is).
    -Twee nederlanders voor een europese titel omdat de bond waarvoor ze vechten niet nederlands is,dus maar gelijk europese titel.
    -Een bond/organsatie die net is opgericht en een goede matchmaking neerzet, maar helaas al direct met wereldtitels smijt tussen nederlanders onderling.
    -Een vechter die`1 A partij heeft gedraaid en er jaren uit is maakt zijn comeback direct met een Nederlands titelgevecht.
    -Een wereldtitelgevecht tussen een nederlander en een nederlander die als Thai wordt gepresenteerd terwijl hij dat niet is,ook niet eens van oorsprong.

    Kortom, inderdaad een onzinnig gesmijt met titels.

    Probleem is....de meeste bonden in nederland hebben helemaal geen aansluiting bij een internationale bond.
    De meeste promotors denken in eerste instantie aan hun budget, een buitenlander halen betekent dus reiskosten voor vechter en trainer plus dat ze geen fans meebrengen, dus...zoeken we liefst twee lokale vechters die beiden voor een volle bak zorgen en halen we een slapende bond uit de mottenballen, of we verzinnen gewoon een gelegenheidstitel.

  18. #18
    Join Date
    May 2014
    Posts
    23
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    Een rondje langs de velden leert.:
    -.twee nederlanders voor een wereldtitel, een daarvan vecht zijn eerste A.
    -Twee ''nederlanders'' voor een europese titel, ik zeg nederlanders omdat beiden op de poster uitkomen voor een afrikaans land (waardoor ''europese'' titel al helemaal onmogelijk is).
    -Twee nederlanders voor een europese titel omdat de bond waarvoor ze vechten niet nederlands is,dus maar gelijk europese titel.
    -Een bond/organsatie die net is opgericht en een goede matchmaking neerzet, maar helaas al direct met wereldtitels smijt tussen nederlanders onderling.
    -Een vechter die`1 A partij heeft gedraaid en er jaren uit is maakt zijn comeback direct met een Nederlands titelgevecht.
    -Een wereldtitelgevecht tussen een nederlander en een nederlander die als Thai wordt gepresenteerd terwijl hij dat niet is,ook niet eens van oorsprong.

    Kortom, inderdaad een onzinnig gesmijt met titels.

    Probleem is....de meeste bonden in nederland hebben helemaal geen aansluiting bij een internationale bond.
    De meeste promotors denken in eerste instantie aan hun budget, een buitenlander halen betekent dus reiskosten voor vechter en trainer plus dat ze geen fans meebrengen, dus...zoeken we liefst twee lokale vechters die beiden voor een volle bak zorgen en halen we een slapende bond uit de mottenballen, of we verzinnen gewoon een gelegenheidstitel.

    Is jouw jongen niet "20"voudig nederlands/europees kampioen? Je doet hier ook aan mee dus vind je wel heel erg hypocriet van je.

  19. #19
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1.169
    vCash
    126000

    Default

    Maar wie is nu de huidige Europian Champion of the world dan?

  20. #20
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Welke wereldtitel was dat dan met die nep Thai?

  21. #21
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    ...

  22. #22
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ringfighter View Post
    Is jouw jongen niet "20"voudig nederlands/europees kampioen? Je doet hier ook aan mee dus vind je wel heel erg hypocriet van je.

    Ten eerste wie ben je..ten tweede over welke jongen heb je het en ten derde organiseer ik geen gala's.

    Ik heb het over Europese en wereldtitels ..dan zet ik ze van ons maar op een rijtje:
    Carrilho Europese amateurtitel IFMA gewonnen in Duitsland in de finale tegen een Spanjaard
    Carrilho Wereldtitel WUMA amateurs (kickboxing) gewonnen in Engeland tegen een Brit
    Koubini Europese titel Pro gewonnen in Engeland tegen de Brit Kris Addis
    Koubini Wereldtitel WUMA amateurs (kickboxing) gewonnen in Engeland tegen de brit Mark Smith
    El Hamchaoui Wereldtitel WKA amateur gewonnen in Zwitserland in de finale tegen Sacha Jovanovic
    El Hamchaoui World Cup WKA (kickboxing) gewonnen in Duitsland in de finale tegen een Turk.
    El Hamchaoui Europese titel WFCA gewonnen in Belgie tegen de Belg Heyneman
    El Hamchaoui Europese titel WPTBL gewonnen in Rotterdam tegen de Rus Tarakanov.

    Meer Europese en Wereldringtitels claim ik niet..allemaal gewonnen tegen buitenlanders dus volledig conform mijn kritiek...dus wat is precies je punt ook alweer?
    Last edited by Coldcrust; 31-03-2015 at 10:06.

  23. #23
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by NO GUTS NO GLORY View Post
    Welke wereldtitel was dat dan met die nep Thai?
    Een IRO titel en ik wil zijn naam hier niet noemen want ik vind het lullig voor die jongen maar neem van me aan dat het zo is.

  24. #24
    Join Date
    May 2014
    Posts
    23
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    Ten eerste wie ben je..ten tweede over welke jongen heb je het en ten derde organiseer ik geen gala's.

    Ik heb het over Europese en wereldtitels ..dan zet ik ze van ons maar op een rijtje:
    Carrilho Europese amateurtitel IFMA gewonnen in Duitsland in de finale tegen een Spanjaard
    Carrilho Wereldtitel WUMA amateurs (kickboxing) gewonnen in Engeland tegen een Brit
    Koubini Europese titel Pro gewonnen in Engeland tegen de Brit Kris Addis
    Koubini Wereldtitel WUMA amateurs (kickboxing) gewonnen in Engeland tegen de brit Mark Smith
    El Hamchaoui Wereldtitel WKA amateur gewonnen in Zwitserland in de finale tegen Sacha Jovanovic
    El Hamchaoui World Cup WKA (kickboxing) gewonnen in Duitsland in de finale tegen een Turk.
    El Hamchaoui Europese titel WFCA gewonnen in Belgie tegen de Belg Heyneman
    El Hamchaoui Europese titel WPTBL gewonnen in Rotterdam tegen de Rus Tarakanov.

    Meer Europese en Wereldringtitels claim ik niet..allemaal gewonnen tegen buitenlanders dus volledig conform mijn kritiek...dus wat is precies je punt ook alweer?

    Koubini Keumgang A-klasse kb 69,85 Thanit Im On Angelo Gym 5x3
    EU titel

    Dit is Marokko-Thailand zeker

  25. #25
    Join Date
    May 2014
    Posts
    23
    vCash
    126000

    Default

    Los van de niet veel zeggende nl titels ...

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •