MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 68
  1. #1
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default Topdocu: "Bloedbroeders".

    Misschien is het jullie ontgaan, maar de Vara heeft een documentaire met betrekking tot de Armeense Genocide gemaakt. Ik vind het echt een hele goede documentaire, afgezien van het feit dat ik Armeens ben. In deze documentaire gaan eenn Armenier en een Turk opzoek naar de waarheid.

    De docu bestaat uit 6 afleveringen. Volgende week de laatste aflevering in Armenië. Hieronder volgt de link. Enjoy!

    http://www.npo.nl/bloedbroeders/22-0...VARA_101372936
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default


  3. #3
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    had ik al gezien op televisie ja.

  4. #4
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    erg mooi stukje!
    Home mtk-gym.nl


  5. #5
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Blijf het bizar vinden dat Turkije zo moeilijk doet en dat de huidige bevolking zo fel is. Hoewel er ook turken zijn die h et wel erkennen. Het is niet als of de jeugd in Turkije er iets mee te maken heeft. Net zoals jonge Duitsers niks met nazisme van doen hebben.

  6. #6
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Blijf het bizar vinden dat Turkije zo moeilijk doet en dat de huidige bevolking zo fel is. Hoewel er ook turken zijn die h et wel erkennen. Het is niet als of de jeugd in Turkije er iets mee te maken heeft. Net zoals jonge Duitsers niks met nazisme van doen hebben.
    Klopt is ook niet echt te begrijpen waarom men zo moeilijk doet.
    Maar er zijn te weinig echte harde bewijzen, is ook logisch omdat er toen nog geen camera's etc waren. Maar het is heel slecht gedocumenteerd wat er precies heeft afgespeeld. Ook heeft de Armeense geheime dienst zich toen ook niet netjes gedragen en ook de door de russen gebackupte armenen hebben veel mensen vermoord toen. Als reactie daarop is er toen genocide gepleegd of misschien was dat wel een reactie op de genocide, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er enorm veel armenen zijn vermoord.
    Home mtk-gym.nl


  7. #7
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Te weinig harde bewijzen? Er is consensus in de wetenschappelijke wereld met betrekking tot de gebeurtenissen in 1915. De conclusie is dat het een genocide was.

    1. Er leefden miljoenen Armeniërs in Oost Turkije, er wonen nu nog maar enkele honderden. Waar zijn al die Armeniërs gebleven? Je gaat me toch niet de Turkse versie vertellen: ze zijn vrijwillig weggegaan en hebben al hun bezittingen aan de Turken en Koerden overgelaten. Iedereen met een gezond verstand weet dat dit BS is.

    2. De directe betrokkenen bij de Armeense genocide waren de Turken, Koerden, Armeniërs, Duitsers (bondgenoot van turkije in WOI) en russen. De koerden geven openlijk toe dat het een genocide was (zie o.a. documentaire Bloedbroeders). De Armenïers vertellen wereldwijd hetzelfde verhaal. De Duitsers hebben archieven en daaruit blijkt dat er sprake was van een genocide, daarnaast hebben ze het erkend. Ook uit de Russische archieven blijkt hetzelfde, ook zij hebben het erkend. Daarnaast hebben tal van andere landen in 1915 over de gebeurtenissen gerapporteerd en ook daaruit blijkt dat het om genocide ging (denk aan Nederland, Amerika, Engeland, etc). Sterker nog, zelfs uit de Ottomaanse archieven blijkt dat het om genocide ging (zie werk van onder andere Taner Akcam, of kijk die documentaire).

    Dat jij zegt dat het niet is bewezen, heeft te maken met het feit dat jij je er niet voldoende in hebt verdiept.

    Armeniërs werden in het Ottomaanse rijk (kalifaat) al honderden jaren onderdrukt door de heersers destijds. Dit betekende extra belasting betalen, geen zaak tegen een moslim kunnen beginnen en regelmatig werden er honderd duizenden Armeniërs afgeslacht. De Armeense geheime dienst bestond destijds niet. Er waren wel Armeense politieke partijen, waaronder Dashnaksutyun en Hnchak, die hiertegen vochten en voor het volk opkwamen. Vergelijkbaar met de PKK. Alleen was het vroeger nog veel erger, wat de Koerden nu te verduren krijgen is letterlijk niets in vergelijking met wat wij vroeger te verduren kregen. De Armeense revolutionairen wouden niets liever dan dat Turkije zou verliezen en ze hielpen inderdaad de Russen.

    Plaats het in perspectief. Duitsland valt Nederland binnen en bezet het gebied honderden jaren. In de tussentijd worden de Nederlanders onderdrukt. Regelmatig worden er massaslachtingen georganiseerd waardoor honderd duizenden Nederlanders hun leven verliezen. Denk je dat er dan enkele duizenden Nederlanders zouden opstaan om tegen de Duitsers te vechten? Wat doet Duitsland vervolgens, vermoord opeens alle Nederlanders. Letterlijk iedereen! Van mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden. Vervolgens gaan ze dit ontkennen. Sterker nog, ze gaan in hun eigen geschiedenisboeken schrijven dat Nederlanders miljoenen Duitsers hebben vermoord en ze voeden hun onderdanen met haat jegens Armeniërs op. Dit gebeurd dus nu nog steeds. Hoe kan er dan ooit verzoening plaatsvinden?

    Zelfs nu voert Turkije een beleid tegen Armenië wat onwerkelijk is. I mean, op welke front mogelijk, werkt de Turkse regering de Armeense tegen. In plaats van dat zij zeggen: het spijt ons, het had nooit mogen gebeuren. Gaan zij (Turkse overheid) dus gewoon door met een vijandelijk beleid tegen de Armeniërs.

    Jij als Koerd moet er eigenlijk alles vanaf weten, i mean, kijk hoe Turkije de Koerden behandeld. Jullie hebben geluk dat we leven in een globaliserende wereld met de bschikking tot internet. Als dit 100 jaar geleden was, dan zou er veel harder worden opgetreden tegen de Koerden. Met alle gevolgen van dien.


    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Klopt is ook niet echt te begrijpen waarom men zo moeilijk doet.
    Maar er zijn te weinig echte harde bewijzen, is ook logisch omdat er toen nog geen camera's etc waren. Maar het is heel slecht gedocumenteerd wat er precies heeft afgespeeld. Ook heeft de Armeense geheime dienst zich toen ook niet netjes gedragen en ook de door de russen gebackupte armenen hebben veel mensen vermoord toen. Als reactie daarop is er toen genocide gepleegd of misschien was dat wel een reactie op de genocide, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er enorm veel armenen zijn vermoord.
    Last edited by ARMENIA; 08-05-2015 at 17:24.

  8. #8
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Helaas zijn dit soort kwesties niet alleen feitelijk, maar ook politiek. Niet zoveel landen staan vooraan in de rij om hun eigen misdaden onder de aandacht te brengen. Iedereen weet dat het politieke klimaat in Turkije wat donkerder wordt en het kan dus nog wel even duren voordat dit erkend wordt. Erdogan probeert voor mijn gevoel Turkije te herstellen naar zijn voormalige glorie en het erkennen van een genocide past daar niet in. Ik denk ook niet dat de Turkse bevolking zelf erop zit te wachten wat het nog moeilijker maakt, alle feiten ten spijt.

  9. #9
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Te weinig harde bewijzen? Er is consensus in de wetenschappelijke wereld met betrekking tot de gebeurtenissen in 1915. De conclusie is dat het een genocide was.

    1. Er leefden miljoenen Armeniërs in Oost Turkije, er wonen nu nog maar enkele honderden. Waar zijn al die Armeniërs gebleven? Je gaat me toch niet de Turkse versie vertellen: ze zijn vrijwillig weggegaan en hebben al hun bezittingen aan de Turken en Koerden overgelaten. Iedereen met een gezond verstand weet dat dit BS is.

    2. De directe betrokkenen bij de Armeense genocide waren de Turken, Koerden, Armeniërs, Duitsers (bondgenoot van turkije in WOI) en russen. De koerden geven openlijk toe dat het een genocide was (zie o.a. documentaire Bloedbroeders). De Armenïers vertellen wereldwijd hetzelfde verhaal. De Duitsers hebben archieven en daaruit blijkt dat er sprake was van een genocide, daarnaast hebben ze het erkend. Ook uit de Russische archieven blijkt hetzelfde, ook zij hebben het erkend. Daarnaast hebben tal van andere landen in 1915 over de gebeurtenissen gerapporteerd en ook daaruit blijkt dat het om genocide ging (denk aan Nederland, Amerika, Engeland, etc). Sterker nog, zelfs uit de Ottomaanse archieven blijkt dat het om genocide ging (zie werk van onder andere Taner Akcam, of kijk die documentaire).

    Dat jij zegt dat het niet is bewezen, heeft te maken met het feit dat jij je er niet voldoende in hebt verdiept.

    Armeniërs werden in het Ottomaanse rijk (kalifaat) al honderden jaren onderdrukt door de heersers destijds. Dit betekende extra belasting betalen, geen zaak tegen een moslim kunnen beginnen en regelmatig werden er honderd duizenden Armeniërs afgeslacht. De Armeense geheime dienst bestond destijds niet. Er waren wel Armeense politieke partijen, waaronder Dashnaksutyun en Hnchak, die hiertegen vochten en voor het volk opkwamen. Vergelijkbaar met de PKK. Alleen was het vroeger nog veel erger, wat de Koerden nu te verduren krijgen is letterlijk niets in vergelijking met wat wij vroeger te verduren kregen. De Armeense revolutionairen wouden niets liever dan dat Turkije zou verliezen en ze hielpen inderdaad de Russen.

    Plaats het in perspectief. Duitsland valt Nederland binnen en bezet het gebied honderden jaren. In de tussentijd worden de Nederlanders onderdrukt. Regelmatig worden er massaslachtingen georganiseerd waardoor honderd duizenden Nederlanders hun leven verliezen. Denk je dat er dan enkele duizenden Nederlanders zouden opstaan om tegen de Duitsers te vechten? Wat doet Duitsland vervolgens, vermoord opeens alle Nederlanders. Letterlijk iedereen! Van mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden. Vervolgens gaan ze dit ontkennen. Sterker nog, ze gaan in hun eigen geschiedenisboeken schrijven dat Nederlanders miljoenen Duitsers hebben vermoord en ze voeden hun onderdanen met haat jegens Armeniërs op. Dit gebeurd dus nu nog steeds. Hoe kan er dan ooit verzoening plaatsvinden?

    Zelfs nu voert Turkije een beleid tegen Armenië wat onwerkelijk is. I mean, op welke front mogelijk, werkt de Turkse regering de Armeense tegen. In plaats van dat zij zeggen: het spijt ons, het had nooit mogen gebeuren. Gaan zij (Turkse overheid) dus gewoon door met een vijandelijk beleid tegen de Armeniërs.

    Jij als Koerd moet er eigenlijk alles vanaf weten, i mean, kijk hoe Turkije de Koerden behandeld. Jullie hebben geluk dat we leven in een globaliserende wereld met de bschikking tot internet. Als dit 100 jaar geleden was, dan zou er veel harder worden opgetreden tegen de Koerden. Met alle gevolgen van dien.
    Bedankt voor je mooie stuk, ik weet dat de Armeniers ongelooflijk veel is aan gedaan. Ook door de Koerden. Hier hebben we openlijk en meerdere malen onze excuses voor aangeboden. Ik heb dit zelf persoonlijk ook gedaan tijdens een panel met armenen en koerden. Ook al woon ik in middenturkije en hebben mijn eigen groot ouders er niets mee te maken gehad toen der tijd.

    Wat turken doen is altijd zeggen dat de PKK en "slechte koerden" armenen zijn. Vind dat best wel grappig. Al het "slechte" dat in turkije gebeurd is de schuld van de Armenen, ook al zeggen ze 100 x dat ze Koerdisch zijn.

    Je stuk is verhelderend. Alleen een aantal "neutrale" bronnen die ik heb gelezen die zeggen dus dat wat ik hiervoor had geschreven. Maar als je mij persoonlijk vraagt wat er gebeurd is, dan weet ik 100% dat er genocide is gepleegd en dat er tegen de miljoen mensen zijn vermoord toen.
    Home mtk-gym.nl


  10. #10
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Bro, Alle Armeniërs weten dat Koerden openlijk de Armeense genocide erkennen, tevens toegeven dat zij eraan hebben meegedaan, dit siert jullie. Het resultaat is dat Armeniërs en Koerden prima met elkaar kunnen opschieten. Doordat er erkenning en schuldbekentenis is vanuit Koerdische zijde, kan vergeving vanuit Armeense zijde plaatsvinden.

    Dat is precies wat ik bedoel. In Turkije hebben ze er een hobby van gemaakt om al het slechte wat in hun land gebeurd, hiervan de Armeniërs de schuld van te geven. Een genocide begint immers altijd met demonisatie van een groep, dit doen ze dus nog steeds. Een land die in staat is om een andere groep te demoniseren, zo'n land is in staat om nogmaals verschrikkelijke dingen te doen. Ook daarom is erkenning belangrijk, want als men eenmaal stilstaat bij zijn misdaden, is de kans op herhaling gering. Helaas is dit ver te zoeken bij Turkije.

    Persoonlijk denk ik dat Turkije uiteindelijk zal ophouden met bestaan. Zij hebben zoveel bevolkingsgroepen veel pijn aangedaan, dat op een dag, wanneer de tijd daar is, al deze bevolkingsgroepen samen zullen werken om een einde te maken aan de Turkse heerschappij over Anatolië.

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Bedankt voor je mooie stuk, ik weet dat de Armeniers ongelooflijk veel is aan gedaan. Ook door de Koerden. Hier hebben we openlijk en meerdere malen onze excuses voor aangeboden. Ik heb dit zelf persoonlijk ook gedaan tijdens een panel met armenen en koerden. Ook al woon ik in middenturkije en hebben mijn eigen groot ouders er niets mee te maken gehad toen der tijd.

    Wat turken doen is altijd zeggen dat de PKK en "slechte koerden" armenen zijn. Vind dat best wel grappig. Al het "slechte" dat in turkije gebeurd is de schuld van de Armenen, ook al zeggen ze 100 x dat ze Koerdisch zijn.

    Je stuk is verhelderend. Alleen een aantal "neutrale" bronnen die ik heb gelezen die zeggen dus dat wat ik hiervoor had geschreven. Maar als je mij persoonlijk vraagt wat er gebeurd is, dan weet ik 100% dat er genocide is gepleegd en dat er tegen de miljoen mensen zijn vermoord toen.

  11. #11
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Persoonlijk denk ik dat Turkije uiteindelijk zal ophouden met bestaan. Zij hebben zoveel bevolkingsgroepen veel pijn aangedaan, dat op een dag, wanneer de tijd daar is, al deze bevolkingsgroepen samen zullen werken om een einde te maken aan de Turkse heerschappij over Anatolië.
    Zoiets als een Turkse genocide?

  12. #12
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by deco'o View Post
    Zoiets als een Turkse genocide?
    Ik hoop het niet, en denk ook niet dat het zover zal komen. Ik denk meer iets in de trant van WOI, waarin de Ottomanen werden verslagen door meerdere landen. Ataturk heeft er toen voor gezorgd dat het Ottomaanse rijk een doorstart kon maken, maar dan in de vorm van de Turkse republiek (door allerlei concessies te doen). Ik denk dat Turkije nogmaals zal worden aangevallen en verslagen door meerdere landen, alleen deze keer zal Turkije een veel kleiner deel als grond krijgen, of helemaal niet.

    Een genocide wens ik geen enkel volk toe, want ik weet waartoe het leidt.

  13. #13
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Ik hoop het niet, en denk ook niet dat het zover zal komen. Ik denk meer iets in de trant van WOI, waarin de Ottomanen werden verslagen door meerdere landen. Ataturk heeft er toen voor gezorgd dat het Ottomaanse rijk een doorstart kon maken, maar dan in de vorm van de Turkse republiek (door allerlei concessies te doen). Ik denk dat Turkije nogmaals zal worden aangevallen en verslagen door meerdere landen, alleen deze keer zal Turkije een veel kleiner deel als grond krijgen, of helemaal niet.

    Een genocide wens ik geen enkel volk toe, want ik weet waartoe het leidt.
    Ja maar gebieden waar zeg meer dan 90% Turken wonen ga je anders nooit kunnen behouden, je zult ze toch op een of andere manier moeten wegkrijgen.

  14. #14
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by deco'o View Post
    Ja maar gebieden waar zeg meer dan 90% Turken wonen ga je anders nooit kunnen behouden, je zult ze toch op een of andere manier moeten wegkrijgen.
    In Oost Turkije heb je ook grote stukken land waar momenteel meer dan 90% Koerdisch is, valt onder de jurisdictie van Turkije. Voor de Armeense Genocide bestonden ook grote stukken van Turkije voor meer dan 90% uit Armeniërs.

  15. #15
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Ik hoop dat die wonden ooit geheeld kunnen worden. Wat er ook gebeurd is, het moet vreselijk zijn geweest. Ik hoop dat alle betrokken partijen ooit tot een consensus kunnen komen. Laten we hopen dat tijd de wonden heelt...
    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Bro, Alle Armeniërs weten dat Koerden openlijk de Armeense genocide erkennen, tevens toegeven dat zij eraan hebben meegedaan, dit siert jullie. Het resultaat is dat Armeniërs en Koerden prima met elkaar kunnen opschieten. Doordat er erkenning en schuldbekentenis is vanuit Koerdische zijde, kan vergeving vanuit Armeense zijde plaatsvinden.

    Dat is precies wat ik bedoel. In Turkije hebben ze er een hobby van gemaakt om al het slechte wat in hun land gebeurd, hiervan de Armeniërs de schuld van te geven. Een genocide begint immers altijd met demonisatie van een groep, dit doen ze dus nog steeds. Een land die in staat is om een andere groep te demoniseren, zo'n land is in staat om nogmaals verschrikkelijke dingen te doen. Ook daarom is erkenning belangrijk, want als men eenmaal stilstaat bij zijn misdaden, is de kans op herhaling gering. Helaas is dit ver te zoeken bij Turkije.

    Persoonlijk denk ik dat Turkije uiteindelijk zal ophouden met bestaan. Zij hebben zoveel bevolkingsgroepen veel pijn aangedaan, dat op een dag, wanneer de tijd daar is, al deze bevolkingsgroepen samen zullen werken om een einde te maken aan de Turkse heerschappij over Anatolië.
    Verschil is wel dat Koerden geen land hebben en dat niet hebben gehad sinds de tijd van de Meden. Als zij zich verontschuldigen, heeft dat dus niet dezelfde gevolgen als dat een natie als Turkije dat zou doen. Als Turkije zich verontschuldigt, heeft dat ongetwijfeld juridische gevolgen (lees: schadeclaims). Andere volken zoals Arameeërs zouden dan ook op de bandwagon springen.

    Weet jij trouwens iets over Assyriërs/ Arameeërs? Ik zag laatst op de EO een documentaire over Arameeërs. Zij claimen dat Turken ook op hen genocide hebben gepleegd. Volgens mij staat die docu nog op uitzending gemist.

  16. #16
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Voor de Armeense Genocide bestonden ook grote stukken van Turkije voor meer dan 90% uit Armeniërs.
    Ja maar daarom wilden de Turken ze ze ook weg hebben. Bij Koerden ligt het wat ingewikkelder omdat ze over meerdere landen gespreid zijn.

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Verschil is wel dat Koerden geen land hebben en dat niet hebben gehad sinds de tijd van de Meden. Als zij zich verontschuldigen, heeft dat dus niet dezelfde gevolgen als dat een natie als Turkije dat zou doen. Als Turkije zich verontschuldigt, heeft dat ongetwijfeld juridische gevolgen (lees: schadeclaims). Andere volken zoals Arameeërs zouden dan ook op de bandwagon springen.
    Kun je schadeclaims wel afdwingen? Dan kom je internationaal in een glad gebied.

  17. #17
    Join Date
    May 2014
    Posts
    220
    vCash
    123017

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post

    Persoonlijk denk ik dat Turkije uiteindelijk zal ophouden met bestaan. Zij hebben zoveel bevolkingsgroepen veel pijn aangedaan, dat op een dag, wanneer de tijd daar is, al deze bevolkingsgroepen samen zullen werken om een einde te maken aan de Turkse heerschappij over Anatolië.
    Klink meer als wishful thinking maat.

    https://www.youtube.com/watch?v=bWM8EYUJc3Y

  18. #18
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Niemand ontkent hier dat Turkije een machtig land is. Maar Turkije stoot nu eenmaal veel (buur)landen tegen het been. Bovendien bestaat Turkije uit erg veel grote minderheden. Alleen de koerden maken al zo'n 25% van de bevolking uit. Deze minderheden worden niet goed behandeld. Dit kan problemen geven. Daarnaast houden de omliggende landen niet van Turkije, dan heb ik het over: Rusland, Servie, Bulgarije, Griekenland, Cyprus, Armenië en Syrië. Goh, hoe zou dat nou komen?

    Bovendien waren de Ottomanen veel machtiger dan Turkije nu. Begin jaren 20 was het Ottomaanse rijk ingenomen door verschillende landen en was het verslagen. Zo regeerden de Britten in Istanbul bijvoorbeeld. Het is dus zeer zeker mogelijk dat de Turkse overheid wordt verslagen. Zelfs Rome werd verslagen.

    Nee, geen wishfull thinking.

    Quote Originally Posted by Boxingfan View Post
    Klink meer als wishful thinking maat.

    https://www.youtube.com/watch?v=bWM8EYUJc3Y

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.202
    vCash
    126052

    Default

    Is Turkije geen NAVO land ? Dan gaat het sowieso niet gebeuren he

  20. #20
    Join Date
    May 2014
    Posts
    220
    vCash
    123017

    Default

    Turkije was niet verslagen, Turkije was tijdelijk bezet. Uiteindelijk heeft Turkije juist de oorlog olv Ataturk gewonnen en is de staat Turkije opgericht. Heel veel koerden zijn tegenwoordig geassimileerd en dat zal alleen verder groeien. Dat geldt ook andere minderheden. De lazzen zijn bijvoorbeeld de meest nationalistische groep in turkije. Turkije heeft niets te vrezen van die landen, Turkije moet eerder vrezen voor het westen als ze doorgaan met de weg die ze hebben ingeslagen onder leiding van Erdogan. Zie Rusland in de toekomst eerer als een bonsgenoot dan vijand van Turkije. Servie, Bulgarije hebben een geschiedenis met Turkije maar hebben gewoon een goede relatie. Zelfde geldt in mindere maten voor Griekenland. Syrie is een politieke kwestie van het heden, Turkije wil Assad weg hebben net als het grote deel van het syrische bevolking.

    Sja dan blijft Armenie over.

  21. #21
    Join Date
    May 2014
    Posts
    220
    vCash
    123017

    Default

    vond de transitie van sinan can als ontkenner tot toegever nogal fake trouwens. Het leek nogal scripted.

    Ik kan 2 conclusies trekken uit deze documentaire:

    Turken zijn nationalistisch, zullen nooit toegeven, een stuk land afstaan aan dr armeniers zal hem ook nooit worden.

    De meesre armenen zijn bitter en haatvol, grootste gedeelte ziet het lietst alle turken in een graf.

    Kwa genocide denk ik dat de waarheid in het midden zit, het was gewoon een keiharde, onmenselijke reactie op verraad en aanvallen die de armenen destijds hebben uitgevoerd voor autonomie.

  22. #22
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Boxingfan View Post
    vond de transitie van sinan can als ontkenner tot toegever nogal fake trouwens. Het leek nogal scripted.
    Mee eens, ik vond ook dat ze de docu met een echte Armeen konden opnemen, dan iemand die meer in een midlife crisis ofzo zit en opeens claimt Armeen te zijn.
    Waarom geeft Sinan trouwens niet zijn land weg aan Armenen, hij zegt dat hij meer wil doen dan zijn excuses aanbieden.

  23. #23
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Lol, dat is ook een leuke beschrijving van de omstandigheden. Armenië is ook niet verslagen door Turkije, maar is dan ook tijdelijk bezet door Turkije. Ataturk heeft in ruil voor het westerniseren van Turkije, weer de macht over zijn land teruggekregen. Het westerniseren had betrekking op het politieke, culturele, sociale, economische en politieke karakter van Turkije. Voordat turkije werd verslagen, was het Ottomaanse rijk een land dat tot de Arabische-Aziatische wereld behoorde. Daarna niet meer. Hoe kom jij er in Godsnaam bij dat Turkije heeft gewonnen?

    Je hebt gelijk, erg veel Koerden zijn geassimileerd. Sommige Koerden die ik ken schamen zichzelf voor het feit dat de Koerds zijn, ontkennen dit ook soms en noemen zich liever Turk. Maar ik denk dat wanneer Turkije de Irakeze Koerden aanvalt (Noord Irak), de Koerden in Turkije zich ook aangesproken zullen voelen.

    Rusland bondgenoot van Turkije? In de 800 jaar dat de Turken in het huidige Turkije leven, hebben ze 12 keer tegen de Russen gevochten. Hiervan hebben de Russen 7 keer gewonnen, 3 keer kwam er een bestand en heeft Turkije twee keer gewonnen met de hulp van de Britten en Fransen. Turkije en Rusland zijn concurrenten en staan pal tegen over elkaar. Turkije een bondgenoot van het westen en Rusland staat aan de andere kant. Dat er momenteel bedrijvigheid tussen Rusland en Turkije is, betekent niet dat ze bondgenoten zijn. Valt me op dat je de loerende problemen wegwuift alsof het niks is. Maargoed, ga je gang.





    Quote Originally Posted by Boxingfan View Post
    Turkije was niet verslagen, Turkije was tijdelijk bezet. Uiteindelijk heeft Turkije juist de oorlog olv Ataturk gewonnen en is de staat Turkije opgericht. Heel veel koerden zijn tegenwoordig geassimileerd en dat zal alleen verder groeien. Dat geldt ook andere minderheden. De lazzen zijn bijvoorbeeld de meest nationalistische groep in turkije. Turkije heeft niets te vrezen van die landen, Turkije moet eerder vrezen voor het westen als ze doorgaan met de weg die ze hebben ingeslagen onder leiding van Erdogan. Zie Rusland in de toekomst eerer als een bonsgenoot dan vijand van Turkije. Servie, Bulgarije hebben een geschiedenis met Turkije maar hebben gewoon een goede relatie. Zelfde geldt in mindere maten voor Griekenland. Syrie is een politieke kwestie van het heden, Turkije wil Assad weg hebben net als het grote deel van het syrische bevolking.

    Sja dan blijft Armenie over.

  24. #24
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Laat me raden, als Sinan bleef ontkennen dan was hij wel geloofwaardig vanuit jouw perspectief?

    Ag, er gaan zoveel Armeniërs met Turken om. Er is helemaal geen probleem tussen Turken en Armeniërs. Het probleem is de Turkse overheid en de nationalistische Turken.

    Waarom kijk je die docu niet als je denkt dat het in het midden ligt? Sinan toont in de Ottomaanse archieven aan dat regeringsfunctionarissen de opdracht gaven om Armeniërs te vermoorden. Het staat er zwart op wit! Als je dat niet gelooft, pak dan het boek van Taner Akcam erbij. Ook hij heeft de Ottomaanse archieven bestudeerd en hij toont in zijn boek zoveel telegrammen aan van regeringsleiders die opdracht geven om de Armeniërs te vermoorden. Hoe kun je het dan nog ontkennen? ik snap dat echt niet. Je kan het alleen ontkennen als je een nationalistische Turk bent die geen kwaad woord over Turkije wilt horen.

    Zelfs Ataturk heeft de Armeense genocide min of meer erkend, dat weet jij? Het woord genocide bestond destijds niet, anders had hij het denk ik wel zo genoemd. Maar hoe hij het heeft beschreven, heeft alles weg van een volkerenmoord.

    Quote Originally Posted by Boxingfan View Post
    vond de transitie van sinan can als ontkenner tot toegever nogal fake trouwens. Het leek nogal scripted.

    Ik kan 2 conclusies trekken uit deze documentaire:

    Turken zijn nationalistisch, zullen nooit toegeven, een stuk land afstaan aan dr armeniers zal hem ook nooit worden.

    De meesre armenen zijn bitter en haatvol, grootste gedeelte ziet het lietst alle turken in een graf.

    Kwa genocide denk ik dat de waarheid in het midden zit, het was gewoon een keiharde, onmenselijke reactie op verraad en aanvallen die de armenen destijds hebben uitgevoerd voor autonomie.

  25. #25
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Nederland was ook niet verslagen door de Duitsers. We waren tijdelijk bezet Dat is totaaaaaaal wat anders.

    Voor het overige: het valt me op dat al die volken rond de Middelandse Zee in het verleden leven. De woede over de genocide begrijp ik. Met name omdat het ontkend wordt. Het geouwehoer over en de conflicten onderling tussen Koerden, Alevieten, Soennieten, en weet ik veel wat voor stammen nog meer, begrijp ik een stuk minder. Wat mij betreft is het een teken hoe dicht die mensen nog tot hun middeleeuwse wortels staan. Het Ottomaanse rijk... please. Niet een bijzonder genuanceerd of politiek correct standpunt, maar veel problemen lijken te ontstaan doordat mensen niet in het reine kunnen komen met het verleden. Emoties lopen hoog op over dingen waar veel huidige generaties part noch deel aan hebben.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •