MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 36
  1. #1
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Exclamation Terug op kickboks

    Ik ben Boy. en heb me aangemeld op deze forum om mijn sportleven op de rails te zetten.
    In mijn jeugd was ik een actieve jongen, ik deed toen allerlei sporten: van voetbal tot aan zwemmen. Op mijn 15e levensjaar zat ik een tijdje op kickboks, ik had het naar mijn zin en vond het heel erg leuk.

    Helaas moest ik er van af. Ik richtte me meer op school en werk. Ik sportte bijna niet. Alhoewel.. ik sportte wel, maar dat was op school: 3 keer per week. (voetbal, basketbal enz.)

    Ik ben nu 20 jaar en ik wil het weer oppikken. Na de ramadan ben ik van plan om mijn lichaam eerst klaar te stomen voor kickboks. Ik vind dat ik nu iets té slank ben.

    Voordat ik ga beginnen met kickboks, ben ik van plan om mijn gewicht naar een goede hoogte te brengen.

    Dit zijn mijn stats:
    Vetpercentage: 11%
    Lengte: 1.65 m
    Gewicht: 53 kg


    Voordat ik jullie gek maak (haha) met hoe ik het best kan aanpakken wat betreft fitness, wil ik eerst een goede eetschema hebben.

    Mijn doel is om 12 kg aan te komen (streefgewicht is dus 65kg) in massa.

    Dit is het eetschema die ik nu in gedachte heb:

    Ik heb geen invloed op de avondmaaltijd (ik woon nog met mijn ouders), maar meestal bestaat het uit (een Marokkaanse maaltijd):
    - vlees
    - aardappelen
    - groente

    Zonder de avondmaaltijd kom ik uit op de volgende macro's:

    Calorieën: 2133
    Koolhydraten: 227 (staat gelijk aan: 227*4 kcal= 908 kcal) 43% van mijn totaal aan kcal
    Vet: 82 (staat gelijk aan: 82*9 kcal= 738 kcal) 35% van mijn totaal aan kcal
    Eiwit: 112 (staat gelijk aan: 112*4 kcal= 448 kcal) 21% van mijn totaal aan kcal

    Ik vraag me af of deze eetschema er goed uitziet? Valt het goed te combineren met het fitnessen? Zijn de verhoudingen tussen k-v-e goed?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Mijn bro sience zegt meer eiwit.
    ik zou ook gewoon zo veel mogelijk eten.als ik zo kijk heb je geen aanleg om een fatty te worden. En natuurlijk goed trainen.

  3. #3
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Mijn bro sience zegt meer eiwit.
    ik zou ook gewoon zo veel mogelijk eten.als ik zo kijk heb je geen aanleg om een fatty te worden. En natuurlijk goed trainen.
    Bedankt voor je antwoord!

    Het kan zo zijn dat ik er geen aanleg voor heb, maar dat weet je pas achteraf hè! Ik ben altijd al niet zo'n eter geweest, ik at alleen als ik honger had.. dus vandaar mijn gewicht.

    Hoeveel gram eiwit moet ik meer in mijn dieet stoppen?

  4. #4
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Voor je gewicht zit je al redelijk qua eiwitten.

    12KG aankomen zonder veel vetmassa aan te zetten lijkt me wel iets te ambitieus wanneer je dit in een (relatief) korte tijdspanne wil doen.

  5. #5
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    Voor je gewicht zit je al redelijk qua eiwitten.

    12KG aankomen zonder veel vetmassa aan te zetten lijkt me wel iets te ambitieus wanneer je dit in een (relatief) korte tijdspanne wil doen.
    Bedankt voor uw antwoord!

    Wat adviseert u mij zoal?

  6. #6
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Om te beginnen adviseer ik gewoon te gaan kickboksen. Dat voorbereiden voor om een sport te gaan doen is zo'n onzin in mijn ogen, de snelste en beste manier om in kickbokshouding te komen is door te kickboksen.

    Daarnaast zou 'k dan voor het aankomen 3/2x per week fitnesse. Dag1 rug,bicep Dag2 schouder, borst tricep en op een eventuele dag3 benen en buik, maar benen en buik train je in principe al genoeg met kickboks.

    Je voedingsschema ziet er goed uit, ps zou ik nog een shaky weightgainer aan toevoegen.
    Alistair Overeem is de goat.

  7. #7
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Om te beginnen adviseer ik gewoon te gaan kickboksen. Dat voorbereiden voor om een sport te gaan doen is zo'n onzin in mijn ogen, de snelste en beste manier om in kickbokshouding te komen is door te kickboksen.

    Daarnaast zou 'k dan voor het aankomen 3/2x per week fitnesse. Dag1 rug,bicep Dag2 schouder, borst tricep en op een eventuele dag3 benen en buik, maar benen en buik train je in principe al genoeg met kickboks.

    Je voedingsschema ziet er goed uit, ps zou ik nog een shaky weightgainer aan toevoegen.
    Bedankt voor uw antwoord!

    Ik heb niet zomaar gekozen voor deze manier van beginnen! Ik denk zelf dat ik er niet klaar voor ben, om te gaan kickboksen.. vandaar dat ik eerst middels fitness mijn gewicht op peil wil brengen.

    Daarnaast zit ik ook met een tijdsprobleem: ik heb niet al de tijd van de wereld, anders zou ik misschien 3 x in de week kickboks + 2 x in de week fitness full body.. maar dat heb ik er niet voor over.

    Een weightgainer, daar dacht ik ook aan... maar hier moet ik nog het een en ander over zoeken. Bedankt voor uw advies!

  8. #8
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Het hoofdstuk ''eetschema'' is nu afgerond, haha!

    Ik zal straks mijn vragen stellen over het fitness gebeuren.

  9. #9
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Na de ramadan zal ik tijd vrij maken om 4 dagen in de week trainen. Ik heb in de middaguren geen tijd om te werken, dus ik zal in de avonduren tegen 11en trainen.

    Ik heb altijd geleerd om 2 spiergroepen per dag te trainen. Stel dat ik op de volgende dagen train:

    Maandag
    Woensdag
    Vrijdag
    Zaterdag

    Hoe kan ik mijn spiergroepen verdelen over die 4 dagen?

  10. #10
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Boy. View Post
    Na de ramadan zal ik tijd vrij maken om 4 dagen in de week trainen. Ik heb in de middaguren geen tijd om te werken, dus ik zal in de avonduren tegen 11en trainen.

    Ik heb altijd geleerd om 2 spiergroepen per dag te trainen. Stel dat ik op de volgende dagen train:

    Maandag
    Woensdag
    Vrijdag
    Zaterdag

    Hoe kan ik mijn spiergroepen verdelen over die 4 dagen?
    http://fitnessjunk.nl/fitnessschema/...-split-schema/

    Begin daar lekker (rustig) mee en finetune voor jezelf in de loop van de tijd. Maar begin gewoon lekker met deze, je zal met dit schema zeker wel gaan groeien in het begin.

  11. #11
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    http://fitnessjunk.nl/fitnessschema/...-split-schema/

    Begin daar lekker (rustig) mee en finetune voor jezelf in de loop van de tijd. Maar begin gewoon lekker met deze, je zal met dit schema zeker wel gaan groeien in het begin.
    Bedankt voor uw antwoord!

    Ik zie dat er in die schema geen buikspieroefneingen zijn verwerkt. Op welke dag kan ik die het best trainen en met welke effectieve oefeningen?

    Zijn er leden die andere fitnesschema's hebben (met als doel: aankomen in spiermassa)?

  12. #12
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Boy. View Post
    Bedankt voor uw antwoord!

    Ik zie dat er in die schema geen buikspieroefneingen zijn verwerkt. Op welke dag kan ik die het best trainen en met welke effectieve oefeningen?

    Zijn er leden die andere fitnesschema's hebben (met als doel: aankomen in spiermassa)?
    Eerst even goed lezen voordat je vragen stelt.

  13. #13
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Eerst even goed lezen voordat je vragen stelt.
    Ah, ik zie het al.. had even haast, dus vandaar.


    • Buikspier oefeningen op Maandag en Donderdag. 2 verschillende en 3 sets elk oefening op het eind van de training.


    Bedoelen ze hiermee dat ik 2 verschillende buikspieroefeningen dien te doen, of... ?

  14. #14
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

  15. #15
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Zou me als ik jouw was richten op krachttraining meer dan fitness.

  16. #16
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    Zou me als ik jouw was richten op krachttraining meer dan fitness.
    Ik wil niet zomaar in spiermassa groeien. Ik wil namelijk wedstrijden vechten in de -65kg klasse.

    Kan ik met krachttraining ook sterk aankomen?

  17. #17
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Als je goed eet ga je zeker aankomen. Ik vind nog steeds dat je weinig eet. Maar je bent dan ook erg licht. En ik vergelijk het naar mijn eigen ervaring. Maar 12k812 12 kilo droge spieren ben je misschien wel 2 jaar mee bezig.

  18. #18
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Quote Originally Posted by Boy. View Post
    Ik wil niet zomaar in spiermassa groeien. Ik wil namelijk wedstrijden vechten in de -65kg klasse.

    Kan ik met krachttraining ook sterk aankomen?
    Natuurlijk kan dat.

    Vraag is wel, hoelang gun je jezelf de tijd als voorbereiding? Want als je wilt kickboksen lijkt het me niet dat je eerst 2 jaar volledig op krachttraining gaat richten? Wat voor resultaten verwacht je? En als je nu voor je gevoel nog niet klaar bent om weer te beginnen met trainen wanneer dan wel?

  19. #19
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Als je goed eet ga je zeker aankomen. Ik vind nog steeds dat je weinig eet. Maar je bent dan ook erg licht. En ik vergelijk het naar mijn eigen ervaring. Maar 12k812 12 kilo droge spieren ben je misschien wel 2 jaar mee bezig.
    Twee jaren lang voor 12 kg?

    Ik wou dus eerst 6 maanden gaan fitnessen, puur om aan te komen... maar dat zal ik dus niet redden.

    In die 6 maanden kan ik dus het best op kracht trainen... na 6 maanden krachttraining, wil ik op kickboks gaan.. ik wil dan ook mijn streefgewicht van 65kg tijdens het kickboksen behalen... Kan dit op de volgende manier, denk je? :

    Maandag: kickboks
    Dinsdag: fitness
    Woensdag: kickboks
    Donderdag: fitness
    Vrijdag: kickboks

    Als ik deze schema 2 jaar lang volhoud + goed eet.. kan ik dan wel 65 kg behalen, denk je?

  20. #20
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    Natuurlijk kan dat.

    Vraag is wel, hoelang gun je jezelf de tijd als voorbereiding? Want als je wilt kickboksen lijkt het me niet dat je eerst 2 jaar volledig op krachttraining gaat richten? Wat voor resultaten verwacht je? En als je nu voor je gevoel nog niet klaar bent om weer te beginnen met trainen wanneer dan wel?
    Mijn voorbereiding zou uit 6 maanden bestaan... ik zelf kan heel makkelijk spieren kweken, ik heb er echt aanleg voor (ik spreek dan uit ervaring).

    Ik heb vrienden die na 3 maanden al resultaat zagen.. dus ik dacht van: 6 maanden zal wel genoeg zijn ter voorbereiding.

    Stel dat ik 6 maanden op kracht zou trainen en vervolgens fitness combineer met kickboks.. (zie reactie #19)... zou ik dan wel 65kg behalen, denk je?

    En hoe kan ik tegen mijn lichaam zeggen: train op kracht! (haha)

    Ik ben niet zo'n fitnessguy.. dus vandaar dat ik deze vragen stel. Ik hoop niet dat je te moe wordt van mij.

  21. #21
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou idd gewoon beginnen met je main sport, kickboksen. Kracht en conditietraining is alleen maar een hulpmiddel om jezelf te verbeteren zodat je beter kan kickboksen. Die 12 kilo erbij is volledig arbitrair. Waarom geen 20kg er bij? Of 6kg?

    Straks ben je 12 kilo zwaarder, maar zonder techniek wordt je nog steeds gepakt door iedereen.

    Kracht train je door goede schema's te gebruiken en oefeningen welke meerdere spiergroepen tegelijk pakken. Deadlift, Squat, bankdrukken, pullups, roeien.

    Ik zou gewoon beginnen en kijken of je de motivatie hebt en houdt om te blijven trainen zodat het een levensstijl wordt.

  22. #22
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Ik zou idd gewoon beginnen met je main sport, kickboksen. Kracht en conditietraining is alleen maar een hulpmiddel om jezelf te verbeteren zodat je beter kan kickboksen. Die 12 kilo erbij is volledig arbitrair. Waarom geen 20kg er bij? Of 6kg?

    Straks ben je 12 kilo zwaarder, maar zonder techniek wordt je nog steeds gepakt door iedereen.

    Kracht train je door goede schema's te gebruiken en oefeningen welke meerdere spiergroepen tegelijk pakken. Deadlift, Squat, bankdrukken, pullups, roeien.

    Ik zou gewoon beginnen en kijken of je de motivatie hebt en houdt om te blijven trainen zodat het een levensstijl wordt.
    Waarom geen 20, 6 kg.. jij hebt inderdaad een punt gemaakt, maar ik heb in reactie #16 duidelijk gemaakt dat ik in de -65kg klasse wil vechten.

    Ik moet zeggen dat jullie tot me door zijn gedrongen, maar ik heb besloten om toch 5 à 6 maanden lang te fitnessen. Ik voel me namelijk nu niet echt op mijn gemak als ik ga kickboksen.

    Ik ga dus een tijd lang 4 dagen in de week trainen en vervolgens zal ik 3 dagen in de week kickboksen in combinatie met 2 dagen fitnessen.

    Om af te sluiten heb ik nog een paar kleine vraagjes:

    1. moet ik een eiwitshake elke dag drinken, zelfs als ik niet train?
    2. welke 2 soorten fruit raden jullie mij aan? (ik heb in mijn eetschema een banaan en aardbeien verwerkt, maar ik weet niet of hiermee het maximale kan halen wat betreft mijn macro's)
    3. moet ik een eiwitshake na of voor het fitnessen drinken?
    4. moet ik een uur voor het fitnessen nog goed gaan eten?

    Over 5 à 6 maanden zal ik terugkomen op de forum om meer kickboksgerichte vragen te stellen. Tenminste... dat hoop ik, haha!

  23. #23
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Voedingsschema is prima. Eiwitten zijn ruim voldoende. Je hebt nu meer dan twee keer je lichaamsgewicht. Bepalend bij of je aankomt is of je een calorieoverschot hebt. Krachttraining zorgt daar op zichzelf niet voor. Beide zijn dus nodig om spiermassa aan te zetten. Heb je dus je onderhoud uitgerekend en zit je daar met deze calorie-inname overheen? Als dat zo is, komt het wel goed met aankomen.

    Over het massa opbouwen. Ik denk dat je aan het begin wel wat beginner gains kan verwachten, daarna gaat het waarschijnlijk wel wat trager. 10-12 kg erbij is in dat licht wat ambitieus. Je kan erbij gaan kickboksen enzo, maar houd er rekening mee dat je dan wel meer moet gaan eten om aan te blijven komen omdat je meer verbrandt.

    Je laatste vragen:
    1. nee... een eiwitshake is een supplement, het vult dus aan. Je hebt al genoeg eiwitten in je schema, je hoeft dus niet nog meer eiwitten te nemen
    2. maakt niet uit.
    3. Meningen verschillen. Wat mij betreft maakt het weinig uit. Het gaat erom dat je genoeg eiwitten inneemt, niet waar die vandaan komen.
    4. Is persoonlijk. Ik doe het zelf wel, maar anderen worden er misselijk van. Iets van fruit kan sowieso geen kwaad.

    Wees niet al te ongerust hierover. Het is gezever op de vierkante centimeter.

  24. #24
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Voedingsschema is prima. Eiwitten zijn ruim voldoende. Je hebt nu meer dan twee keer je lichaamsgewicht. Bepalend bij of je aankomt is of je een calorieoverschot hebt. Krachttraining zorgt daar op zichzelf niet voor. Beide zijn dus nodig om spiermassa aan te zetten. Heb je dus je onderhoud uitgerekend en zit je daar met deze calorie-inname overheen? Als dat zo is, komt het wel goed met aankomen.

    Over het massa opbouwen. Ik denk dat je aan het begin wel wat beginner gains kan verwachten, daarna gaat het waarschijnlijk wel wat trager. 10-12 kg erbij is in dat licht wat ambitieus. Je kan erbij gaan kickboksen enzo, maar houd er rekening mee dat je dan wel meer moet gaan eten om aan te blijven komen omdat je meer verbrandt.

    Je laatste vragen:
    1. nee... een eiwitshake is een supplement, het vult dus aan. Je hebt al genoeg eiwitten in je schema, je hoeft dus niet nog meer eiwitten te nemen
    2. maakt niet uit.
    3. Meningen verschillen. Wat mij betreft maakt het weinig uit. Het gaat erom dat je genoeg eiwitten inneemt, niet waar die vandaan komen.
    4. Is persoonlijk. Ik doe het zelf wel, maar anderen worden er misselijk van. Iets van fruit kan sowieso geen kwaad.

    Wees niet al te ongerust hierover. Het is gezever op de vierkante centimeter.
    Bedankt!

    Ik zal deze topic up to date houden zodra ik ga fitnessen, denk ik... dus tot over maandje hoop ik.

    Ik zal trouwens tegen 23.00 trainen... meeste vrienden zijn dan thuis en sporten dan niet.. is een spotter echt nodig? Moet ik een fitnessmaatje vinden?

    Of is dat niet zoo nodig..

    Ik heb in totaal 5 maaltijden (inclusief avondeten van mijn moeder), om de hoeveel uurtjes dien ik ze allemaal in te nemen? Ik sta meestal 07:00 op, dan begin ik met mijn ontbijt.
    Ik heb het nu zo:
    08:00 =
    Havermout + melk
    banaan (na uurtje tandenpoetsen)
    11:00=
    Broodje Pindakaas + water
    14:00=
    Broodje tonijn
    multipower strawberry yoghurt l carnitine bar
    aardbeien
    17:00=
    Avondmaaltijd
    21:00=
    Broodje tonijn
    Whey perfection eiwitshake
    Volle franse kwark
    Portie walnoten

    Ik lees op het internet ook overal dat melk slecht kan zijn voor je, door dat lactose gebeuren. Hoe kom ik er achter of dit slecht is voor me?

    Wat kan ik allemaal drinken op water en melk na? Is er een specifieke thee of koffie dat extra gezond is?
    Last edited by Boy.; 23-06-2015 at 17:16.

  25. #25
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Vuistregel van eiwitten is 2x je lichaamsgewicht, dat is dus prima. Je kunt natuurlijk altijd meer dan dit tot je nemen, maar dan moet je opletten dat je lichaam het wel kan verwerken. Wanneer je zweet naar ammoniak gaat ruiken, dan weet je dat je lichaam de eiwitten niet kan verwerken en ze liggen te rotten in je lichaam.

    Als je doel kickboksen is, zet jezelf dan over de drempel van het ongemakkelijk voelen heen en ga kickboksen. Krachttraining dient een toevoeging te zijn hierop.

    Daarnaast heeft het naar mijn ervaring wel degelijk belang bij waar je eiwitten vandaan komen. Zo worden niet alle eiwitten op dezelfde manier en met dezelfde efficiëntie opgenomen. Dit is ook theoretisch ondersteund.

    Je voedingsschema is prima, maar dit kan je niet 7 dagen in de week en 30 dagen in de maand gebruiken. Het is simpelweg te eenzijdig en je hebt variatie nodig om zo alle vitaminen en mineralen binnen te krijgen.

    Hoeveel je aankomt in welke tijd is afhankelijk van je trainingsschema, voeding EN genetische bepalingen. Daar kom je dus maar op een manier achter... Je voeding moet je experimenteren waar je het beste op reageert. Zo is de standaardverhouding van koolhydraten, eiwitten en vetten niet voor iedereen het effectiefst.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •