MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 72
  1. #26
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by NO GUTS NO GLORY View Post
    Welke wereldtitel was dat dan met die nep Thai?
    Quote Originally Posted by ringfighter View Post
    Koubini Keumgang A-klasse kb 69,85 Thanit Im On Angelo Gym 5x3
    EU titel

    Dit is Marokko-Thailand zeker
    Is /was geen EU titel maar een Nederlandse titel.

    Foto's en report van Fight Club Den Haag 2014 - MIXFIGHT

    mixfight.com/2014/06/Foto-s-en-report-van-Fight-Club-Den-Haag-2014





    In de hoofdpartij van de avond wist Nils van Noord zijn Europese titel succesvol te ... Koubini en Thanit Im On een Nederlands titelgevecht uit over 5 x 3 minuten.


    Reduan Koubini (Keumgang) vs Thanit Im On (Angelo's Gym)

    www.mixfight.nl › Forum › Algemeen › Mixed Martial Arts




    2 apr. 2014 - 2 berichten - ‎1 auteur
    Reduan en Thanit zullen het in Den Haag tegen elkaar opnemen voor de Nederlandse Muay Thai titel -70 kilogram. Wie van de twee knokkers ...



    als je druk googled om mij onderuit te halen doe het dan goed
    Last edited by Coldcrust; 31-03-2015 at 10:37.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ringfighter View Post
    Los van de niet veel zeggende nl titels ...
    Ik weet niet wie jij bent maar jij zal vast wel een veel grotere staat van dienst hebben dan ik of mijn vechters..kan me ook niet boeien maar de kritiek die ik had op ''onderlinge'' Europese en wereldtitels (want daar ging het hier om) blijft staan
    Last edited by Coldcrust; 31-03-2015 at 10:38.

  3. #28
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1.112
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    El Hamchaoui
    Hoe gaat het eigenlijk met Nouafal? Knokt hij nog? (Ik weet dat hij een tijd terug i.v.m. prive omstandigheden
    even niet meer vocht maar daarna ben ik hem een uit het oog verloren.)

  4. #29
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mattie73 View Post
    Hoe gaat het eigenlijk met Nouafal? Knokt hij nog? (Ik weet dat hij een tijd terug i.v.m. prive omstandigheden
    even niet meer vocht maar daarna ben ik hem een uit het oog verloren.)
    Hij is volop in training en vecht 4 mei in Hongkong voor de I-1 WMC World Championships Full Muay Thai.

  5. #30
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    Een IRO titel en ik wil zijn naam hier niet noemen want ik vind het lullig voor die jongen maar neem van me aan dat het zo is.
    OK

  6. #31
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    vind het een beetje raar dat coldcrust wordt aangevallen hier op. Hij is geen promoter nog is hij van de bond. Als je jongen wordt gematched en ze noemen het een wereld titel so be it. Denk dat hij de partij ook had aangenomen als het niet om een titel ging. Zijn reactie bevestigd juist dat hij dit soort dingen onzin vind.
    Home mtk-gym.nl


  7. #32
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    vind het een beetje raar dat coldcrust wordt aangevallen hier op. Hij is geen promoter nog is hij van de bond. Als je jongen wordt gematched en ze noemen het een wereld titel so be it. Denk dat hij de partij ook had aangenomen als het niet om een titel ging. Zijn reactie bevestigd juist dat hij dit soort dingen onzin vind.
    Het is een beetje de tendens op fora om de boodschapper onderuit te halen ipv inhoudelijk op de boodschap in te gaan.
    Titels zeggen doorgaans uberhaubt vrij weinig maar voor de geloofwaardigheid van een ET of WT lijkt het mij toch essentieel dat de beide vechters (als zij niet de absolute nummers 1 en 2 van respectievelijk europa of de wereld zijn) in elk geval uit twee verschillende landen komen, anders is een NT meer op zijn plaats.
    Wat betreft de aanval op mijn jongens, de titels die zij behaald hebben voldoen in elk geval aan die criteria die ik net stelde..daarmee zeg ik niet dat het in alle gevallen ''echte'' europese-of wereldtitels zijn maar het zijn in ieder geval geen titels behaald in onderonsjes.

  8. #33
    Join Date
    May 2014
    Posts
    23
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    daarmee zeg ik niet dat het in alle gevallen ''echte'' europese-of wereldtitels zijn


  9. #34
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ringfighter View Post
    die van jou waarschijnlijk allemaal wel

  10. #35
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    De enige manier waarop dit soort dingen ophoud is als mensen zoals coldcrust zeggen tegen de promotor; haal die belachelijke titel van die partij anders match ik mijn jongen niet.
    Iedereen vind het idioot maar iedereen doet er ook zelf aan mee.

    Maar ja, die jongen wil knokken, wat maakt het uit. blablabla.
    Dus houd het niet op.

    Exact hetzelfde als met al die bonden. Als alle sportschoolhouders gewoon alle vechters alleen voor 1 bond laten uitkomen is het probleem er niet. maar iedereen klaagt en houd zelf het systeem in stand. Dat is denk ik de essentie van het hele verhaal.

    Het is echt supersimpel; Goedemorgen, kun je mij aan vechters helpen voor mijn gala ? Via welke bond doe je dat ? de IBNMHTERSD. Ok, dan komen we niet. Geen vechters= geen gala= geen rare bondjes= geen rare wereldtitels.

  11. #36
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    De enige manier waarop dit soort dingen ophoud is als mensen zoals coldcrust zeggen tegen de promotor; haal die belachelijke titel van die partij anders match ik mijn jongen niet.
    Iedereen vind het idioot maar iedereen doet er ook zelf aan mee.

    Maar ja, die jongen wil knokken, wat maakt het uit. blablabla.
    Dus houd het niet op.
    Je zegt het zelf al die jongen wilt vechten dan gaat die wel naar een andere sportschool toe die het toch niks uitmaakt. Alleen een bond en een promoter kunnen hier iets echt aan doen.

  12. #37
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    De enige manier waarop dit soort dingen ophoud is als mensen zoals coldcrust zeggen tegen de promotor; haal die belachelijke titel van die partij anders match ik mijn jongen niet.
    Iedereen vind het idioot maar iedereen doet er ook zelf aan mee.

    Maar ja, die jongen wil knokken, wat maakt het uit. blablabla.
    Dus houd het niet op.

    Exact hetzelfde als met al die bonden. Als alle sportschoolhouders gewoon alle vechters alleen voor 1 bond laten uitkomen is het probleem er niet. maar iedereen klaagt en houd zelf het systeem in stand. Dat is denk ik de essentie van het hele verhaal.

    Het is echt supersimpel; Goedemorgen, kun je mij aan vechters helpen voor mijn gala ? Via welke bond doe je dat ? de IBNMHTERSD. Ok, dan komen we niet. Geen vechters= geen gala= geen rare bondjes= geen rare wereldtitels.
    Voor alle duidelijkheid..ik ben helemaal geen voorstander van maar 1 bond. Ik ben voor gezonde concurrentie van bonden onderling, zolang als ze de algemene regels en richtlijnen omtrent veiligheid en sportiviteit maar in acht nemen en elkaars schorsingen en startverboden overnemen. Alle macht in handen van een select groepje mensen is niet verstandig, en zeker niet in een sport als de onze waar kortzichtigheid,eigenbelang en opportunisme hoogtij vieren.

    Wat de titels betreft...als je teruggaat naar de monopoliepositie die de paar bonden die er vroeger waren hadden ( en die velen van jullie niet, maar ik wel bewust heb meegemaakt) zul de geschiedenis zich herhalen en krijg je weer hetzelfde als toen..dat uitsluitend vechters in aanmerking komen voor titels als zij afkomstig zijn van bepaalde (Amsterdamse)sportscholen.
    Probleem is en blijft dat een titelgevecht geld kost, een aanvraag kost geld, een belt kost geld en dat geld wordt alleen beschikbaar gesteld door een promotor die doorgaans een belang heeft bij een van de vechters.

    Zolang er geen ranglijst is die konsekwent wordt gevoed en bijgehouden (en ik heb het echt jaren geprobeerd zo eerlijk en objectief mogelijk te doen maar kreeg aleen maar tegenwerking en domme discussies) zul je nooit de nummer 1 en 2 tegen elkaar zien voor de titel.
    Nederlandse titel van de desbetreffende bond tussen twee goede A klassers is dan het hoogst haalbare en eigenlijk ook best te rechtvaardigen.
    De discussie hier echter gaat om Europese-en Wereldtitels en dan zul je in elk geval een goede A klasser uit Nederland moeten matchen tegen een goede A klasser uit een ander land, dat is toch wel het minste wat je als eis kunt stellen nietwaar?
    Titelgevechten tussen twee Nederlandse vechters moeten als zij niet tegelijkertijd de absolute nummer 1 en 2 van respectievelijk Europa dan wel de hele wereld zijn, per defenitie om Nederlandse titels gehouden worden. Alles wat meer is wordt ronduit belachelijk. Twee vechters uit Nederland waarvan er 1 voor Marokko en de ander voor Kenia uitkomt die vervolgens voor een Europese titel vechten terwijl die twee landen de laatste keer dat ik het checkte allebei in Afrika lagen, of vechters die uitkomen voor ''de Molukken'' terwijl dat toch echt geen land is. Zo geef je alleen maar blijk van je eigen topografische onvermogen.

    En waar het mijzelf en mijn principes betreft. Ik ben ook betrokken bij het hele vechtsportreguleringsgebeuren (daarover binnenkort meer) maar heb tegelijkertijd met mijn eigen vechters te maken. Ik ga mijn speerpunten niet uitspelen over de rug van hen. m.a.w. als een van mijn vechters een mooie mogelijkheid krijgt dan ga ik hem niet in de weg staan.
    Zo kreeg ik ooit eens het verwijt dat ik, als Muay Thai liefhebber, mijn vechter wel K1 liet vechten..dat vond ''men'' niet kunnen gezien mijn uitspraken.
    Maar wat als die vechter het wel lekker vindt om voor 3x3 hetzelfde gage te krijgen als hij normaal gesproken voor 5x3 zou krijgen, moet ik daar dan niet aan meewerken? Het is zijn carriere niet de mijne!

    Maar nogmaals en wellicht ten overvloede..de door ons gewonnen Europese-en Wereldtitels voldoen aan de criteria zoals ik ze net benoem, zijn behaald tegen vechters uit het buitenland en vaak zelfs in het buitenland.
    Last edited by Coldcrust; 03-04-2015 at 09:53.

  13. #38
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Overigens Bromios leg je ten onrechte veel macht bij de trainers en vechters. In deze barre tijden mag je blij zijn dat je je vechters aan de bak kan laten komen, het is voor jou tien anderen, dus ben je als trainer/vechter helemaal niet in de positie om je zo principieel op te stellen helaas.

  14. #39
    Join Date
    May 2011
    Posts
    362
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    .... *KNIP*

    Wat de titels betreft...als je teruggaat naar de monopoliepositie die de paar bonden die er vroeger waren hadden ( en die velen van jullie niet, maar ik wel bewust heb meegemaakt) zul de geschiedenis zich herhalen en krijg je weer hetzelfde als toen..dat uitsluitend vechters in aanmerking komen voor titels als zij afkomstig zijn van bepaalde (Amsterdamse)sportscholen.
    Probleem is en blijft dat een titelgevecht geld kost, een aanvraag kost geld, een belt kost geld en dat geld wordt alleen beschikbaar gesteld door een promotor die doorgaans een belang heeft bij een van de vechters.
    *KNIP*
    Een beetje titelgevecht kost tussen de 750-1250eu, al naar gelang de 'zwaarte' (NL/EU/WT) en omdat er geen ranglijst is, wordt er gewoon gekeken naar wie er geld op tafel kan leggen. Dit kan alleen maar, OMDAT er geen ranglijst is er en 1001 bonden zijn, die weigeren samen te werken.

    Promotor: "Ik wil een titelgevecht, wat heb je in de aanbieding?"
    Bond: "We hebben nog een vacante titel in X-gewicht, kost 1.000eu extra"
    Promotor: "Mooi, dan regel ik 2 jongens die flink kaarten of tafels verkopen en doen we die erbij, dan leid ik daar in ieder geval geen verlies op." (Of er is een sponsor die het bedrag op tafel legt)

    Zo gaat het namelijk.

  15. #40
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    Overigens Bromios leg je ten onrechte veel macht bij de trainers en vechters. In deze barre tijden mag je blij zijn dat je je vechters aan de bak kan laten komen, het is voor jou tien anderen, dus ben je als trainer/vechter helemaal niet in de positie om je zo principieel op te stellen helaas.
    Dat is exact wat ik zeg. Er is altijd wel een gek die wel wil knokken. Daarom blijft het bestaan. Het enige wat jij kan doen is een netwerk van andere scholen opbouwen die zich wel aan duidelijke afspraken houden en daar alleen mee samenwerken. Zolang jij je mensen laat knokken op dit soort gala's blijft het systeem bestaan.

    Begrijp me goed, dit is geen verwijt naar jou maar dit is hoe dit soort systemen werken.

    Vandaar ook dat je dit alleen vanuit de overheid kan regelen die keiharde regels opstellen en daarnaast elk ander initiatief verbieden.

  16. #41
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik denk dat er weinig voorbeelden voorhanden zijn van sporten die door hele strenge overheidsregulering van de grond zijn gekomen. Sowieso zijn er maar weinig sporten die gereguleerd worden door de overheid. Zelfs de voetbalwet is niet gericht op de sport zelf, maar op de supporters naar ik meen. Het ronduit verbieden van bonden, lijkt me daarnaast niet mogelijk. Dit is voor zover ik weet in strijd met de grondwet. Er zijn nog wel andere manieren waarop je het mensen moeilijk kan maken om in Nederland gala's te houden, maar ik denk dat hier grenzen aan zijn als je naar de effecten kijkt. Op een gegeven moment krijg je een averechts effect. Met de open binnengrenzen is het namelijk dermate veel makkelijker om in het buitenland te opereren dat je het gevaar loopt te zorgen voor een heuse uittocht. Ik vraag me af wie daarbij gebaat is. Je lost dan weliswaar bepaalde criminaliteitgerelateerde problemen op, maar zal de sport ook permanent verbannen.

    Mensen denken vaak een beetje ten onrechte dat repressieve overheidsregulering een soort magic bullit is en dat het zelfs kan zorgen voor groei. Als je kijkt naar andere sectoren, is overheidsregulering vaak een remmende factor, niet een aanjagende factor. Waar velen betogen dat het een win/win is als je reguleert, gaat het in feite om een trade off: met regels kun je een bepaalde mate aan veiligheid afdwingen, maar zul je het moeilijker maken gala's van de grond te krijgen in Nederland (minder groei). Met weinig regels krijgt de sport veel ruimte om dingen te ondernemen, maar zullen er bepaalde veiligheidsproblemen ontstaan. Aangemoedigd wellicht door de veronderstelling dat regulering alles oplost, gaat men nu vol voor het ruchtsichtlos reguleren.

    Het bestaan van veel verschillende bonden, het bestaan van weinig coherentie, de ruzietjes, de ego's, et cetera: het zijn allemaal symptomen van een kleine sport/sector. Ik zeg niet dat je dan maar alles toe moet laten, maar ik denk dat een minimum beter is dan een maximum. Professionalisering van de sport zal uiteindelijk voort moeten komen uit groei van de sport. Je kan het een niet los van het ander plaatsen en dat doen velen wel. Men lijkt te denken dat je het om kan draaien. We professionaliseren eerst de sport en dan gaan we groeien er hierbij aan voorbij gaande dat professionals nou eenmaal klappen met geld kosten. Dat mis ik ook een beetje in de visies die ik lees en de betogen voor zover ik die meekrijg. Het is allemaal gericht op het blussen van bepaalde brandhaarden en blijft hangen in ongefundeerde retoriek. Er is eigenlijk geen oog voor de randvoorwaarden van een goed functionerende sport, terwijl dat de basis is en niet regels.
    Last edited by Facade; 03-04-2015 at 18:41.

  17. #42
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Waarom niet een Nederlandse bond, die zich dan aansluit bij een echte wereldbond: WAKO, WMC of WBC Muaythai.

    Ik hoop echt dat we echt dat we van al die krokettenbonden in Nederland afkomen.

  18. #43
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Waarom niet een Nederlandse bond, die zich dan aansluit bij een echte wereldbond: WAKO, WMC of WBC Muaythai.

    Ik hoop echt dat we echt dat we van al die krokettenbonden in Nederland afkomen.
    In dat geval heb ik nieuws voor je..die bond is er dus sinds kort!:
    De V.O.N. ...een bond waarin alle drie de ringsporten (Kickboksen,Muay Thai en MMA) verenigd zijn en die internationle aansluiting heeft bij maar liefst drie wereldorganisaties waarvan er twee SportAccord (dus pre-Olympisch) erkend zijn, (namelijk de WAKO en de IFMA) en de WMAA.
    Deze bond is een samenvoeging van de WAKO (waarin de WPTBL al was opgegaan) ,de MON (IFMA aangesloten)en de IMA en de VON is eveneens betrokken bij het ringsport reguleringsproject (evenals de Sectie Ringsporten van de FOG dat is).
    Ikzelf heb ook zitting in het VON bestuur en we hebben in die hoedanigheid al diverse gesprekken gevoerd met de heren die het project namens de overheid leiden en bestuurslid Ino Alberga heeft namens de VON zitting in de ''Governance groep''.
    Het meest recente gesprek met de projectleiders heeft overigens vorige week donderdag in Nieuwegein plaatsgevonden.
    Zodra alle notariele-en andere puntjes op de i zijn gezet zal er een persbericht omtrent de V.O.N. volgen en zullen alle bestuursleden voorgesteld worden en zullen onze doelstellingen gepresenteerd worden.


    Die ''vechtsportautoriteit'' overigens wordt dus een soort Athletic State Commission die richtlijnen opstelt waaraan bonden zich moeten conformeren om in aanmerking te kunnen komen voor aanbeveling naar de gemeentes toe.
    Een promotor heeft straks de vrijheid te kiezen voor welke bond hij maar wil mits die over die aanbeveling beschikken, Dit wordt geen strijd tussen de bonden maar een keuzevrijheid tussen bonden die gelijkgeschakeld zijn voor waar het regelgeving betreft, dus dat kan de Sectie Ringsporten van de FOG zijn, of de VON of een eventuele andere bond.
    Mijn persoonlijke mening is en blijft, dat iedereen gewoon zijn eigen ding moet kunnen blijven doen als dat de sport maar niet benadeeld, dus zolang je je maar houdt aan wat afgesproken wordt. Vrijheid blijheid wat mij betreft wat dat aangaat.

    Let wel..de overheid gaat de sport zelf niet reguleren, daarmee bedoel ik, titelgevechten houden blijft iedereen vrij staan maar dat is in dit verhaal ook helemaal niet van belang, we moeten zorgen dat we elk onze eigen kwaliteitsnorm hooghouden om uberhaubt nog gala's in ons land te kunnen hebben, want op dat punt zijn we helaas aangeland momenteel.
    Last edited by Coldcrust; 04-04-2015 at 13:40.

  19. #44
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    In dat geval heb ik nieuws voor je..die bond is er dus sinds kort!:
    De V.O.N. ...een bond waarin alle drie de ringsporten (Kickboksen,Muay Thai en MMA) verenigd zijn en die internationle aansluiting heeft bij maar liefst drie wereldorganisaties waarvan er twee SportAccord (dus pre-Olympisch) erkend zijn, (namelijk de WAKO en de IFMA) en de WMAA.
    Deze bond is een samenvoeging van de WAKO (waarin de WPTBL al was opgegaan) ,de MON (IFMA aangesloten)en de IMA en de VON is eveneens betrokken bij het ringsport reguleringsproject (evenals de Sectie Ringsporten van de FOG dat is).
    Ikzelf heb ook zitting in het VON bestuur en we hebben in die hoedanigheid al diverse gesprekken gevoerd met de heren die het project namens de overheid leiden en bestuurslid Ino Alberga heeft namens de VON zitting in de ''Governance groep''.
    Het meest recente gesprek met de projectleiders heeft overigens vorige week donderdag in Nieuwegein plaatsgevonden.
    Zodra alle notariele-en andere puntjes op de i zijn gezet zal er een persbericht omtrent de V.O.N. volgen en zullen alle bestuursleden voorgesteld worden en zullen onze doelstellingen gepresenteerd worden.


    Die ''vechtsportautoriteit'' overigens wordt dus een soort Athletic State Commission die richtlijnen opstelt waaraan bonden zich moeten conformeren om in aanmerking te kunnen komen voor aanbeveling naar de gemeentes toe.
    Een promotor heeft straks de vrijheid te kiezen voor welke bond hij maar wil mits die over die aanbeveling beschikken, Dit wordt geen strijd tussen de bonden maar een keuzevrijheid tussen bonden die gelijkgeschakeld zijn voor waar het regelgeving betreft, dus dat kan de Sectie Ringsporten van de FOG zijn, of de VON of een eventuele andere bond.
    Mijn persoonlijke mening is en blijft, dat iedereen gewoon zijn eigen ding moet kunnen blijven doen als dat de sport maar niet benadeeld, dus zolang je je maar houdt aan wat afgesproken wordt. Vrijheid blijheid wat mij betreft wat dat aangaat.

    Let wel..de overheid gaat de sport zelf niet reguleren, daarmee bedoel ik, titelgevechten houden blijft iedereen vrij staan maar dat is in dit verhaal ook helemaal niet van belang, we moeten zorgen dat we elk onze eigen kwaliteitsnorm hooghouden om uberhaubt nog gala's in ons land te kunnen hebben, want op dat punt zijn we helaas aangeland momenteel.
    Dit is goed nieuws zeg. Super!

  20. #45
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik denk dat er weinig voorbeelden voorhanden zijn van sporten die door hele strenge overheidsregulering van de grond zijn gekomen. Sowieso zijn er maar weinig sporten die gereguleerd worden door de overheid. Zelfs de voetbalwet is niet gericht op de sport zelf, maar op de supporters naar ik meen. Het ronduit verbieden van bonden, lijkt me daarnaast niet mogelijk. Dit is voor zover ik weet in strijd met de grondwet. Er zijn nog wel andere manieren waarop je het mensen moeilijk kan maken om in Nederland gala's te houden, maar ik denk dat hier grenzen aan zijn als je naar de effecten kijkt. Op een gegeven moment krijg je een averechts effect. Met de open binnengrenzen is het namelijk dermate veel makkelijker om in het buitenland te opereren dat je het gevaar loopt te zorgen voor een heuse uittocht. Ik vraag me af wie daarbij gebaat is. Je lost dan weliswaar bepaalde criminaliteitgerelateerde problemen op, maar zal de sport ook permanent verbannen.

    Mensen denken vaak een beetje ten onrechte dat repressieve overheidsregulering een soort magic bullit is en dat het zelfs kan zorgen voor groei. Als je kijkt naar andere sectoren, is overheidsregulering vaak een remmende factor, niet een aanjagende factor. Waar velen betogen dat het een win/win is als je reguleert, gaat het in feite om een trade off: met regels kun je een bepaalde mate aan veiligheid afdwingen, maar zul je het moeilijker maken gala's van de grond te krijgen in Nederland (minder groei). Met weinig regels krijgt de sport veel ruimte om dingen te ondernemen, maar zullen er bepaalde veiligheidsproblemen ontstaan. Aangemoedigd wellicht door de veronderstelling dat regulering alles oplost, gaat men nu vol voor het ruchtsichtlos reguleren.

    Het bestaan van veel verschillende bonden, het bestaan van weinig coherentie, de ruzietjes, de ego's, et cetera: het zijn allemaal symptomen van een kleine sport/sector. Ik zeg niet dat je dan maar alles toe moet laten, maar ik denk dat een minimum beter is dan een maximum. Professionalisering van de sport zal uiteindelijk voort moeten komen uit groei van de sport. Je kan het een niet los van het ander plaatsen en dat doen velen wel. Men lijkt te denken dat je het om kan draaien. We professionaliseren eerst de sport en dan gaan we groeien er hierbij aan voorbij gaande dat professionals nou eenmaal klappen met geld kosten. Dat mis ik ook een beetje in de visies die ik lees en de betogen voor zover ik die meekrijg. Het is allemaal gericht op het blussen van bepaalde brandhaarden en blijft hangen in ongefundeerde retoriek. Er is eigenlijk geen oog voor de randvoorwaarden van een goed functionerende sport, terwijl dat de basis is en niet regels.
    Jij geeft in dit uitstekend geschreven stuk precies weer waarom ik altijd geroepen heb dat we overheidsingrijpen moeten voorkomen, en er altijd voor heb gepleit om onderling tot werkbare afspraken te komen op het gebied van veiligheid en transparantie. Het bondenoverleg destijds was daarvoor het middel bij uitstek.
    Konsekwent elkaars schorsingen overnemen, afspraken over veiligheid omtrent gala's, maximum duur van de gala's, eerlijke matchmaking, ranglijsten, database, gemeenschappelijke startboekje,afspraken over ringartsen/startverboden etc etc. Maar helaas bleek dit niet mogelijk wegens het gebrek aan een helicopterview van sommigen.
    Helaas zijn we dat stadium inmiddels voorbij en kunnen we alleen nog proberen datgene wat al in gang is gezet een voor ons nog zo gunstig mogelijke wending te geven.
    Last edited by Coldcrust; 04-04-2015 at 17:02.

  21. #46
    Join Date
    May 2014
    Posts
    23
    vCash
    126000

    Default

    Benelux partij tussen 2 Nederlandse c meiden


  22. #47
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    In dat geval heb ik nieuws voor je..die bond is er dus sinds kort!:
    De V.O.N. ...een bond waarin alle drie de ringsporten (Kickboksen,Muay Thai en MMA) verenigd zijn en die internationle aansluiting heeft bij maar liefst drie wereldorganisaties waarvan er twee SportAccord (dus pre-Olympisch) erkend zijn, (namelijk de WAKO en de IFMA) en de WMAA.
    Deze bond is een samenvoeging van de WAKO (waarin de WPTBL al was opgegaan) ,de MON (IFMA aangesloten)en de IMA en de VON is eveneens betrokken bij het ringsport reguleringsproject (evenals de Sectie Ringsporten van de FOG dat is).
    Ikzelf heb ook zitting in het VON bestuur en we hebben in die hoedanigheid al diverse gesprekken gevoerd met de heren die het project namens de overheid leiden en bestuurslid Ino Alberga heeft namens de VON zitting in de ''Governance groep''.
    Het meest recente gesprek met de projectleiders heeft overigens vorige week donderdag in Nieuwegein plaatsgevonden.
    Zodra alle notariele-en andere puntjes op de i zijn gezet zal er een persbericht omtrent de V.O.N. volgen en zullen alle bestuursleden voorgesteld worden en zullen onze doelstellingen gepresenteerd worden.


    Die ''vechtsportautoriteit'' overigens wordt dus een soort Athletic State Commission die richtlijnen opstelt waaraan bonden zich moeten conformeren om in aanmerking te kunnen komen voor aanbeveling naar de gemeentes toe.
    Een promotor heeft straks de vrijheid te kiezen voor welke bond hij maar wil mits die over die aanbeveling beschikken, Dit wordt geen strijd tussen de bonden maar een keuzevrijheid tussen bonden die gelijkgeschakeld zijn voor waar het regelgeving betreft, dus dat kan de Sectie Ringsporten van de FOG zijn, of de VON of een eventuele andere bond.
    Mijn persoonlijke mening is en blijft, dat iedereen gewoon zijn eigen ding moet kunnen blijven doen als dat de sport maar niet benadeeld, dus zolang je je maar houdt aan wat afgesproken wordt. Vrijheid blijheid wat mij betreft wat dat aangaat.

    Let wel..de overheid gaat de sport zelf niet reguleren, daarmee bedoel ik, titelgevechten houden blijft iedereen vrij staan maar dat is in dit verhaal ook helemaal niet van belang, we moeten zorgen dat we elk onze eigen kwaliteitsnorm hooghouden om uberhaubt nog gala's in ons land te kunnen hebben, want op dat punt zijn we helaas aangeland momenteel.
    Goed nieuws, ik neem ook aan dat je bestuurslid een voorbeeldfunctie vervult dus vanaf nu stopt met al die vage gala titelgevechten en jouw vechters enkel via het VON laat vechten?

  23. #48
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Goed nieuws, ik neem ook aan dat je bestuurslid een voorbeeldfunctie vervult dus vanaf nu stopt met al die vage gala titelgevechten en jouw vechters enkel via het VON laat vechten?

    Oh nu ben ik het die verantwoordelijk is voor ''al die vage titelgevechten''? Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is wanneer jij eens een bericht plaatst wat niet bedoeld is om lekker anoniem af te zeiken want als ik zo ff langs al jouw posts scroll is dat jouw core business hier op dit forum. Mensen als jij heeft de sport in elk geval vrij weinig aan.
    En voor de wel begrijpende lezers hier op dit forum...de nieuwe situatie zal zijn dat iedereen in zee kan met welke bond dan ook mits deze bond zich geconformeerd heeft aan de richtlijnen van de Vechtsportautoriteit.
    En wat en waar ik mijn vechters laat draaien meneer Budokan, dat maak ik helemaal zelf uit. Ik hoef geen voorbeeldfunctie te vervullen in deze want het is en blijft voor niemand vereist om alleen maar bij 1 bond te draaien.

  24. #49
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    En wat voorbeeldfunctie betreft...ik rij godverdomme stad en land of voor vergaderingen, heb jarenlang een ranglijst geprobeerd te maken voor kb.nl en ben een van de slechts drie (????) mensen die inhoudelijk hebben geageerd op het concept rapport Regulering vechtsporten wat ook op deze site is gepubliceerd. Drie personen en verder allemaal roeptoeters maar o o wat hebben jullie allemaal het beste voor met de sport.

    Lekker anoniem mensen afzeiken daar zijn er hier veel goed in, maar daadwerkelijk iets proberen te doen om de ringsporten op een hoger plan te zetten ho maar.
    Last edited by Coldcrust; 06-04-2015 at 13:53.

  25. #50
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik heb hier en daar ook kritiek op de plannen, maar ik waardeer wel degelijk het werk dat jij en anderen erin steken waar mensen als ik dat natuurlijk niet doen.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •